Kladionice i kazino operateri počinju sa digitalnom identifikacijom svojih igrača i to je dobra stvar za sve

Kladionice i kazino operateri počinju sa digitalnom identifikacijom svojih igrača i to je dobra stvar za sve

Sve je više igrača koji su odlazak u kladionicu zamenili svojim pametnim telefonom i aplikacijama za sportsko klađenje. Istražujemo kako kladionice i kazino kompanije gledaju na novu regulativu koja ih obavezuje da vrše digitalnu identifikaciju svojih korisnika.

Globalna pandemija nije digitalizovala samo sektor trgovine i naše živote, već i mnoge druge industrije među kojima su i kladionice i kazina. Gotovo preko noći većina sportskih događaja na Starom kontinentu je otkazana, a ubrzo potom i širom sveta.

Zatvaranje objekata donelo je nove izazove za domaće kompanije koje posluju u ovom sektoru, a nešto pred lockdown na snagu je stupio i novi Zakon o igrama na sreću koji je dodatno pooštrio uslove poslovanja i uveo nove kriterijume za identifikaciju korisnika tj. igrača. Kladionice i kazino kompanije dužne su da implementiraju ova pravila najkasnije do 10. jula 2021. godine.

Novi kriterijumi prvenstveno se manifestuju u vidu potrebe za implementacijom informaciono-komunikacionih sistema koji omogućavaju čuvanje, arhiviranje i razmenu podataka elektronskim putem sa softverskim rešenjem Uprave za igre na sreću u svrhu vršenja nadzora.

U praksi, to znači da su sports betting i gambling provajderi u Srbiji koji koriste digitalna rešenja i omogućavaju korisnicima sportsko klađenje i igre na sreću na daljinu, od skoro i u zakonskoj obavezi da identifikuju svoje igrače (korisnike) i čuvaju njihove jedinstvene lične podatke kako bi se sprečila zloupotreba takvih sistema.

Nova regulativa za veću transparentnost kladionica i kazino biznisa – ali i nove prilike

Ninoslav Lazarević, direktor za razvoj i online u kompaniji MaxBet, kaže za Netokraciju da je ova kompanija krenula sa digitalizacijom svojih usluga još 2012. godine, kao i da je od tada razvijen veliki broj procesa koji su istinski digitalizovali neke od usluga koje MaxBet nudi svojim korisnicima.

Na pitanje kako je pandemija COVID-19 virusa uticala na njihovo poslovanje u protekloj godini, Lazarević naglašava da je pandemija promenila biznis i ubrzala navikavanje korisnika na digitalna rešenja, međutim već početkom drugog kvartala MaxBet i čitava industrija suočili su se sa jednom situacijom koju je retko ko mogao da predvidi:

Početkom drugog kvartala 2020. godine imali smo situaciju koja se prvi put dešava u celom svetu – sport i sportska takmičenja su nestala na određeni period, zabrana kretanja, rad od kuće, nemogućnost da se slobodno vreme provede na način kako želimo, uzrokovalo je i prilagođavanje naše industrije korisnicima koji koriste online usluge.

Primarne stvari koje su se desile jesu uvođenje različitih vrsta metoda za plaćanje koje nisu vezane za retail usluge, uvođenje različitih vrsta virtualnih igara, mini games, brzih igara, eSports ponude, sportskih ponuda koje su ostale u ponudi poput stonog tenisa, dodavanje raznih provajdera iz oblasti casino-gaming industrije, te je lepeza ponude znatno proširena kako bi zadovoljila sve potrebe korisnika u nedostatku sportske ponude, ubrzavanje svih procesa za online korisnike, povećanje kvaliteta online podrške koji je u vreme pandemije doživeo veliko opterećenje.

Ninoslav ne skriva da je MaxBet zahvaljujući novim kanalima ostvario neverovatan rast u datim okolnostima, ali da su se tek povratkom sportske ponude stvari vratile u normalu jer, kako ističe, okosnica poslovanja u Srbiji je još uvek sportsko klađenje.

