Povratak u kancelariju kompanija u Srbiji - kada se očekuje?

Pitali smo domaće IT kompanije kada planiraju povratak u kancelarije

Predstavnici IT kompanija otkrivaju za Netokraciju da li su se njihovi zaposleni vratili na svoja radna mesta i, ukoliko nisu, kada planiraju to da učine.

Remote rad, povratak u kancelariju ili kombinacija prethodne dve opcije sada kada se zdravstvena situacija dovoljno stabilizovala da uz mere predostrožnosti možemo da živimo koliko-toliko normalno?

Zavisi koga pitate, ali većina kompanija svojim zaposlenima dozvoljava rad iz kancelarije – naravno, pod određenim uslovima.

Kako to izgleda u praksi i kada se očekuje konačni povratak u kancelarije (ako je on uopšte i opcija), naši sagovornici nam otkrivaju u nastavku teksta.

U kancelariju smo se vratili još u junu, ali u office optional formatu na neodređeno. Trenutno oko 20% ljudi redovno radi iz kancelarije, dok su ostali remote, a mi smo faktički postali remote firma sa kancelarijom – ako neko želi da radi odatle.

U startu smo postavili očekivanje da kancelarija može primiti do 50 ljudi. Uveli smo mere zaštite kako se virus ne bi širio, pa je i sam UX ulaska u kancelariju u startu bio malo naporniji. Time smo obezbedili da se ljudi osećaju komforno na svom radnom mestu.

Mnogi su iskoristili office optional da rade sa mora, planina, iz sela, a u kancelariju trenutno dolazi do 15 ljudi, ali se broj “povratnika” polako povećava kako vreme odmiče.

Katarina Šonjić, Zuhlke

Planiramo da se vratimo u narednih mesec dana. Još uvek nemamo tačan datum jer smo paralelno organizovali i selidbu u nov prostor koji je dodatno pomerio datum povratka. Sada još više jedva čekamo da se vratimo 🙂

Mi smo, inače, imali jednu seriju povratka u trajanju od dve nedelje koja se desila u junu kada smo procenili da je situacija relativno bezbedna. Tada smo se vraćali u smenama, isključivo na inicijativu ili urgentnost koju su iskazali zaposleni. Dakle, oni su sami mogli da biraju da li i kada žele da se vrate. Maksimalan broj zaposlenih u grupi je odredila površina radnog prostora – mi smo računali da je svakom zaposlenom potrebno minimum 10m2.

Pored toga, aktivno pratimo celokupnu COVID-19 situaciju i mere koje su zvanično propisane. Bezbednost zaposlenih nam je definitivno na prvom mestu i sve što budemo implementirali će biti u skladu sa merama bezbednosti.

Prilikom planiranja povratka zaposlenih u kancelarije, precizno i detaljno smo osmislili način rada koji bi obezbedio zaposlenima optimalne uslove rada, tj. siguran i bezbedan povratak na rad iz kancelarija, ali i mogućnost rada od kuće u zavisnosti od potreba posla koji zaposleni obavljaju.

S obzirom na to da nam je bezbednost zaposlenih prioritet, u kompaniju su uvedena nova pravila ponašanja i obezbeđena zaštitna oprema kako bi se rizik smanjio na minimum. Raspored dolaska zaposlenih je bio određen i planiran u zavisnosti od specifičnih zahteva radnog mesta za svaku organizacionu jedinicu, a prostrane kancelarije sa prirodnom ventilacijom su omogućile da prvi uslov za povratak bude ispunjen (da svaki zaposleni ima dovoljno prostora i rastojanja od drugih kolega). Naravno, situacija sa pandemijom i stanjem u zemlji se prati konstantno i u odnosu na to se pravovremeno donose odluke o daljem načinu rada.

Bojana Milašinović, InterVenture

Zvanično smo i dalje na radu od kuće. Tokom adaptacije na remote rad smo se zaista trudil da ljudima što više olakšamo ovaj način funkcionisanja, što kroz obezbeđivanje svega potrebnog da njihov radni prostor u kućnim uslovima bude nalik kancelarijskim uslovima, što kroz različite inicijative i nove ili adaptirane formate dešavanja sa ciljem da održimo duh zajednice. I reklo bi se da smo uspeli.

Kada govorimo o povratku tu ne postoji fiksan datum. Za nekoga se remote model ispostavio kao idealan, dok drugima ipak nedostaje dolazak u kancelariju i uživo kontakt sa kolegama i koleginicama. Pratimo situaciju “na terenu”, osluškujemo zvanične preporuke, ali i potrebe kolega. S tim u vezi, za sada smo otvorili mogućnost da oni koji žele, mogu da dolaze u kancelariju uz prethodnu najavu, kako bi sve bilo spremno da se osećaju bezbedno na radnom mestu. Ovaj dualni princip funkcionisanja se za sad ispostavio kao dobar, tako da će ova sloboda izbora biti ostavljena i u narednom periodu.

Nevena Stefanović, Telenor

Nismo se svi vratili u kancelariju, ali su one otvorene od maja za one zaposlene koji žele da rade odatle i kojima tako više odgovora. Oni mogu da dolaze svake druge nedelje, i rade u bezbednom radnom prostoru uz poštovanje svih epidemioloških mera i preporuka.

Kapaciteti broja ljudi i dalja dinamika zavisiće od dalje epidemiološke situacije i zdravstvenih i sigurnosnih standarda. Zaposlenima se i dalje preporučuje rad od kuće, dok oni koji spadaju u rizične grupe, ili imaju članove porodica koji su u povećanom riziku, treba da rade od kuće do daljnjeg. Zbog toga uslove za povratak razmatramo na nedeljnom nivou i delujemo u skladu sa njima. Dugoročno gledano, sigurno ćemo se nadovezati na ono što smo naučili tokom prethodnog perioda da bismo se što bolje prilagodili novoj normalnosti.

