Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u CEE?

Zašto MasterCard svoje globalne inovacije testira u Centralnoj i Istočnoj Evropi?

Prethodne nedelje bio sam u poseti Poljskoj gde je MasterCard održao medijski brifing za novinare iz 20+ zemalja Evrope. Cilj radionice bio je upoznavanje sa inovacijama koje je ova kompanija već predstavila, na kojima uveliko radi, ali i koje želi da implementira u godinama koje dolaze i to pre svega na području Centralne i Istočne Evrope.

m2
Dejvid Dečempas, Head of Digital Payments pri MasterCardu za područje Evrope

Pod sloganom “The Future is Now”, MasterCard je prošle srede u Varšavi predstavio budućnost bankarskog sektora podelivši sa medijima inovacije na polju beskontaktnog plaćanja, mobilnog bankarstva te online mobilne kupovine. Još 2012. godine 6 od 10 korisnika izjavilo je da veruje kako će pametni telefoni jednog dana u potpunosti zameniti platne kartice (istraživanje agencije Harris Interactive), te postati centralno mesto za naše bankarske radnje. Pogodite ko se kladio „big time“ na ovo?

Apple i Android predvode mobilna plaćanja, ali uz pomoć izdavača kartica

Do sada ste sigurno čuli za Apple Pay, Android Pay, pa čak i Samsung Pay. U pitanju su prve značajne inicijative koje obećavaju da će proces mobilnog plaćanja uvesti na “velika vrata”. I dok Apple Pay već ostvaruje impresivne rezultate na prostoru Sjedinjenih Američkih Država, a Samsung Pay u Koreji i srodnim tržištima, MasterCard se kao vodeći card issuer u Evropi posvetio razvoju rešenja koje će korisnicima ovih usluga omogućiti još lakšu upotrebu naprednih servisa.

To rešenje stiglo je u obliku MDES-a (MasterCard Digital Enablement Service) koji je zasnovan na procesu tokenizacije, a sa ciljem kreiranja dodatnog sigurnosnog sloja koji sprečava zloupotrebu prilikom gubitka uređaja na kome su sačuvani podaci o platnoj kartici. U prevodu, umesto da korisnik unosi 16-cifreni broj sa kartice u recimo, svoj iPhone, MDES omogućava njegovoj banci da izda poseban 16-cifreni broj čiji je token priključen uz karticu, a koji se vezuje uz uređaj (bio to iPhone, Apple Watch ili nešto sasvim treće).

tokenizacija
Od tokena, preko digitalizacije podataka, do uspešno izvršene kupovine.

Tokenizacija u svojoj osnovi omogućava bankama da korisnicima pruže dodatnu vrednost te olakšaju proces upravljanja karticama u slučaju gubitka uređaja. Recimo da npr. izgubite vaš iPhone na kome uz Apple Pay imate sačuvane podatke sa platne kartice. Iako je uređaju potreban vaš otisak prsta (Touch ID) kako bi kupovina bila autorizovana, MDES omogućava da se samo ukine token za taj uređaj, ne i da se kartica u potpunosti blokira, što znači da kupovinu možete nastaviti sa drugih uređaja poput Apple sata.

Beskontaktna plaćanja postala su realnost

Sledeći put kada uđete u prodavnicu obratite pažnju na POS terminal koji se nalazi pored kase. U većini slučajeva terminal je danas opremljen i NFC senzorom koji omogućava tzv. beskontaktno plaćanje. U Evropi, predvodnik ove tehnologije jeste upravo MasterCard, a kako kažu iz kompanije, tehnologija je prvobitno predstavljena na području Centralne i Istočne Evrope gde je na pojedinim tržištima u potpunosti zaživela, i danas predstavlja deo svakodnevnice.

Džordž Sajmon, predsednik MasterCarda za CEE region, izjavio je povodom toga:

Beskontaktnost je već realnost na mnogim tržištima. U Češkoj 61% svih transakcija u prodavnicama su beskontaktne, Poljska je prati sa 41%, a Mađarska i Slovenija dostižu gotovo 40%. MasterPass je realnost u četiri zemlje, odnosno u Češkoj, Mađarskoj, Poljskoj i Rumuniji.

