Domaća gaming industrija beleži rast - vrednost dostigla 120 miliona evra

Domaća gaming industrija beleži rast – vrednost dostigla 120 miliona evra, slede nova zapošljavanja

Asocijacija industrije video igara Srbije predstavila je kompletan izveštaj o stanju domaće 'game dev' scene za prošlu godinu. I pored izazovnog perioda, gejming industrija u zemlji je nastavila da raste.

Podaci koje je SGA objavila pokazuju da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina čine žene. Istraživanje nam je otkrilo i da je u prošloj godini objavljeno 46 video igara, a mobile je bila primarna platforma.

Ukoliko detaljnije pogledamo podatke, videćemo da je na razvoju sopstvenih igara radilo 69% kompanija i studija, dok je recimo razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25%, servisi za art produkciju činili su 9%, dok su mediji u ovoj oblasti i esports imali udeo 7,81%. Zanimljivo je i to da 83% kompanija nema kancelarije van Srbije i da oni rade upravo iz naše države.

Kada je reč o modelima monetizacije, free to play model + reklame imalo je čak 48% domaćih igara premium model je činilo 26%, freemium 11%, samo reklame 9% i ostalo 7%. Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41%, zatim slede simulacije 13%, avanture 9%, arkadne igre i gambling 9%, akcije svega 4% i ostali žanrovi su činili 19%.

Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene

Ovde se svakako treba osvrnuti i na najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju, među kojima su mobile sa 39%, zatim PC i Mac sa 33%. Game dev industrija u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4% kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40%), zatim slede gejm dizajneri (32%), biz dev (16%) i oblast arta (12%).

Štaviše, oko 40% članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62% kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini. Što se tiče glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji, podaci su sledeći:

  • Prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga – 52%;
  • Prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje – 15%;
  • Samofinansiranje – 14%;
  • Ostalo – 10%;
  • Investitori van industrije – 9%.

Za sam kraj, SGA izveštaj otkrio nam je i listu negativnih faktora u pomenutoj industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke. Zanimljivo je da je 62% ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.

Kompletno istraživanje možete preuzeti putem SGA sajta u .pdf formatu 


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako se vaš tim sastoji od samo nekoliko ljudi?

Iako ste mali tim, veoma je bitno obratiti pažnju na 'feedback' koji vam daju korisnici i postarati se da ste zaista tu za njih. Zato je segment korisničke podrške ponekada presudan.

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Intervju

Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’

Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.

Tehnologija

Šta je to ‘bear market’ i kako se povezuje sa drastičnim padom kriptovaluta?

U prethodnim danima Bitcoin je doživeo nagli pad vrednosti, spustivši se na ispod 35.000 dolara. Štaviše, kompletno 'crypto' tržište je u padu, smanjujući vrednost gotovo svih kriptovaluta. Šta je uzrok ovom problemu i koji uticaj u svemu tome ima termin 'bear market'?

Office Talks Podcast

Prvi superklasteri u Srbiji i osvrt na Web3

Sa Aleksandrom Popović i Pavlom Batutom razgovarali smo o tome kako se zainteresovani startapi, predstavnici akademske zajednice i privrede mogu ujediniti u prve srpske superklastere.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.