Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje ‘online’

Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.

Kako istraživanje pokazuje, online trgovinu potrošači mahom obavljaju nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35 – 44 godine (35%). Odeća i obuća kao i prošle godine ostaju najkupovaniji artikli putem Interneta, a za njima slede elektronski uređaji i knjige.

Kada se, pak, govori o uslugama, 17,7% ispitanika koristi online plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pored toga, porastao je i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem Interneta. Tokom 2016. za taj način obavljanja transakcije odlučivalo se samo 18% ljudi, dok danas 52,5% aktivnih korisnika kartica plaća na ovaj način.

Bezbednost i dalje na prvom mestu

Iz Mastercarda potrošače podsećaju da plaćanju putem Interneta priđu kao i plaćanju putem drugih kanala – sa izvesnom dozom opreza. „PIN i CVC2 kodovi se nikada ne smeju deliti sa drugima, a prilikom plaćanja se mora proveriti da li se u address baru trgovca nalaze simboli https i katanac koji garantuju sigurnost podataka“, podsećaju iz Mastercarda.

Na nivou platne industrije, naglašavaju, u primeni je PCI DSS standard (payment Card Industry Data Security Standard) koji u ogromnoj meri smanjuje rizik od gubitaka podataka, a sa kojim moraju biti usaglašeni svi online trgovci koji prihvataju kartice, banke prihvatioci i pružaoci platnih usluga. Uz to, iz Matercarda podsećaju:

Kupci uvek treba da provere da li se na strani trgovca nalazi i oznaka Mastercard® SecureCode™, jer SecureCode usluga predstavlja lični broj za autorizaciju kreditnih i debitnih kartica ovog kartičara koji se koristi prilikom svake Internet transakcije, a koji zna samo korisnik.

Sve ove mere doprinose tome da se sve veći broj kupaca odluči za plaćanje karticom (75,6% ispitanika koji plaćaju na internetu), dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe 42,5%. Internet , kako se čini, poslednjih godina u Srbiji ima sve veću ulogu u obavljanju finansijskih transakcija a sledeći korak je, zaključuju iz naši sagovornici, proširiti te navike i na neaktivne korisnike kartica.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Novost

Agencije Pioniri i Ovation BBDO osvojili SoMo Borac nagrade u tri kategorije

Drugog dana Weekend media festivala u Rovinju, proglašeni su pobednici poznate SoMo Borac nagrade za najbolje marketinške kampanje u tekućoj godini. Predstavnici iz Srbije pobedili su u tri kategorije.

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.