Domaća gaming industrija beleži rast - vrednost dostigla 120 miliona evra

Domaća gaming industrija beleži rast – vrednost dostigla 120 miliona evra, slede nova zapošljavanja

Asocijacija industrije video igara Srbije predstavila je kompletan izveštaj o stanju domaće 'game dev' scene za prošlu godinu. I pored izazovnog perioda, gejming industrija u zemlji je nastavila da raste.

Podaci koje je SGA objavila pokazuju da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina čine žene. Istraživanje nam je otkrilo i da je u prošloj godini objavljeno 46 video igara, a mobile je bila primarna platforma.

Ukoliko detaljnije pogledamo podatke, videćemo da je na razvoju sopstvenih igara radilo 69% kompanija i studija, dok je recimo razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25%, servisi za art produkciju činili su 9%, dok su mediji u ovoj oblasti i esports imali udeo 7,81%. Zanimljivo je i to da 83% kompanija nema kancelarije van Srbije i da oni rade upravo iz naše države.

Kada je reč o modelima monetizacije, free to play model + reklame imalo je čak 48% domaćih igara premium model je činilo 26%, freemium 11%, samo reklame 9% i ostalo 7%. Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41%, zatim slede simulacije 13%, avanture 9%, arkadne igre i gambling 9%, akcije svega 4% i ostali žanrovi su činili 19%.

Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene

Ovde se svakako treba osvrnuti i na najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju, među kojima su mobile sa 39%, zatim PC i Mac sa 33%. Game dev industrija u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4% kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40%), zatim slede gejm dizajneri (32%), biz dev (16%) i oblast arta (12%).

Štaviše, oko 40% članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62% kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini. Što se tiče glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji, podaci su sledeći:

  • Prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga – 52%;
  • Prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje – 15%;
  • Samofinansiranje – 14%;
  • Ostalo – 10%;
  • Investitori van industrije – 9%.

Za sam kraj, SGA izveštaj otkrio nam je i listu negativnih faktora u pomenutoj industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke. Zanimljivo je da je 62% ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem SGA sajta u .pdf formatu 


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Sponzorisano

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.