Povratak u kancelariju kompanija u Srbiji - kada se očekuje?

Pitali smo domaće IT kompanije kada planiraju povratak u kancelarije

Predstavnici IT kompanija otkrivaju za Netokraciju da li su se njihovi zaposleni vratili na svoja radna mesta i, ukoliko nisu, kada planiraju to da učine.

Remote rad, povratak u kancelariju ili kombinacija prethodne dve opcije sada kada se zdravstvena situacija dovoljno stabilizovala da uz mere predostrožnosti možemo da živimo koliko-toliko normalno?

Zavisi koga pitate, ali većina kompanija svojim zaposlenima dozvoljava rad iz kancelarije – naravno, pod određenim uslovima.

Kako to izgleda u praksi i kada se očekuje konačni povratak u kancelarije (ako je on uopšte i opcija), naši sagovornici nam otkrivaju u nastavku teksta.

U kancelariju smo se vratili još u junu, ali u office optional formatu na neodređeno. Trenutno oko 20% ljudi redovno radi iz kancelarije, dok su ostali remote, a mi smo faktički postali remote firma sa kancelarijom – ako neko želi da radi odatle.

U startu smo postavili očekivanje da kancelarija može primiti do 50 ljudi. Uveli smo mere zaštite kako se virus ne bi širio, pa je i sam UX ulaska u kancelariju u startu bio malo naporniji. Time smo obezbedili da se ljudi osećaju komforno na svom radnom mestu.

Mnogi su iskoristili office optional da rade sa mora, planina, iz sela, a u kancelariju trenutno dolazi do 15 ljudi, ali se broj “povratnika” polako povećava kako vreme odmiče.

Katarina Šonjić, Zuhlke

Planiramo da se vratimo u narednih mesec dana. Još uvek nemamo tačan datum jer smo paralelno organizovali i selidbu u nov prostor koji je dodatno pomerio datum povratka. Sada još više jedva čekamo da se vratimo 🙂

Mi smo, inače, imali jednu seriju povratka u trajanju od dve nedelje koja se desila u junu kada smo procenili da je situacija relativno bezbedna. Tada smo se vraćali u smenama, isključivo na inicijativu ili urgentnost koju su iskazali zaposleni. Dakle, oni su sami mogli da biraju da li i kada žele da se vrate. Maksimalan broj zaposlenih u grupi je odredila površina radnog prostora – mi smo računali da je svakom zaposlenom potrebno minimum 10m2.

Pored toga, aktivno pratimo celokupnu COVID-19 situaciju i mere koje su zvanično propisane. Bezbednost zaposlenih nam je definitivno na prvom mestu i sve što budemo implementirali će biti u skladu sa merama bezbednosti.

Prilikom planiranja povratka zaposlenih u kancelarije, precizno i detaljno smo osmislili način rada koji bi obezbedio zaposlenima optimalne uslove rada, tj. siguran i bezbedan povratak na rad iz kancelarija, ali i mogućnost rada od kuće u zavisnosti od potreba posla koji zaposleni obavljaju.

S obzirom na to da nam je bezbednost zaposlenih prioritet, u kompaniju su uvedena nova pravila ponašanja i obezbeđena zaštitna oprema kako bi se rizik smanjio na minimum. Raspored dolaska zaposlenih je bio određen i planiran u zavisnosti od specifičnih zahteva radnog mesta za svaku organizacionu jedinicu, a prostrane kancelarije sa prirodnom ventilacijom su omogućile da prvi uslov za povratak bude ispunjen (da svaki zaposleni ima dovoljno prostora i rastojanja od drugih kolega). Naravno, situacija sa pandemijom i stanjem u zemlji se prati konstantno i u odnosu na to se pravovremeno donose odluke o daljem načinu rada.

Bojana Milašinović, InterVenture

Zvanično smo i dalje na radu od kuće. Tokom adaptacije na remote rad smo se zaista trudil da ljudima što više olakšamo ovaj način funkcionisanja, što kroz obezbeđivanje svega potrebnog da njihov radni prostor u kućnim uslovima bude nalik kancelarijskim uslovima, što kroz različite inicijative i nove ili adaptirane formate dešavanja sa ciljem da održimo duh zajednice. I reklo bi se da smo uspeli.

Kada govorimo o povratku tu ne postoji fiksan datum. Za nekoga se remote model ispostavio kao idealan, dok drugima ipak nedostaje dolazak u kancelariju i uživo kontakt sa kolegama i koleginicama. Pratimo situaciju “na terenu”, osluškujemo zvanične preporuke, ali i potrebe kolega. S tim u vezi, za sada smo otvorili mogućnost da oni koji žele, mogu da dolaze u kancelariju uz prethodnu najavu, kako bi sve bilo spremno da se osećaju bezbedno na radnom mestu. Ovaj dualni princip funkcionisanja se za sad ispostavio kao dobar, tako da će ova sloboda izbora biti ostavljena i u narednom periodu.

