Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u CEE?

Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u Centralnoj i Istočnoj Evropi?

Prethodne nedelje bio sam u poseti Poljskoj gde je MasterCard održao medijski brifing za novinare iz 20+ zemalja Evrope. Cilj radionice bio je upoznavanje sa inovacijama koje je ova kompanija već predstavila, na kojima uveliko radi, ali i koje želi da implementira u godinama koje dolaze i to pre svega na području Centralne i Istočne Evrope.

m2
Dejvid Dečempas, Head of Digital Payments pri MasterCardu za područje Evrope

Pod sloganom “The Future is Now”, MasterCard je prošle srede u Varšavi predstavio budućnost bankarskog sektora podelivši sa medijima inovacije na polju beskontaktnog plaćanja, mobilnog bankarstva te online mobilne kupovine. Još 2012. godine 6 od 10 korisnika izjavilo je da veruje kako će pametni telefoni jednog dana u potpunosti zameniti platne kartice (istraživanje agencije Harris Interactive), te postati centralno mesto za naše bankarske radnje. Pogodite ko se kladio „big time“ na ovo?

Apple i Android predvode mobilna plaćanja, ali uz pomoć izdavača kartica

Do sada ste sigurno čuli za Apple Pay, Android Pay, pa čak i Samsung Pay. U pitanju su prve značajne inicijative koje obećavaju da će proces mobilnog plaćanja uvesti na “velika vrata”. I dok Apple Pay već ostvaruje impresivne rezultate na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, a Samsung Pay u Koreji i srodnim tržištima, MasterCard se kao vodeći card issuer u Evropi posvetio razvoju rešenja koje će korisnicima ovih usluga omogućiti još lakšu upotrebu naprednih servisa.

To rešenje stiglo je u obliku MDES-a (MasterCard Digital Enablement Service) koji je zasnovan na procesu tokenizacije, a sa ciljem kreiranja dodatnog sigurnosnog sloja koji sprečava zloupotrebu prilikom gubitka uređaja na kome su sačuvani podaci o platnoj kartici. U prevodu, umesto da korisnik unosi 16-cifreni broj sa kartice u recimo, svoj iPhone, MDES omogućava njegovoj banci da izda poseban 16-cifreni broj čiji je token priključen uz karticu, a koji se vezuje uz uređaj (bio to iPhone, Apple Watch ili nešto sasvim treće).

tokenizacija
Od tokena, preko digitalizacije podataka, do uspešno izvršene kupovine.

Tokenizacija u svojoj osnovi omogućava bankama da korisnicima pruže dodatnu vrednost te olakšaju proces upravljanja karticama u slučaju gubitka uređaja. Recimo da npr. izgubite vaš iPhone na kome uz Apple Pay imate sačuvane podatke sa platne kartice. Iako je uređaju potreban vaš otisak prsta (Touch ID) kako bi kupovina bila autorizovana, MDES omogućava da se samo ukine token za taj uređaj, ne i da se kartica u potpunosti blokira, što znači da kupovinu možete nastaviti sa drugih uređaja poput Apple sata.

Beskontaktna plaćanja postala su realnost

Sledeći put kada uđete u prodavnicu obratite pažnju na POS terminal koji se nalazi pored kase. U većini slučajeva terminal je danas opremljen i NFC senzorom koji omogućava tzv. beskontaktno plaćanje. U Evropi, predvodnik ove tehnologije jeste upravo MasterCard, a kako kažu iz kompanije, tehnologija je prvobitno predstavljena na području Centralne i Istočne Evrope gde je na pojedinim tržištima u potpunosti zaživela, i danas predstavlja deo svakodnevnice.

Džordž Sajmon, predsednik MasterCarda za CEE region, izjavio je povodom toga:

Beskontaktnost je već realnost na mnogim tržištima. U Češkoj 61% svih transakcija u prodavnicama su beskontaktne, Poljska je prati sa 41%, a Mađarska i Slovenija dostižu gotovo 40%. MasterPass je realnost u četiri zemlje, odnosno u Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Rumuniji.

Tehnologija je predstavljena još 2013. godine i do sada je prisutna u 24 zemlje širom sveta, među kojima se nalazi i Srbija. MasterPass je podržalo više od 250.000 prodavaca, a za pomenuto rešenje odlučila se i jedna Telenor Banka koja nosi epitet prve prave mobilne banke u ovom delu Evrope.

m3
Ukoliko Selfie Pay ikada i zaživi, mislim da već znamo target grupu. Khm, tinejdžerke.

Ipak, može li se beskontaktna tehnologija odupreti sve većoj penetraciji mobilnog bankarstva vezanog uz pametne telefone koji obećavaju budućnost bez kartica, videćemo već u narednih nekoliko godina i baš na ovim prostorima.

I sam MasterCard napominje da je područje Centralne i Istočne Evrope globalni lider u prihvatanju inovacija iz bankarskog sektora, te da nije čudno što upravo u jednoj Poljskoj, tačnije Varšavi, sede predstavnici mnogih poznatih kompanija poput PayPala, Ubera, Googlea, i slično.

Pet je razloga zbog kojih se tehnološke kompanije odlučuju da svoje proizvode testiraju upravo ovde:

  • Kultura inovacija kroz različite partnere
  • Jak apetit za ranim proizvodima i procesom unapređenja
  • Jaka baza lokalnih partnera – banke, mobilni operateri, provajderi digitalnih platformi
  • Volja za ulaganjem i brzim napretkom
  • Balans između globalnog prisustva i lokalnog nastupa

CEE je definitivno „novo crno“, a nije pitanje hoćemo li, već samo kada videti sve te inovacije koje nam pomenute kompanije obećavaju, a među kojima se između ostalog nalazi i Selfie Pay kao jedinstveni sistem biometričke zaštite na kome MasterCard već uveliko radi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?