Tehnologija je predstavljena još 2013. godine i do sada je prisutna u 24 zemlje širom sveta, među kojima se nalazi i Srbija. MasterPass je podržalo više od 250.000 prodavaca, a za pomenuto rešenje odlučila se i jedna Telenor Banka koja nosi epitet prve prave mobilne banke u ovom delu Evrope.

m3
Ukoliko Selfie Pay ikada i zaživi, mislim da već znamo target grupu. Khm, tinejdžerke.

Ipak, može li se beskontaktna tehnologija odupreti sve većoj penetraciji mobilnog bankarstva vezanog uz pametne telefone koji obećavaju budućnost bez kartica, videćemo već u narednih nekoliko godina i baš na ovim prostorima.

I sam MasterCard napominje da je područje Centralne i Istočne Evrope globalni lider u prihvatanju inovacija iz bankarskog sektora, te da nije čudno što upravo u jednoj Poljskoj, tačnije Varšavi, sede predstavnici mnogih poznatih kompanija poput PayPala, Ubera, Googlea, i slično.

Pet je razloga zbog kojih se tehnološke kompanije odlučuju da svoje proizvode testiraju upravo ovde:

  • Kultura inovacija kroz različite partnere
  • Jak apetit za ranim proizvodima i procesom unapređenja
  • Jaka baza lokalnih partnera – banke, mobilni operateri, provajderi digitalnih platformi
  • Volja za ulaganjem i brzim napretkom
  • Balans između globalnog prisustva i lokalnog nastupa

CEE je definitivno „novo crno“, a nije pitanje hoćemo li, već samo kada videti sve te inovacije koje nam pomenute kompanije obećavaju, a među kojima se između ostalog nalazi i Selfie Pay kao jedinstveni sistem biometričke zaštite na kome MasterCard već uveliko radi.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Analiza

Od nepoznate reči do najjačeg IT sektora: Kako se Blockchain razvijao u Srbiji?

Kada su u maju ove godine objavljeni rezultati Startap Genome istraživanja, mnogi od nas ostali su začuđeni nad činjenicom da se Srbija našla u top 5 zemalja po broju blockchain developera na svetu. U ovom tekstu vraćamo se u prošlost, kada je ta zajednica bila tek na začetku sa ciljem da odgovorimo na pitanje - kako je do toga došlo?

Internet marketing

Možda ne znamo odakle dolazi naša roba, ali dovoljno smo se zgadili da bismo kampanju proglasili uspešnom

Otkrivamo kako je izgledao kreativni proces iza kampanje koja je obeležila leto i festivalsku sezonu.

Propustili ste

Mobilno

Saša Leković (Telenor): Omogućili smo startapima da prvi testiraju 5G mrežu jer oni su naši logični partneri

Peta generacija mobilnog prenosa podataka postala je glavna tema u tehnološkom svetu. Za razliku od LTE (4G) tehnologije, novi standard mobilnog Interneta doneće znatno veće brzine i stabilniju konekciju. Saša Leković, CTO Telenora, otkriva za Netokraciju planove ovog operatera kada je 5G u pitanju.

Startapi i poslovanje

Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Sajt UTrenu.com jedan je od servisa na digitalnom prostoru Srbije koji korisnicima omogućava povezivanje sa profesionalcima iz različitih oblasti. U razgovoru sa menadžerom portala otkrivamo po čemu se ovaj sajt razlikuje od konkurencije i koji su naredni planovi za širenje i poslovanje.

Analiza

Beskontaktna plaćanja putem telefona predstavljaju ono što korisnici žele – mogućnost izbora

Šta nam mCard usluga Mastercarda i Societe Generale banke govori o razvoju bankarskog sektora u Srbiji?

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Kultura 2.0

Gde Hooloovoo postavlja granicu kada je ‘Employer Branding’ u pitanju? U WC-u developerske konferencije

Kako da u oblasti Employer Brandinga radite nešto na šta se niko nije usudio, dok istovremeno širite posao i održavate profesionalni standard? Odgovori stižu iz kompanije Hooloovoo.

Startapi i poslovanje

South Central Ventures investirao €400.000 u crnogorski Uhura Solutions – sledi dalji rast poslovanja i razvoj proizvoda

Crnogorski startap Uhura Solutions koji razvija napredno AI rešenje za digitalno čitanje i razumevanje ugovora, podigao je investiciju u vrednosti od 400 hiljada evra zahvaljujući fondu South Central Ventures. Dobijena sredstva biće uložena za ubrzani rast poslovanja i razvoj proizvoda.