Rukavica u lice Appleu i večno zbogom starim prijateljima

Rukavica u lice Appleu i večno zbogom starim prijateljima

Večito rivalstvo dve tehnološke kompanije sa Zapadne obale Sjedinjenih Američkih Država traje još od njihovog osnivanja, a sada je blizu da ispiše nova, interesantna poglavlja koja će još jednom redefinisati tehnološku industriju. Naime, velika prašina digla se nakon što je Microsoft predstavio svoj prvi laptop pod nazivom Surface Book, najaviviši tako ozbiljnog rivala MacBooku. A znate kako kažu, za dobrim konjem...

satya_3

Opet taj Microsoft. Otkako je Satya Nadela došao na čelo ove kompanije, kao da smo se već navikli na iznenađenja. Onaj stari Microsoft koga smo poznavali, završio je na marginama sećanja, a ovaj koji ga je nasledio, već neko vreme se trudi da nam obezbedi novo, kvalitetnije korisnično iskustvo koje stiže sa novim proizvodima, ali i sa većom slobodom pri korišćenju servisa i usluga (setite se besplatnih 100 GB na OneDrive-u, kao i besplatne nadogradnje na Windows 10).

Da iznenađenjima nikada nije kraj, uverili smo se pre par dana i na Microsoftovom velikom događaju u Njujorku, kada je tehnološki gigant pored drugih proizvoda predstavio i svoj prvi lap top koji nosi naziv Surface Book.

‘Vruć krompir’ komšijama iz Kupertina?

Svi dobro znamo o kome je reč. Sam prefiks “Book” koji Microsoftov računar nosi sa sobom, dovoljno nam govori koga je kompaija iz Redmonda pikirala. Da, tačan odgovor je Apple koji već par godina unazad nastupa na tržištu sa, ako tako možemo da nazovemo – flagship računarima koje često viđamo u rukama dizajnera, programera, inženjera i DJ-jeva (pojavi se tu i par novinara iz Netokracije).

U kombinaciji sa odličnim preformansama i kvalitetnim operativnim sistemom, modeli poput MacBook Air-a i MacBook Pro-a ustoličili su se kao simbol stabilnosti, brzine, efikasnosti, osvajajući srca zahtevnih korisnike širom sveta. Međutim, dođe i vreme kada se presto zadrma, kada vam neko zapreti da “kruna” može biti njegova. Dođu i ti produžeci u ’90-om a protivnička strana napada mrežu.

Sviđa mi se ovaj ‘mi to možemo bolje’ Microsoft

Iako Microsoft nije “zvanično objavio rat” Apple-u na polju prenosivih računara, svaki zaljubljenik u tehnologiju shvatiće da gigant iz Redmonda tek priprema teritoriju za “post OEM” eru u kojoj više ne zavise od kompanija kao što su Dell, HP, IBM… “Ko ih šiša”, mora da je pomislio Nadella kada je sa ostatkom upravnog odbora osmišljavao buduću putanju Microsofta. “Mi to možemo mnogo bolje”… pretpostavljam da je otprilike tako tekao razgovor.

Intelova platforma šeste generacija radnog naziva Skylake može uspešno ispuniti sve zahtevne korisnika, a procesori i5 i i7 radnog takta od 2,4 do 3.0 Ghz “vrte” Surface Book mašinu do krajnjih granica. Ostale specifikacije možete i sami izguglati, jer ne želim da vas davim brojevima, ali ono što treba da znate jeste da je nova mašina brza. Izuzetno brza.

Sa druge strane, Apple kao svoje najjače oružje ima tradiciju, fanove i vrhunski marketing koji nas je toliko puta ostavio bez reči i ne verujem da će ikada prestati. Ipak, Microsoft je odlučno krenuo napred: spreman za rizikuje, da ponudi nešto novo, pozajmivši “po koju” od glavnog rivala. I znate šta, to je skroz super za korisnike.

Ukoliko gledamo samo brojke na papiru, sigurno je da iz Redmonda dolazi možda i najbolji laptop na tržištu, ali nije brend. On tek treba da se pokaže kod korisnika širom sveta. Njegovo vreme tek stiže. Ipak je Microsoft “novo crno”.

I mi konja za trku imamo

Pojavivši se na Apple Keynote-u u septembru ove godine, predstavnici Microsofta na kratko su nas zbunili, nateravši nas da se zapitamo: “Šta će ovi ljudi ovde?” Obostrani interes kompanija svakako je primetan i to iz aspekta buduće saradnje.

No, može li od rivalstva prijateljstvo, nakon što je ponovo bačena rukavica u lice?

Skoro mesec dana kasnije, Microsoft je na svom događaju između ostalog predstavio i naslednika Surface Pro modela koji je još od prvog dana balansirao između kvalitetnog tableta i laptopa, čineći ga možda i jedinom pravim konkurentom MacBook Air-u i iPad-u. Ipak, uspešno suprotstavljanje ljutom rivalu čini se da je izostalo, dok je u međuvremenu Apple predstavio iPad Pro – sa tastaturom i stylus olovkom verovali ili ne.

Surface-Pro-vs-iPad-Pro
Pred nama je veliko rivalstvo dva vrhunska tableta.

Na taj način iz Kupertina direktno su naciljali Redmond, koji je svoj moćan odgovor predstavio na pomenutom događaju u Njujorku pre samo nekoliko dana. Kada kažem moćan, mislim na to da je Surface Pro 4 baziran na istoj platformi kao i Surface Book. Za jedan tablet računar, Surface Pro se itekako može pohvaliti performansama no da li je to dovoljno da se nadigra iPad – pitanje je koje ostaje da visi u vazduhu.

I dok ponosno sedi na tronu, držeći se svoje standardne taktike, Apple posmatra veoma aktivni i domišljati Microsoft, koji je na kraju dana spreman da uradi baš sve kako bi zadržao ono parče slave koje već godinama nosi, ali i kako bi aktivno prigrabio deo tržišta kojim jabučasti gigant već duže vreme dominira. Lopta je u dvorištu Kupertina a hoće li dobaciti do Redmonda, saznaćemo brže nego što mislimo.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.