Koliko vredi srpska ideja?

Koliko vredi srpska ideja?

Jednodnevni susret posvećen domaćoj kreativnoj industriji održan je juče u prostorijama Jugoslovenskog dramskog pozorišta u Beogradu. Po imenu McCann Talks, konferencija je okupila predstavnike vodećih domaćih kompanija - od gejminga, advertajzinga, video produkcije pa sve do festivala.

Koliko vredi srpska ideja? Prema rečima predstavnika domaćih kompanija koje posluju u kreativnim industrijama, dovoljno da doprinese povećanju bruto domaćeg proizvoda – zaključak je ovo prvog susreta po imenu McCann Talks koji je juče održan u Jugoslovenskom dramskom pozorištu.

Diskusija koja je održana na čak tri različita panela, učesnici jednodnevne konferencije u organizaciji marketinške agencije McCann Beograd složili su se da iako Srbija može puno toga da ponudi svetskom tržištu kada je kreativa u pitanju, potencijali i dalje nisu iskorišćeni u potpunosti.

Promena percepcije o Srbiji ide nam u korist

Kreativna direktorka McCann Beograd, Jana Savić Rastovac, izjavila je da snaga domaće kreativne industrije leži u činjenici da okosnica naših ideja nisu budžeti, već sposobnost da razmišljamo „izvan kutije“ i spojimo nespojivo – pronalazeći način da naše ideje pronađu svoje mesto i na globalnom tržištu.

Sa druge strane, Sagor Mešković, direktor komunikacija Exit festivala, izjavio je da bi regionalno povezivanje moglo biti još jedan ključ razvoja svih nacionalnih ekonomija regiona.

Zapošljavanjem 9.000 ljudi u 2015. godini i strana filmska produkcija doprinela je razvoju srpske ekonomije, a izvršna direktorka Srpske filmske asocijacije, Milica Božanić, kaže da je najvažnije bilo demistifikovati Srbiju i predstaviti je kao zemlju koja može da ponudi svoja bogatstva. Ipak, ne možemo se takmičiti sa već „ustaljenim igračima“ bez jake institucionalne podrške, zaključuje ona.

Studio sala Jugoslovenskog dramskog pozorišta okupila je juče predstavnike domaćih kompanija i agencija koji su diskutovali o važnosti razvoja srpske kreativne misli.

U okviru prvog McCann Talks, prisutnima se obratio i osnivač i CEO Eipixa, Mirko Topalski. On dodaje da su ideje jednako raspoređene gotovo svuda u svetu, ali da šanse za njihovu realizaciju i dalje nisu iste. Ipak, situacija u Srbiji se popravlja, no uvek može bolje, zaključuje Topalski.

Prvi u nizu susreta posvećenih domaćim idejama

Prvi McCann Talks održan je na inicijativu istoimene marketinške agencije u godini kada se obeležava 20 godina poslovanja, a sa ciljem da se na jednom mestu okupe i razgovaraju najrelevantniji predstavnici kreativne i srodnih industrija. „Ovaj događaj osmišljen je kao susret organizacija i pojedinaca iz sveta preduzetništva, umetnosti, tehnologije i zabave na kome će suočiti svoja mišljenja i stavove kroz panel diskusije o temama koje su relevantne za kreativnu industriju“, dodaju iz McCann-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.