Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Istraživanje Social Serbia 2020 koje je uradila agencija Pioniri u martu 2020. godine pokazuje da je u tom trenutku nalog na Snapchatu imalo 21% online populacije Srbije, te da se najčešće radi o najmlađim korisnicima (42% onih koji imaju 13-17 ili 18-24 godine). Zastupljenost Snapchata, kako je dalje pokazalo ovo istraživanje, kod ostatka populacije je značajno manja (npr. korisnika preko 45 godina skoro da nema), a aplikaciju češće koriste žene nego muškarci.

Drugo istraživanje koje je sprovela agencija DIRECT MEDIA United Solutions pokazalo je vrlo slične podatke: Snapchat u Srbiji ima između 1.6 i 1.7 miliona korisnika, a polovinu njegovih korisnika čine mladi od 13-20 godina i čak 66% onih do 24 godine.

Snapchat je, dakle, kako i same ističu naše sagovornice iz pomenutih agencija, daleko od najpopularnijih društvenih mreža Facebooka i Instagrama, ali je ipak kanal na koji brendovi itekako treba da obrate pažnju. O tome koji tip kompanija bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se potencijalno oglašava u okviru ove aplikacije, razgovaramo u nastavku sa Natalijom Čorbić (Pioniri) i Anđelom Cvetković (DIRECT MEDIA United Solutions).

Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje, ali ga brendovi u Srbiji ne primećuju

Social Serbia 2020  istraživanje pokazalo je i da je, u poređenju sa svim ostalim aplikacijama za dopisivanje, Snapchat ostvario najveći rast u odnosu na istraživanje iz 2019. godine – sa 1% na 14%, a kako Natalija objašnjava, razlog se najviše krije u specifičnosti konverzacije na Snapchatu:

U njihovom fokusu je vizuelni, a ne tekstualni sadržaj kao na ostalim aplikacijama. Ne vode se razgovori niti se šalju bitnije informacije, već se dopisivanje svodi na brzu razmenu fotografija i kratkih dnevnih update-a sa prijateljima. Drugim rečima, sve ono što verovatno neće završiti na Instagram Story-ju, ali što ipak želimo da podelimo sa užim krugom ljudi. Potrebu za messaging aplikacijom ovakvog tipa prepoznao je i Instagram, lansirajući Threads.

Kako dodaje Anđela, ta informacija o porastu je zaista očekivana. “Zašto? Zato što Snapchat, kako mu samo ime kaže, oslikava trendove u komunikaciji, ali i svoje korisnike. Sve je kratko, brzo i relevantno. Snap (blic ili kratke) reklame su trend koji pratimo već par godina i Snapchat se odlično u to utopio – poruke nestaju za 24h i korisnici kojima je bitno da budu tu, ali da ne budu tu”, objašnjava ona.

Upravo zbog toga Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje i, kako dodaje Anđela, doprinosi awareness i consideration fazi prodajnog levka:

On je najzastupljeniji među cijnom grupom koja je okrenuta vrednostima, lojalna je i u najvećem delu u sledećih pet godina će donositi odluke o kupovini. Dugoročno planiranje i ulaganje se uvek isplati, a Snapchat je svakako zastupljen. YoY beleži rast od oko 15% ulaganja, ali mislim da pravi potencijal nije do kraja iskorišćen.

Međutim, kako dodaje Natalija, oglašavanje na Snapchatu jeste dostupno u Srbiji, ali nije i zastupljeno. “Brendovi na domaćem tržištu ga skoro uopšte ne koriste kao alat, tako da je njegova moć trenutno nepostojeća. Pre nekoliko godina bilo je pokušaja brendova da do publike dopru kroz ovu mrežu, ali oni su bili više eksperimentalnog tipa”, objašnjava ona i dodaje da se tamo, skoro bez izuzetka, viđaju isključivo reklame na engleskom jeziku i sadržaji koji plasiraju strani brendovi.

Snapchat je u Srbiji potpuno van radara – kako oglašivača, tako i brendova

Ako su vas navedeni podaci zainteresovali i razmišljate o oglašavanju na Snapchatu, Natalija ističe da morate ulagati u stalnu distribuciju video-sadržaja, kreiranje lenses odnosno filtera i ostalih Snapchat opcija za korisnike. “Mi do sada nismo imali prilike da kreiramo kampanje na ovoj mreži, ali se iz stranih primera čini da bi medijski i beauty brendovi najbolje mogli da iskoriste ono što Snapchat jeste”, ističe ona.

Anđela, sa druge strane, dodaje da je za Snapchat ključno da shvate da oglašavanje nije bauk, ali da moraju da budu spremni da aktivno rade na rešenjima, testiraju ih i prihvataju da ne može sve što se plasira da ima vrtoglavi uspeh. Ona dodaje:

Ako ćete samo da tvc ili image rešenje pustite kao reklamu, bolje nemojte. Kada je u pitanju uspešna kampanja koja mi pada na pamet, to je za “Buzz” sokove. Imali smo sjajne rezultate pregleda i “swipe up” ali i posledično konverzijski rezultat.

Ipak, kao što smo već naveli, brendovi i dalje nisu dovoljno prisutni na ovoj mreži – što potvrđuje i Anđela. “Naravno, ima izuzetaka, ali većina brendova dalje igra na nekim poznatijim teritorijama. Moja preporuka je svakako da se izađe iz zone poznatog i da se vežba. Korisnici su već tamo, tako da nema razloga da ih prepustite konkurenciji. Ne biste verovali na koliko načina na Snapchatu može da se kaže dobro jutro”, navodi ona.

A što se tiče prognoze za budućnost Snapchat-a u Srbiji, pogotovo u odnosu na sve veću popularnost TikToka, Natalija ocenjuje da ove dve mreže jesu demografski slične, ali njihove funkcije i sadržaji nisu istovetni, pa time ni međusobno isključivi:

Oni dele zajedničke karakteristike, ali ima i razlika zbog kojih obe imaju svoju publiku. Priroda sadržaja koji dominira Snapchatom vrlo je različita od onog koji nas zabavlja na TikToku. Na Snapchatu se najviše prate prijatelji, na TikToku content kreatori.

Za Snapchat ćemo reći da je “filter aplikacija”, a za TikTok video i muzička. Novo izdanje istraživanja uradićemo za manje od 3 meseca, što je prilika da prognoze uporedimo sa realnim stanjem. Do tada, čini se da popularnost TikToka neće ugroziti zastupljenost Snapchata kao messaging aplikacije.

Anđela dodaje i da svako ko radi, usavršava se i daje korisnicima ono što im je potrebno, imaće svoju publiku. “Mi smo skloni da lako otpišemo neke igrače, samo zato što nemaju vrtoglavi rast, ali postepeni rast je takođe dobar, a Snapchat je po tom pitanju stabilan i pouzdan”, navodi ona i za kraj dodaje: “Uostalom, twitter već 10 godina umire u Srbiji, pa nikako da umre. Eno, živ, zdrav i baca hejt”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.