SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste - u 2020. prihodovala je $120 miliona

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona

Asocijacija industrije video igara Srbije objavila je novi izveštaj koji detaljno opisuje domaću industriju razvoja igara u 2020. godini. Podaci pokazuju da i uprkos pandemiji ova industrija nastavlja da raste.

Podaci koje je SGA prikazala javnosti pokazali su da je domaća game dev industrija za sada zadržala vrednost u prihodima od 120 miliona dolara, koliko je bilo i prethodne godine, dok u izgradnji ove uspešne grane učestvuje 120 timova (studija) i kompanija. Kad je reč o zaposlenima, ovu industriju trenutno sačinjava više od 2.100 zaposlenih dok trećinu od ove brojke čine žene.

Od nekih osnovnih stvari, istraživanje pokazuje da je u razvoju igara na domaćem tržištu dominantna mobilna platforma, tačnije naslovi igara za pametne telefone i tablete, a prošle godine je objavljena čak 41 nova igra. Neki od glavnih centara za razvoj igara u kojima su stacionirani studiji i kompanije su ujedno i tri najveća grada u Srbiji – Niš, Beograd i Novi Sad.

Kada je reč o novim talentima, njih 1.431 je dobilo priliku prošle godine da se oproba u ovoj industriji, od čega je bilo 386 žena, a ono što je zanimljivo jeste da je među njima bilo 57 stranaca. U istraživanju se navodi da 66% kompanija planira da zapošljava više u 2021. godini, dok članovi SGA planiraju da zaposle 350 ljudi u 2021. godini.

Od pomenutog prihoda od 120 miliona evra koliko je ostvareno u prošloj godini kada govorimo o ovoj industriji, najveći udeo od 45% su imale igre za mobilne platforme, zatim sa 32% slede PC i MAC operativni sistemi i na kraju sa udelom od 15% nalaze se igre za web platforme. Zanimljivo je da su konzole učestvovale sa svega 5%, društvene mreže 2% i VR 2%, pa bi bilo zanimljivo ispratiti ove sektore u narednim godinama da li će doživeti potencijalni rast.

Kao što smo i napomenuli, najdominantnija je mobile platforma za koju je na srpskoj game dev sceni napravljeno 40% od ukupnog broja igara, 33% čine PC i MAC, zatim slede 11% web video igre, a ostale procente čine naslovi za Google Stadiu, TV, VR, konzole i društvene mreže. Od 41 igre koja je objavljena prošle godine, 18 timova je objavilo potpuno nove naslove, dok je 65% igara objavljeno samostalno od strane studija ili kompanija. Štaviše, igre razvijene u Srbiji su sa prodavnica na kojima su dostupne preuzete čak 350 miliona puta.

Ukoliko govorimo o aktuelnoj pandemiji, istraživanje pokazuje da na čak 76% firmi, studija i kompanija pandemija nije negativno uticala kada je reč o poslovanju, 12% njih je bilo direktno pogođeno, dok je 12% navelo da su naišli na neke nove poslovne mogućnosti. Takođe, u istraživanju se navodi da je 27% ispitanika odložilo objavljivanje igre, 3% njih je zaustavilo projekat, dok je 43% usporilo poslovanje.


Kompletno istraživanje koje je SGA sprovela moguće je preuzeti na njihovom zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Web 3.0

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Internet marketing

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.