Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Oglašavanje na Snapchatu nije bauk i treba ga iskoristiti pre konkurencije

Koji tip kompanija u Srbiji bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se oglašava na toj društvenoj mreži?

Istraživanje Social Serbia 2020 koje je uradila agencija Pioniri u martu 2020. godine pokazuje da je u tom trenutku nalog na Snapchatu imalo 21% online populacije Srbije, te da se najčešće radi o najmlađim korisnicima (42% onih koji imaju 13-17 ili 18-24 godine). Zastupljenost Snapchata, kako je dalje pokazalo ovo istraživanje, kod ostatka populacije je značajno manja (npr. korisnika preko 45 godina skoro da nema), a aplikaciju češće koriste žene nego muškarci.

Drugo istraživanje koje je sprovela agencija DIRECT MEDIA United Solutions pokazalo je vrlo slične podatke: Snapchat u Srbiji ima između 1.6 i 1.7 miliona korisnika, a polovinu njegovih korisnika čine mladi od 13-20 godina i čak 66% onih do 24 godine.

Snapchat je, dakle, kako i same ističu naše sagovornice iz pomenutih agencija, daleko od najpopularnijih društvenih mreža Facebooka i Instagrama, ali je ipak kanal na koji brendovi itekako treba da obrate pažnju. O tome koji tip kompanija bi trebalo da razmisli o tome da se priključi Snapchatu i da se potencijalno oglašava u okviru ove aplikacije, razgovaramo u nastavku sa Natalijom Čorbić (Pioniri) i Anđelom Cvetković (DIRECT MEDIA United Solutions).

Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje, ali ga brendovi u Srbiji ne primećuju

Social Serbia 2020  istraživanje pokazalo je i da je, u poređenju sa svim ostalim aplikacijama za dopisivanje, Snapchat ostvario najveći rast u odnosu na istraživanje iz 2019. godine – sa 1% na 14%, a kako Natalija objašnjava, razlog se najviše krije u specifičnosti konverzacije na Snapchatu:

U njihovom fokusu je vizuelni, a ne tekstualni sadržaj kao na ostalim aplikacijama. Ne vode se razgovori niti se šalju bitnije informacije, već se dopisivanje svodi na brzu razmenu fotografija i kratkih dnevnih update-a sa prijateljima. Drugim rečima, sve ono što verovatno neće završiti na Instagram Story-ju, ali što ipak želimo da podelimo sa užim krugom ljudi. Potrebu za messaging aplikacijom ovakvog tipa prepoznao je i Instagram, lansirajući Threads.

Kako dodaje Anđela, ta informacija o porastu je zaista očekivana. “Zašto? Zato što Snapchat, kako mu samo ime kaže, oslikava trendove u komunikaciji, ali i svoje korisnike. Sve je kratko, brzo i relevantno. Snap (blic ili kratke) reklame su trend koji pratimo već par godina i Snapchat se odlično u to utopio – poruke nestaju za 24h i korisnici kojima je bitno da budu tu, ali da ne budu tu”, objašnjava ona.

Upravo zbog toga Snapchat je veoma moćan alat za oglašavanje i, kako dodaje Anđela, doprinosi awareness i consideration fazi prodajnog levka:

On je najzastupljeniji među cijnom grupom koja je okrenuta vrednostima, lojalna je i u najvećem delu u sledećih pet godina će donositi odluke o kupovini. Dugoročno planiranje i ulaganje se uvek isplati, a Snapchat je svakako zastupljen. YoY beleži rast od oko 15% ulaganja, ali mislim da pravi potencijal nije do kraja iskorišćen.

Međutim, kako dodaje Natalija, oglašavanje na Snapchatu jeste dostupno u Srbiji, ali nije i zastupljeno. “Brendovi na domaćem tržištu ga skoro uopšte ne koriste kao alat, tako da je njegova moć trenutno nepostojeća. Pre nekoliko godina bilo je pokušaja brendova da do publike dopru kroz ovu mrežu, ali oni su bili više eksperimentalnog tipa”, objašnjava ona i dodaje da se tamo, skoro bez izuzetka, viđaju isključivo reklame na engleskom jeziku i sadržaji koji plasiraju strani brendovi.

Snapchat je u Srbiji potpuno van radara – kako oglašivača, tako i brendova

Ako su vas navedeni podaci zainteresovali i razmišljate o oglašavanju na Snapchatu, Natalija ističe da morate ulagati u stalnu distribuciju video-sadržaja, kreiranje lenses odnosno filtera i ostalih Snapchat opcija za korisnike. “Mi do sada nismo imali prilike da kreiramo kampanje na ovoj mreži, ali se iz stranih primera čini da bi medijski i beauty brendovi najbolje mogli da iskoriste ono što Snapchat jeste”, ističe ona.

