
Domaća gaming industrija beleži rast – vrednost dostigla 120 miliona evra, slede nova zapošljavanja
Asocijacija industrije video igara Srbije predstavila je kompletan izveštaj o stanju domaće 'game dev' scene za prošlu godinu. I pored izazovnog perioda, gejming industrija u zemlji je nastavila da raste.
Podaci koje je SGA objavila pokazuju da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina čine žene. Istraživanje nam je otkrilo i da je u prošloj godini objavljeno 46 video igara, a mobile je bila primarna platforma.
Ukoliko detaljnije pogledamo podatke, videćemo da je na razvoju sopstvenih igara radilo 69% kompanija i studija, dok je recimo razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25%, servisi za art produkciju činili su 9%, dok su mediji u ovoj oblasti i esports imali udeo 7,81%. Zanimljivo je i to da 83% kompanija nema kancelarije van Srbije i da oni rade upravo iz naše države.
Kada je reč o modelima monetizacije, free to play model + reklame imalo je čak 48% domaćih igara premium model je činilo 26%, freemium 11%, samo reklame 9% i ostalo 7%. Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41%, zatim slede simulacije 13%, avanture 9%, arkadne igre i gambling 9%, akcije svega 4% i ostali žanrovi su činili 19%.
Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene
Ovde se svakako treba osvrnuti i na najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju, među kojima su mobile sa 39%, zatim PC i Mac sa 33%. Game dev industrija u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4% kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40%), zatim slede gejm dizajneri (32%), biz dev (16%) i oblast arta (12%).
Štaviše, oko 40% članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62% kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini. Što se tiče glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji, podaci su sledeći:
- Prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga – 52%;
- Prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje – 15%;
- Samofinansiranje – 14%;
- Ostalo – 10%;
- Investitori van industrije – 9%.
Za sam kraj, SGA izveštaj otkrio nam je i listu negativnih faktora u pomenutoj industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke. Zanimljivo je da je 62% ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.
Kompletno istraživanje možete preuzeti putem SGA sajta u .pdf formatu