Domaća gaming industrija beleži rast - vrednost dostigla 120 miliona evra

Domaća gaming industrija beleži rast – vrednost dostigla 120 miliona evra, slede nova zapošljavanja

Asocijacija industrije video igara Srbije predstavila je kompletan izveštaj o stanju domaće 'game dev' scene za prošlu godinu. I pored izazovnog perioda, gejming industrija u zemlji je nastavila da raste.

Podaci koje je SGA objavila pokazuju da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina čine žene. Istraživanje nam je otkrilo i da je u prošloj godini objavljeno 46 video igara, a mobile je bila primarna platforma.

Ukoliko detaljnije pogledamo podatke, videćemo da je na razvoju sopstvenih igara radilo 69% kompanija i studija, dok je recimo razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25%, servisi za art produkciju činili su 9%, dok su mediji u ovoj oblasti i esports imali udeo 7,81%. Zanimljivo je i to da 83% kompanija nema kancelarije van Srbije i da oni rade upravo iz naše države.

Kada je reč o modelima monetizacije, free to play model + reklame imalo je čak 48% domaćih igara premium model je činilo 26%, freemium 11%, samo reklame 9% i ostalo 7%. Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41%, zatim slede simulacije 13%, avanture 9%, arkadne igre i gambling 9%, akcije svega 4% i ostali žanrovi su činili 19%.

Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene

Ovde se svakako treba osvrnuti i na najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju, među kojima su mobile sa 39%, zatim PC i Mac sa 33%. Game dev industrija u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4% kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40%), zatim slede gejm dizajneri (32%), biz dev (16%) i oblast arta (12%).

Štaviše, oko 40% članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62% kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini. Što se tiče glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji, podaci su sledeći:

  • Prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga – 52%;
  • Prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje – 15%;
  • Samofinansiranje – 14%;
  • Ostalo – 10%;
  • Investitori van industrije – 9%.

Za sam kraj, SGA izveštaj otkrio nam je i listu negativnih faktora u pomenutoj industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke. Zanimljivo je da je 62% ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem SGA sajta u .pdf formatu 


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Nenad Milanović (COING): Domaće IT kompanije moraju se boriti za prava LGBTQ+ populacije

Direktor kompanije COING za Netokraciju objašnjava zašto IT kompanije treba da se bore protiv diskriminacije LGBTQ+ populacije u Srbiji i diskriminišu diskriminatore.

Kultura 2.0

Usvojen Zakon o digitalnoj imovini! Šta dalje?

Nakon javno održane rasprave, Narodna skupština je usvojila Zakon o digitalnoj imovini, čime se Srbija svrstala u krug retkih država koje su zakonski regulisale oblast digitalne imovine. U nastavku otkrivamo šta nam to Zakon donosi u odnosu na Nacrt i šta možemo očekivati u budućnosti.

Analiza

Prevare na Internetu naša su svakodnevica – a sada je obogaćena i crypto prevarom koju promovišu domaći YouTuberi

Internet je slobodno mesto i vremenom je postao do te mere slobodan da već par godina unazad ne možemo da razlikujemo istinu od laži i prevaru od realne situacije.

Propustili ste

Novost

Održan prvi sastanak frilensera i države: Situacija je kompleksna i pregovori se nastavljaju

Počeli su pregovori predstavnika vlasti i frilensera, a danas je održan prvi sastanak na kome će se odlučivati o zahtevima koje su u proteklim mesecima državi uputili frilenseri.

Ekskluzivno

E-uprava ekskluzivno za Netokraciju otkriva zašto prati kako građani koriste njene usluge

Kako tačno funkcioniše ova platforma i da li (i zašto) prati ponašanje svojih korisnika?

Startapi i poslovanje

Deceniju kasnije i Centili platformu za digitalna plaćanja koristi 4 milijarde korisnika dok se kompanija sprema za novo poglavlje

Prvi put na Netokraciji predstavljamo kompaniju Centili koja je nastala iz Infobipa, koja u Beogradu zapošljava 50 inženjera i koja aktivno posluje na 80 tržišta širom sveta. Centili ovih dana obeležava 10 godina poslovanja, a sa menadžmentom razgovaramo o daljim planovima i procesu reorganizacije.

Tehnologija

Šta nam je sve od tehnoloških novina doneo ovogodišnji digitalni CES?

I ove godine najveći globalni sajam potrošačke elektronike CES oduševio je sve ljubitelje gedžeta i tehnike, dokazavši da za tehnološki napredak jednostavno nema granica.

Novost

Vučić: Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne – već od kada

Predsednik se ponovo izjasnio po pitanju frilensera i najavljenih protesta.

Društvene mreže

Facebook u 2020. izbrisao 1,3 milijarde naloga radi suzbijanja lažnih informacija

Full Fact, britanska nezavisna organizacija za proveru informacija i nezavisni partner Faceboka, sprovela je istraživanje glavnih izazova sa kojima se suočavaju 'fekt-čekeri širom sveta prilikom pronalaženja i provere informacija koje se pojavljuju na ovoj društvenoj mreži.