Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u CEE?

Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u Centralnoj i Istočnoj Evropi?

Prethodne nedelje bio sam u poseti Poljskoj gde je MasterCard održao medijski brifing za novinare iz 20+ zemalja Evrope. Cilj radionice bio je upoznavanje sa inovacijama koje je ova kompanija već predstavila, na kojima uveliko radi, ali i koje želi da implementira u godinama koje dolaze i to pre svega na području Centralne i Istočne Evrope.

m2
Dejvid Dečempas, Head of Digital Payments pri MasterCardu za područje Evrope

Pod sloganom “The Future is Now”, MasterCard je prošle srede u Varšavi predstavio budućnost bankarskog sektora podelivši sa medijima inovacije na polju beskontaktnog plaćanja, mobilnog bankarstva te online mobilne kupovine. Još 2012. godine 6 od 10 korisnika izjavilo je da veruje kako će pametni telefoni jednog dana u potpunosti zameniti platne kartice (istraživanje agencije Harris Interactive), te postati centralno mesto za naše bankarske radnje. Pogodite ko se kladio „big time“ na ovo?

Apple i Android predvode mobilna plaćanja, ali uz pomoć izdavača kartica

Do sada ste sigurno čuli za Apple Pay, Android Pay, pa čak i Samsung Pay. U pitanju su prve značajne inicijative koje obećavaju da će proces mobilnog plaćanja uvesti na “velika vrata”. I dok Apple Pay već ostvaruje impresivne rezultate na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, a Samsung Pay u Koreji i srodnim tržištima, MasterCard se kao vodeći card issuer u Evropi posvetio razvoju rešenja koje će korisnicima ovih usluga omogućiti još lakšu upotrebu naprednih servisa.

To rešenje stiglo je u obliku MDES-a (MasterCard Digital Enablement Service) koji je zasnovan na procesu tokenizacije, a sa ciljem kreiranja dodatnog sigurnosnog sloja koji sprečava zloupotrebu prilikom gubitka uređaja na kome su sačuvani podaci o platnoj kartici. U prevodu, umesto da korisnik unosi 16-cifreni broj sa kartice u recimo, svoj iPhone, MDES omogućava njegovoj banci da izda poseban 16-cifreni broj čiji je token priključen uz karticu, a koji se vezuje uz uređaj (bio to iPhone, Apple Watch ili nešto sasvim treće).

tokenizacija
Od tokena, preko digitalizacije podataka, do uspešno izvršene kupovine.

Tokenizacija u svojoj osnovi omogućava bankama da korisnicima pruže dodatnu vrednost te olakšaju proces upravljanja karticama u slučaju gubitka uređaja. Recimo da npr. izgubite vaš iPhone na kome uz Apple Pay imate sačuvane podatke sa platne kartice. Iako je uređaju potreban vaš otisak prsta (Touch ID) kako bi kupovina bila autorizovana, MDES omogućava da se samo ukine token za taj uređaj, ne i da se kartica u potpunosti blokira, što znači da kupovinu možete nastaviti sa drugih uređaja poput Apple sata.

Beskontaktna plaćanja postala su realnost

Sledeći put kada uđete u prodavnicu obratite pažnju na POS terminal koji se nalazi pored kase. U većini slučajeva terminal je danas opremljen i NFC senzorom koji omogućava tzv. beskontaktno plaćanje. U Evropi, predvodnik ove tehnologije jeste upravo MasterCard, a kako kažu iz kompanije, tehnologija je prvobitno predstavljena na području Centralne i Istočne Evrope gde je na pojedinim tržištima u potpunosti zaživela, i danas predstavlja deo svakodnevnice.

Džordž Sajmon, predsednik MasterCarda za CEE region, izjavio je povodom toga:

Beskontaktnost je već realnost na mnogim tržištima. U Češkoj 61% svih transakcija u prodavnicama su beskontaktne, Poljska je prati sa 41%, a Mađarska i Slovenija dostižu gotovo 40%. MasterPass je realnost u četiri zemlje, odnosno u Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Rumuniji.

Tehnologija je predstavljena još 2013. godine i do sada je prisutna u 24 zemlje širom sveta, među kojima se nalazi i Srbija. MasterPass je podržalo više od 250.000 prodavaca, a za pomenuto rešenje odlučila se i jedna Telenor Banka koja nosi epitet prve prave mobilne banke u ovom delu Evrope.

m3
Ukoliko Selfie Pay ikada i zaživi, mislim da već znamo target grupu. Khm, tinejdžerke.

Ipak, može li se beskontaktna tehnologija odupreti sve većoj penetraciji mobilnog bankarstva vezanog uz pametne telefone koji obećavaju budućnost bez kartica, videćemo već u narednih nekoliko godina i baš na ovim prostorima.

I sam MasterCard napominje da je područje Centralne i Istočne Evrope globalni lider u prihvatanju inovacija iz bankarskog sektora, te da nije čudno što upravo u jednoj Poljskoj, tačnije Varšavi, sede predstavnici mnogih poznatih kompanija poput PayPala, Ubera, Googlea, i slično.

Pet je razloga zbog kojih se tehnološke kompanije odlučuju da svoje proizvode testiraju upravo ovde:

  • Kultura inovacija kroz različite partnere
  • Jak apetit za ranim proizvodima i procesom unapređenja
  • Jaka baza lokalnih partnera – banke, mobilni operateri, provajderi digitalnih platformi
  • Volja za ulaganjem i brzim napretkom
  • Balans između globalnog prisustva i lokalnog nastupa

CEE je definitivno „novo crno“, a nije pitanje hoćemo li, već samo kada videti sve te inovacije koje nam pomenute kompanije obećavaju, a među kojima se između ostalog nalazi i Selfie Pay kao jedinstveni sistem biometričke zaštite na kome MasterCard već uveliko radi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.