Kako kompanije u Srbiji (i regionu) digitalizuju svoje poslovanje?

Kako kompanije u Srbiji (i regionu) digitalizuju svoje poslovanje?

Kompanija SAP organizovala je 14. marta u Aranđelovcu tradicionalni godišnji skup za svoje korisnike. Tom prilikom, učesnici skupa mogli su da se upoznaju sa različitim SAP-ovim modulima i saznaju više o njihovoj implementaciji - kroz studije slučaja korisnika u industriji transporta, marketinga, e-commerc-a, HR-a i edukacije.

Otvarajući godišnji skup, uvodnim predavanjem publici se predstavio Predrag Ćirković, Managing Director kompanije SAP West Balkans koji je prisutne ukratko upoznao sa temama ovog skupa, ali i kompanijama (korisnicima SAP-ovih rešenja) koje su predstavile svoje studije slučaja na zadatu temu.

Dodavši kako SAP konstantno radi na usavršavanju već postojećih tehnologija, Ćirković je obrazložio kako je ova nemačka kompanija jedan od vodećih partnera u procesu digitalizacije poslovanja, zaključivši kako su potrebe klijenata danas još više diverzifikovane – a neka od posebnih SAP-ovih rešenja pokazala su se odlično u praksi.

Jedno od takvih rešenja koje SAP nudi u svom portfoliu – tj. skup različitih tehnoloških modula, jeste i Leonardo. Reč je o digitalnom inovacionom sistemu koje podržava najnovije tehnologije i servise, pružajući kompanijama mogućnost da dodatno osnaže i unaprede svoje poslovanje u eri digitalne transformacije. SAP Leonardo deo je šire SAP Cloud platforme, a funkcioniše uz pomoć šest osnovnih tehnologija o kojima se govorilo na skupu u Aranđelovcu:

  • Machine Learning
  • Blockchain
  • Data Intelligence
  • Big Data
  • Analytics
  • Internet of Things

Pametnim senzorima do uštede od 10% za troškove održavanja

Kako primeniti Leonardo na biznise sa ovih prostora? Na ovu temu govorio je Dragan Cikić, Solution Salex Expert u SAP-u za region Jugoistočne Evrope. On je naveo prednosti gorepomenutih tehnologija u jednom kompleksnom sistemu kao što je železnički saobraćaj, ukazavši na primer italijanske železnice Trenitalia koja je zahvaljujući integraciji IoT SAP Leonardo rešenja uspešno integrisala preko 6 miliona senzora na postojeću infrastrukturu, dok su su samo u prvoj godini upotrebe ovog sistema troškovi održavanja železničke mreže umanjeni za 8-10%!

Više o SAP-ovim rešenjima i IoT tehnologiji za Netokraciju je govorio Slaviša LečićPresales Manager u SAP SEE, koji je izjavio:

SAP je lider u svetu po pitanju transakcionih sistema. U vreme digitalne transformacije u poslednji tri, četiri godine – intenzivno se radi na razvoju inovativne cloud platforme, a veliki broj podataka danas nam je dostupan. Ne moramo mi da dođemo do njih.

Sami poslovni procesi danas se dopunjuju uz pomoć IoT rešenja, poput prikupljanja podataka sa različite opreme i realizacija procesa – što se najbolje može povezati sa poljoprivredom. Samo u ovoj oblasti, uz pomoć primene ovakvih rešenja, mogu se ostvariti značajne uštede.

SAP West Balkans
Ivan Grujović govorio je o primeni Hybrisa na nivou Jugoistočne Evrope, ističući kompaniju Gorenje kao jedan od uspešnih primera.

S druge strane, publika u Aranđelovcu imala je priliku da se bliže upozna sa SAP Hybris-om. O ovom skupu rešenja za e-commerce biznise govorio je Ivan Grujović, Sales Expert za SAP Hybris u Jugoistočnoj Evropi koji je izjavio kako pod Hybris spadaju sva ona rešenja koja imaju dodirnih tačaka sa klijentima SAP-ovih korisnika (kompanija koje koriste ova rešenja), a tiču se unapređenja poslovanja kroz otvaranje novih prodajnih kanala i uvećanje prihoda. Prema Ivanovim rečima, ta rešenja obuhvataju narednih pet oblasti:

  • Trgovina ili commerce
  • Marketing
  • Prodaja
  • Servisi
  • Obračun usluga, odnosno billing

Govoreći o klijentima koji aktivno koriste SAP Hybris, Grujović kaže da je u regionu najveći korisnik ovog sistema slovenačka kompanija Gorenje koji uz pomoć ove platforme planira kompletnu elektronsku ponudu svojih proizvoda. Na pitanje Netokracije da li SAP planira nove module tj. poboljšanja postojećih u okviru ovog sistema, Ivan kaže:

Naš cilj je da svakog kvartala izbacujemo nove, unapređene verzije naših rešenja kako u oblasti marketinga, tako i oblasti trgovine – kod billing-a to radimo dva puta godišnje. Svaka nova verzija pruža ozbiljno unapređenje funkcionalnosti. Pored toga, razvoj određenih procesa nadomeštamo kroz akvizicije.

