Orgnostic je srpski startap koji omogućava naprednu HR analitiku

Nakon investicije od $900.000 Igor i Luka skaliraće Orgnostic jer žele da postanu lideri na polju HR analitike

Orgnostic je domaći alat za HR analitiku i dijagnostiku koji 'scaleup'-ovima omogućava da na jednostavan način započnu donošenje odluka o menadžmentu kompanije temeljene na brojkama vezanim uz ljudski kapital. Nedavno je dobio investiciju od 900.000$, a mi sa osnivačima razgovaramo o daljim planovima za ovaj startap.

Orgnostic, koji je prevashodno namenjen malim i srednjim kompanijama koje prolaze kroz ubrzani rast, rešava infrastrukturno pitanje skladištenja, čišćenja i korišćenja HR podataka, a omogućava i jednu vrlo interesantnu stvar: pomaže menadžmentu i HR-u da dobiju uvide u efikasnost procesa kao što je selekcija kadra ili upravljanje učinkom, ali i jasniju sliku kulture i organizacije timova.

Još interesantnija stvar od merenja efemernih pojmova kao što je kompanijska kultura, jesu ljudi koji su pokrenuli ovaj startap. U pitanju su Luka Babić, HR ekspert koji je psihologiju završio na Harvardu, tamo radio kao research asistent, a zatim prešao u Infobip, i Igor Bogićević, jedan od osnivača kompanije Seven Bridges, koja nezvanično nosi titulu jednog od najuspešnijih domaćih startapa.

Inicijalna ideja za Orgnostic proistekla je iz Lukinih razgovora i interakcija sa investitorima koji se bave akvizicijama kompanija i njihovom frustracijom zbog činjenice da se odluke za kupovinu kompanija donose isključivo na temelju finansijskih pokazatelja dok su uvidi u stanje ljudskog kapitala minimalni ili gotovo nepostojeći. U tom procesu shvatio je da je to jedan od bitnijih globalnih problema koji se kosi sa premisom kreiranja dugoročnih i održivih biznisa i da zahteva, odnosno, da će tek zahtevati značajnu pažnju i prava rešenja i tako počinje njegova i Igorova preduzetnička priča.

Problem dijagnostike ljudskog kapitala osetio se i u kompaniji Seven Bridges

„Iako deluje nepovezivo, problem koji rešava Orgnostic bio je problem koji sam osetio na svojoj koži tokom skaliranja Seven Bridges-a i kako smo Luka i ja pričali o samom problemu i teorijskim osnovama organizacione psihologije, tako su i meni počele da se slažu kockice, pogotovo kada sam kroz razgovor sa njim dobio uvid u istraživanja i metodologije koje se razvijaju već oko 30, 40 godina i imao AHA! momenat“, otkriva Bogićević u razgovoru za Netokraciju:

U trenutku kada smo imali eksponencijalni rast Seven Bridges-a i kada smo došli na stabilnih 200+ ljudi u Beogradu, moj HR tim i ja nismo mogli da nađemo adekvatan način da „izmerimo“ stanje organizacije, imamo uvid u to u kakvom stanju se nalaze kultura i efektivnost timova, a daleko od toga i da zaista uradimo dijagnostiku i vidimo koji bi bili adekvatni koraci koje kao organizacija moramo da uradimo da bi se „poravnali“ sa biznis ciljevima koje smo imali.

Svi alati na tržištu su se prosto svodili na fensi dashboard-e sa brojevima i graficima za koje je bilo teško reći da li uopšte imaju bilo kakvu vrednost, a kao scaleup nismo mogli da priuštimo skupe konsultante i još skuplju integraciju.

Orgnostic omogućava da na brz i jednostavan utisak kompanije steknu jasan uvid u stanje svog ljudskog kapitala.

Taj problem, dodaje Igor, može delovati neuhvatljivo dok se ne nađete u istom i shvatite koliko su realni organizacioni problemi i da ih je moguće, na duže staze, kvantifikovati u novcu i vremenu koji su bili izgubljeni, a njemu samom to je postalo kristalno jasno u razgovorima sa Lukom.

Zajedno su došli do zaključka da koliko god da su izazovi i kultura neke organizacije unikatni, u toj meri ih je moguće i uopštiti i kreirati proizvod koji pravi značajan iskorak iz prostih analitika ljudskog kapitala – o čemu je Luka intenzivno razmišljao još dok je bio član Infobip tima:

Moj profesionalni rast u Infobipu je bio vezan uz rast kompanije. Kada sam se zaposlio na poziciju HR-a ona je bila tek u povojima. Kada sam odlazio, organizacija je već brojala preko 1.500 ljudi, a sam People Ops department koji sam vodio imao je imao blizu 80 članova. Evolucijom kompanije u tom neverovatnom rastu moja uloga postala je usmerena na izazove koji nisu više bili toliko kreativne koliko transakcione prirode, a verujem da mi je karakterno daleko više odgovarala kreativnija rola.

Paralelno se u glavi duže vreme „kuvala“ ideja za Orgnostic i jednostavno sklopom okolnosti pomislio sam da je pravi trenutak da tu ideju sprovedem u delo i da se tom poduhvatu posvetim u potpunosti.

Sledi kreiranje skalabilnijeg proizvoda i biznis modela

Ova platforma, otkrivaju nam osnivači, iako još u relativno ranoj fazi razvoja, već je upotrebljiva kao alat za dijagnostiku ljudskog kapitala, budući da su još od samog početka imali klijente kroz consulting services. Time su odmah u startu validirali ideju i biznis oko iste, a tek potom krenuli u proces kreiranja proizvoda.

Da je njihov poslovni instinkt bio opravdan, svedoči i nedavna investicija od 900.000 dolara, koja je stigla manje od godinu dana nakon pokretanja startapa – iako Luka i Igor nisu aktivno tražili investitore. Luka objašnjava:

Inicijalno smo planirali da u potpunosti bootstrap-ujemo Orgnostic. Kroz neobavezne razgovore sa investitorima otkrili smo priliku da pristupimo „smart money-u“ i shvatili da možemo dramatično da ubrzamo rast i razvoj i da mnogo brže dođemo do daleko skalabilnijeg biznis modela.

Svakako da su naša prethodna iskustva i konekcije dramatično pomogle u procesu podizanja investicije, ali zaista mislimo da više nije nemoguće podići inicijalnu investiciju u iznosu koji je na nivou US investicija, od US investitora, u Srbiji.

Ovaj alat sadrži brojne opcije za merenje pojmova koji su se do sada smatrali gotovo „neuhvatljivim“, poput psihološke sigurnosti zaposlenih.

Naši sagovornici otkrivaju i da se nikada nisu uživo videli sa svojim lead investitorima (122west), a nadaju se i da će ovo pomoći i drugim startapima u regionu. „Naš cilj je da najveći deo kapitala upotrebimo za razvoj proizvoda i biznisa, i integraciju sa drugim alatima iz HR stack-a kako bismo našim korisnicima mogli da ponudimo što jednostavniji način da koriste našu platformu i dobiju što brže uvide u stanje njihove organizacije“, otkrivaju oni.

Za sledećih godinu dana, njihov cilj je jasan: napraviti skalabilniji proizvod i biznis model i pozicionirati se kao lideri u domenu dijagnostike ljudskog kapitala. „Pošto nam ne manjka ambicije, naše primarno tržište je SAD i jednim delom EU. Svakako planiramo da proširimo tim, ali tako da i dalje ostanemo mala i kompaktna organizacija jer svaki veći rast bi trenutno bio kontraproduktivan“, zaključuju Babić i Bogićević na kraju razgovora.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.