OMGSnapchat: Kako od 'tinejdžerskog škljocanja' do povećane prodaje?

OMGSnapchat: Kako od ‘tinejdžerskog škljocanja’ do povećane prodaje?

Šta je to Snapchat i da li se to maže na 'leba? Najbrže rastuća društvena mreža danas beleži čak 10 milijardi video pregleda na dnevnom nivou, dok korisnici kao najveću vrednost ističu upravo neposrednost takvog sadržaja. Pridružite nam se na prvoj Snapchat radionici koju organizujemo u Beogradu i uverite se iz prve ruke zašto je ovo digitalni kanal na kojem se okupljaju vaši budući korisnici!

Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.
Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.

Priznaću, bilo mi je potrebno određeno vreme da shvatim kako Snapchat više nije samo aplikacija za sexting, već punopravna social media zajednica koja počiva na potpuno drugačijim vrednostima od Facebooka, Instagrama, Twittera. Planetarna popularnost aplikacije za dopisivanje i razmenu video sadržaja možda se najbolje ogleda u činjenici da Snapchat na dnevnom nivou beleži više od 10 milijardi video pregleda, ostavljajući Facebook i Instagram daleko iza sebe.

„Agencije i brendovi danas troše milione dolara na Snapchat oglašavanje, koje je veoma netipično u odnosu na oglašavanje na ostalim društvenim mrežama“, započela je razgovor Iva Soldo, suosnivač marketing i web developement agencije Bamboo Lab.

Verovatno i najbolji pokazatelj koliko Snapchat više nije alat o kome trebamo da govorimo u pežurativnom smislu jeste to da su nominovani autori za MTV VMA nagrade predstavljeni upravo putem ove mobilne aplikacije, pri čemu je video sadržaj pregledan od strane 21 miliona unikatnih korisnika. Uporedimo li to sa 6.5 miliona televizijskih gledalaca i jasno nam je gde se danas okupljaju milenijalci i pripadnici generacije Z.

Desetine hiljada (mlađih) korisnika

Sve je to fino i lepo, no gde se tu nalazi Srbija? Iva kaže da službena istraživanja još uvek ne postoje, no pojedine ad hoc analize ukazuju na to da su u pitanju desetine hiljada korisnika – kako u Srbiji, tako i u Hrvatskoj i drugim zemljama regiona. Procena je, kako Soldo dodaje, izvršena uz pomoć najpopularnijih Snapchat korisnika poput Lane Jurčević koja u proseku broji oko 20.000 pregleda po snap-u. U Srbiji, brend Fanta pozicionirao se kao jedan od vodećih koji svoje prisustvo gradi na ovom mobilnom servisu.

iva_2
Predavanje o poslovnoj primeni Snapchata stiglo je i do prestižne konferencije Babel Camp u Pragu.

Korisnika dakle ima, no šta je to što ih privlači kada je Snapchat u pitanju? Za razliku od drugih društvenih mreža koje možemo posmatrati kao ulepšani i pažljivo biran produžetak naše ličnosti, ono što ističe Snapchat jeste upravo neposrednost koju pruža, prozor u backstage života ljudi koje pratimo.

„Korisnici Snapchata prenose situacije onakvima kakve one zaista jesu, radi se o alatu koji je savršen za prenošenje događaja, konferencija, koncerata gde na autentičan način delite svoje behind-the-scenes iskustvo“, ističe Iva, dodajući da u Snapchat pričama ne postoje prazne impresije kao što je to slučaj sa zakačenim bannerom na web stranici.

Instagram je samo Snapchat za roditelje

„Ali čekaj, zašto govorimo o Snapchatu kada je Instagram predstavio istu foru?“ Tako je, Instagram je nedavno predstavio 24-časovne priče kao odgovor na Snapchat Story – dnevne priče koje zapravo predstavljaju skup trenutaka jednog korisnika. Zanimalo nas je da li je ovaj potez uticao na publiku koja se okuplja oko Snapchata i da li zapravo ima smisla ulagati i u ovaj digitalni kanal?

Soldo ukazuje na istraživanje koje jasno pokazuje kako značajnijeg uticaja na ovu društvenu mrežu nije bilo, te da influenseri, blogeri i brendovi imaju svoje postojeće zajednice na platformi koje neće tako lako napustiti. „Bez obzira na kojoj platformi imate veći broj pregleda, činjenica jeste da je Snapchat potpuno druga priča u odnosu na Instagram“, dodaje ona.

Oglašavanje na Snapchatu nema veze sa klasičnim (da, efikasnim) oglašavanjem putem Facebook oglašivačke platforme jer je potpuno drugačije. Na Snapchatu postoje nove kul opcije koje stalno inoviraju poput Pop-Up Discovery Channel-a, sponzorisanih lenseova, a koje omogućuju neviđen angažman korisnika. Savršen primer jeste Gatorade-ov sponzorisani lens tokom Superbowl-a koji je generisao više od 165 miliona ukupnih pregleda.

Kako uz Snapchat do vaših budućih kupaca?

Kako čitava priča o Snapchat oglašavanju ne bi ostala samo na nivou teorije i hvalisanja u školskom dvorištu, Netokracija je u saradnji sa Bamboo Labom kreirala jedinstvenu celodnevnu OMGSnapchat radionicu o poslovnoj primeni ove društvene mreže koja će se održati 20. decembra u Belgrade Art Hotelu (Knez Mihailova 27). Pridružite nam se na edukativnom programu pred kraj godine i saznajte kako da iskoristite Snapchat za vaše kampanje u 2017. godini!

snapsnapsnap

Tokom OMGSnapchat radionice pokrićemo sledeće teme:

  • Kako se približiti aplikaciji (jer mnogi od nje odustaju nakon nekoliko pokušaja)?
  • Kako raditi cross-promotion i stvoriti publiku?
  • Funkcionalnosti i alati: Snapchat Lenses, Custom Stickers, Community Geofilters, On-demand Geofilters… Kako iskoristiti sve te Snapchatove opcije u svoju korist?
  • Osnove stvaranja sadržaja za Snapchat
  • Kako kreirati Snapchat priče koje će angažovati korisnike?
  • Najefikasniji primeri korišćenja Snapchat priča u poslovanju
  • Kako postaviti Snapchat kampanju
  • Kako postavljati i meriti rezultate Snapchat kampanji
  • Najbolji primeri storytelling-a
  • Studije slučaja brendova iz Hrvatske, Srbije, SAD-a i Velike Britanije

Samo 20 mesta za tebe i tvoje kolege – buduće Snapchatere!

Cena OMGSnapchat radionice iznosi 200 evra, dok smo za prvih 10 prijava obezbedili specijalan popust od 15% do kraja novembra. Budući da je u pitanju celodnevna radionica, broj mesta je ograničen na svega 20 učesnika – zato požurite i rezervišite svoje mesto na vreme! 🙂

Službeni put Netokracijinih stručnjaka na X omogućio je naš službeni Mobility Partner – Pulse rent-a-car.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?