Mirko Topalski, Eipix: ‘Definišite cilj i ostvarite ga’

Mirko Topalski, Eipix: ‘Definišite cilj i nemojte stajati dok se on ne ostvari’

Dom Omladine u Beogradu ugostiće 18. septembra svetski poznatu konferenciju iz Njujorka koja nosi naziv '99u Local Belgrade'. Među mnogobrojnim govornicima ovoga puta događaju će prisustvovati i Mirko Topalski, jedan od osnivača srpskog gejming studija Eipix koji je najpoznatiji po razvoju HOPA igara, a koji danas zapošljava više od 200 ljudi.

99u-Local-Belgrade

Mirko će na 99u Local Belgrade govoriti o tome na koji način Eipix stvara nove svetove kroz video igre, te će dati konkretne savete svim prisutnima koji žele da krenu sličnim putem. U intervjuu koji je dao organizaciji ovog događaja, Mirko priča o procesu nastanka Eipix-a u Srbiji, o ličnim inspiracijama, kao i o kreativcima u Srbiji. Evo šta Topalski kaže:

Na pitanje kako je nastala ideja za kreiranje kompanije Eipix, Mirko je izjavio:

Ponekad mi se čini da sam rođen sa tom idejom. Zaista, oduvek sam znao da želim da pravim video igre. Možda je to bila i moja najveća prednost – to što nikad nisam bio neodlučan. Veoma rano sam definisao svoj cilj a to je, verujte mi, najvažnije. Mnogo je jednostavnije osmisliti kada i kako krenuti na put, ukoliko znate koja je destinacija.

Topalski se takođe osvrnuo i o svim izazovima prilikom pokretanja jedne gejming kompanije u Srbiji:

Bilo je veoma teško. U vreme kada smo mi kao grupa mladih zaljubljenika u video igre, bez ikakvog iskustva u preduzetništvu, počinjali, Internet još nije pobrisao sve granice. To znači da ni informacije, ni ljudi sa iskustvom nisu bili (lako) dostupni. Nije bilo literature. Bilo je neuporedivo teže ostvariti kontakte sa onima koji mogu da pruže bilo kakvu vrstu pomoći. Srbija nije bila na mapi, nije ni u kom smislu bila značajna za tržište. Danas je sa druge strane sve dostupno, što znači da je i konkurencija mnogo veća. Svi imaju priliku da pokušaju.

Verujte u sebe i ubedite druge da veruju u vas’

Sa druge strane, Mirko je sa sagovornicima podelio i lično mišljenje o kreativcima u Srbiji, istakavši da veruje u ogromne kreativne potencijale ovdašnjih pojedinaca. On takođe smatra da naši umetnici kao i talentovani mladi ljudi koji se bave naukom, nemaju institucionalnu podršku kakvu zaslužuju, dok je jedan od njegovih ciljeva popularizacija tog kvaliteta – ili barem ogromnog potencijala na globalnom nivou.

Poslednjih godina kompanija Eipix postala je jedan od vodećih gejming studija u Evropi (Izvor: Eipix.com)
Poslednjih godina kompanija Eipix postala je jedan od vodećih gejming studija u Evropi (Izvor: Eipix.com)

Za kraj, vlasnik svetski priznatog gejming studija podelio je nekoliko saveta mladim ljudima i kreativcima, dodavši da moraju pratiti sledeće korake kako bi uspešno realizovali ideje koje imaju:

Definišite cilj. Nema uspeha bez jasno postavljenog cilja. Koristite sve resurse koji su vam danas na raspolaganju. Mnogo je literature o startapima, kao i uspešnih primera. Stupite sa tim ljudima u kontakt. Pitajte za savet. Istražite tržište. Proverite da li je ono što želite da „pravite“ nekome potrebno. Da li će to neko želeti da kupi? Verujte u sebe i ubedite svoje prijatelje i saradnike da veruju u vas.

Iz organizacije ističu da je ulaz na konferenciju besplatan za sve zainteresovane, ali da je zbog ograničenih mesta potrebno popuniti obavezne prijave putem zvaničnog sajta organizacije, gde možete pronaći i više informacija o samom događaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.