Nevena Stefanović, Telenor

Nismo se svi vratili u kancelariju, ali su one otvorene od maja za one zaposlene koji žele da rade odatle i kojima tako više odgovora. Oni mogu da dolaze svake druge nedelje, i rade u bezbednom radnom prostoru uz poštovanje svih epidemioloških mera i preporuka.

Kapaciteti broja ljudi i dalja dinamika zavisiće od dalje epidemiološke situacije i zdravstvenih i sigurnosnih standarda. Zaposlenima se i dalje preporučuje rad od kuće, dok oni koji spadaju u rizične grupe, ili imaju članove porodica koji su u povećanom riziku, treba da rade od kuće do daljnjeg. Zbog toga uslove za povratak razmatramo na nedeljnom nivou i delujemo u skladu sa njima. Dugoročno gledano, sigurno ćemo se nadovezati na ono što smo naučili tokom prethodnog perioda da bismo se što bolje prilagodili novoj normalnosti.

Kristina Grubač, Two Desperados

Doneli smo odluku da otvorimo kancelariju još u junu za sve zaposlene kojima je bilo potrebno da koriste TD prostor za efikasniji rad. Istovremeno smo obezbedili da svi članovi tima, koji zbog lične sigurnosti ili porodičnih obaveza žele da nastave rad od kuće, dobiju sve neophodne uslove da tako i urade.

Taktiku smo menjali od meseca do meseca. Duže vreme smo držali tim podeljen u dve grupe koje su naizmenično dolazile. Nedavno smo odlučili da se fokusiramo na to da svi mogu da dođu kada hoće, ali da pratimo broj ljudi u prostoru i da fleksibilno koristimo raspoložive dodatne resurse Kalemegdan Biznis centra. Cilj nam je da svima obezbedimo uslove za neometani rad sa bilo koje tačke koju odaberu, a da kancelariju pretvaramo u hub za sastanke i kolaborativne obaveze.

Na pitanje kada se svi vraćamo u kancelariju ne možemo da odgovorimo dovoljno precizno u ovom trenutku, jer prosto ne osećamo da je moguće doneti dobru odluku za sve, ili odluku koja svima odgovara.

Filip Tomašević, 3AP

Naša zvanična odluka u vezi sa povratkom u kancelarije, kako u Švajcarskoj, tako i u Srbiji jeste da smo fleksibilni i da sve zavisi od lične odluke zaposlenog. Naše kancelarije su otvorene za sve kolege koje se osećaju komforno da rade iz njih, uz obavezno poštovanje mera bezbednosti. Kolege koje su se opredelile za rad od kuće imaju na raspolaganju svu opremu za nesmetan rad.

S obzirom na to da nam je zdravlje i bezbednost kolega na prvom mestu, obezbedili smo sve preventivne mere zaštite u našim kancelarijama u Beogradu i Kruševcu. Kolege koje biraju da dolaze u kancelariju, popunjavaju nedeljnu tabelu dolazaka, i na taj način su svi unapred upoznati sa rasporedom i popunjenošću. Kapacitet prostora koji trenutno koristimo od oko 500m2, omogućava nam da budemo na bezbednoj udaljenosti čak i ako bismo svi došli u kancelariju istovremeno. Redovno pratimo situaciju sa COVID-19 i shodno daljem razvoju događaja ćemo donositi eventualno nove odluke.


Ostavi komentar

      • Tole

        Tole

        8. 10. 2020. u 08:31 Odgovori

        Marko nemoj da uzdises u komentarima, bolje smisljaj novi tekst o pinkovim tv kanalima, prelivima za burgere i izmisljenim raskolima izmisljene IT zajednice, ubaci neki strani izraz jer zvuci profesionalnije od dosadnog srpskog jezika, a pravopis je u digitalnom dobu prevazidjena stvar, ipak treba ispuniti kvotu objavljenih članaka, kvantitet je vazniji od kvaliteta, a tvoje subjektivno misljenje je najvaznije, zar ne?

        I, naravno, ne zaboravi da se brecnes na svaku kritiku svog rada, kako se ti ljudi samo usudjuju, znaju li oni koja je tvoja pozicija, jesu li culi ikada za TC?

        Marko, mozes ti i bolje, pisao si bolje, trenutno je Milena glavna zvezda tima i bukvalno nosi portal na svojim plecima sto se tice tema i kvaliteta tekstova.

        Sportski pozdrav

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.

E-commerce

Kako do Internet prodavnice za manje od 24 časa?

Vladan Dobrenov pokrenuo je Cartizz kao odgovor na komplikovan i dugotrajan proces izrade web prodavnice. U razgovoru za Netokraciju otkriva nam kako servis funkcioniše i kome je namenjen.

Gaming

Otvorene nacionalne kvalifikacije za internacionalni IeSF šampionat – najboljima put u Izrael i vredne nagrade

U nedelju 25. aprila u organizaciji Srpskog Saveza E-sporta zvanično su otvorene nacionalne kvalifikacije za 13. IeSF Svetski e-sports šampionat čiji je domaćin Eilat, grad u Izraelu.