Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Da neki proizvodi ne nastaju sasvim slučajno, dokaz je i priča iza servisa Listty koji su pokrenuli Branko Živanović i Vladimir Georgijević. Prema Brankovim rečima, otkada se on i Vladimir poznaju, muzika je imala veliku ulogu u njihovom prijateljstvu i u svakom momentu su hteli da znaju šta svako od njih, ali i njihovih prijatelja, sluša i koju novu muziku otkriva.

Vremenom su koristili sve streaming servise koje postoje, ali nijedno rešenje nije ostvarilo društveni momenat kakav su njih dvojica priželjkivali, što je bila inicijalna ideja i vodilja za nastanak i razvoj sopstvene aplikacije u muzičkog servisa Listty. Jednostavno, shvatili su da ne postoji platforma koja bi im omogućila da budu u potpunosti u toku kako se njihovi muzički ukusi razvijaju:

Zvuči detinjasto, ali imali smo momente kad smo bili ljuti jedan na drugog jer nismo na vreme podelili novu muziku koju smo otkrili. Sa tom mišlju nastala je ideja o Listty-ju. Iako je inicijalna ideja bila da svakog trenutka znamo šta slušamo, isto tako smo hteli i da putem muzike nađemo ljude slične nama.

Posle izvesnog vremena upustili su se u razvoj web aplikacije, a zatim i iOS i Android verzije (koje će biti dostupne u avgustu) i shvatili da bi zapravo želeli da Listty ne bude projekat sa strane nego već nešto čemu će se posvetiti. U nastavku sledi njihova preduzetnička priča i više informacija o njihovom proizvodu – muzičkoj društvenoj mreži koja spaja ljubitelje sličnih žanrova i numera i, za razliku od popularnih muzičkih aplikacija, korisnicima omogućava da zajedno sa svojim prijateljima kreiraju i uređuju plejliste.

Tehnološka pozadina kao karta za ulazak u startap svet

Danas glavni tim pomenutog startapa čini šestoro ljudi, većina njih se bavi različitim profesijama, pa se tako Branislav i Vladimir pretežno bave marketingom, rastom i launch strategijama, Milanka i Branko razvijaju mobilne aplikacije, dok su za heavy lifting na backend-u zaduženi Lav i Branko. Inače, u ovom momentu čitav tim se bavi UI/UX dizajnom aplikacije, dok su za dizajn sistem i inicijalni interfejs imali Nikolinu pomoć.

Aplikacija Listty se očekuje da bude dostupna za korisnike iOS i Android uređaja već u avgustu kada se očekuju i prve reakcije korisnika širom sveta.

Ipak, kako dodaje Branko, pokretanje startapa za njega je bio donekle logičan budući da je u svet web developmenta ušao još tokom osnovne škole. Prethodne dve godine u startapima BRYTER-u i Bravo radio je kao inženjer, a ovim pozicijama prethodila su dva inženjerska posla u Beogradu, CTO rola u jednom startap pokušaju u Njujorku i development freelance gigovi tokom srednje škole.

Međutim, Branko se pronašao u preduzetničkim vodama u kojima se javljaju neki potpuno novi izazovi poput finansija i održavanja biznisa. Govoreći o tome, on nam otkriva da su za početak kvalitetna partnerstva sa investitorima bitna koliko i kvalitet ljudi koje zapošljavaju. “U proteklih par meseci smo se bavili izazovima koji se nisu rešavali novcem. U budućnosti planiramo da sarađujemo sa VC firmama koje veruju u ono što radimo i našu viziju da skaliramo rast”, istakao je Živanović.

Sa druge strane, osvrnuvši se više na temu monetizacije i samog biznis modela, Vladimir dodaje da će aplikacija biti potpuno besplatna za sve. Prema njegovim rečima, product roadmap im govori da će u budućnosti imati paid feature, ali sve ostale najbitnije funkcije će zauvek ostati besplatne. I dok traje dugo iščekivano lansiranje aplikacije, Vladimir nam je detaljno govorio o tome na koji način Listty funkcioniše i sa kojim se to popularnim streaming servisima uvezuje:

Deezer je naša prva ljubav i prvi streaming servis koji smo koristili još od početka njihove kolaboracije sa Telenorom. Vremenom smo prešli na Spotify zbog interesantnih playlisti kao što su Discover Weekly i zaljubili se u korisničko iskustvo koje aplikacija pruža. Spotify je trenutno vodeći streaming servis po broju korisnika, i pored toga su otvoreni za razne vidove kolaboracije, za razliku od ostalih streaming platformi.

