SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste - u 2020. prihodovala je $120 miliona

SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona

Asocijacija industrije video igara Srbije objavila je novi izveštaj koji detaljno opisuje domaću industriju razvoja igara u 2020. godini. Podaci pokazuju da i uprkos pandemiji ova industrija nastavlja da raste.

Podaci koje je SGA prikazala javnosti pokazali su da je domaća game dev industrija za sada zadržala vrednost u prihodima od 120 miliona dolara, koliko je bilo i prethodne godine, dok u izgradnji ove uspešne grane učestvuje 120 timova (studija) i kompanija. Kad je reč o zaposlenima, ovu industriju trenutno sačinjava više od 2.100 zaposlenih dok trećinu od ove brojke čine žene.

Od nekih osnovnih stvari, istraživanje pokazuje da je u razvoju igara na domaćem tržištu dominantna mobilna platforma, tačnije naslovi igara za pametne telefone i tablete, a prošle godine je objavljena čak 41 nova igra. Neki od glavnih centara za razvoj igara u kojima su stacionirani studiji i kompanije su ujedno i tri najveća grada u Srbiji – Niš, Beograd i Novi Sad.

Kada je reč o novim talentima, njih 1.431 je dobilo priliku prošle godine da se oproba u ovoj industriji, od čega je bilo 386 žena, a ono što je zanimljivo jeste da je među njima bilo 57 stranaca. U istraživanju se navodi da 66% kompanija planira da zapošljava više u 2021. godini, dok članovi SGA planiraju da zaposle 350 ljudi u 2021. godini.

Od pomenutog prihoda od 120 miliona evra koliko je ostvareno u prošloj godini kada govorimo o ovoj industriji, najveći udeo od 45% su imale igre za mobilne platforme, zatim sa 32% slede PC i MAC operativni sistemi i na kraju sa udelom od 15% nalaze se igre za web platforme. Zanimljivo je da su konzole učestvovale sa svega 5%, društvene mreže 2% i VR 2%, pa bi bilo zanimljivo ispratiti ove sektore u narednim godinama da li će doživeti potencijalni rast.

Kao što smo i napomenuli, najdominantnija je mobile platforma za koju je na srpskoj game dev sceni napravljeno 40% od ukupnog broja igara, 33% čine PC i MAC, zatim slede 11% web video igre, a ostale procente čine naslovi za Google Stadiu, TV, VR, konzole i društvene mreže. Od 41 igre koja je objavljena prošle godine, 18 timova je objavilo potpuno nove naslove, dok je 65% igara objavljeno samostalno od strane studija ili kompanija. Štaviše, igre razvijene u Srbiji su sa prodavnica na kojima su dostupne preuzete čak 350 miliona puta.

Ukoliko govorimo o aktuelnoj pandemiji, istraživanje pokazuje da na čak 76% firmi, studija i kompanija pandemija nije negativno uticala kada je reč o poslovanju, 12% njih je bilo direktno pogođeno, dok je 12% navelo da su naišli na neke nove poslovne mogućnosti. Takođe, u istraživanju se navodi da je 27% ispitanika odložilo objavljivanje igre, 3% njih je zaustavilo projekat, dok je 43% usporilo poslovanje.


Kompletno istraživanje koje je SGA sprovela moguće je preuzeti na njihovom zvaničnom sajtu.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Porodična tradicija u aero-inženjerstvu Miloša je inspirisala da osnuje PR-DC i proizvodi dronove za svetsko tržište

Možda je manje poznato, ali i u Srbiji postoji tim stručnih inženjera koji rade na razvoju savremenih lakih letelica. Baš ta grupa ljudi, nedaleko od Beograda, ima svoje kancelarije i velike prostorije pune alata i prototipova većih i manjih dronova. Mi smo imali priliku da ih posetimo.

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Američki LotusFlare najbrojniji tim ima u Beogradu i radi na proizvodima koji menjaju ‘telco’ industriju

Beogradska kancelarija kompanije LotusFlare trenutno okuplja oko 60 IT stručnjaka i aktivno širi tim. O proizvodima na kojima rade i planovima za budućnost sa njihovim predstavnicima razgovaramo u tekstu koji sledi.

Propustili ste

Gaming

Golf Club Wasteland, igra srpskog studija Demagog, sada je dostupna i za PC i gaming konzole

Još jedna lepa priča dolazi nam iz sve više rastuće i respektabilne game dev industrije u Srbiji.

Istraživanje

Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najpoželjniji poslodavci u Srbiji – pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud

Istraživanje je pokazalo ko se na domaćem tržištu percipira kao najpoželjniji poslodavac kao i koje osobine mora da poseduje ukoliko to želi da postane.

Karijere

Udruženje ‘Mame su zakon’ izborilo se za zakonske promene koje se tiču majki – ali borba za bolji položaj se vodi i dalje

Početkom juna Vlada je usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom. On uskoro ulazi u skupštinsku proceduru, a mi sa predsednicom Udruženja 'Mame su zakon' razgovaramo o pomenutom predlogu i daljim amandmanima.

Tehnologija

Nacionalna platforma za masovnu obradu podataka predstavljena u Državnom data centru u Kragujevcu

Kancelarija za IT i eUpravu predstavila je juče u Državnom data centru u Kragujevcu platformu 'Pametna Srbija' koja služi za sigurno prikupljanje i obradu podataka iz različitih javnih izvora.

Kolumna

Iza scene sa Levi9 u organizaciji nesvakidašnjeg Hack9 događaja

Kada je u pitanju kreativni rad koji je vremenski "kompresovan", adrenalin raste, entuzijazam ne jenjava, a rezultati mogu biti fantastični. Da, pričamo o pojmu hackathon-a. Međutim, usled pandemije, ove godine smo ga u Levi9 organizovali malo drugačije.

Karijere

Nemanja je softverski inženjer koji živi i radi u Japanu – i otkriva nam svoja iskustva

Kako funkcioniše IT industrija u Japanu? Nemanja, koji je programer u kompaniji Rakuten Mobile u Tokiju, otkriva detalje.