Domaća struka podržala Vladin program prekvalifikacije u IT juniore

Domaća struka otvorenih ruku podržala Vladin program prekvalifikacije u IT juniore

Prema istraživanju o potrebama IT sektora u Srbiji koje je sprovela kompanija Infostud tokom februara meseca, uočena je velika potreba za zapošljavanjem IT juniora u 2017. godini. Gotovo sve domaće IT kompanije imaju poteškoća u pronalaženju kvalitetnog kadra, te su spremne da pomognu obrazovnim ustanovama oko programa obuke i praksi za prekvalifikaciju koje će započeti u aprilu mesecu, a iza kojih stoji Vlada Republike Srbije prema novom akcionom planu.

program_prekvalifikacije

Podsećanja radi, Vlada Republike Srbije je krajem decembra usvojila „Predlog za unapređenje IT sektora u Srbiji“ koji predviđa niz mera za podršku prekvalifikaciji u IT sektoru, razvoju formalnog obrazovanja iz ove oblasti, kao i stvaranju dobrog poslovnog ambijenta za IT kompanije, startape, te mala i srednja preduzeća. Tim povodom kompanija Infostud je u saradnji sa Vladom Republike Srbije sprovela istraživanje o potrebi domaćih tehnoloških kompanija za zapošljavanjem IT juniora.

Anketa je sprovedena na uzorku od 118 kompanija koje danas u značajnoj meri zapošljavaju IT kadrove na teritoriji Republike Srbije, dok brojke pokazuju da ispitanici i dalje teško dolaze do kvalitetnih kadrova. Jedna od prvih tačaka predloga unapređenja jeste sprovođenje svojevrsnog programa prekvalifikacija pojedinaca koji bi zaposlenje mogli da pronađu u tehnološkom sektoru kao IT juniori – programeri početnici.

Rezultati istraživanja u protekle tri godine pokazali su značajan porast u zapošljavanju mladih programera, dok 118 anketiranih kompanija planira u 2017. godini zapošljavanje još skoro hiljadu novih zaposlenih. Gotovo svi ispitanici (95% njih) su se izjasnili da imaju poteškoća sa pronalaženjem kvalitetnog kadra, dok je za 4% taj proces gotovo nemoguć.

Preko prakse do posla

Štaviše, oko 60% anketiranih kompanija u protekloj godini imalo je program stručne prakse, nakon koga su gotovo sve zaposlile izvestan broj praktikanata. Skoro polovina anketiranih kompanija plaćala je praktikantima mesečnu nadoknadu koja je u proseku iznosila oko 25.000 dinara. Statistika je tako pokazala da najveća potreba vlada za web programerima i programerima aplikacija, gde se najviše traži poznavanje programskih jezika kao što su Java Script, Java, C#, PHP i MS SQL i alata kao što su Photoshop i Unity.

Uprkos velikom deficitu programera, koji se između ostalog ogleda i ovoj anketi, Vlada Srbije, preko Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, planira da započne program prekvalifikacije pojedinaca talentovanih za IT u junior programere. Same prekvalifikacije bi trebalo da počnu u aprilu ove godine. Inače, o tražnji kompanija za programerima govori i podatak da je preko 60% anketiranih kompanija pokazalo želju da primi na praksu učesnike programa prekvalifikacije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?