Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Da neki proizvodi ne nastaju sasvim slučajno, dokaz je i priča iza servisa Listty koji su pokrenuli Branko Živanović i Vladimir Georgijević. Prema Brankovim rečima, otkada se on i Vladimir poznaju, muzika je imala veliku ulogu u njihovom prijateljstvu i u svakom momentu su hteli da znaju šta svako od njih, ali i njihovih prijatelja, sluša i koju novu muziku otkriva.

Vremenom su koristili sve streaming servise koje postoje, ali nijedno rešenje nije ostvarilo društveni momenat kakav su njih dvojica priželjkivali, što je bila inicijalna ideja i vodilja za nastanak i razvoj sopstvene aplikacije u muzičkog servisa Listty. Jednostavno, shvatili su da ne postoji platforma koja bi im omogućila da budu u potpunosti u toku kako se njihovi muzički ukusi razvijaju:

Zvuči detinjasto, ali imali smo momente kad smo bili ljuti jedan na drugog jer nismo na vreme podelili novu muziku koju smo otkrili. Sa tom mišlju nastala je ideja o Listty-ju. Iako je inicijalna ideja bila da svakog trenutka znamo šta slušamo, isto tako smo hteli i da putem muzike nađemo ljude slične nama.

Posle izvesnog vremena upustili su se u razvoj web aplikacije, a zatim i iOS i Android verzije (koje će biti dostupne u avgustu) i shvatili da bi zapravo želeli da Listty ne bude projekat sa strane nego već nešto čemu će se posvetiti. U nastavku sledi njihova preduzetnička priča i više informacija o njihovom proizvodu – muzičkoj društvenoj mreži koja spaja ljubitelje sličnih žanrova i numera i, za razliku od popularnih muzičkih aplikacija, korisnicima omogućava da zajedno sa svojim prijateljima kreiraju i uređuju plejliste.

Tehnološka pozadina kao karta za ulazak u startap svet

Danas glavni tim pomenutog startapa čini šestoro ljudi, većina njih se bavi različitim profesijama, pa se tako Branislav i Vladimir pretežno bave marketingom, rastom i launch strategijama, Milanka i Branko razvijaju mobilne aplikacije, dok su za heavy lifting na backend-u zaduženi Lav i Branko. Inače, u ovom momentu čitav tim se bavi UI/UX dizajnom aplikacije, dok su za dizajn sistem i inicijalni interfejs imali Nikolinu pomoć.

Aplikacija Listty se očekuje da bude dostupna za korisnike iOS i Android uređaja već u avgustu kada se očekuju i prve reakcije korisnika širom sveta.

Ipak, kako dodaje Branko, pokretanje startapa za njega je bio donekle logičan budući da je u svet web developmenta ušao još tokom osnovne škole. Prethodne dve godine u startapima BRYTER-u i Bravo radio je kao inženjer, a ovim pozicijama prethodila su dva inženjerska posla u Beogradu, CTO rola u jednom startap pokušaju u Njujorku i development freelance gigovi tokom srednje škole.

Međutim, Branko se pronašao u preduzetničkim vodama u kojima se javljaju neki potpuno novi izazovi poput finansija i održavanja biznisa. Govoreći o tome, on nam otkriva da su za početak kvalitetna partnerstva sa investitorima bitna koliko i kvalitet ljudi koje zapošljavaju. “U proteklih par meseci smo se bavili izazovima koji se nisu rešavali novcem. U budućnosti planiramo da sarađujemo sa VC firmama koje veruju u ono što radimo i našu viziju da skaliramo rast”, istakao je Živanović.

Sa druge strane, osvrnuvši se više na temu monetizacije i samog biznis modela, Vladimir dodaje da će aplikacija biti potpuno besplatna za sve. Prema njegovim rečima, product roadmap im govori da će u budućnosti imati paid feature, ali sve ostale najbitnije funkcije će zauvek ostati besplatne. I dok traje dugo iščekivano lansiranje aplikacije, Vladimir nam je detaljno govorio o tome na koji način Listty funkcioniše i sa kojim se to popularnim streaming servisima uvezuje:

Deezer je naša prva ljubav i prvi streaming servis koji smo koristili još od početka njihove kolaboracije sa Telenorom. Vremenom smo prešli na Spotify zbog interesantnih playlisti kao što su Discover Weekly i zaljubili se u korisničko iskustvo koje aplikacija pruža. Spotify je trenutno vodeći streaming servis po broju korisnika, i pored toga su otvoreni za razne vidove kolaboracije, za razliku od ostalih streaming platformi.

