Svet u kome vladaju korisnici, nateraće kompanije da promene svoje poslovanje iz korena

Svet u kome vladaju korisnici, nateraće kompanije da promene svoje poslovanje iz korena

Po deveti put, Direct Media Akademija otvorila je svoja vrata predstavnicima medijske i agencijske struke koji su krajem prošle nedelje imali priliku da čuju zanimljiva predavanja na temu inovacija i digitalizacije poslovanja. Među predavačima se našao i Jonas Kjellberg, suosnivač servisa Skype i direktor kompanije iCloud koja je prodata Apple-u. Sa Jonasom smo imali priliku da razgovaramo o preduzetništvu u Evropi.

Kao osoba koja je vodila Skype u vreme najvećeg rasta, Jonas je serijski preduzetnik i investitor koji se specijalizovao za prodajne strategije i razvijanje temeljnog razumevanja kako proizvod, prodaja i profitabilnost moraju da budu u interakciji ukoliko jedan biznis želi da bude uspešan.

Na nedavno održanoj Direct Media Akademiji, Kjellberg je, kao jedan od keynote govornika, izjavio da je ključ za razumevanje digitalne transformacije zapravo razumevanje potrošača – krajnjeg korisnika usluge. Kompanije ostaju zbunjene u tom procesu, a njihov posao je da razumeju šta kupac želi da kupi, a ne šta je to što oni žele da prodaju. Kako kaže:

Veliki treba da se zapitaju kako da od svog servisa naprave sjajno iskustvo za korisnike. S druge strane, moj savet za startape je – just do it. Preko 97% startapa propadne, ali treba da živite svoj san da ćete možda uspeti da kreirate potpuno jedinstveno iskustvo za svog potencijalnog korisnika. Svaki takav biznis ću podržati kao investitor. Važno je da uživate u putovanju, a ne u cilju.

Kao direktor jedne od najpoznatijih evropskih tehnoloških kompanija (Skype), ali i direktor kompanije iCloud koja je kasnije prodata Apple-u, na pitanje Netokracije koliko je teško za velike kompanije da održe rast, ali i zadovoljstvo korisnika, Jonas odgovara da je izazov pronaći savršen model kojim je određena vrednost koju korisnik dobija, a da ta ista vrednost ne postane komoditet.

Direct Media
Na 9. Direct Media Akademiji, Jonas je govorio o digitalizaciji i različitim načinima kako ona menja kompanije koje se danas više okreću korisnicima.

Zaista velikim kompanijama ovo predstavlja ujedno i najveći problem, budući da se prilikom skaliranja dodatno usložnjavaju procesi koji se vrte oko korisnika. „Kompanijama je teško, ali moraju se zapitati – kako da se promene u ključnim poljima?“ dodaje Kjellberg i ukazuje na digitalizaciju procesa kao jedan od eminentnijih izazova sa kojima se organizacije susreću, a koji u svojoj suštini predstavlja stavljanje korisnika i njegovih potreba u samu srž poslovanja jedne organizacije.

Vreme je da unapredimo proces koji se nije menjao poslednjih 100 godina

Razgovarajući na temu B2B prodaje, upitali smo Jonasa koji je ujedno i najveći izazov sa kojima se mala i srednja preduzeća susreću kada je u pitanju prodaja njihovih usluga i proizvoda drugim biznisima:

Sam proces prodaje nije se značajno promenio u poslednjih 100 godina. Umesto što ćete pozvati vaš kontakt, vi mu danas šaljete email. U svetu optimizovanih procesa, danas je pravi izazov kako klijentima posvetiti dovoljno vremena i pažnje, a pritom najbolje iskoristiti vreme i resurse vaših zaposlenih.

Iako zvuči kao logično rešenje, automatizacija je i dalje poprilično komplikovan proces – pogotovo za mala i srednja preduzeća, dodaje naš sagovornik i ističe da kompanije danas moraju biti daleko prisutnije u svakom aspektu poslovanja svojih klijenata. Rešenje za ovaj problem, Kjellberg vidi u pametnom korišćenju različitih alata, kao i u razvoju internih mini-procesa koje će manje organizacije lakše slediti.

S druge strane, Jonas ne skriva da su procesi daleko komplikovaniji u velikim strukturama, ali kroz smešak zaključuje da u tom trenutku jedna kompanija uvek ima dovoljno ljudi koji će se baviti određenim izazovom.

Direct Media
Vodeći Skype u vreme najvećeg rasta, Kjellberg se priseća bitnih odluka koje su oblikovale kompaniju u prelomnim trenucima.

Skype je utabao put evropskim ‘tech’ kompanijama, ali ono najbolje tek dolazi

Kako posmatrati jednu od najpoznatijih evropskih tehnoloških kompanija koju je 2011. Microsoft kupio za 8,5 milijardi dolara kroz prizmu čoveka koji je vodio Skype? Kjellberg kaže da je vreme koje je proveo u ovoj kompaniji nezaboravno, dodavši da su se evropske tehnološke kompanije izborile za svoje „mesto pod Suncem“, kao i da investitori ne gaje više toliki animozitet prema kompanijama sa ove strane Atlantika:

Pogledajte Spotify koji je prvog dana izlaska na berzu ostvario impresivne rezultate. Ne treba zaboraviti ni iZettle koji je PayPal nedavno kupio. U pitanju je kompanija koja je takođe iz Štokholma. Tu su naravno i Zalando i drugi igrači. Verujem da će evropski ekosistem tek pokazati ono najbolje. Američki i azijski investitori danas su daleko više upoznati sa evropskom scenom nego što je to bio slučaj pre samo desetak godina.

Za kraj, pitali smo Jonasa da li je upoznat sa lokalnom preduzetničkom scenom, ali i da li ima savet za preduzetnike koji prolaze kroz fazu rasta? Naš sagovornik dodaje da je upoznat sa činjenicom da na ovim prostorima postoji dosta talentovanih inženjera, iako lično nije imao priliku da radi sa njima. Prema njegovim rečima, ono što Evropi nedostaje jeste više povezivanja između različitih habova – između Amsterdama, Štokholma, Beograda, Berlina i drugih gradova. Kjellberg zaključuje da svako ko prolazi kroz fazu rasta tj. razvoja poslovanja, treba da se opusti i da uživa u vožnji:

Unutar tornada ste, uživajte dok traje!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.