SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste - u 2020. prihodovala je $120 miliona

SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona

Asocijacija industrije video igara Srbije objavila je novi izveštaj koji detaljno opisuje domaću industriju razvoja igara u 2020. godini. Podaci pokazuju da i uprkos pandemiji ova industrija nastavlja da raste.

Podaci koje je SGA prikazala javnosti pokazali su da je domaća game dev industrija za sada zadržala vrednost u prihodima od 120 miliona dolara, koliko je bilo i prethodne godine, dok u izgradnji ove uspešne grane učestvuje 120 timova (studija) i kompanija. Kad je reč o zaposlenima, ovu industriju trenutno sačinjava više od 2.100 zaposlenih dok trećinu od ove brojke čine žene.

Od nekih osnovnih stvari, istraživanje pokazuje da je u razvoju igara na domaćem tržištu dominantna mobilna platforma, tačnije naslovi igara za pametne telefone i tablete, a prošle godine je objavljena čak 41 nova igra. Neki od glavnih centara za razvoj igara u kojima su stacionirani studiji i kompanije su ujedno i tri najveća grada u Srbiji – Niš, Beograd i Novi Sad.

Kada je reč o novim talentima, njih 1.431 je dobilo priliku prošle godine da se oproba u ovoj industriji, od čega je bilo 386 žena, a ono što je zanimljivo jeste da je među njima bilo 57 stranaca. U istraživanju se navodi da 66% kompanija planira da zapošljava više u 2021. godini, dok članovi SGA planiraju da zaposle 350 ljudi u 2021. godini.

Od pomenutog prihoda od 120 miliona evra koliko je ostvareno u prošloj godini kada govorimo o ovoj industriji, najveći udeo od 45% su imale igre za mobilne platforme, zatim sa 32% slede PC i MAC operativni sistemi i na kraju sa udelom od 15% nalaze se igre za web platforme. Zanimljivo je da su konzole učestvovale sa svega 5%, društvene mreže 2% i VR 2%, pa bi bilo zanimljivo ispratiti ove sektore u narednim godinama da li će doživeti potencijalni rast.

Kao što smo i napomenuli, najdominantnija je mobile platforma za koju je na srpskoj game dev sceni napravljeno 40% od ukupnog broja igara, 33% čine PC i MAC, zatim slede 11% web video igre, a ostale procente čine naslovi za Google Stadiu, TV, VR, konzole i društvene mreže. Od 41 igre koja je objavljena prošle godine, 18 timova je objavilo potpuno nove naslove, dok je 65% igara objavljeno samostalno od strane studija ili kompanija. Štaviše, igre razvijene u Srbiji su sa prodavnica na kojima su dostupne preuzete čak 350 miliona puta.

Ukoliko govorimo o aktuelnoj pandemiji, istraživanje pokazuje da na čak 76% firmi, studija i kompanija pandemija nije negativno uticala kada je reč o poslovanju, 12% njih je bilo direktno pogođeno, dok je 12% navelo da su naišli na neke nove poslovne mogućnosti. Takođe, u istraživanju se navodi da je 27% ispitanika odložilo objavljivanje igre, 3% njih je zaustavilo projekat, dok je 43% usporilo poslovanje.


Kompletno istraživanje koje je SGA sprovela moguće je preuzeti na njihovom zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Propustili ste

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.

Tehnologija

Ovo su najtraženije kriptovalute koje trenutno možete naći na tržištu

Kriptovalute već godinama unazad imaju sve značajniji upliv u svetskoj ekonomiji, trgovini i digitalnim transakcijama. Čini se da će svoj zenit popularnosti tek dostići, a do tada smo vam spremili još jedan edukativan tekst o trgovanju sa ovim "novčićima" uz osvrt na to koji od njih su trenutno najpopularniji na tržištu.

Startapi i poslovanje

Novi Zakon o inovacionoj delatnosti bitan je za osnivače startapa – ali i za investitore

Startap kao pojam po prvi put je prepoznat jednim zakonom Republike Srbije. O pravnom okviru za dalji razvoj srpskog startap sistema razgovaramo sa direktorom Inicijative „Digitalna Srbija“.

Kultura 2.0

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Startapi i poslovanje

Američki Rho sa novih $75 miliona zaposlio više od 30 ljudi u Beogradu i najavio novo širenje

Njujorški 'fintech' nedavno je zatvorio Series B investiciju, a kompanija je od letos prisutna u srpskoj prestonici gde aktivno radi na razvoju lokalnog tima. Cilj je zaposliti top talenat, pri čemu iz kompanije kažu da nude plate u rangu globalnih razvojnih centara i druge benefite.