Veća transparentnost = bolje korisničko iskustvo

Govoreći o zakonskim promenama i novim pravilima koja su stavljena pred kompanije, Lazarević otkriva da MaxBet u ovom trenutku aktivno radi na prilagođavanju svog poslovanja novim propisima, te posebno AML regulativama koje se bave sprečavanjem pranja novca, a koje su kladionice u regionu posebno zatekle nespremnim:

Naporno je, za ovu oblast se uvodi potpuno novi tim jer još uvek ne postoji rešenje za sve izazove sa kojima se suočavamo kako bismo implementirali sve procedure i rešenja. Prema mom mišljenju idemo u dobrom smeru. Nemamo problem sa transparentnim poslovanjem, već ga i podržavamo.

Na pitanje kako on gleda na situaciju u kojoj sports betting i gambling igrači sada moraju da ostavljaju svoje lične podatke, ali i bankovni račun na koji bi primali svoje dobitke, zaokružujući tako sistem digitalnog klađenja, Lazarević kaže da su lični podaci i rad sa njima uvek osetljiva tema. Upravo zato, MaxBet je krenuo sa sarađuje sa domaćom kompanijom Blinking koja kladionicama nudi kompletnu automatizaciju procesa rada sa ličnim dokumentima, a igračima kvalitetnije korisničko iskustvo u vidu brze i lake registracije, ali i drugih benefita poput preciznije dodele bonusa i primene loyalty programa. Ninoslav dodaje:

Ovakav sistem nam pre svega nudi visoku tačnost preuzetih podataka, sigurno skladištenje dokumenata uz brzu dostupnost i visok nivo sigurnosti po samog korisnika i operatera, zato što su kompanije poput Blinkinga specijalizovane i sertifikovane za oblast obrade podataka i usklađene sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

MaxBet trenutno poseže za internim rešenjima, dok proces integracije ne bude završen, te očekujemo veliko olakšanje nakon pokretanja ovog rešenja. Za betting i gambling operatere od ključnog značaja je baza podataka korisnika, težnja je uvek za jedinstvenom i tačnom bazom, a rešenja zasnovana na AI tehnologijiama zaista će doprineti relaksaciji poslovanja u budućem periodu.

S druge strane, zanimalo nas je i kako kompanije koje se bave razvojem rešenja za digitalni onboarding korisnika gledaju na izazove sa kojima se suočavaju kompanije za sportsko klađenje i kazino, te da li je nova regulativa odbojna za korisnike takvih aplikacija?

Miloš Milovanović, osnivač kompanije Blinking kaže za Netokraciju da je pohvalno videti kompanije koje sada ulažu velike napore u usaglašavanje sa regulativom i kojima odgovorno poslovanje nije na kraju to-do liste. Kada je u pitanju saradnja sa MaxBet-om, Milovanović komentariše:

Naša kompanija njima omogućava da posluju u skladu sa propisima, ali takođe da svojim korisnicima pruže jednostavno i prijatno iskustvo registracije i ispunjavanja zakonskih obaveza. Zahvaljujući našoj plaformi MaxBet će imati dobro uređenu bazu korisnika i biti u mogućnosti da kvalitetnije personalizuje ponudu poput nekih novih rešenja za bonuse i loyalti.

Ovakav vid identifikacije uvodi se u skladu sa regulativom i najvišim svetskim standardima u oblasti interakcije sa korisnicima. To će u velikoj meri automatizovati njihove procese, a njihovim korisnicima omogućiti jednostavnu registraciju u svega nekoliko klikova.

Ko i kako čuva podatke?

Zaštita ličnih podataka tema je o kojoj se sve češće govori u medijima, ali i pored toga malo je građana koji su upućeni u aktuelnosti kada su njihovi lični podaci u pitanju, te se bilo kakva diskusija uglavnom vezuje za profesionalne krugove.

