Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje 'online'

Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje ‘online’

Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.

Kako istraživanje pokazuje, online trgovinu potrošači mahom obavljaju nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35 – 44 godine (35%). Odeća i obuća kao i prošle godine ostaju najkupovaniji artikli putem Interneta, a za njima slede elektronski uređaji i knjige.

Kada se, pak, govori o uslugama, 17,7% ispitanika koristi online plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pored toga, porastao je i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem Interneta. Tokom 2016. za taj način obavljanja transakcije odlučivalo se samo 18% ljudi, dok danas 52,5% aktivnih korisnika kartica plaća na ovaj način.

Bezbednost i dalje na prvom mestu

Iz Mastercarda potrošače podsećaju da plaćanju putem Interneta priđu kao i plaćanju putem drugih kanala – sa izvesnom dozom opreza. „PIN i CVC2 kodovi se nikada ne smeju deliti sa drugima, a prilikom plaćanja se mora proveriti da li se u address baru trgovca nalaze simboli https i katanac koji garantuju sigurnost podataka“, podsećaju iz Mastercarda.

Na nivou platne industrije, naglašavaju, u primeni je PCI DSS standard (payment Card Industry Data Security Standard) koji u ogromnoj meri smanjuje rizik od gubitaka podataka, a sa kojim moraju biti usaglašeni svi online trgovci koji prihvataju kartice, banke prihvatioci i pružaoci platnih usluga. Uz to, iz Matercarda podsećaju:

Kupci uvek treba da provere da li se na strani trgovca nalazi i oznaka Mastercard® SecureCode™, jer SecureCode usluga predstavlja lični broj za autorizaciju kreditnih i debitnih kartica ovog kartičara koji se koristi prilikom svake Internet transakcije, a koji zna samo korisnik.

Sve ove mere doprinose tome da se sve veći broj kupaca odluči za plaćanje karticom (75,6% ispitanika koji plaćaju na internetu), dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe 42,5%. Internet , kako se čini, poslednjih godina u Srbiji ima sve veću ulogu u obavljanju finansijskih transakcija a sledeći korak je, zaključuju iz naši sagovornici, proširiti te navike i na neaktivne korisnike kartica.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.