OTP banka i niški NadjiTuru.rs digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Banke su definitivno počele da podrobnije osluškuju potrebe tržišta i da na osnovu mapiranih problema kroje svoj portfolio usluga izlaze u susret korisnicima. Pored toga, može se primetiti njihova aktivnija uloga i angažovanost u zajednicama.

U neizvesnim vremenima i kolektivnom nemiru koji nam je donela pandemija, dobro promišljena partnerstva između bankarskog sektora i startap zajednice su izuzetno važna za podsticanje domaćeg preduzetništva i rehabilitaciju ekonomije.

O jednom takvom partnerstvu, kao i o potencijalu domaće transportne industrije, važnosti digitalizacije i solidarnosti, razgovarali smo sa Milicom Branković (Segment Manager OTP banke) i Jovanom Soldatovićem (Product Owner servisa NadjiTuru.rs).

Udruženim snagama za domaće prevoznike

Online platforma NadjiTuru.rs funkcioniše kao digitalna berza za transport tereta. Cilj ovog servisa je da olakša proces planiranja transporta spajanjem kompanija koje su u potrazi za prevozom sa prevoznicima koji imaju prazne kamione. Jasna je korist svih uključenih strana: tereti stižu na svoju destinaciju brže, nema finansijskih gubitaka niti praznog hoda, štedi se vreme i optimizuju rute.

Pitali smo Jovana Soldatovića da sa nama podeli više detalja o tome kako je nastala ideja za NadjiTuru.rs:

Kao i sve dobre ideje i ideja o platformi za kamiondžije i špeditere nastala je u kafani. Našao sam se u društvu nekoliko ljudi iz transportne branše i proizvodnje sa različitim problemima. Jednom proizvođaču malina bio je potreban prevoz robe, drugom je kamion stajao prazan već mesec dana, a treći nije bio zadovoljan uslovima rada kod svog poslodavca.

U svim njihovim preprekama, moj tim i ja videli smo – rešenje. Rešenje koje oblast transporta i logistike uvodi u digitalni svet, u svet interneta. I zato smo razvili internet platformu NadjiTuru.rs – da omogućimo svim stranama da rade prema njihovim uslovima. Kamiondžije biraju ture koje im najviše odgovaraju, a špedicije, firme za logistiku postavljaju ture i u najkraćem roku ostvaruju pouzdanu saradnju sa proverenim auto-prevoznicima.

Pored navedenih prepreka, jedna od ključnih sa kojom se prevoznici suočavaju je skupljanje početnog kapitala i kreditiranje. Kako nam otkriva Milica Branković, OTP banka je otvorena za saradnju sa startap preduzećima i zainteresovana je za poslovne saradnje iz kojih proističu dodatne vrednosti za krajnje korisnike. Upravo se na tome temelji partnerstvo sa NadjiTuru.rs:

Klijente upoznajemo sa novim poslovnim rešenjima koja im mogu uneprediti biznis ili putem kojih mogu olakšano da upravljaju i vode postojeći biznis, zato što verujemo da inoviranjem možemo zajedno da rastemo. Iz istih pobuda nastala je saradnja sa NadjiTuru.rs. Nakon što su nam predstavili svoju ideju, prešli smo na dela.

Verujemo u budućnost umrežavanja transportera i špeditera sa ostalim firmama koje koriste ovakve usluge, jer je svakome od njih cilj da na što efikasniji način dođu do novog posla i ostvare i što bolju cenu. Ova platforma im upravo omogućava online pristup berzi poslova, obaveštava ih u realnom vremenu o novim ponudama i tako im pruža priliku za nove poslove.

Soldatović dodaje da je saradnja sa OTP bankom ostvarena na obostrano zadovoljstvo i da se zasniva na zajedničkoj ideji da preduzetnicima u oblasti transporta i logistike pomognu da održe svoje poslovanje, naročito u vreme pandemije.

Digitalizacija poslovanja po sistemu ključ u ruke

Partnerstvo OTP banke i NadjiTuru.rs omogućava digitalizaciju poslovanja po sistemu ključ u ruke. S jedne strane, digitalna berza transporta obezbeđuje preduzetnicima stalan priliv posla zahvaljujući svojoj rastućoj online bazi korisnika, dok OTP banka daje posebne pogodnosti za sve registrovane korisnike. Time su svi ključni segmenti poslovanja pokriveni, a usluge koje nude obe partnera – komplementarne.

Više o samim uslovima koje nudi OTP banka, sa nama je podelila Milica Branković:

S obzirom na duge rokove valute plaćanja koje mogu ići do 120 dana – potreba za likvidnim sredstvima je stalno prisutna. Mi smo tu kao banka da ih podržimo u ovom delu kroz kreditne linije. Na prvom mestu je COSME kreditna linija gde bez troškova obrade kredita mogu dobiti kredite za likvidnost sa rokom otplate do 36 meseci.

