Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa - potpuno anonimno

Ogledalo Firme zaposlenima daje mogućnost da ocene svog šefa – potpuno anonimno

Većina zaposlenih retko će javno izneti utiske o svom radnom mestu i time budućim kolegama staviti do znanja šta ih čeka. Ovaj izazov pokušava da reši domaći servis Ogledalo Firme.

Poslovna realnost je takva da onaj ko želi da se zaposli uglavnom ne zna šta da očekuje od svog budućeg poslodavca. Razlog tome je što veliki broj oglasa za posao ne odgovara stvarnosti koja kandidata čeka na intervju ili u samoj organizaciji.

Neretko, oglasi za posao (a posebno za poslove koje ne zahtevaju višu ili visoku stručnu spremu) kao benefite navode prijavu, penziono i socijalno osiguranje što se ne može okarakterisati kao prednost, već je u pitanju zakonska obaveza. Pa čak i ta „prednost“ ostvaruje se u većini slučajeva tek nakon neplaćenog probnog rada, ako se kandidati pokažu.

Nekada čak ni tada.

Međutim, tržište rada promenilo se u doba Interneta i to pre svega zahvaljujući sajtovima kao što je Glassdoor koji zaposlenima pruža priliku da javno iznesu utiske o svojoj kompaniji, visini plate i uslovima. Sajt je nastao još 2007. godine, a u aprilu 2013. godine dobio je Red Herring nagradu za Social Media inovaciju. Od tada je servis nastavio da raste i danas zaposlenima i bivšim zaposlenima nudi priliku da sa drugima podele svoje utiske o kompaniji za koju su radili ili i dalje rade.

Sve što ste hteli da kažete o svom poslu, a niste smeli javno

Slična inicijativa dostupna je i na srpskom tržištu u vidu sajta Ogledalo Firme čiji su predstavnici u razgovoru za Netokraciju rekli da žele da ostanu anonimni – kako ne bi bilo pritisaka od strane kolega iz industrije ili samih kompanija.

Sama platforma, koja i fizički podseća na Glassdoor, postoji nešto duže od tri godine i svojim korisnicima daje uvid u visinu plate u kompanijama koje posluju u Srbiji – kao i pozitivne i negativne utiske sadašnjih i bivših zaposlenih kojima je garantovana anonimnost.

Informacije o kompanijama koje se mogu pronaći na sajtu Ogledalo Firme.

Kako predstavnici ovog servisa kažu, osnivači i investitori Ogledala Firme su srpskog porekla, žive u San Francisku i njihova glavna ideja prilikom osnivanja bila je da se pokaže način poslovanja u Srbiji – koje firme su dobre, a koje nisu, da svima postanu vidljive i dostupne informacije poput toga koliko se sati provodi na poslu, da li je neko prijavljen na punu platu ili nije, da li ima godišnji odmor i slično. Oni dodaju:

Često postoje i gore situacije: blanko otkazi, plate koje kasne, nedostatak zaštite na radu, godišnjeg odmora i slično. Naravno, ima i poslodavaca koji su na totalno drugoj strani ove skale, a za koje se malo čuje. Mi želimo da te informacije postanu javne.

Servis je osmišljen tako da za ostavljanje komentara o kompaniji nije potrebna prethodna registracija, niti ostavljanje podataka – pa čak ni email adrese. Kada posetite sajt, sistem će vas najpre pitati da li ste zaposleni i gde trenutno radite, a zatim će vam postaviti niz drugih pitanja na koja možete, ali ne morate da odgovorite. Sagovornici Netokracije dodaju:

Pristup tim komentarima i podacima korisnicima se odobrava nakon što korisnici pošalju SMS čija je cena 180 dinara, a koji se koristi kao jedini način monetizacije sa kojom se Ogledalo Firme osigurava da može da isplati administraciju i tehničko održavanje sistema.

