Da li su nam na Slacku potrebni audio kanal i priče kao na Instagramu? E, pa, dobijamo ih - Netokracija.rs

Da li su nam na Slacku potrebni audio kanal i priče kao na Instagramu? E, pa, dobijamo ih

Slack se sprema da u svoj program za komunikaciju uvede priče slične onim na Instagramu, ali i mogućnost snimanja audio zapisa - i to pre kraja 2020 godine. Nove funkcije nastaju zbog prelaska na 'remote' režim rada van kancelarija u eri pandemije.

Iz Slacka se nadaju da bi ove funkcije mogle smanjiti stalne video pozive ili neefikasna dopisivanja, dok bi sa druge strane u okviru jednog servisa Slack omogućio lakšu interakciju i komunikaciju sa kolegama. Jedan od glavnih razloga za integraciju pomenutih opcija jeste upravo pomenuta pandemija i činjenica da većina zaposlenih i dalje radi od kuće, a da je povratak u kancelarije postepen.

Iako su Instagram priče kreirane kako bi se svakodnevna životna iskustva delila sa prijateljima i porodicom, Slack priče zapravo nisu o video snimcima vaših kućnih ljubimaca, omiljenoj hrani ili odmorima. Iz ove kompanije na ovu funkciju gledaju kao na način na koji se zaposlenima ostavlja mogućnost da jednostavno i lako obaveste svoje kolege o poslovnim obavezama za određeni dan.

Štaviše, treba imati na umu da Slack još uvek eksperimentiše i izrađuje prototip i testnu verziju nove funkcije, na koji način će se priče prikazivati, ali ovi kratki video zapisi trebalo bi da se pojave kao sastavni deo kanala na ovom servisu, omogućavajući ljudima da ih koriste kao način međusobne komunikacije sa drugima ili čak kao oblik ažuriranja statusa, piše The Verge.

Trebaju li su nam potrebne nove promene na Slacku?

Kada već govorimo o Slacku kao jednom od najpoznatijih kanala za korporativnu komunikaciju, koji i sami koristimo u Netokraciji, moramo se osvrnuti na to da ovaj servis nikada ranije nije polagao velike nade u video pozive. Sa druge strane, ogromna ekspanzija Zoom-a za vreme pandemije nam je pokazala da je potreba za video pozivima veća nego ikada pre.

To su shvatili i u Slacku koji se ove godine udružio sa Amazonom kako bi prešao na servis za glasovne i video pozive Chime. Upravo ovo partnerstvo pomoglo je Slacku da krene postepeno sa uvođenjem pomenutih opcija u istoimeni servis, što je ukratko prokomentarisao i CEO Slacka Stjuart Baterfild, a koji je dodao sledeće:

Video konferencije i pozivi očigledno neće nestati, ali mislim da je to nasledstvo objedinjene komunikacije kao kategorije u proteklih 20 godina. Mislim da će tokom sledećih 20 godina, posebno s obzirom na ekspanziju koja se dešava sa našim mobilnim uređajima, svi smatrati da će video pozivi biti rutina i podrazumevano sredstvo svakodnevne komunikacije.

Slack bi uskoro mogao da ubaci i audio kanal kao opciju za komunikaciju između kolega, kao na servisu Discord.

Pored već pomenutih priča, Slack takođe planira da uvede i opciju instant voice kako bi kolege i putem glasovnih poruka mogli da komuniciraju. Sve ovo moglo bi da podseća na opciju koju ima recimo Discord – a radi se o zasebnom audio kanalu gde ljudi mogu ulaziti i izlaziti po potrebi i tako stupiti u komunikaciju sa svojim kolegama.

Čini se da će ova funkcija posebno biti zanimljiva za male i agilnije timove u kojima se komunikacija odvija često i u većini slučajeva brzo, bez zakazivanja termina radi diksusije o projektima, idejama i slično.

Nove audio i video funkcije su još uvek u fazi prototipa u Slacku, ali Baterfild napominje da bi trebalo da stignu u nekom trenutku ove godine. Iako će nova funkcija za početak biti u beta fazi, ostaje da se vidi na koji način i koliko bi korporacije i drugi timovi koji koriste Slack mogli da je upotrebljavaju.

Činjenica je da su se mnogi timovi već prilagodili i za ovo vreme i uigrali kada je reč o remote radu, pa će ostati otvoreno pitanje o tome koliko i na koji način bi zaposleni mogli da koriste navedene funkcije. Ako mene pitate, Slack je i sa onim što sada ima i više nego funkcionalan alat.

Pomenute novine će ga svakako obogatiti ali isto tako sumnjam da će se koristiti često jer ljudi su navikli na proverene metode jednog servisa ili više servisa. Takođe, Slacku će trebati vremena da “ispegla” i u potpunosti “utegne” nove opcije da rade stabilno i fluidno. Istina, biće i onih kojima će sve ovo biti i više nego potrebno.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Sponzorisano

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.