OTP banka ima rešenje i za slučajeve širenja poslovanja:

Uvek aktuelno pitanje jeste “Kako proširiti vozni park?”, gde nudimo dve mogućnosti. Za transportna preduzeća tu je Lizing ponuda za nabavku novih/polovnih kamiona i poluprikolica na 60 meseci uz niže troškove obrade. COSME linija za obnovu voznog parka podrazumeva zalog na predmetu kupovine i odobrava se na rok od 60 meseci, dok je trošak obrade zahteva 0,5% jednokratno.

Za korisnike platforme NadjiTuru.rs, OTP banka spremila je posebne pogodnosti kao što su 500 Točkića (digitalna valuta platforme), besplatno održavanje paketa računa u trajanju od 6 meseci, povoljna lizing ponuda uz minimalno učešće od 10% za kupovinu novog ili polovnog kamiona, i drugo.

Ipak, da bi se preduzetnici registrovali na platformi NadjiTuru.rs, potrebno je da ispune nekoliko uslova, napominje Soldatović:

Kamiondžija mora biti registrovano pravno lice u Agenciji za privredne registre prema važećim zakonima Republike Srbije za obavljanje delatnosti drumskog prevoza tereta. Svakako i sa druge strane morate imati pravno lice, ali oblasti delanosti mogu biti raznorazne.

Sve firme kojima je transport robe neophodan mogu se registrovati na platformu NadjiTuru.rs i prema svojim potrebama pronaći poslovnog partnera za prevoz svoje robe. Naša baza korisnika iz dana u dan raste, a ta činjenica govori da posao u koji smo uložili mnogo rada, entuzijazma i vremena donosi vrednosti našim korisnicima. Na internet platformi NadjiTuru.rs više hiljada registrovanih i aktivnih firmi svakodnevno koriste prednosti ugovaranja posla i sigurne zarade.

Transportna industrija na udaru COVID-19 pandemije

Industrija transporta je doživela neverovatan rast za vreme pandemije korona virusa budući da su se ljudi masovno okrenuli kupovini preko Interneta umesto u fizičkim prodavnicama, te poručivali robu, hranu, namirnice i druge potrepštine na svoju kućnu adresu.

Međutim, nisu svi učesnici ovog ekosistema doživeli jednaku sudbinu niti se dešava da nagli razvoj poslovanja prođe bez poteškoća. Oštre promene u industriji zahtevaju i organizacione i strateške promene od svih preduzetnika. Digitalizacija je u tom kontekstu važan saveznik.

“Još jednom se pokazalo da bez logistike i dobro organizovanog transpota robe ne možemo da opstanemo, a kamoli napredujemo. NadjiTuru.rs je samo zagrebao površinu procesa digitalizacije ove industrije i naš fokus je optimizovano umrežavanje prevoznika sa firmama kojima je transport robe potreban. Kada budemo sigurni da smo pružili podršku korisnicima na obe strane, digitalizacija će se nastaviti u pravcu smanjenja neophodne dokumentacije koju vozači nose na put”, kaže Soldatović.

On dodaje i kako je podrška pravih poslovnih partnera u vremenu kada se transport i logistika suočavaju sa otežanim uslovima rada neophodna za stabilno poslovanje krajnjih korisnika. Sa njim se u potpunosti slaže i Milica:

Usled situacije sa pandemijom, sve više firmi ima potrebu za dostavom i transportom robe do udaljenih kupaca. U ovim izazovnim mesecima, lista potencijalnih korisnika platforme NadjiTuru.rs se proširila sa onih tradicionalnih (štamparija, firme za proizvodnju kartona i amabalaža, trgovina različitom robom), na veliki broj manjih trgovaca i proizvođača koji su u online prodaji i servisiranju udaljenih kupaca videli šansu opstanka svog biznisa.

Međusektorska saradnja + digitalizacija = recept za uspeh transportne industrije?

Za kraj, naše sagovornike pitali smo da ocene potencijal domaće transportne industrije i daju svoja predviđanja o njenom daljem razvoju.

Soldatović smatra da se potencijal transportne industrije jasno ogleda u potrebi korisnika za hranom, lekovima, garderobom, tehnologijom i građevinskim materijalima. Nepobitna je činjenica da sve što nam je kao korisnicima potrebno dostavljaju domaći auto-prevoznici. On smatra da je za uspeh cele domaće industrije institucionalna podrška izuzetno važna:

U Srbiji, slika kojoj mi svedočimo je da su neki prevoznici imali mnogo posla, do granice pucanja njihovih kapaciteta, a drugi su morali da ostanu kod kuće, jer se nisu snašli. Zato je važno da radimo na digitalizaciji, povezivanju preduzetnika i pružanju jednakih mogućnosti da prevoznici uposle svoje kamione. Transport nije stao, samo je organizovan na drugačiji način uz primenu bezbednosnih mera koje je propisala država.

