Zašto se banke u Srbiji 'klade' na korisnike i njihove pametne telefone?

Zašto se banke u Srbiji ‘klade’ na korisnike i njihove pametne telefone?

Plaćanje putem mobilnih telefona definitivno je budućnost finansijskog sektora, ne samo u svetu, već i kod nas – zaključak je panel diskusije 'Budućnost bankarstva u Srbiji' koja je održana tokom prve OMGcommerce konferenciji u Beogradu. Panelisti iz Societe Generale banke, MTS Banke i Telenor banke saglasni su da je na delu digitalna transformacija i da mi, hteli mi to ili ne, moramo ići u korak sa njom.

Marko Đurić

Korisnici u Srbiji i dalje imaju strah od upotrebe novih tehnologija i brojne nedoumice oko sigurnosti, ali potreba za jednostavnijim načinom plaćanja raste sve više. Sama činjenica da se određene transakcije mogu rešiti jednim klikom i da se time izbegava dugo čekanje u redovima jasno ukazuje na to da je m-banking budućnost.

Pa ipak, brojni problemi ometaju potpunu primenu ove tehnologije. Goran Vukovljak, predstavnik MTS Banke primećuje:

Iako se jedna trećina transakcija obavi putem mobilnih telefona, poseban problem predstavlja edukacija korisnika, jer naši ljudi uglavnom i dalje nemaju poverenja u nešto što ne stoji na papiru. Zato je kontinuirano obrazovanje jako bitno za unapređenje svih vrsta plaćanja koja se ne mogu podvesti pod tradicionalna.

Neustaljena navika = neregulisan sektor

S druge strane, nisu samo korisnici ti koji ne razumeju način funkcionisanja ove vrste transakcije. „Moramo razviti rešenja koja su jednostavna ne samo za njih, već i pružaoce usluga“ – primećuje Srđan Šimšić iz Telenor banke i dodaje:

Jedno je imati razvijen proizvod, a sasvim drugo da imate sektor koji to podržava. Stoga je potrebna ne samo obuka kupaca, nego i trgovaca, jer je i za njih podjednako bitno da lako pruže tu uslugu.

Marko Đurić
Srđan Šimšić, Telenor Banka

U tu svrhu, banke su sa određenim trgovcima počele da razvijaju ugovore za plaćanje mobilnim telefonom, dok Vuk Kosovac iz Societe Generale banke smatra da će, bez obzira na sve prevagnuti korisničko iskustvo, te će i trgovci nezainteresovani za ovaj način plaćanja morati da se prilagode. On dalje primećuje:

I na nivou države je dobar trenutak da se ova razvojna šansa iskoristi. Banke već sada imaju priliku da urade mngo dobrih stvari, iako se čeka promena regulative koja, pak, mnogo toga koči.

Zakon kao prepreka za dalji razvoj inovativnih rešenja?

Svi učesnici finansijskog sektora očekuju promenu zakonskih regulativa koje će vremenom eliminisati korišćenje papira i omogućiti što lakše transakcije. Prvi korak svakako je bio regulativa Narodne banke Srbije kojom se iz upotrebe izbacuju pečati za overu platnih naloga, a sledeći je omogućavanje elektronskih ugovora. To će dovesti do omasovljenja proizvoda i usluga u novoj vrsti bankarstva, a panelisti su se složili da što je više finansijskih institucija koje nude ovakve usluge –  to bolje, jer će se ljudi brže navići.

Pored toga, neophodno je uključivanje i svih učesnika finansijskg sektora, i to ne samo banaka i državnih organa, već i FinTech zajednice. To će ujedno biti odlična prilika za domaće startape koji razvijaju bankarskih aplikacija, a kako zaključuje Vuk – „jedan od načina da budeš inovativan je da puno grešiš“.


Ostavi komentar

  1. Rasa

    Rasa

    24. 9. 2017. u 18:04 Odgovori

    Unesi komentar…Naravno veoma je bitna upucenost korisnika usluge i onoga ko istu pruza, sto relaksira celu pricu i omogucava neophodnu lakocu komunikacije
    Odabrani menadjeri imponuju i strpenom znanja i delikatnoscu pristupa i merom u preporukama
    Licno sam korisnik istih usluga i preporucujem ih i drugima

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.