Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje ‘online’

Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.

Kako istraživanje pokazuje, online trgovinu potrošači mahom obavljaju nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35 – 44 godine (35%). Odeća i obuća kao i prošle godine ostaju najkupovaniji artikli putem Interneta, a za njima slede elektronski uređaji i knjige.

Kada se, pak, govori o uslugama, 17,7% ispitanika koristi online plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pored toga, porastao je i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem Interneta. Tokom 2016. za taj način obavljanja transakcije odlučivalo se samo 18% ljudi, dok danas 52,5% aktivnih korisnika kartica plaća na ovaj način.

Bezbednost i dalje na prvom mestu

Iz Mastercarda potrošače podsećaju da plaćanju putem Interneta priđu kao i plaćanju putem drugih kanala – sa izvesnom dozom opreza. „PIN i CVC2 kodovi se nikada ne smeju deliti sa drugima, a prilikom plaćanja se mora proveriti da li se u address baru trgovca nalaze simboli https i katanac koji garantuju sigurnost podataka“, podsećaju iz Mastercarda.

Na nivou platne industrije, naglašavaju, u primeni je PCI DSS standard (payment Card Industry Data Security Standard) koji u ogromnoj meri smanjuje rizik od gubitaka podataka, a sa kojim moraju biti usaglašeni svi online trgovci koji prihvataju kartice, banke prihvatioci i pružaoci platnih usluga. Uz to, iz Matercarda podsećaju:

Kupci uvek treba da provere da li se na strani trgovca nalazi i oznaka Mastercard® SecureCode™, jer SecureCode usluga predstavlja lični broj za autorizaciju kreditnih i debitnih kartica ovog kartičara koji se koristi prilikom svake Internet transakcije, a koji zna samo korisnik.

Sve ove mere doprinose tome da se sve veći broj kupaca odluči za plaćanje karticom (75,6% ispitanika koji plaćaju na internetu), dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe 42,5%. Internet , kako se čini, poslednjih godina u Srbiji ima sve veću ulogu u obavljanju finansijskih transakcija a sledeći korak je, zaključuju iz naši sagovornici, proširiti te navike i na neaktivne korisnike kartica.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Propustili ste

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.

Tehnologija

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Karijere

Boris Krstović: Kako voditi karijeru kao preduzetnik?

Preduzetnički 'mindset' sreće se kod onih koji vode sopstveni biznis, ali i kod ljudi koji su odlučili da karijeru razvijaju u okviru kompanija. Martovsko izdanje Ladies of New Business konferencije posvećeno je upravo svima koji neguju preduzetnički duh!

Tehnologija

Da li je ‘narrowband’ zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Timovi Kuc-Kuc, YAST i Malci zauzeli su prva tri mesta na takmičenju Vip IoT Challenge. Cilj je bio napraviti IoT rešenje za određeni problem u društvu korišćenjem narrowband tehnologije.