Nedavno smo kupili kompaniju Gigya koja je rebrendirana u SAP Hybris Gygia, a zadužena je za davanje ovlašćenja od strane krajnjih korisnika prema prodavcima koji tako sigurnije mogu da raspolažu njihovim podacima. Ovo je stvar kojom smo se bavili pred primenu nove GDPR regulative koja nam uskoro stiže.

Više od 150 posetilaca, korisnika SAP-ovih usluga, posetilo je godišnji skup koji je održan u hotelu Izvor u Aranđelovcu.

Da li je zaposlenima stalo do fer evaluacije i šta ako je digitalizujemo?

Poslednji blok SAP-ovog godišnjeg skupa za korisnike, bio je rezervisan za teme posvećene profesionalnom razvoju zaposlenih unutar jedne kompanije. Specijalno za ove potrebe, SAP je predstavio SAP SucessFactors kao zaseban modul koji organizacije mogu da koriste kao digitalnu bazu o svojim zaposlenima. Posebno bitan za HR, o upotrebnoj vrednosti ovog rešenja govorila je Ana Đokić, konsultant za SuccessFactors koja je navela samo neke od mnogobrojnih prednosti ovog sistema: bogata moć izveštavanja, različite dashboard-de za zaposlene, tabelarne prikaze za menadžere i slično.

Ana kaže da SAP SuccessFactors danas broji više od 6.300 kompanija koje ovo rešenje aktivno koristi, a jedan od razloga uspešnosti jeste i modularan sistem upravljanja – kompanije tj. klijenti biraju koje modele implementiraju u okviru svoje organizacije, pružajući fleksibilan pristup HR timovima kada je upravljanje ljudskim resursima u pitanju. Takođe, SuccessFactors broji više od 130 partnerskih rešenja, a servis je dostupan i putem iOS i Android aplikacije.

Maja Mrkalj ispred kompanije Dr. Oetker, govorila je kako je HR tim ove organizacije uspešno implementirao SAP SuccessFactors.

Kako to izgleda kada jedna srpska kompanija odluči da digitalizuje svoj HR tim? Studiju slučaja na ovu temu predstavila je Maja Mrkalj ispred Dr. Oetker-a koja kaže da je ovoj kompaniji trebalo nešto više vremena da se u potpunosti digitalizuje na ovom polju – mahom zato što HR procesi kao takvi nisu bili postavljeni. Ipak, uz simultanu implementaciju procesa i digitalizaciju istih, rezultati su bili vidljivi već prilikom prve evaluacije:

Za jednu organizaciju poput naše bilo je izazovno da istovremeno vrši i implementaciju HR procesa i njihovu digitalizaciju. Ipak, uz SAP SuccessFactors dobili smo pouzdanog partnera koji nam je pomogao da odaberemo one module koji su nama trebali, a koji su na osnovu predefinisanih procesa učinili da se zaposleni sada više staraju o svojoj evaluaciji.

Ono što se nekada zapisivalo na parčetu papira koji je stajao u nekakvoj fioci, danas predstavlja živu materiju koja i zaposlenima i menadžerima pomaže u upravljanju ljudskim resursima. Zaposleni kroz online platformu mogu da potražuju dodatnu serfitikaciju i da ažuriraju svoj CV, a menadžeri kroz različite dashboard-e mogu da prate učinak svojih zaposlenih, kao i da pravovremeno reaguju na odlazak kadra – doduše ovo smo postigli uvođenjem posebnih scenarija.

Kraj SAP-ovog godišnjeg skupa bio je rezervisan za diskusiju o digitalnoj transformaciji i sve bržoj digitalizaciji čak i najtradicionalnijih biznisa, a bilo je i reči o profesionalnoj edukaciji kroz upotrebu SAP-ovo rešenje za treninge i sertifikaciju. Godišnji skup podržale su kompanije Atos, Coming, DXC Technology, IT Business Oriented, MK Solutions, M&I Systems, Solving i S&T.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.