Na pitanje Netokracije kako je ova oblast uređena u skladu sa zakonskom regulativom tj. ko obrađuje podatke koje kladionice i kazino kompanije prikupljaju od korisnika koji se prijavljuju na digitalne servise, i da li se ti podaci dele sa nadležim državnim organima, Miloš kaže da se podaci klijenata obrađuju i skladište sa najvišim standardima u oblasti zaštite i u skladu za GDPR regulativom tj. Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti koji se primenjuje u Srbiji:

Prikupljeni podaci od klijenata su enkriptovani i zaštićeni u skladu sa najvišim standardima koje Blinking poseduje – govorimo o iso27001 i iso27701. Operateri MaxBeta im prilaze isključivo sa poslovnom svrhom i ostaje trajni trag nad svakom takvom transakcijom. U skladu sa zakonima koji uređuju tu oblast, MaxBet odgovorno posluje i sarađuje sa svim potrebnim organima države. Ovakav proces omogućuje da se industrija online igara na sreću izbori sa problemom maloletničkog kockanja i sa neadekvatnim upotrebama sistema u svrhu pranja novca ili drugih nedozvoljenih radnji.

Praćenje korisnika može ukazati i na one sa problemom zavisnosti

Komentarišući zašto je bitno da se čitava industrija okrene naprednim tehnološkim rešenjima koja im mogu pomoći da sa jedne strane brže i lakše identifikuju svoje korisnike, ali i da sa druge strane tim istim korisnicima obezbede kvalitetno igračko iskustvo, Ninoslav kaže da sprovođenje novih regulativa treba gledati kao priliku i višestruku prednost – kako za korisnike, tako i za operatere:

Korisnici će se u procesu primene digitalizacije podvrgavati proveri potrošnje, identiteta, koja će na kraju rezultovati boljom primenom naših bonusing i loyalty rešenja jer će ista biti primenjena sa sigurnošcu na jedinstvenog korisnika čiji je identitet poznat. Operateri će, s druge strane, relaksiranije primeniti sve načine stimulacija i bonusiranja svojih korisnika bez bojazni da će postojati mogućnost pronevere.

Ne treba zaboraviti i na odgovorno klađenje, te se pravilnom identifikacijom mogu locirati korisnici kojima klađenje više nije zabava, već ozbiljan životni problem i takve korisnike će u budućnosti biti mnogo lakše identifikovati. Nepostojanje dobrog sistema identifikacije korisnika na jednom višem nivou, dovodi do toga da su operateri obazrivi kada je u pitanju bonusing i loyalty program, te su svi resursi i razmišljanje naših timova usmereni na način kako sprečiti korisnika da na nepravilan način ostvari benefite, pri tome služeci se lažnim nalozima, prikrivanjem IP adresa itd.

Sa ovom izjavom složio se i Milovanović koji za Netokraciju naglašava da je online segment ove industrije doživeo veliki procvat u prethodnom periodu, te da se kompanije više ne mogu oslanjati na mrežu fizičkih lokacija u sprovođenju regulative u oblasti “poznavanja klijenata”. On kaže da će vremenom ovakav pristup postati standard u industriji, kao i da će se korisnici navići kada se i sami upoznaju sa mnogobrojnim benefitima.

U suštini, procesi su u većoj meri automatizovani, samim tim je mogućnost za pogrešan unos podataka smanjena. Korisnik mnogo jednostavnije završava postupak registracije, bez komplikovanih unosa podataka u formu ili slanja slika i dokumenata nesigurnim načinom, putem mail-a. Uvođenjem digitalne identifikacije se podiže lestvica u poslovanju u celoj industriji.

“Pored podizanja lestvice u poslovanju, primenom novih digitalnih procesa podiže se i nivo zabave samog korisnika na betting i gambling platformama, što i jeste naš dugoročni cilj”, zaključuje Ninoslav i dodaje da će nova regulativa i digitalizcija pomoći kladionicama da bolje sagledaju biznis i mogućnosti za njegovo unapređenje – ovog puta zahvaljujući na relevantnijim i umnogome tačnijim podacima.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

Neuralink moždani čip: Revolucija u medicini ili senzacionalizam?

Čip pod nazivom 'Telepatija' uspešno je ugrađen u ljudski mozak, saopštila je kompanija Elona Maska. Analizirali smo da li je reč o velikom naučnom dostignuću, ili tek eksperimentu u testnoj fazi.

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Mobilno

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Digitalni mediji

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Intervju

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.