Dopunivši njegov odgovor, Branko napominje da Spotify ima odličan API i date setove, open-source biblioteke namenjene platformam za koje oni razvijaju ali i zanimljiv pristup prema firmama koje žele da grade na osnovu njihovog servisa:

S obzirom da Listty u pozadini daleko preciznije analizira muzičke ukuse korisnika, kao i promene istih, u mogućnosti smo da korisniku predložimo najrelevantnije plejliste i broadcaste drugih korisnika, kao i same korisnike. Druge aplikacije ne posvećuju dovoljno pažnje ovom mehanizmu, koji je presudan da bi se stvorio značajniji društveni momenat između korisnika.

Ideja iza ove aplikacije jeste da na jednom mestu okupi ljubitelje muzike i uz to im ponudi iskustvo koje danas imamo na društvenim mrežama.

Planirano širenje tima i dalje usavršavanje proizvoda

Ono što je zanimljivo jeste da je ekipa koja čini pomenuti startap tokom istraživanja tržišta pronašla dve aplikacije koje imaju sličnu misiju kao i oni, ali da postoji ogromna razlika u korisničkom iskustvu. Kolaborativne plejliste su stvar kojoj iz Listty-ja posvećuju dosta pažnje i nastoje da korisnicima omoguće da zajedno sa svojim prijateljima kreiraju i uređuju plejliste u kojima će uživati i to je ono što ih u ovom slučaju izdvaja od konkurencije.

Nastavljajući dalje razgovor, Branko na pitanje Netokracije u kom stadijumu se trenutno nalazi Listty i kada možemo očekivati lansiranje aplikacije, otkriva da je tim trenutno fokusiran na razvoj, ostvarivanje kvalitetnih konekcija sa DJ-evima, profesionalnim kreatorima plejlisti i izvođačima. Kako on kaže, u startapu imaju jasnu sliku kako će prva verzija da funkcioniše i očekuju da iOS i Android aplikacije budu deo ovih prodavnica krajem avgusta.

Govoreći o tome na kojim će platformama Listty biti na početku dostupan, Vladimir kaže da je ideja da aplikacija za početak bude dostupna za pomenute operativne sisteme dok je recimo web aplikacija nešto što je žrtvovano u samom startu zarad nativnih mobile aplikacija. On dodaje da tim veruje da će na taj način ostvariti daleko veći user engagement, kao i da web nije nešto od čega su u potpunosti odustali i postoji šansa da će se u budućnosti graditi.

Pred ovim timom iz Srbije stoji i veliki broj izazova i obaveza u narednom periodu što je sa nama Branko i podelio otkrivši nam tom prilikom sledeće:

Kako je Spotify vodeći streaming servis u Evropi i na tom području ne postoji slična aplikacija, a ni društveni efekat koji Listty pokušava da stvori, planiramo da Listty ostvarimo kao pionira u kategoriji social streaminga i proširimo uticaj i user base na ovom podneblju. Trenutno zapošljavamo i vodimo se idejom “Hire Slow, Fire Fast”. Osim tehničkog fita i ekspertize, tražimo i DNA fit jer verujemo da ceo tim gradi uspeh ili neuspeh.

Za sam kraj, on nam je, govoreći iz ugla finansija dodao da je čitav razvoj praktično pokriven iz internih izvora kao i da nije bilo potrebe za pre-seed investicijom. Međutim, to ne znači da će se stvari u budućnosti promeniti jer, kako Branko na kraju zaključuje, njegov tim je uvek otvoren za razgovor sa investitorima koji veruju u tim, dopada im se sam proizvod i žele da zajedno sa ovom ekipom učestvuju u daljoj izgradnji Listty-ja.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.