„Iako svako može da ostavi komentar, korisnik je limitiran na pojedinačan odgovor kako bi se izbegle zloupotrebe i obezbedio kvalitet i tačnost informacija“ – kažu predstavnici ovog servisa iako u razgovoru nisu precizirali šta to tačno podrazumeva. Međutim, naglašavaju da komentari podležu Pravilniku i da svako može da prijavi onaj za koji smatra da ne odgovara realnoj situaciji tj. stanju u firmi.

Sistem je, saznajemo, osmišljen tako da bude što efikasniji u smislu tehničkog održavanja i zato kao odgovor na pitanje koliko članova njihov tim broji predstavnici ove platforme kažu da se na to pitanje ne može pružiti precizan odgovor:

Naš model je open-source i svaki specijalni insajder iz neke kompanije se tretira kao član tima i zato ne možemo govoriti o konkretnim brojkama.

Među uslugama i oglasi za posao

Već duže od godinu dana kompanijama se nudi i baza korisnika ovog sajta i potpuno je besplatna – za potrebe oglašavanja poslova. Međutim, iz Ogledala Firme kažu da je potražnja za takvom uslugom relativno mala.

Kompanije mogu da oglašavaju svoje poslove, ali i kandidati sebe – popunjavanjem informacija i kompletiranjem svog online CV-ja.

Ipak, poput Glassdoor-a, i domaći sajt ima odeljak koji se odnosi na zapošljavanje, te u tom smislu posluje i kao regruterska kompanija koja drugim firmama može biti od pomoći i u procesu zapošljavanja:

Svaka kompanija može da se registruje kao administrator svog profila i da dobije mogućnost da potpuno besplatno postavlja poslovne oglase kao i da pretražuje bazu naših najaktivnijih profila.

Odeljak koji se bavi zapošljavanjem kandidata nije samo na usluzi onima koji traže zaposlene. Korisnici platforme Ogledalo Firme takođe mogu da kreiraju i svoj online rezime, a servis im nudi i usluge pronalaženja posla – u zemlji i inostranstvu:

„Sarađivali smo sa nekoliko kompanija koji se bave sezonskim poslovima, mada najviše saradnje imamo u IT sektoru i u medicinskoj industriji.

Širenje servisa na BiH, Makedoniju i Hrvatsku

Moglo bi se reći da je u Srbiji trenutno na snazi svojevrstan paradoks: veliki broj ljudi je bez posla, a od poslodavaca se vrlo često može čuti da ne mogu da pronađu odgovarajuć kadar. Situacija u IT industriji je još čudnija – kompanije su spremne da plate daleko iznad proseka za Srbiju kako bi se „dočešače“ kvalitetnog stručnjaka.

I to je mesto na kom komentari na sajtovima poput Ogledala Firme itekako dobijaju na značaju.

Iako ne smemo zaboraviti da i najbolji uvek imaju mane, transparentnost pri zapošljavanju i poslovanju je stvar koja se mora pažljivo negovati. Nikad se u potpunosti ne možemo osloniti na nečiji sud da li je šef zao, kolege pokvarene, a plata mala ili velika – jer ljudi u tim situacijama uglavnom i nisu objektivni, a vrlo često takve komentare ostavljaju bez realnog osnova,

Međutim, bitno je kreirati forum, mesto za diskusiju na kom će zaposleni bez posledica moći da iznesu svoje mišljenje i iskustva i zato je, saznajemo od predstavnika ovog sajta, Ogledalo Firme u fazi pripreme za proširenje svog poslovanja na tržište Bosne i Hercegovine, Makedonije i Hrvatske.

Ostavi komentar

  1. Sandra

    Sandra

    8. 9. 2019. u 13:22 Odgovori

    Ne objavljuju sve komentare, iako ti komentari nisu ni uvredljivi niti na bilo koji drugi nacin neadekvatni, samo predstavljaju realno stanje. Dok kod firmi za koje iz prve ruke znam da su top, stoje negativni komentari. To navodi na zakljucak da nisu objektivni i da ipak kalkulisu i prave vestacku top listu firmi. Srbija, pare vrte svuda, tesko razocarenje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.