Kristina Grubač, Two Desperados

Doneli smo odluku da otvorimo kancelariju još u junu za sve zaposlene kojima je bilo potrebno da koriste TD prostor za efikasniji rad. Istovremeno smo obezbedili da svi članovi tima, koji zbog lične sigurnosti ili porodičnih obaveza žele da nastave rad od kuće, dobiju sve neophodne uslove da tako i urade.

Taktiku smo menjali od meseca do meseca. Duže vreme smo držali tim podeljen u dve grupe koje su naizmenično dolazile. Nedavno smo odlučili da se fokusiramo na to da svi mogu da dođu kada hoće, ali da pratimo broj ljudi u prostoru i da fleksibilno koristimo raspoložive dodatne resurse Kalemegdan Biznis centra. Cilj nam je da svima obezbedimo uslove za neometani rad sa bilo koje tačke koju odaberu, a da kancelariju pretvaramo u hub za sastanke i kolaborativne obaveze.

Na pitanje kada se svi vraćamo u kancelariju ne možemo da odgovorimo dovoljno precizno u ovom trenutku, jer prosto ne osećamo da je moguće doneti dobru odluku za sve, ili odluku koja svima odgovara.

Filip Tomašević, 3AP

Naša zvanična odluka u vezi sa povratkom u kancelarije, kako u Švajcarskoj, tako i u Srbiji jeste da smo fleksibilni i da sve zavisi od lične odluke zaposlenog. Naše kancelarije su otvorene za sve kolege koje se osećaju komforno da rade iz njih, uz obavezno poštovanje mera bezbednosti. Kolege koje su se opredelile za rad od kuće imaju na raspolaganju svu opremu za nesmetan rad.

S obzirom na to da nam je zdravlje i bezbednost kolega na prvom mestu, obezbedili smo sve preventivne mere zaštite u našim kancelarijama u Beogradu i Kruševcu. Kolege koje biraju da dolaze u kancelariju, popunjavaju nedeljnu tabelu dolazaka, i na taj način su svi unapred upoznati sa rasporedom i popunjenošću. Kapacitet prostora koji trenutno koristimo od oko 500m2, omogućava nam da budemo na bezbednoj udaljenosti čak i ako bismo svi došli u kancelariju istovremeno. Redovno pratimo situaciju sa COVID-19 i shodno daljem razvoju događaja ćemo donositi eventualno nove odluke.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći OTA sync obezbedio €1,3 miliona seed investicije

Srpski OTA Sync podigao je dodatna sredstva u svojoj €1,3m seed rundi investicija predvođenih češkim investitorima Presto Ventures.

Novost

Intelisale kroz reorganizaciju timova nastavlja da unapređuje svoje proizvode i usluge

Šta se dešava kada kompanija dobije veći broj klijenata i prepozna nove potrebe tržišta kao priliku za razvoj? O ovim temama razgovaramo sa Novakom Cvjetanom, novim Head of Engineering u kompaniji Intelisale.

Startapi i poslovanje

OTP banka pokreće OTP Connect – program za saradnju, razvoj i podsticaj inovacija kod startapa

Ovaj program pokrenut je sa ciljem da podstakne dalje unapređenje inovacionog ambijenta i formira jednostavan okvir za rast i umrežavanje startap i tehnološke zajednice, i finansijskog sektora.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startup Shower: Prijavi svoju ideju i osvoji 1.000.000 RSD

U cilju podrške razvoju preduzetničke kulture i inovacija u poslovanju, Business Intelligence Institute raspisuje konkurs za projekat "Start up Shower" pružajući finansijsku podršku od 1.000.000 dinara bespovratnih sredstava.

Gaming

Da li je globalna kriza pogodila i domaću ‘game dev’ industriju ili je to samo prolazni period?

Prethodnih meseci bili smo svedoci velikih otpuštanja u IT industriji usled globalne krize koja i dalje traje. Ovom talasu otkaza nije ostala imuna ni game dev scena, a mi smo analizirali šta su glavni razlozi za smanjenje broja kadrova u industriji razvoja video igara i da li je ovo samo prolazni krizni period.

Kultura 2.0

Ko su najzadovoljniji radnici u Srbiji? Istraživanje pokazuje da su to programeri

Kakvo je opšte stanje zadovoljstva i angažovanja zaposlenih na tržištu rada u Srbiji? Luppa i HR fabrika napravile su veliku analizu koja daje odgovore.

Startapi i poslovanje

Srpske kompanije Factory World Wide i EM Analytic među najbrže rastućim u Centralnoj Evropi

Na ovogodišnjem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 konkursu tehnološke kompanije Factory World Wide i EM Analytic Solutions iz Srbije uvrštene su među 50 najbrže rastućih kompanija u Evropi.

Tehnologija

Izabrali smo top 10 gedžeta koje možete kupiti na popustu za ‘Crni petak’

Black Friday je zvanično stigao, a sa njim i sniženja u mnogim prodavnicama širom sveta. Kao i uvek, odlučili smo da vam predstavimo najzanimljivije gedžete koje možete kupiti u toku ovog 'praznika' sniženja.

Karijere

IT-jevcima je danas teže da promene posao, a kada to čine najbitnija stavka im je – stabilnost

Magdalina Čivović, Tech Lead u kompaniji Doodle, deli svoje utiske o aktuelnim pitanjima na domaćoj tehnološkoj sceni.