OMGSnapchat: Kako od ‘tinejdžerskog škljocanja’ do povećane prodaje?

Šta je to Snapchat i da li se to maže na 'leba? Najbrže rastuća društvena mreža danas beleži čak 10 milijardi video pregleda na dnevnom nivou, dok korisnici kao najveću vrednost ističu upravo neposrednost takvog sadržaja. Pridružite nam se na prvoj Snapchat radionici koju organizujemo u Beogradu i uverite se iz prve ruke zašto je ovo digitalni kanal na kojem se okupljaju vaši budući korisnici!

Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.
Iva Soldo, suosnivačica marketinške agencije Bamboo Lab vodiće OMGSnapchat radionicu u Beogradu.

Priznaću, bilo mi je potrebno određeno vreme da shvatim kako Snapchat više nije samo aplikacija za sexting, već punopravna social media zajednica koja počiva na potpuno drugačijim vrednostima od Facebooka, Instagrama, Twittera. Planetarna popularnost aplikacije za dopisivanje i razmenu video sadržaja možda se najbolje ogleda u činjenici da Snapchat na dnevnom nivou beleži više od 10 milijardi video pregleda, ostavljajući Facebook i Instagram daleko iza sebe.

„Agencije i brendovi danas troše milione dolara na Snapchat oglašavanje, koje je veoma netipično u odnosu na oglašavanje na ostalim društvenim mrežama“, započela je razgovor Iva Soldo, suosnivač marketing i web developement agencije Bamboo Lab.

Verovatno i najbolji pokazatelj koliko Snapchat više nije alat o kome trebamo da govorimo u pežurativnom smislu jeste to da su nominovani autori za MTV VMA nagrade predstavljeni upravo putem ove mobilne aplikacije, pri čemu je video sadržaj pregledan od strane 21 miliona unikatnih korisnika. Uporedimo li to sa 6.5 miliona televizijskih gledalaca i jasno nam je gde se danas okupljaju milenijalci i pripadnici generacije Z.

Desetine hiljada (mlađih) korisnika

Sve je to fino i lepo, no gde se tu nalazi Srbija? Iva kaže da službena istraživanja još uvek ne postoje, no pojedine ad hoc analize ukazuju na to da su u pitanju desetine hiljada korisnika – kako u Srbiji, tako i u Hrvatskoj i drugim zemljama regiona. Procena je, kako Soldo dodaje, izvršena uz pomoć najpopularnijih Snapchat korisnika poput Lane Jurčević koja u proseku broji oko 20.000 pregleda po snap-u. U Srbiji, brend Fanta pozicionirao se kao jedan od vodećih koji svoje prisustvo gradi na ovom mobilnom servisu.

iva_2
Predavanje o poslovnoj primeni Snapchata stiglo je i do prestižne konferencije Babel Camp u Pragu.

Korisnika dakle ima, no šta je to što ih privlači kada je Snapchat u pitanju? Za razliku od drugih društvenih mreža koje možemo posmatrati kao ulepšani i pažljivo biran produžetak naše ličnosti, ono što ističe Snapchat jeste upravo neposrednost koju pruža, prozor u backstage života ljudi koje pratimo.

„Korisnici Snapchata prenose situacije onakvima kakve one zaista jesu, radi se o alatu koji je savršen za prenošenje događaja, konferencija, koncerata gde na autentičan način delite svoje behind-the-scenes iskustvo“, ističe Iva, dodajući da u Snapchat pričama ne postoje prazne impresije kao što je to slučaj sa zakačenim bannerom na web stranici.

Instagram je samo Snapchat za roditelje

„Ali čekaj, zašto govorimo o Snapchatu kada je Instagram predstavio istu foru?“ Tako je, Instagram je nedavno predstavio 24-časovne priče kao odgovor na Snapchat Story – dnevne priče koje zapravo predstavljaju skup trenutaka jednog korisnika. Zanimalo nas je da li je ovaj potez uticao na publiku koja se okuplja oko Snapchata i da li zapravo ima smisla ulagati i u ovaj digitalni kanal?

Soldo ukazuje na istraživanje koje jasno pokazuje kako značajnijeg uticaja na ovu društvenu mrežu nije bilo, te da influenseri, blogeri i brendovi imaju svoje postojeće zajednice na platformi koje neće tako lako napustiti. „Bez obzira na kojoj platformi imate veći broj pregleda, činjenica jeste da je Snapchat potpuno druga priča u odnosu na Instagram“, dodaje ona.

Oglašavanje na Snapchatu nema veze sa klasičnim (da, efikasnim) oglašavanjem putem Facebook oglašivačke platforme jer je potpuno drugačije. Na Snapchatu postoje nove kul opcije koje stalno inoviraju poput Pop-Up Discovery Channel-a, sponzorisanih lenseova, a koje omogućuju neviđen angažman korisnika. Savršen primer jeste Gatorade-ov sponzorisani lens tokom Superbowl-a koji je generisao više od 165 miliona ukupnih pregleda.

Kako uz Snapchat do vaših budućih kupaca?

Kako čitava priča o Snapchat oglašavanju ne bi ostala samo na nivou teorije i hvalisanja u školskom dvorištu, Netokracija je u saradnji sa Bamboo Labom kreirala jedinstvenu celodnevnu OMGSnapchat radionicu o poslovnoj primeni ove društvene mreže koja će se održati 20. decembra u Belgrade Art Hotelu (Knez Mihailova 27). Pridružite nam se na edukativnom programu pred kraj godine i saznajte kako da iskoristite Snapchat za vaše kampanje u 2017. godini!

snapsnapsnap

Tokom OMGSnapchat radionice pokrićemo sledeće teme:

  • Kako se približiti aplikaciji (jer mnogi od nje odustaju nakon nekoliko pokušaja)?
  • Kako raditi cross-promotion i stvoriti publiku?
  • Funkcionalnosti i alati: Snapchat Lenses, Custom Stickers, Community Geofilters, On-demand Geofilters… Kako iskoristiti sve te Snapchatove opcije u svoju korist?
  • Osnove stvaranja sadržaja za Snapchat
  • Kako kreirati Snapchat priče koje će angažovati korisnike?
  • Najefikasniji primeri korišćenja Snapchat priča u poslovanju
  • Kako postaviti Snapchat kampanju
  • Kako postavljati i meriti rezultate Snapchat kampanji
  • Najbolji primeri storytelling-a
  • Studije slučaja brendova iz Hrvatske, Srbije, SAD-a i Velike Britanije

Samo 20 mesta za tebe i tvoje kolege – buduće Snapchatere!

Cena OMGSnapchat radionice iznosi 200 evra, dok smo za prvih 10 prijava obezbedili specijalan popust od 15% do kraja novembra. Budući da je u pitanju celodnevna radionica, broj mesta je ograničen na svega 20 učesnika – zato požurite i rezervišite svoje mesto na vreme! 🙂

Službeni put Netokracijinih stručnjaka na X omogućio je naš službeni Mobility Partner – Pulse rent-a-car.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.