Zašto se banke u Srbiji 'klade' na korisnike i njihove pametne telefone?

Zašto se banke u Srbiji ‘klade’ na korisnike i njihove pametne telefone?

Plaćanje putem mobilnih telefona definitivno je budućnost finansijskog sektora, ne samo u svetu, već i kod nas – zaključak je panel diskusije 'Budućnost bankarstva u Srbiji' koja je održana tokom prve OMGcommerce konferenciji u Beogradu. Panelisti iz Societe Generale banke, MTS Banke i Telenor banke saglasni su da je na delu digitalna transformacija i da mi, hteli mi to ili ne, moramo ići u korak sa njom.

Marko Đurić

Korisnici u Srbiji i dalje imaju strah od upotrebe novih tehnologija i brojne nedoumice oko sigurnosti, ali potreba za jednostavnijim načinom plaćanja raste sve više. Sama činjenica da se određene transakcije mogu rešiti jednim klikom i da se time izbegava dugo čekanje u redovima jasno ukazuje na to da je m-banking budućnost.

Pa ipak, brojni problemi ometaju potpunu primenu ove tehnologije. Goran Vukovljak, predstavnik MTS Banke primećuje:

Iako se jedna trećina transakcija obavi putem mobilnih telefona, poseban problem predstavlja edukacija korisnika, jer naši ljudi uglavnom i dalje nemaju poverenja u nešto što ne stoji na papiru. Zato je kontinuirano obrazovanje jako bitno za unapređenje svih vrsta plaćanja koja se ne mogu podvesti pod tradicionalna.

Neustaljena navika = neregulisan sektor

S druge strane, nisu samo korisnici ti koji ne razumeju način funkcionisanja ove vrste transakcije. „Moramo razviti rešenja koja su jednostavna ne samo za njih, već i pružaoce usluga“ – primećuje Srđan Šimšić iz Telenor banke i dodaje:

Jedno je imati razvijen proizvod, a sasvim drugo da imate sektor koji to podržava. Stoga je potrebna ne samo obuka kupaca, nego i trgovaca, jer je i za njih podjednako bitno da lako pruže tu uslugu.

Marko Đurić
Srđan Šimšić, Telenor Banka

U tu svrhu, banke su sa određenim trgovcima počele da razvijaju ugovore za plaćanje mobilnim telefonom, dok Vuk Kosovac iz Societe Generale banke smatra da će, bez obzira na sve prevagnuti korisničko iskustvo, te će i trgovci nezainteresovani za ovaj način plaćanja morati da se prilagode. On dalje primećuje:

I na nivou države je dobar trenutak da se ova razvojna šansa iskoristi. Banke već sada imaju priliku da urade mngo dobrih stvari, iako se čeka promena regulative koja, pak, mnogo toga koči.

Zakon kao prepreka za dalji razvoj inovativnih rešenja?

Svi učesnici finansijskog sektora očekuju promenu zakonskih regulativa koje će vremenom eliminisati korišćenje papira i omogućiti što lakše transakcije. Prvi korak svakako je bio regulativa Narodne banke Srbije kojom se iz upotrebe izbacuju pečati za overu platnih naloga, a sledeći je omogućavanje elektronskih ugovora. To će dovesti do omasovljenja proizvoda i usluga u novoj vrsti bankarstva, a panelisti su se složili da što je više finansijskih institucija koje nude ovakve usluge –  to bolje, jer će se ljudi brže navići.

Pored toga, neophodno je uključivanje i svih učesnika finansijskg sektora, i to ne samo banaka i državnih organa, već i FinTech zajednice. To će ujedno biti odlična prilika za domaće startape koji razvijaju bankarskih aplikacija, a kako zaključuje Vuk – „jedan od načina da budeš inovativan je da puno grešiš“.


Ostavi komentar

  1. Rasa

    Rasa

    24. 9. 2017. u 18:04 Odgovori

    Unesi komentar…Naravno veoma je bitna upucenost korisnika usluge i onoga ko istu pruza, sto relaksira celu pricu i omogucava neophodnu lakocu komunikacije
    Odabrani menadjeri imponuju i strpenom znanja i delikatnoscu pristupa i merom u preporukama
    Licno sam korisnik istih usluga i preporucujem ih i drugima

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.