Povratak u kancelariju kompanija u Srbiji - kada se očekuje?

Pitali smo domaće IT kompanije kada planiraju povratak u kancelarije

Predstavnici IT kompanija otkrivaju za Netokraciju da li su se njihovi zaposleni vratili na svoja radna mesta i, ukoliko nisu, kada planiraju to da učine.

Remote rad, povratak u kancelariju ili kombinacija prethodne dve opcije sada kada se zdravstvena situacija dovoljno stabilizovala da uz mere predostrožnosti možemo da živimo koliko-toliko normalno?

Zavisi koga pitate, ali većina kompanija svojim zaposlenima dozvoljava rad iz kancelarije – naravno, pod određenim uslovima.

Kako to izgleda u praksi i kada se očekuje konačni povratak u kancelarije (ako je on uopšte i opcija), naši sagovornici nam otkrivaju u nastavku teksta.

U kancelariju smo se vratili još u junu, ali u office optional formatu na neodređeno. Trenutno oko 20% ljudi redovno radi iz kancelarije, dok su ostali remote, a mi smo faktički postali remote firma sa kancelarijom – ako neko želi da radi odatle.

U startu smo postavili očekivanje da kancelarija može primiti do 50 ljudi. Uveli smo mere zaštite kako se virus ne bi širio, pa je i sam UX ulaska u kancelariju u startu bio malo naporniji. Time smo obezbedili da se ljudi osećaju komforno na svom radnom mestu.

Mnogi su iskoristili office optional da rade sa mora, planina, iz sela, a u kancelariju trenutno dolazi do 15 ljudi, ali se broj “povratnika” polako povećava kako vreme odmiče.

Katarina Šonjić, Zuhlke

Planiramo da se vratimo u narednih mesec dana. Još uvek nemamo tačan datum jer smo paralelno organizovali i selidbu u nov prostor koji je dodatno pomerio datum povratka. Sada još više jedva čekamo da se vratimo 🙂

Mi smo, inače, imali jednu seriju povratka u trajanju od dve nedelje koja se desila u junu kada smo procenili da je situacija relativno bezbedna. Tada smo se vraćali u smenama, isključivo na inicijativu ili urgentnost koju su iskazali zaposleni. Dakle, oni su sami mogli da biraju da li i kada žele da se vrate. Maksimalan broj zaposlenih u grupi je odredila površina radnog prostora – mi smo računali da je svakom zaposlenom potrebno minimum 10m2.

Pored toga, aktivno pratimo celokupnu COVID-19 situaciju i mere koje su zvanično propisane. Bezbednost zaposlenih nam je definitivno na prvom mestu i sve što budemo implementirali će biti u skladu sa merama bezbednosti.

Prilikom planiranja povratka zaposlenih u kancelarije, precizno i detaljno smo osmislili način rada koji bi obezbedio zaposlenima optimalne uslove rada, tj. siguran i bezbedan povratak na rad iz kancelarija, ali i mogućnost rada od kuće u zavisnosti od potreba posla koji zaposleni obavljaju.

S obzirom na to da nam je bezbednost zaposlenih prioritet, u kompaniju su uvedena nova pravila ponašanja i obezbeđena zaštitna oprema kako bi se rizik smanjio na minimum. Raspored dolaska zaposlenih je bio određen i planiran u zavisnosti od specifičnih zahteva radnog mesta za svaku organizacionu jedinicu, a prostrane kancelarije sa prirodnom ventilacijom su omogućile da prvi uslov za povratak bude ispunjen (da svaki zaposleni ima dovoljno prostora i rastojanja od drugih kolega). Naravno, situacija sa pandemijom i stanjem u zemlji se prati konstantno i u odnosu na to se pravovremeno donose odluke o daljem načinu rada.

Bojana Milašinović, InterVenture

Zvanično smo i dalje na radu od kuće. Tokom adaptacije na remote rad smo se zaista trudil da ljudima što više olakšamo ovaj način funkcionisanja, što kroz obezbeđivanje svega potrebnog da njihov radni prostor u kućnim uslovima bude nalik kancelarijskim uslovima, što kroz različite inicijative i nove ili adaptirane formate dešavanja sa ciljem da održimo duh zajednice. I reklo bi se da smo uspeli.

Kada govorimo o povratku tu ne postoji fiksan datum. Za nekoga se remote model ispostavio kao idealan, dok drugima ipak nedostaje dolazak u kancelariju i uživo kontakt sa kolegama i koleginicama. Pratimo situaciju “na terenu”, osluškujemo zvanične preporuke, ali i potrebe kolega. S tim u vezi, za sada smo otvorili mogućnost da oni koji žele, mogu da dolaze u kancelariju uz prethodnu najavu, kako bi sve bilo spremno da se osećaju bezbedno na radnom mestu. Ovaj dualni princip funkcionisanja se za sad ispostavio kao dobar, tako da će ova sloboda izbora biti ostavljena i u narednom periodu.

