Gear S2: Pametni satovi na popravnom ispitu

Gear S2: Pametni satovi na popravnom ispitu

Glavna keynote prezentacija je završena, a pravi show nije ni počeo! Popodnevni sati dana koji se umnogome može okarakterisati kao Samsungov, bili su rezervisani za predstavljanje Gear S2 pametnog sata kojeg je južnokorejska kompanija najavila još tokom lansiranja Note 5 i Galaxy S6 edge+ uređaja u Njujorku. Držeći korak sa inostranim kolegama, i mi smo među prvima isprobali novi sat.

Lale_gear_s2
Lale Marković iz Tag Medie i moja malenkost, kao „prve srpske ruke“ sa novim Gear S2 satom

Kazaljka na satu uskoro će otkucati 18 časova, a naša grupa novinara bila je još svega nekoliko ulica dalje od Tempodroma – izložbenog prostora u kome je Samsung od 19 časova predstavljao Gear S2. Više od 500 predstavnika medija okupilo se kod glavne kapije, gužva je bila neminovna, a užurbane menadžerke za odnose sa javnošću i hostese stvarale su dodatan pritisak. Čitav dan smo na nogama, ali adrenalin radi svoje – želimo da vidimo novi pametni sat o kome se toliko priča.

Oko 18:30 konačno ulazimo u fascinantnu dvoranu kružnog oblika koji simbolično označava sat, najavljujući upravo ono zbog čega smo i došli – Gear S2. U ime Samsunga na scenu je stupio Pranav Mistry, potpredsednik razvojnog odseka koji nije sakrivao ushićenje ove kompanije, izjavivši da je ponekad potrebno uraditi nešto drugačije, nešto ludo, kako bi proizvod zaista ostavio uticaj na svet tehnologije.

Sport i Classic: Za aktivne i kežual korisnike

Upravo ta “ludost” ogleda se u satu cirkularnog oblika koji dolazi u dve varijante: Sport i Classic, ali i koji pametno koristi svoj kružni oblik. Ivica samog sata zapravo je prsten koji se rotira, pružajući taktilan osećaj prilikom pregledanja u meniju, ali i prilikom korišćenja aplikacija za koje Samsung kaže da će ih do oktobra biti oko 1000 – za kada je i zakazano puštanje uređaja u slobodnu prodaju.

Ko je upoznat sa industrijom pametnih satova, gotovo odmah je mogao prepoznati sličnosti sa digitalnom krunicom koju koristi Apple Watch, ali moram priznati da Samsung ovoga puta ima edge (I see what you did there) kada je inovacija u pitanju. Za razliku od digitalne krunice čije korišćenje podseća na navijanje sata, upotreba cirkularnog prstena prirodan je osećaj i daleko intuitivniji, samim tim i prirodniji. Kada je UI u pitanju, Samsung je pogodio u sami centar.

Nalik na druge pametne satove, i Gear S2 dolazi sa pletorom mogućnosti poput fitness tracker-a, mapa, mogućnosti odgovaranja na pozive i poruke, i drugo. Kao što sam već spomenuo na početku, korisnici su u mogućnosti da biraju između dva modela: Sport i Classic, koje na prvu ruku možete razlikovati po nešto drugačijim prstenovima, ali i po narukvicama. Dok Sport model dolazi sa gumiranom narukvicom koja je izuzetno udobna (nju smo i imali priliku da isprobamo), Classic model dolazi sa nešto većim izborom među kojima svakako prednjači koža. Sve narukvice mogu se menjati, tako da korisnici ne moraju biti limitirani izgledom svog sata.

Gear_S2
Kada se zagledate u detalje i preciznost, poželite da „skinete kapu“ Samsungu i timu koji je spakovao tako moćan uređaj u ovako lepo kućište.

Južnokorejska kompanija ostvarila je i partnerstvo sa poznatim Italijanskim dizajnerom, Alesandrom Mendinijem koji je kreirao posebnu liniju satova – za one korisnike kojima je unikatnost važna odlika, a koji žele dodatno da izraze svoj stil.

Pored dva modela Gear S2 sata, postoje i dva tipa uređaja: jedan je 3g, a drugi do podataka dolazi uz povezivanje na Wi-Fi ili bluetooth. U praksi to znači da sada možete kupiti pametan sat koji ne mora biti povezan sa vašim mobilnim telefonom, već se svi podaci sinhronizuju uz pomoć 3g mreže zahvaljujući preinstaliranoj e-sim kartici.

Pitanje dostupnosti na ovim prostorima ostaje

Možda i najveća zamerka kada je Gear S2 u pitanju jeste upravo vidljiv prostor između površine stakla i ekrana, stvarajući pomalo čudan efekat u kome se zapravo ne ostvaruje interakcije direktno sa aplikacijama, već su one negde ispod, daleko od naših prstiju. Pored toga, treba naglasiti i potencijalne probleme kada je dostupnost ovog uređaja u pitanju. Samsung nije tajio da je u pitanju premium uređaj namenjen isto tako premium tržištima, ali se cena i dalje ne zna – no, oktobar nije toliko daleko.

Kada se slegnu svi utisci i kada odmorimo od puta, dolazimo do zaključka da je Samsung kreirao nešto zaista specijalno. Proizvod koji je drugim pametnim satovima zadao domaći, a kome sada predstoji isto toliko težak zadatak – povratiti veru u pametne satove i pokazati korisnicima da je u pitanju uređaj koji simplifikuje pojedine taskove, a ne koji menja njihovu formu i na zglobove korisnika stavlja previše informacija, narušavajući pritom njihovu svakodnevnicu prevelikim brojem notifikacija.

samsung_baner_clanak

 

Tržište pametnih satova trenutno se nalazi na popravnom ispitu, a ako je suditi po Samsungu, vredno su proveli leto izučavajući materiju, spremni su za test i prvi su u redu za polaganje.

Pa neka je sa srećom!

Ostavi komentar

  1. Zax

    Zax

    14. 1. 2016. u 11:34 Odgovori

    Samsung ne odustaje ali pokusati 2015 godine uraditi bilo sta na trzistu pametnih satova mimo Android wear operativnog sistema unapred je osudjeno na propast-to je sasvim jasno.Cak i Tag Heuer sa svojim,uzgred vrlo diskutabilnim premium modelom pametnog sata(zbog cene-prije svega)nije ni pokusao nista van Android wear operativnog sistema.Realno ovo je Samsungov cisto marketinski a nikako ekonomsko isplativi potez.Gear S 2 se tek oblikom donekle priblizio brojnoj wear konkurenciji a tvrdoglavo insistiranje na sopstvenom operativnom sistemu ce ga nuzno ostaviti 3 koraka iza konkurencije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.