Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Istraživanje Social Serbia 2020 koje je uradila agencija Pioniri u martu 2020. godine pokazuje da je u tom trenutku nalog na Snapchatu imalo 21% online populacije Srbije, te da se najčešće radi o najmlađim korisnicima (42% onih koji imaju 13-17 ili 18-24 godine). Zastupljenost Snapchata, kako je dalje pokazalo ovo istraživanje, kod ostatka populacije je značajno manja (npr. korisnika preko 45 godina skoro da nema), a aplikaciju češće koriste žene nego muškarci.

Drugo istraživanje koje je sprovela agencija DIRECT MEDIA United Solutions pokazalo je vrlo slične podatke: Snapchat u Srbiji ima između 1.6 i 1.7 miliona korisnika, a polovinu njegovih korisnika čine mladi od 13-20 godina i čak 66% onih do 24 godine.

Snapchat je, dakle, kako i same ističu naše sagovornice iz pomenutih agencija, daleko od najpopularnijih društvenih mreža Facebooka i Instagrama, ali je ipak kanal na koji brendovi itekako treba da obrate pažnju. O tome koji tip kompanija bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se potencijalno oglašava u okviru ove aplikacije, razgovaramo u nastavku sa Natalijom Čorbić (Pioniri) i Anđelom Cvetković (DIRECT MEDIA United Solutions).

Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje, ali ga brendovi u Srbiji ne primećuju

Social Serbia 2020  istraživanje pokazalo je i da je, u poređenju sa svim ostalim aplikacijama za dopisivanje, Snapchat ostvario najveći rast u odnosu na istraživanje iz 2019. godine – sa 1% na 14%, a kako Natalija objašnjava, razlog se najviše krije u specifičnosti konverzacije na Snapchatu:

U njihovom fokusu je vizuelni, a ne tekstualni sadržaj kao na ostalim aplikacijama. Ne vode se razgovori niti se šalju bitnije informacije, već se dopisivanje svodi na brzu razmenu fotografija i kratkih dnevnih update-a sa prijateljima. Drugim rečima, sve ono što verovatno neće završiti na Instagram Story-ju, ali što ipak želimo da podelimo sa užim krugom ljudi. Potrebu za messaging aplikacijom ovakvog tipa prepoznao je i Instagram, lansirajući Threads.

Kako dodaje Anđela, ta informacija o porastu je zaista očekivana. “Zašto? Zato što Snapchat, kako mu samo ime kaže, oslikava trendove u komunikaciji, ali i svoje korisnike. Sve je kratko, brzo i relevantno. Snap (blic ili kratke) reklame su trend koji pratimo već par godina i Snapchat se odlično u to utopio – poruke nestaju za 24h i korisnici kojima je bitno da budu tu, ali da ne budu tu”, objašnjava ona.

Upravo zbog toga Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje i, kako dodaje Anđela, doprinosi awareness i consideration fazi prodajnog levka:

On je najzastupljeniji među cijnom grupom koja je okrenuta vrednostima, lojalna je i u najvećem delu u sledećih pet godina će donositi odluke o kupovini. Dugoročno planiranje i ulaganje se uvek isplati, a Snapchat je svakako zastupljen. YoY beleži rast od oko 15% ulaganja, ali mislim da pravi potencijal nije do kraja iskorišćen.

Međutim, kako dodaje Natalija, oglašavanje na Snapchatu jeste dostupno u Srbiji, ali nije i zastupljeno. “Brendovi na domaćem tržištu ga skoro uopšte ne koriste kao alat, tako da je njegova moć trenutno nepostojeća. Pre nekoliko godina bilo je pokušaja brendova da do publike dopru kroz ovu mrežu, ali oni su bili više eksperimentalnog tipa”, objašnjava ona i dodaje da se tamo, skoro bez izuzetka, viđaju isključivo reklame na engleskom jeziku i sadržaji koji plasiraju strani brendovi.

Snapchat je u Srbiji potpuno van radara – kako oglašivača, tako i brendova

Ako su vas navedeni podaci zainteresovali i razmišljate o oglašavanju na Snapchatu, Natalija ističe da morate ulagati u stalnu distribuciju video-sadržaja, kreiranje lenses odnosno filtera i ostalih Snapchat opcija za korisnike. “Mi do sada nismo imali prilike da kreiramo kampanje na ovoj mreži, ali se iz stranih primera čini da bi medijski i beauty brendovi najbolje mogli da iskoriste ono što Snapchat jeste”, ističe ona.

Anđela, sa druge strane, dodaje da je za Snapchat ključno da shvate da oglašavanje nije bauk, ali da moraju da budu spremni da aktivno rade na rešenjima, testiraju ih i prihvataju da ne može sve što se plasira da ima vrtoglavi uspeh. Ona dodaje:

Ako ćete samo da tvc ili image rešenje pustite kao reklamu, bolje nemojte. Kada je u pitanju uspešna kampanja koja mi pada na pamet, to je za “Buzz” sokove. Imali smo sjajne rezultate pregleda i “swipe up” ali i posledično konverzijski rezultat.

Ipak, kao što smo već naveli, brendovi i dalje nisu dovoljno prisutni na ovoj mreži – što potvrđuje i Anđela. “Naravno, ima izuzetaka, ali većina brendova dalje igra na nekim poznatijim teritorijama. Moja preporuka je svakako da se izađe iz zone poznatog i da se vežba. Korisnici su već tamo, tako da nema razloga da ih prepustite konkurenciji. Ne biste verovali na koliko načina na Snapchatu može da se kaže dobro jutro”, navodi ona.

A što se tiče prognoze za budućnost Snapchat-a u Srbiji, pogotovo u odnosu na sve veću popularnost TikToka, Natalija ocenjuje da ove dve mreže jesu demografski slične, ali njihove funkcije i sadržaji nisu istovetni, pa time ni međusobno isključivi:

Oni dele zajedničke karakteristike, ali ima i razlika zbog kojih obe imaju svoju publiku. Priroda sadržaja koji dominira Snapchatom vrlo je različita od onog koji nas zabavlja na TikToku. Na Snapchatu se najviše prate prijatelji, na TikToku content kreatori.

Za Snapchat ćemo reći da je “filter aplikacija”, a za TikTok video i muzička. Novo izdanje istraživanja uradićemo za manje od 3 meseca, što je prilika da prognoze uporedimo sa realnim stanjem. Do tada, čini se da popularnost TikToka neće ugroziti zastupljenost Snapchata kao messaging aplikacije.

Anđela dodaje i da svako ko radi, usavršava se i daje korisnicima ono što im je potrebno, imaće svoju publiku. “Mi smo skloni da lako otpišemo neke igrače, samo zato što nemaju vrtoglavi rast, ali postepeni rast je takođe dobar, a Snapchat je po tom pitanju stabilan i pouzdan”, navodi ona i za kraj dodaje: “Uostalom, twitter već 10 godina umire u Srbiji, pa nikako da umre. Eno, živ, zdrav i baca hejt”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Web 3.0

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.