Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u CEE?

Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u Centralnoj i Istočnoj Evropi?

Prethodne nedelje bio sam u poseti Poljskoj gde je MasterCard održao medijski brifing za novinare iz 20+ zemalja Evrope. Cilj radionice bio je upoznavanje sa inovacijama koje je ova kompanija već predstavila, na kojima uveliko radi, ali i koje želi da implementira u godinama koje dolaze i to pre svega na području Centralne i Istočne Evrope.

m2
Dejvid Dečempas, Head of Digital Payments pri MasterCardu za područje Evrope

Pod sloganom “The Future is Now”, MasterCard je prošle srede u Varšavi predstavio budućnost bankarskog sektora podelivši sa medijima inovacije na polju beskontaktnog plaćanja, mobilnog bankarstva te online mobilne kupovine. Još 2012. godine 6 od 10 korisnika izjavilo je da veruje kako će pametni telefoni jednog dana u potpunosti zameniti platne kartice (istraživanje agencije Harris Interactive), te postati centralno mesto za naše bankarske radnje. Pogodite ko se kladio „big time“ na ovo?

Apple i Android predvode mobilna plaćanja, ali uz pomoć izdavača kartica

Do sada ste sigurno čuli za Apple Pay, Android Pay, pa čak i Samsung Pay. U pitanju su prve značajne inicijative koje obećavaju da će proces mobilnog plaćanja uvesti na “velika vrata”. I dok Apple Pay već ostvaruje impresivne rezultate na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, a Samsung Pay u Koreji i srodnim tržištima, MasterCard se kao vodeći card issuer u Evropi posvetio razvoju rešenja koje će korisnicima ovih usluga omogućiti još lakšu upotrebu naprednih servisa.

To rešenje stiglo je u obliku MDES-a (MasterCard Digital Enablement Service) koji je zasnovan na procesu tokenizacije, a sa ciljem kreiranja dodatnog sigurnosnog sloja koji sprečava zloupotrebu prilikom gubitka uređaja na kome su sačuvani podaci o platnoj kartici. U prevodu, umesto da korisnik unosi 16-cifreni broj sa kartice u recimo, svoj iPhone, MDES omogućava njegovoj banci da izda poseban 16-cifreni broj čiji je token priključen uz karticu, a koji se vezuje uz uređaj (bio to iPhone, Apple Watch ili nešto sasvim treće).

tokenizacija
Od tokena, preko digitalizacije podataka, do uspešno izvršene kupovine.

Tokenizacija u svojoj osnovi omogućava bankama da korisnicima pruže dodatnu vrednost te olakšaju proces upravljanja karticama u slučaju gubitka uređaja. Recimo da npr. izgubite vaš iPhone na kome uz Apple Pay imate sačuvane podatke sa platne kartice. Iako je uređaju potreban vaš otisak prsta (Touch ID) kako bi kupovina bila autorizovana, MDES omogućava da se samo ukine token za taj uređaj, ne i da se kartica u potpunosti blokira, što znači da kupovinu možete nastaviti sa drugih uređaja poput Apple sata.

Beskontaktna plaćanja postala su realnost

Sledeći put kada uđete u prodavnicu obratite pažnju na POS terminal koji se nalazi pored kase. U većini slučajeva terminal je danas opremljen i NFC senzorom koji omogućava tzv. beskontaktno plaćanje. U Evropi, predvodnik ove tehnologije jeste upravo MasterCard, a kako kažu iz kompanije, tehnologija je prvobitno predstavljena na području Centralne i Istočne Evrope gde je na pojedinim tržištima u potpunosti zaživela, i danas predstavlja deo svakodnevnice.

Džordž Sajmon, predsednik MasterCarda za CEE region, izjavio je povodom toga:

Beskontaktnost je već realnost na mnogim tržištima. U Češkoj 61% svih transakcija u prodavnicama su beskontaktne, Poljska je prati sa 41%, a Mađarska i Slovenija dostižu gotovo 40%. MasterPass je realnost u četiri zemlje, odnosno u Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Rumuniji.

Tehnologija je predstavljena još 2013. godine i do sada je prisutna u 24 zemlje širom sveta, među kojima se nalazi i Srbija. MasterPass je podržalo više od 250.000 prodavaca, a za pomenuto rešenje odlučila se i jedna Telenor Banka koja nosi epitet prve prave mobilne banke u ovom delu Evrope.

m3
Ukoliko Selfie Pay ikada i zaživi, mislim da već znamo target grupu. Khm, tinejdžerke.

Ipak, može li se beskontaktna tehnologija odupreti sve većoj penetraciji mobilnog bankarstva vezanog uz pametne telefone koji obećavaju budućnost bez kartica, videćemo već u narednih nekoliko godina i baš na ovim prostorima.

I sam MasterCard napominje da je područje Centralne i Istočne Evrope globalni lider u prihvatanju inovacija iz bankarskog sektora, te da nije čudno što upravo u jednoj Poljskoj, tačnije Varšavi, sede predstavnici mnogih poznatih kompanija poput PayPala, Ubera, Googlea, i slično.

Pet je razloga zbog kojih se tehnološke kompanije odlučuju da svoje proizvode testiraju upravo ovde:

  • Kultura inovacija kroz različite partnere
  • Jak apetit za ranim proizvodima i procesom unapređenja
  • Jaka baza lokalnih partnera – banke, mobilni operateri, provajderi digitalnih platformi
  • Volja za ulaganjem i brzim napretkom
  • Balans između globalnog prisustva i lokalnog nastupa

CEE je definitivno „novo crno“, a nije pitanje hoćemo li, već samo kada videti sve te inovacije koje nam pomenute kompanije obećavaju, a među kojima se između ostalog nalazi i Selfie Pay kao jedinstveni sistem biometričke zaštite na kome MasterCard već uveliko radi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.