OMGSnapchat: Kako od 'tinejdžerskog škljocanja' do povećane prodaje?

OMGSnapchat: Kako od ‘tinejdžerskog škljocanja’ do povećane prodaje?

Šta je to Snapchat i da li se to maže na 'leba? Najbrže rastuća društvena mreža danas beleži čak 10 milijardi video pregleda na dnevnom nivou, dok korisnici kao najveću vrednost ističu upravo neposrednost takvog sadržaja. Pridružite nam se na prvoj Snapchat radionici koju organizujemo u Beogradu i uverite se iz prve ruke zašto je ovo digitalni kanal na kojem se okupljaju vaši budući korisnici!

Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.
Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.

Priznaću, bilo mi je potrebno određeno vreme da shvatim kako Snapchat više nije samo aplikacija za sexting, već punopravna social media zajednica koja počiva na potpuno drugačijim vrednostima od Facebooka, Instagrama, Twittera. Planetarna popularnost aplikacije za dopisivanje i razmenu video sadržaja možda se najbolje ogleda u činjenici da Snapchat na dnevnom nivou beleži više od 10 milijardi video pregleda, ostavljajući Facebook i Instagram daleko iza sebe.

„Agencije i brendovi danas troše milione dolara na Snapchat oglašavanje, koje je veoma netipično u odnosu na oglašavanje na ostalim društvenim mrežama“, započela je razgovor Iva Soldo, suosnivač marketing i web developement agencije Bamboo Lab.

Verovatno i najbolji pokazatelj koliko Snapchat više nije alat o kome trebamo da govorimo u pežurativnom smislu jeste to da su nominovani autori za MTV VMA nagrade predstavljeni upravo putem ove mobilne aplikacije, pri čemu je video sadržaj pregledan od strane 21 miliona unikatnih korisnika. Uporedimo li to sa 6.5 miliona televizijskih gledalaca i jasno nam je gde se danas okupljaju milenijalci i pripadnici generacije Z.

Desetine hiljada (mlađih) korisnika

Sve je to fino i lepo, no gde se tu nalazi Srbija? Iva kaže da službena istraživanja još uvek ne postoje, no pojedine ad hoc analize ukazuju na to da su u pitanju desetine hiljada korisnika – kako u Srbiji, tako i u Hrvatskoj i drugim zemljama regiona. Procena je, kako Soldo dodaje, izvršena uz pomoć najpopularnijih Snapchat korisnika poput Lane Jurčević koja u proseku broji oko 20.000 pregleda po snap-u. U Srbiji, brend Fanta pozicionirao se kao jedan od vodećih koji svoje prisustvo gradi na ovom mobilnom servisu.

iva_2
Predavanje o poslovnoj primeni Snapchata stiglo je i do prestižne konferencije Babel Camp u Pragu.

Korisnika dakle ima, no šta je to što ih privlači kada je Snapchat u pitanju? Za razliku od drugih društvenih mreža koje možemo posmatrati kao ulepšani i pažljivo biran produžetak naše ličnosti, ono što ističe Snapchat jeste upravo neposrednost koju pruža, prozor u backstage života ljudi koje pratimo.

„Korisnici Snapchata prenose situacije onakvima kakve one zaista jesu, radi se o alatu koji je savršen za prenošenje događaja, konferencija, koncerata gde na autentičan način delite svoje behind-the-scenes iskustvo“, ističe Iva, dodajući da u Snapchat pričama ne postoje prazne impresije kao što je to slučaj sa zakačenim bannerom na web stranici.

Instagram je samo Snapchat za roditelje

„Ali čekaj, zašto govorimo o Snapchatu kada je Instagram predstavio istu foru?“ Tako je, Instagram je nedavno predstavio 24-časovne priče kao odgovor na Snapchat Story – dnevne priče koje zapravo predstavljaju skup trenutaka jednog korisnika. Zanimalo nas je da li je ovaj potez uticao na publiku koja se okuplja oko Snapchata i da li zapravo ima smisla ulagati i u ovaj digitalni kanal?

Soldo ukazuje na istraživanje koje jasno pokazuje kako značajnijeg uticaja na ovu društvenu mrežu nije bilo, te da influenseri, blogeri i brendovi imaju svoje postojeće zajednice na platformi koje neće tako lako napustiti. „Bez obzira na kojoj platformi imate veći broj pregleda, činjenica jeste da je Snapchat potpuno druga priča u odnosu na Instagram“, dodaje ona.

Oglašavanje na Snapchatu nema veze sa klasičnim (da, efikasnim) oglašavanjem putem Facebook oglašivačke platforme jer je potpuno drugačije. Na Snapchatu postoje nove kul opcije koje stalno inoviraju poput Pop-Up Discovery Channel-a, sponzorisanih lenseova, a koje omogućuju neviđen angažman korisnika. Savršen primer jeste Gatorade-ov sponzorisani lens tokom Superbowl-a koji je generisao više od 165 miliona ukupnih pregleda.

Kako uz Snapchat do vaših budućih kupaca?

Kako čitava priča o Snapchat oglašavanju ne bi ostala samo na nivou teorije i hvalisanja u školskom dvorištu, Netokracija je u saradnji sa Bamboo Labom kreirala jedinstvenu celodnevnu OMGSnapchat radionicu o poslovnoj primeni ove društvene mreže koja će se održati 20. decembra u Belgrade Art Hotelu (Knez Mihailova 27). Pridružite nam se na edukativnom programu pred kraj godine i saznajte kako da iskoristite Snapchat za vaše kampanje u 2017. godini!

snapsnapsnap

Tokom OMGSnapchat radionice pokrićemo sledeće teme:

  • Kako se približiti aplikaciji (jer mnogi od nje odustaju nakon nekoliko pokušaja)?
  • Kako raditi cross-promotion i stvoriti publiku?
  • Funkcionalnosti i alati: Snapchat Lenses, Custom Stickers, Community Geofilters, On-demand Geofilters… Kako iskoristiti sve te Snapchatove opcije u svoju korist?
  • Osnove stvaranja sadržaja za Snapchat
  • Kako kreirati Snapchat priče koje će angažovati korisnike?
  • Najefikasniji primeri korišćenja Snapchat priča u poslovanju
  • Kako postaviti Snapchat kampanju
  • Kako postavljati i meriti rezultate Snapchat kampanji
  • Najbolji primeri storytelling-a
  • Studije slučaja brendova iz Hrvatske, Srbije, SAD-a i Velike Britanije

Samo 20 mesta za tebe i tvoje kolege – buduće Snapchatere!

Cena OMGSnapchat radionice iznosi 200 evra, dok smo za prvih 10 prijava obezbedili specijalan popust od 15% do kraja novembra. Budući da je u pitanju celodnevna radionica, broj mesta je ograničen na svega 20 učesnika – zato požurite i rezervišite svoje mesto na vreme! 🙂

Službeni put Netokracijinih stručnjaka na X omogućio je naš službeni Mobility Partner – Pulse rent-a-car.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.