Brankovićka je mišljenja da bi digitalizaciju trebalo posmatrati kao ključ napretka, a ne unapređenja, te da je situacija sa pandemijom samo ubrzala i istakla njen značaj u svim industrijama:

Potencijal se ogleda u unapređenju transportne industrije koja može podići opredeljenje korisnika da više koriste online prodaju. Ako imamo brzu i sigurnu isporuku robe koja može da se prati i koja daje korisniku priliku da stigne i do udaljenih kupaca – onda imamo ozbiljan ambijent za unapređenje trgovine i jačanje e-commerce načina poslovanja.

Budućnost mnogih pređašnjih biznis modela je dovedena u pitanje, pa su tako određene promene neminovne. Usled pandemije, dobili smo potpuno nove tržišne okolnosti, nove potrebe potrošaca i nove uslove.

Kao što nam je svima poznato, bankarski sektor je među prvima odreagovao i pružio podršku još na samom početku pandemije. Ipak, smatram da se u ovoj borbi moraju udružiti sve one industrije koje su u manjem obliku pogođene ovom krizom, jer samo tako možemo podržati celokupnu privredu i omogućiti joj brži i lakši oporavak.

Međusektorska saradnja i smislena partnerstva koja se sklapaju na korist svih, svakako igraju ključnu ulogu u pogledu daljeg razvoja domaće transportne industrije.

“Ponuda OTP banke našim korisnicima platforme NadjiTuru.rs omogućava da obezbede ekonomsku likvidnost, obnove svoj vozni park i sve to uz ličnog savetnika banke koji će im pomoći da unaprede sopstveni biznis. Partnerstvo sa OTP bankom nam je pored novoregistrovanih korisnika, donelo i ozbiljnije razumevanje korisnika oko toga šta mi to radimo, zbog čega i koliko smo ozbiljni da pomognemo privredi u Srbiji, počevši od preduzetnika koji se suočava sa različitim izazovima koje mi razumemo”, zaključuje Soldatović.


Napominjemo da posebne ponude OTP banke za korisnike NadjiTuru.rs traju do kraja 2020. godine. Više informacija možete pronaći na sajtu OTP banke i na NadjiTuru.rs.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

Dušan i David prave društvene igre, a njihov studio Kerber Games napada tržište vredno skoro 20$ milijardi

Iako kultura igranja društvenih igara u Srbiji nije toliko velika, to bi vremenom moglo da se promeni zahvaljujući talentovanim timovima poput onog koji čini Kerber - 'board games' dizajn studio.

Startapi i poslovanje

Uvođenjem udela u vlasništvu kompanije povećavaju svoju konkurentnost – a motivacija zaposlenih se drastično uvećava

Prema podacima do kojih je došao Joberty, manje od 3% kompanija koje posluju na domaćem tržištu ima opciju da svojim zaposlenima omogući udeo u vlasništvu firme a ta opcija, kako kažu naši sagovornici, može napraviti veliku razliku.

Intervju

Milan Starčević je prvi inženjer iz Srbije koji je postao partner u kompaniji Zühlke

Nakon skoro osam godina provedenih u kompaniji Zühlke, Milan Starčević postao je partner. U nastavku teksta razgovaramo o njegovom karijernom putu koji je doveo do nove pozicije.

Propustili ste

Karijere

HelloWorld ponovo organizuje istraživanje domaće tehnološke scene: IT-jevci, popunite anketu!

Sajt za IT zapošljavanje HelloWorld.rs trenutno sprovodi još jedno veliko istraživanje domaće IT scene.

Kolumna

Ingsoftware projektom ‘Utočište’ predstavlja svoju viziju budućnosti rada

Kako će izgledati rad kad prođe korona? To pitanje sam postavio sebi hiljadu puta, pročitao sam na desetine mišljenja, diskutovao sa kolegama, partnerima, prijateljima… I kako je vreme odmicalo sve više sam postajao ubeđen da je model koji uvodimo pravo rešenje.

E-commerce

Igor Grmuša postaje marketing direktor e-commerce kompanije Platforma

Nakon devet godina u digitalnoj marketinškoj agenciji Degordian, Grmuša započinje novo poglavlje u karijeri.

Startapi i poslovanje

Quantox nastavlja da podstiče IT decentralizaciju: Kompanija otvorila nove kancelarije u Podgorici i Banjaluci

Prvi zaposleni već su se pridružili timu od preko 350 visoko kvalifikovanih stručnjaka. Kompanija najavljuje nova zapošljavanja i nastavlja sa širenjem poslovanja izvan velikih IT centara.

Kultura 2.0

Tri karte za Orbitu: Šta nam donosi trka bogatih za svemir?

Izgleda da je na Zemlji postalo dosadno, pa milijarderi i vlasnici gigantskih kompanija prave nove igračke i organizacije za jedno potpuno drugačije nadmetanje (čitajte: putovanje).