Mobilna aplikacija Poslonaut u koju je početkom godine investirao Infostud danas beleži više od 30.000 registrovanih korisnika, dok je nekih 80 poslodavaca pronašlo radnike ovim putem. Tim je od dvojice zaposlenih značajno porastao u poslednjih godinu dana, a mi smo o budućim planovima porazgovarali sa osnivačem ovog servisa - Nemanjom Stefanovićem.
U aprilu ove godine upoznali smo se sa Poslonautom – mobilnom aplikacijom za pretragu honorarnih tj. dopunskih poslova koje popularni sajtovi za oglašavanje pozicija uglavnom izbegavaju, fokusirajući se na specijalizovane i stručne poslove. Sve do sada, tržište honorarnih poslova bilo je osuđeno na banderaško oglašavanje, a ideja tima koji stoji iza Poslonauta jeste da će pretežno mlađi korisnici (radnici) radije potražiti zaposlenje putem pametnog telefona, nego otvoriti Halo oglase.
Dostupan za Android uređaje (uskoro i iOS), Poslonaut je već u prvoj godini rada zabeležio 30.000 korisnika. Honorarci su u mogućnosti da na osnovu geolokacije pretražuju poslove u njihovoj blizini, uredno prikazanih na mapi sa kratkim opisom pozicija i veština koje se traže.
Preko 900 oglasa i 500 poslodavaca iz cele Srbije
“Naš tim danas izgleda mnogo drugačije. Na početku smo bili samo kolega Stefan i ja, a sada nas je osmoro”, započinje razgovor CEO i osnivač Poslonauta, Nemanja Stefanović, izjavivši da dosta stvari sada rade in-house – od razvoja aplikacije do marketinga. Nemanja kaže da je tim za poslednjih 11 meseci dosta sazreo, pri čemu je podrška koja je stigla od Infostuda bila od velikog značaja za dalje skaliranje čitave stvari.
Priliku da se pokaže na delu Poslonaut je imao već ovog leta, tokom perioda sezonskih poslova. Tržište je za kratko vreme odlično reagovalo na proizvod, no kako Stefanović kaže, ovo je daleko od broja sa kojim bi tim bio zadovoljan – znaju da mogu mnogo više:
Svakog meseca beležili smo rast – kako broja korisnika, tako i broja oglasa. Što se tiče teritorijalne pokrivenosti, aplikacija Poslonaut pokriva celu Srbiju, ali je najveća koncentracija oglasa u Beogradu, što je i logično s obzirom na ekonomsku situaciju u zemlji. Trenutno imamo preko 900 oglasa na nivou cele zemlje, a ono što nam je bilo posebno interesantno jeste činjenica da smo imali odličan odziv u Nišu i kada je u pitanju broj korisnika, ali i broj postavljenih oglasa.

Upitavši Nemanju kako su prvi korisnici reagovali na aplikaciju, on ističe da su reakcije early adopter segmenta izuzetno pozitivne, da im se dopada ideja, ali i realizacija čitavog procesa spajanja poslodavaca sa osobama u potrazi za poslom. I dok su ujedno i najveće zamerke upućene upravo na geografsku rasprostranjenost poslova usled postojanja delova Srbije koji jednostavno nisu dovoljno ekonomski razvijeni (samim tim i nema velike ponude posla), mobilna aplikacija Poslonaut uspela je da zabeleži procenat uspešnosti od čak 20%, spajajući radnike sa vlasnicima biznisa širom Srbije.
Isplata putem aplikacije u ovom trenutku nije moguća
Kao jedan od ključnih dugoročnih ciljeva Poslonauta, Stefanović je u intervjuu za Netokraciju u aprilu naveo isplaćivanje radnika kroz aplikaciju. Želja za centralizacijom i digitalizacijom sektora koji postoji već decenijama ipak je ostavljena po strani. Razlog tome jesu prepreke zakonskog tipa od koje se dve posebno izdvajaju: nerazvijen sistem online plaćanja i nekog lokalnog rešenja i striktan Zakon o radu koji plaćanje poreza, doprinosa i ostalih dažbina omogućava isključivo poslodavcu, dodatno komplikujući mogućnost plaćanja radnika putem aplikacije, zaključuje Nemanja:
Veliki problem implementaciji našeg sistema za isplatu honoraraca putem Poslonauta predstavlja nerazvijen sistem online plaćanja i nekog lokalnog rešenja, s obzirom na to da bi u našem slučaju plaćanje bilo u dinarima. Videli smo problematiku oko korišćenja servisa PayPal na primeru kompanije CAR:GO kada su u pitanju lokalne transakcije.
Širenje na druga tržišta u 2017.
Mnoge domaće i inostrane tehnološke kompanije upravo su Srbiju odabrale kao testno područje za ispitivanje validnosti njihovog proizvoda. To je slučaj i sa Poslonautom za koji naš sagovornik kaže da je iskoristio mnogobrojne prednosti tehnološki orijentisane publike čija potreba za kvalitetnim mobilnim rešenjima još uvek nije u potpunosti zadovoljena:
Srbija je interesantno tržište za mobilne aplikacije. Iako još uvek nema mnogo domaćih aplikacija, ljudi polako otkrivaju razne mogućnosti koje one mogu da im pruže. Mi ne zaostajemo puno za svetom što se tiče korišćenja aplikacija.
Za kraj, Stefanović kaže da tim nastavlja sa razvojem Poslonauta i usavršavanjem aplikacija na osnovu povratnih informacija koje svakodnevno stižu od strane korisnika. Planovi za proširenje na neko drugo tržište itekako postoje, a tim o njima aktivno razmišlja. Ipak, njihov fokus u ovom trenutku usmeren je na tržište Srbije gde žele da otvore što više kanala komunikacije i kako bi privukli još veći broj korisnika – ljudi u potrazi za sezonskim i honorarnim poslovima, ali i poslodavaca koji uz ovu mobilnu aplikaciju više ne moraju da obilaze lokalne bandere.
Više informacija o Poslonautu dostupno je na zvaničnoj stranici ove mobilne aplikacije.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!