Domaća gaming industrija beleži rast - vrednost dostigla 120 miliona evra

Domaća gaming industrija beleži rast – vrednost dostigla 120 miliona evra, slede nova zapošljavanja

Asocijacija industrije video igara Srbije predstavila je kompletan izveštaj o stanju domaće 'game dev' scene za prošlu godinu. I pored izazovnog perioda, gejming industrija u zemlji je nastavila da raste.

Podaci koje je SGA objavila pokazuju da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina čine žene. Istraživanje nam je otkrilo i da je u prošloj godini objavljeno 46 video igara, a mobile je bila primarna platforma.

Ukoliko detaljnije pogledamo podatke, videćemo da je na razvoju sopstvenih igara radilo 69% kompanija i studija, dok je recimo razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25%, servisi za art produkciju činili su 9%, dok su mediji u ovoj oblasti i esports imali udeo 7,81%. Zanimljivo je i to da 83% kompanija nema kancelarije van Srbije i da oni rade upravo iz naše države.

Kada je reč o modelima monetizacije, free to play model + reklame imalo je čak 48% domaćih igara premium model je činilo 26%, freemium 11%, samo reklame 9% i ostalo 7%. Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41%, zatim slede simulacije 13%, avanture 9%, arkadne igre i gambling 9%, akcije svega 4% i ostali žanrovi su činili 19%.

Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene

Ovde se svakako treba osvrnuti i na najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju, među kojima su mobile sa 39%, zatim PC i Mac sa 33%. Game dev industrija u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4% kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40%), zatim slede gejm dizajneri (32%), biz dev (16%) i oblast arta (12%).

Štaviše, oko 40% članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62% kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini. Što se tiče glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji, podaci su sledeći:

  • Prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga – 52%;
  • Prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje – 15%;
  • Samofinansiranje – 14%;
  • Ostalo – 10%;
  • Investitori van industrije – 9%.

Za sam kraj, SGA izveštaj otkrio nam je i listu negativnih faktora u pomenutoj industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke. Zanimljivo je da je 62% ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem SGA sajta u .pdf formatu 


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.