Anđela, sa druge strane, dodaje da je za Snapchat ključno da shvate da oglašavanje nije bauk, ali da moraju da budu spremni da aktivno rade na rešenjima, testiraju ih i prihvataju da ne može sve što se plasira da ima vrtoglavi uspeh. Ona dodaje:

Ako ćete samo da tvc ili image rešenje pustite kao reklamu, bolje nemojte. Kada je u pitanju uspešna kampanja koja mi pada na pamet, to je za “Buzz” sokove. Imali smo sjajne rezultate pregleda i “swipe up” ali i posledično konverzijski rezultat.

Ipak, kao što smo već naveli, brendovi i dalje nisu dovoljno prisutni na ovoj mreži – što potvrđuje i Anđela. “Naravno, ima izuzetaka, ali većina brendova dalje igra na nekim poznatijim teritorijama. Moja preporuka je svakako da se izađe iz zone poznatog i da se vežba. Korisnici su već tamo, tako da nema razloga da ih prepustite konkurenciji. Ne biste verovali na koliko načina na Snapchatu može da se kaže dobro jutro”, navodi ona.

A što se tiče prognoze za budućnost Snapchat-a u Srbiji, pogotovo u odnosu na sve veću popularnost TikToka, Natalija ocenjuje da ove dve mreže jesu demografski slične, ali njihove funkcije i sadržaji nisu istovetni, pa time ni međusobno isključivi:

Oni dele zajedničke karakteristike, ali ima i razlika zbog kojih obe imaju svoju publiku. Priroda sadržaja koji dominira Snapchatom vrlo je različita od onog koji nas zabavlja na TikToku. Na Snapchatu se najviše prate prijatelji, na TikToku content kreatori.

Za Snapchat ćemo reći da je “filter aplikacija”, a za TikTok video i muzička. Novo izdanje istraživanja uradićemo za manje od 3 meseca, što je prilika da prognoze uporedimo sa realnim stanjem. Do tada, čini se da popularnost TikToka neće ugroziti zastupljenost Snapchata kao messaging aplikacije.

Anđela dodaje i da svako ko radi, usavršava se i daje korisnicima ono što im je potrebno, imaće svoju publiku. “Mi smo skloni da lako otpišemo neke igrače, samo zato što nemaju vrtoglavi rast, ali postepeni rast je takođe dobar, a Snapchat je po tom pitanju stabilan i pouzdan”, navodi ona i za kraj dodaje: “Uostalom, twitter već 10 godina umire u Srbiji, pa nikako da umre. Eno, živ, zdrav i baca hejt”.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Propustili ste

Tehnologija

Bitcoin gubi vrednost – da li je sada pravo vreme za ulaganje?

U prethodnim nedeljama kriptovaluta Bitcoin beleži veliki pad. Zašto je to tako?

Gaming

Niški Webelinx razvija casual video igre za iOS i Android koje igra 15 miliona igrača širom sveta

Kako razvoj industrije video igara u Srbiji sve više raste, tako na površinu izlaze uspešne poslovne priče kreativnih mladih ljudi i startapa koji oblikuju IT scenu naše zemlje. Ovo je još jedna takva priča koja nam dolazi i Niša, preciznije iz Webelinx Games studija.

Startapi i poslovanje

Ima nešto u dvodecenijskom iskustvu Smarta, ali i u ženskom liderstvu

Ivana Ružičić i Ivanka Rankusović nalaze se na čelu kompanije Smart New Frontier Group. U nastavku teksta sa njima detaljnije govorimo o poslovanju te kompanije, ali i položaju žena u IT industriji.

Mobilno

Ukida se naplata rominga između Srbije i Grčke – potpisivanje sporazuma sledeće nedelje

Od ovog leta svi naši građani imaće dodatni razloga za uživanje na putu za Grčku, s obzirom na to da će od sledeće nedelje biti ukinute naknade za roming između ove dve zemlje.

Startapi i poslovanje

City Expert lansirao ‘Kreditni Savetnik’ za buduće vlasnike nekretnina

Kupovina stana ili kuće ume da bude prava noćna mora ukoliko kroz čitav proces prolazite sami i nemate iskustva. Kompanija City Expert lansirala je novi sajt po imenu 'Kreditni Savetnik' koji bi trebalo da edukuje i informiše kupce o različitim mogućnostima za kreditiranje nekretnine.

Office Talks Podcast

Mudrinić hejtuje streaming servise

U 46. epizodi Office Talks podcasta razgovaramo o tome šta pratimo od sadržaja i zašto moramo biti pretplaćeni na nekoliko video servisa kako bismo mogli da gledamo sve što nam je duši milo.