Kako Slack pomaže u očuvanju korporativne kulture? - Netokracija.rs

Kako Slack pomaže u očuvanju korporativne kulture?

Kratka horor priča: desila se globalna pandemija i sad svi radimo od kuće.

Nema drugog izbora. Timbildinzi koji oduzimaju dah, pijanke poslije posla, takmičenja u ofisu, zezancije iz ofisa, zabava za Noć vještica, proslava rođendana kompanije u fensi restoranu sa poznatim pjevačima, zajedničko kićenje jelke za Božić… Sve je otkazano. Ne srećeš više svoje kolege uz jutarnju kaficu, nema slučajnih razgovora u kuhinji o smislu života, nema brainstorming sesija u obližnjem restoranu. Nema ništa. Sjediš kući sa laptopom u krilu, i stavljaš masku kad god izlaziš vani.

Pa šta? Improvise. Adapt. Overcome. Sažetak svih online događaja kojima sam prisustvovao od marta prošle godine stane u četiri riječi: jedino je promjena konstantna. Da sam barem dobio po evro svaki put kad sam čuo to… Možda vas smara slušati jedno te isto iz toliko izvora, ali znate da je istina. Šta je tu je, vaš je posao da se sad prilagodite na najbolji mogući način.

Kao član Talent&Marketing tima kompanije koja vrednuje svoju kulturu više nego bilo šta drugo, mogu reći da je prelaz na rad od kuće bio pravi šok u početku. Morali smo sve što smo radili do tog trenutka preseliti negdje drugo – u online svijet.

Ako radite u marketingu ili ljudskim resursima, to vjerovatno znači da ste ekstrovert koji se hrani konstantnom interakcijom sa drugima. Najveći šok je bila činjenica kako nam je Slack postao kuhinja u ofisu, prostor u kojem radimo, sto za ping-pong, soba za igru…

Ili jednostavno: naša cijela komunikacija = Slack.

Tužna istina: ne možete graditi od nule, možete samo očuvati

Ako neko kaže da se kultura može izgraditi od nule isključivo u online okruženju, neka mi se javi i nauči me kako. Hvala unaprijed.

Kultura vaše kompanije nije još jedan task na Trello board-u, koji se pomjeri u Done nakon roka od nekoliko dana. Ne. To je nešto što se gradi godinama, i ogleda se u svemu što kompanija radi, posjeduje ili proizvodi. Namještaj u ofisu i interijer, grickalice koje nudite na događajima, kako tretirate kolege, način na koji vas vaš šef tretira, kako komunicirate interne poruke, šale, vaše društvene mreže, vaš način oblačenja… Sve je to kultura.

Tako da, ukoliko tražite način da izgradite kulturu na Slack-u sad, kad već radimo od kuće, bojim se da to nije moguće. Možete samo njegovati ono što ste već izgradili dok ste bili u ofisu.

Kanaliziranje

Koliko različitih tema imate na poslu? I onih koje su vezane za posao, ali i onih koje to nisu? Projekat 1, Projekat 2, kuhanje, joga, kućni ljubimci, automobili, sportovi, ženski/muški razgovori, ostale neobične teme? Sve pomenuto je potencijalni kanal na Slack-u. Ljudi imaju potrebu da pričaju o tome, pa napravite im kanal i pustite ih. A ako kojim slučajem konverzacija zastane, uskočite sa nekim pitanjem ili postom, i zarolajte je opet.

Svako voli dobre ankete

Ljudi vole izbore, ljudi vole da ih pitate o njihovim preferencijama, zato pratite to pravilo i napravite im ankete sa dobrim starim Polly-em! Gledajte na to ovako: ankete na Slack-u su ustvari one debate koje ste imali tokom ručka na poslu. Koja je rijeka najhladnija? Najbolje mjesto za skijanje u zemlji? Koji klub ima najbolje navijače? Gdje su najbolji ćevapi? Napravite anketu i neka igre počnu.

Potrebni su vam džokeri

U osnovnoj i srednjoj školi, svaki razred je imao svog džokera. Osobu koja je posebna, ima fantastičan humor i stalno pronalazi nove šale nekako. Džokeri u kompanijama su oni koji počinju konverzaciju, prave meme-ove, ekstroverti koji vole pažnju i uživaju biti u centru svih zabavnih stvari.

Džokeri su dijamanti vašeg Slack-a. Oni će napraviti meme od grupne fotografije koju ste nedavno objavili, a onda će se i ostali uposlenici uključiti sa šalama. Naravno, potrebno je da budete jako pažljivi u procesu unajmljivanja džokera. Super je imati ih tu, ali moraju se uklapati u vašu kulturu. Ne treba vam dvorska luda koja ide okolo i samo priča gluposti, potrebna vam je osoba čiji je humor pametan i mudar, toliko dobar da može biti show na Netflix-u.

Izrazite se kroz emotikone

Slack je shvatio igru emotikona puno prije i bolje nego što su to uradile društvene mreže. Još od samog početka, Slack je dopustio potpunu kustomizaciju. Možete reagovati na poruke sa bilo kojim emotikonom, i čak možete napraviti svoje! Mogućnosti su beskonačne.

Šta ovo donosi na vaše Slack kanale? Ljudi, izreke, političari, poznate ličnosti, citati? Sve se to može pretvoriti u emotikon. Kolega vas laže o nečemu na kanalu? Reagujte sa emotikonom poznatog političara i nemojte ništa više napisati. Emotikon je poruka.

Uključite kamere tokom sastanaka

Slack možda nije prvi izbor za video pozive, ali je fantastičan za kratke timske sastanke. U ofisu smo mogli vidjeti mimiku i geste tokom sastanaka, riječi jednostavno nisu dovoljne… Sve je isto i u virtuelnom okruženju. Ako vodite tim, insistirajte na uključivanju kamera, vaši sastanci će postati bolji, i nećete se osjećati kao da pričate sa kompjuterom.

P.S. Insistirajte na kamerama čak i ako se radi o ranim jutarnjim sastancima kojima se vaše kolege priključuju iz kreveta (da vidimo kakve pidžame imaju!)

Slack, kao i sve druge komunikacijske aplikacije i društvene mreže, su kreirani kao virtuelna replika stvarnog života, i na vama je da pronađete najbolji način da ih iskoristite u korist vaše kompanije. Trenutni period je težak, rad od kuće je pun izazova, i očuvanje korporativne kulture može izgledati kao nemoguća misija, ali Slack vam može olakšati taj task ukoliko ga iskoristite na pravi način.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.