Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje 'online'

Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje ‘online’

Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.

Kako istraživanje pokazuje, online trgovinu potrošači mahom obavljaju nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35 – 44 godine (35%). Odeća i obuća kao i prošle godine ostaju najkupovaniji artikli putem Interneta, a za njima slede elektronski uređaji i knjige.

Kada se, pak, govori o uslugama, 17,7% ispitanika koristi online plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pored toga, porastao je i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem Interneta. Tokom 2016. za taj način obavljanja transakcije odlučivalo se samo 18% ljudi, dok danas 52,5% aktivnih korisnika kartica plaća na ovaj način.

Bezbednost i dalje na prvom mestu

Iz Mastercarda potrošače podsećaju da plaćanju putem Interneta priđu kao i plaćanju putem drugih kanala – sa izvesnom dozom opreza. „PIN i CVC2 kodovi se nikada ne smeju deliti sa drugima, a prilikom plaćanja se mora proveriti da li se u address baru trgovca nalaze simboli https i katanac koji garantuju sigurnost podataka“, podsećaju iz Mastercarda.

Na nivou platne industrije, naglašavaju, u primeni je PCI DSS standard (payment Card Industry Data Security Standard) koji u ogromnoj meri smanjuje rizik od gubitaka podataka, a sa kojim moraju biti usaglašeni svi online trgovci koji prihvataju kartice, banke prihvatioci i pružaoci platnih usluga. Uz to, iz Matercarda podsećaju:

Kupci uvek treba da provere da li se na strani trgovca nalazi i oznaka Mastercard® SecureCode™, jer SecureCode usluga predstavlja lični broj za autorizaciju kreditnih i debitnih kartica ovog kartičara koji se koristi prilikom svake Internet transakcije, a koji zna samo korisnik.

Sve ove mere doprinose tome da se sve veći broj kupaca odluči za plaćanje karticom (75,6% ispitanika koji plaćaju na internetu), dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe 42,5%. Internet , kako se čini, poslednjih godina u Srbiji ima sve veću ulogu u obavljanju finansijskih transakcija a sledeći korak je, zaključuju iz naši sagovornici, proširiti te navike i na neaktivne korisnike kartica.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.