Svet u kome vladaju korisnici, nateraće kompanije da promene svoje poslovanje iz korena

Svet u kome vladaju korisnici, nateraće kompanije da promene svoje poslovanje iz korena

Po deveti put, Direct Media Akademija otvorila je svoja vrata predstavnicima medijske i agencijske struke koji su krajem prošle nedelje imali priliku da čuju zanimljiva predavanja na temu inovacija i digitalizacije poslovanja. Među predavačima se našao i Jonas Kjellberg, suosnivač servisa Skype i direktor kompanije iCloud koja je prodata Apple-u. Sa Jonasom smo imali priliku da razgovaramo o preduzetništvu u Evropi.

Kao osoba koja je vodila Skype u vreme najvećeg rasta, Jonas je serijski preduzetnik i investitor koji se specijalizovao za prodajne strategije i razvijanje temeljnog razumevanja kako proizvod, prodaja i profitabilnost moraju da budu u interakciji ukoliko jedan biznis želi da bude uspešan.

Na nedavno održanoj Direct Media Akademiji, Kjellberg je, kao jedan od keynote govornika, izjavio da je ključ za razumevanje digitalne transformacije zapravo razumevanje potrošača – krajnjeg korisnika usluge. Kompanije ostaju zbunjene u tom procesu, a njihov posao je da razumeju šta kupac želi da kupi, a ne šta je to što oni žele da prodaju. Kako kaže:

Veliki treba da se zapitaju kako da od svog servisa naprave sjajno iskustvo za korisnike. S druge strane, moj savet za startape je – just do it. Preko 97% startapa propadne, ali treba da živite svoj san da ćete možda uspeti da kreirate potpuno jedinstveno iskustvo za svog potencijalnog korisnika. Svaki takav biznis ću podržati kao investitor. Važno je da uživate u putovanju, a ne u cilju.

Kao direktor jedne od najpoznatijih evropskih tehnoloških kompanija (Skype), ali i direktor kompanije iCloud koja je kasnije prodata Apple-u, na pitanje Netokracije koliko je teško za velike kompanije da održe rast, ali i zadovoljstvo korisnika, Jonas odgovara da je izazov pronaći savršen model kojim je određena vrednost koju korisnik dobija, a da ta ista vrednost ne postane komoditet.

Direct Media
Na 9. Direct Media Akademiji, Jonas je govorio o digitalizaciji i različitim načinima kako ona menja kompanije koje se danas više okreću korisnicima.

Zaista velikim kompanijama ovo predstavlja ujedno i najveći problem, budući da se prilikom skaliranja dodatno usložnjavaju procesi koji se vrte oko korisnika. „Kompanijama je teško, ali moraju se zapitati – kako da se promene u ključnim poljima?“ dodaje Kjellberg i ukazuje na digitalizaciju procesa kao jedan od eminentnijih izazova sa kojima se organizacije susreću, a koji u svojoj suštini predstavlja stavljanje korisnika i njegovih potreba u samu srž poslovanja jedne organizacije.

Vreme je da unapredimo proces koji se nije menjao poslednjih 100 godina

Razgovarajući na temu B2B prodaje, upitali smo Jonasa koji je ujedno i najveći izazov sa kojima se mala i srednja preduzeća susreću kada je u pitanju prodaja njihovih usluga i proizvoda drugim biznisima:

Sam proces prodaje nije se značajno promenio u poslednjih 100 godina. Umesto što ćete pozvati vaš kontakt, vi mu danas šaljete email. U svetu optimizovanih procesa, danas je pravi izazov kako klijentima posvetiti dovoljno vremena i pažnje, a pritom najbolje iskoristiti vreme i resurse vaših zaposlenih.

Iako zvuči kao logično rešenje, automatizacija je i dalje poprilično komplikovan proces – pogotovo za mala i srednja preduzeća, dodaje naš sagovornik i ističe da kompanije danas moraju biti daleko prisutnije u svakom aspektu poslovanja svojih klijenata. Rešenje za ovaj problem, Kjellberg vidi u pametnom korišćenju različitih alata, kao i u razvoju internih mini-procesa koje će manje organizacije lakše slediti.

S druge strane, Jonas ne skriva da su procesi daleko komplikovaniji u velikim strukturama, ali kroz smešak zaključuje da u tom trenutku jedna kompanija uvek ima dovoljno ljudi koji će se baviti određenim izazovom.

Direct Media
Vodeći Skype u vreme najvećeg rasta, Kjellberg se priseća bitnih odluka koje su oblikovale kompaniju u prelomnim trenucima.

Skype je utabao put evropskim ‘tech’ kompanijama, ali ono najbolje tek dolazi

Kako posmatrati jednu od najpoznatijih evropskih tehnoloških kompanija koju je 2011. Microsoft kupio za 8,5 milijardi dolara kroz prizmu čoveka koji je vodio Skype? Kjellberg kaže da je vreme koje je proveo u ovoj kompaniji nezaboravno, dodavši da su se evropske tehnološke kompanije izborile za svoje „mesto pod Suncem“, kao i da investitori ne gaje više toliki animozitet prema kompanijama sa ove strane Atlantika:

Pogledajte Spotify koji je prvog dana izlaska na berzu ostvario impresivne rezultate. Ne treba zaboraviti ni iZettle koji je PayPal nedavno kupio. U pitanju je kompanija koja je takođe iz Štokholma. Tu su naravno i Zalando i drugi igrači. Verujem da će evropski ekosistem tek pokazati ono najbolje. Američki i azijski investitori danas su daleko više upoznati sa evropskom scenom nego što je to bio slučaj pre samo desetak godina.

Za kraj, pitali smo Jonasa da li je upoznat sa lokalnom preduzetničkom scenom, ali i da li ima savet za preduzetnike koji prolaze kroz fazu rasta? Naš sagovornik dodaje da je upoznat sa činjenicom da na ovim prostorima postoji dosta talentovanih inženjera, iako lično nije imao priliku da radi sa njima. Prema njegovim rečima, ono što Evropi nedostaje jeste više povezivanja između različitih habova – između Amsterdama, Štokholma, Beograda, Berlina i drugih gradova. Kjellberg zaključuje da svako ko prolazi kroz fazu rasta tj. razvoja poslovanja, treba da se opusti i da uživa u vožnji:

Unutar tornada ste, uživajte dok traje!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Kolumna

Iako je mobilno bankarstvo tu već duže vreme, još uvek je aktuelna tema – ali zašto?

Savremene tehnologije postale su sastavni deo naše svakodnevnice i menjanju način na koji radimo stvari u svom privatnom i profesionalnom životu velikom brzinom. Finansijski sektor je svakako među industrijama u kojima se njihove prednosti najviše osećaju i najbrže implementiraju novine - o čemu svedoče i novine u oblasti plaćanja 'pametnim' telefonom.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Društvene mreže

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Kultura 2.0

Dizajniranje rečima: Zašto je tekst važan za korisničko iskustvo?

Ako radite na aplikaciji koja sadrži reči, morate imate osobu koja je za te reči odgovorna.