Masterindex Srbija: 83% aktivnih korisnika kartica kupuje ‘online’

Novo Masterindex godišnje istraživanje finansijskih navika aktivnih korisnika kartica pokazuje da sve veći broj ispitanika kupuje na Internetu, a 70% njih plaća karticom.

Kako istraživanje pokazuje, online trgovinu potrošači mahom obavljaju nekoliko puta godišnje, a najaktivniji među njima su ispitanici starosti 35 – 44 godine (35%). Odeća i obuća kao i prošle godine ostaju najkupovaniji artikli putem Interneta, a za njima slede elektronski uređaji i knjige.

Kada se, pak, govori o uslugama, 17,7% ispitanika koristi online plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pored toga, porastao je i broj ljudi koji svoje komunalne i druge račune plaćaju putem Interneta. Tokom 2016. za taj način obavljanja transakcije odlučivalo se samo 18% ljudi, dok danas 52,5% aktivnih korisnika kartica plaća na ovaj način.

Bezbednost i dalje na prvom mestu

Iz Mastercarda potrošače podsećaju da plaćanju putem Interneta priđu kao i plaćanju putem drugih kanala – sa izvesnom dozom opreza. „PIN i CVC2 kodovi se nikada ne smeju deliti sa drugima, a prilikom plaćanja se mora proveriti da li se u address baru trgovca nalaze simboli https i katanac koji garantuju sigurnost podataka“, podsećaju iz Mastercarda.

Na nivou platne industrije, naglašavaju, u primeni je PCI DSS standard (payment Card Industry Data Security Standard) koji u ogromnoj meri smanjuje rizik od gubitaka podataka, a sa kojim moraju biti usaglašeni svi online trgovci koji prihvataju kartice, banke prihvatioci i pružaoci platnih usluga. Uz to, iz Matercarda podsećaju:

Kupci uvek treba da provere da li se na strani trgovca nalazi i oznaka Mastercard® SecureCode™, jer SecureCode usluga predstavlja lični broj za autorizaciju kreditnih i debitnih kartica ovog kartičara koji se koristi prilikom svake Internet transakcije, a koji zna samo korisnik.

Sve ove mere doprinose tome da se sve veći broj kupaca odluči za plaćanje karticom (75,6% ispitanika koji plaćaju na internetu), dok je broj onih koji plaćaju kešom prilikom preuzimanja robe 42,5%. Internet , kako se čini, poslednjih godina u Srbiji ima sve veću ulogu u obavljanju finansijskih transakcija a sledeći korak je, zaključuju iz naši sagovornici, proširiti te navike i na neaktivne korisnike kartica.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.