Dopunivši njegov odgovor, Branko napominje da Spotify ima odličan API i date setove, open-source biblioteke namenjene platformam za koje oni razvijaju ali i zanimljiv pristup prema firmama koje žele da grade na osnovu njihovog servisa:

S obzirom da Listty u pozadini daleko preciznije analizira muzičke ukuse korisnika, kao i promene istih, u mogućnosti smo da korisniku predložimo najrelevantnije plejliste i broadcaste drugih korisnika, kao i same korisnike. Druge aplikacije ne posvećuju dovoljno pažnje ovom mehanizmu, koji je presudan da bi se stvorio značajniji društveni momenat između korisnika.

Ideja iza ove aplikacije jeste da na jednom mestu okupi ljubitelje muzike i uz to im ponudi iskustvo koje danas imamo na društvenim mrežama.

Planirano širenje tima i dalje usavršavanje proizvoda

Ono što je zanimljivo jeste da je ekipa koja čini pomenuti startap tokom istraživanja tržišta pronašla dve aplikacije koje imaju sličnu misiju kao i oni, ali da postoji ogromna razlika u korisničkom iskustvu. Kolaborativne plejliste su stvar kojoj iz Listty-ja posvećuju dosta pažnje i nastoje da korisnicima omoguće da zajedno sa svojim prijateljima kreiraju i uređuju plejliste u kojima će uživati i to je ono što ih u ovom slučaju izdvaja od konkurencije.

Nastavljajući dalje razgovor, Branko na pitanje Netokracije u kom stadijumu se trenutno nalazi Listty i kada možemo očekivati lansiranje aplikacije, otkriva da je tim trenutno fokusiran na razvoj, ostvarivanje kvalitetnih konekcija sa DJ-evima, profesionalnim kreatorima plejlisti i izvođačima. Kako on kaže, u startapu imaju jasnu sliku kako će prva verzija da funkcioniše i očekuju da iOS i Android aplikacije budu deo ovih prodavnica krajem avgusta.

Govoreći o tome na kojim će platformama Listty biti na početku dostupan, Vladimir kaže da je ideja da aplikacija za početak bude dostupna za pomenute operativne sisteme dok je recimo web aplikacija nešto što je žrtvovano u samom startu zarad nativnih mobile aplikacija. On dodaje da tim veruje da će na taj način ostvariti daleko veći user engagement, kao i da web nije nešto od čega su u potpunosti odustali i postoji šansa da će se u budućnosti graditi.

Pred ovim timom iz Srbije stoji i veliki broj izazova i obaveza u narednom periodu što je sa nama Branko i podelio otkrivši nam tom prilikom sledeće:

Kako je Spotify vodeći streaming servis u Evropi i na tom području ne postoji slična aplikacija, a ni društveni efekat koji Listty pokušava da stvori, planiramo da Listty ostvarimo kao pionira u kategoriji social streaminga i proširimo uticaj i user base na ovom podneblju. Trenutno zapošljavamo i vodimo se idejom “Hire Slow, Fire Fast”. Osim tehničkog fita i ekspertize, tražimo i DNA fit jer verujemo da ceo tim gradi uspeh ili neuspeh.

Za sam kraj, on nam je, govoreći iz ugla finansija dodao da je čitav razvoj praktično pokriven iz internih izvora kao i da nije bilo potrebe za pre-seed investicijom. Međutim, to ne znači da će se stvari u budućnosti promeniti jer, kako Branko na kraju zaključuje, njegov tim je uvek otvoren za razgovor sa investitorima koji veruju u tim, dopada im se sam proizvod i žele da zajedno sa ovom ekipom učestvuju u daljoj izgradnji Listty-ja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.