Nevena Stefanović, Telenor

Nismo se svi vratili u kancelariju, ali su one otvorene od maja za one zaposlene koji žele da rade odatle i kojima tako više odgovora. Oni mogu da dolaze svake druge nedelje, i rade u bezbednom radnom prostoru uz poštovanje svih epidemioloških mera i preporuka.

Kapaciteti broja ljudi i dalja dinamika zavisiće od dalje epidemiološke situacije i zdravstvenih i sigurnosnih standarda. Zaposlenima se i dalje preporučuje rad od kuće, dok oni koji spadaju u rizične grupe, ili imaju članove porodica koji su u povećanom riziku, treba da rade od kuće do daljnjeg. Zbog toga uslove za povratak razmatramo na nedeljnom nivou i delujemo u skladu sa njima. Dugoročno gledano, sigurno ćemo se nadovezati na ono što smo naučili tokom prethodnog perioda da bismo se što bolje prilagodili novoj normalnosti.

Kristina Grubač, Two Desperados

Doneli smo odluku da otvorimo kancelariju još u junu za sve zaposlene kojima je bilo potrebno da koriste TD prostor za efikasniji rad. Istovremeno smo obezbedili da svi članovi tima, koji zbog lične sigurnosti ili porodičnih obaveza žele da nastave rad od kuće, dobiju sve neophodne uslove da tako i urade.

Taktiku smo menjali od meseca do meseca. Duže vreme smo držali tim podeljen u dve grupe koje su naizmenično dolazile. Nedavno smo odlučili da se fokusiramo na to da svi mogu da dođu kada hoće, ali da pratimo broj ljudi u prostoru i da fleksibilno koristimo raspoložive dodatne resurse Kalemegdan Biznis centra. Cilj nam je da svima obezbedimo uslove za neometani rad sa bilo koje tačke koju odaberu, a da kancelariju pretvaramo u hub za sastanke i kolaborativne obaveze.

Na pitanje kada se svi vraćamo u kancelariju ne možemo da odgovorimo dovoljno precizno u ovom trenutku, jer prosto ne osećamo da je moguće doneti dobru odluku za sve, ili odluku koja svima odgovara.

Filip Tomašević, 3AP

Naša zvanična odluka u vezi sa povratkom u kancelarije, kako u Švajcarskoj, tako i u Srbiji jeste da smo fleksibilni i da sve zavisi od lične odluke zaposlenog. Naše kancelarije su otvorene za sve kolege koje se osećaju komforno da rade iz njih, uz obavezno poštovanje mera bezbednosti. Kolege koje su se opredelile za rad od kuće imaju na raspolaganju svu opremu za nesmetan rad.

S obzirom na to da nam je zdravlje i bezbednost kolega na prvom mestu, obezbedili smo sve preventivne mere zaštite u našim kancelarijama u Beogradu i Kruševcu. Kolege koje biraju da dolaze u kancelariju, popunjavaju nedeljnu tabelu dolazaka, i na taj način su svi unapred upoznati sa rasporedom i popunjenošću. Kapacitet prostora koji trenutno koristimo od oko 500m2, omogućava nam da budemo na bezbednoj udaljenosti čak i ako bismo svi došli u kancelariju istovremeno. Redovno pratimo situaciju sa COVID-19 i shodno daljem razvoju događaja ćemo donositi eventualno nove odluke.


Ostavi komentar

      • Tole

        Tole

        8. 10. 2020. u 08:31 Odgovori

        Marko nemoj da uzdises u komentarima, bolje smisljaj novi tekst o pinkovim tv kanalima, prelivima za burgere i izmisljenim raskolima izmisljene IT zajednice, ubaci neki strani izraz jer zvuci profesionalnije od dosadnog srpskog jezika, a pravopis je u digitalnom dobu prevazidjena stvar, ipak treba ispuniti kvotu objavljenih članaka, kvantitet je vazniji od kvaliteta, a tvoje subjektivno misljenje je najvaznije, zar ne?

        I, naravno, ne zaboravi da se brecnes na svaku kritiku svog rada, kako se ti ljudi samo usudjuju, znaju li oni koja je tvoja pozicija, jesu li culi ikada za TC?

        Marko, mozes ti i bolje, pisao si bolje, trenutno je Milena glavna zvezda tima i bukvalno nosi portal na svojim plecima sto se tice tema i kvaliteta tekstova.

        Sportski pozdrav

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.