Jelena Rapunzel Savić - Kad gejming postane karijera - Netokracija.rs

Jelena Rapunzel Savić – Kad gejming postane karijera

Njeni prvi koraci u gejmingu desili su su jako davno. Toliko je igrala Age of Empires da joj je mama u jednom periodu nosila tastaturu na posao, a sada je lice koje vam poželi dobrodošlicu pred svaki meč Vip Adria Lige. O tome kako je postala host esport takmičenja, o svojim omiljenim igrama i pravcu u kom se ova industrija kreće - razgovarali smo sa Jelenom Rapunzel Savić.

Kao i većina devojčica koje su najstarije dete u porodici Jelena je bila tatin “sin”, što je u njenom slučaju podrazumevalo igranje video igara, od onih na prvom Playstation-u, do onih koje su bile aktuelne na PC-ju. Od tada ona je nepobediva u Super Mariu i drugim klasičnim igrama, ali njena karijera u industriji esporta započela je tek prošle godine sa prijatejima iz Fortune:

Sa tadašnjim kolegama sam često igrala razne igre online. U nekom momentu kad su pravili turnire bila im je potrebna devojka na sceni i tako sam na podijum stupila ja. Smatrali su da imam većinu potrebnih kvaliteta za jednog voditelja, te su izašli sa predlogom, ja sam ga prihvatila i danas sam tu iz ljubavi prema igrama.

Esport postaje mainstream i na ovim prostorima

Ipak, Fortuna Champion Series (FCS) se, po njenom mišljenju, razlikuje od novooformljene Vip Adria Lige. Jelena je mišljenja da je Vip Adria Liga imala drugačiji nastup koji je, po njenom mišljenju, više u skladu sa duhom esport scene. “Osim toga, mi (talenat tim koji prenosi mečeve) smo imali više slobode tokom prenosa kako regularnog dela sezone, tako i finala”, dodaje. S druge strane, kako Jelena za Netokraciju otkriva, to je i očekivano:

FCS liga je imala televizijski prenos gde je sve moralo da bude dosta ozbiljnije u skladu sa televizijskim standardima i gde se imalo u vidu da najveći broj ljudi koji se susretne sa našim prenosom prvi put gleda video igru na sportskoj televiziji. Prvi komentar mojih babe i dede kada su me prvi put čuli prilikom prenosa je bilo – na kom jeziku pričaš?

Ipak, uprkos nepoverenju i sumnju, industrija gejminga iz godine u godinu se sve više i više razvija, a neka predviđanja pokazuju da bi prihodi samo od esporta za dve godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. A šta će se u narednom periodu dešavati na ovim prostorima u sektoru čiji je rast toliki da je prestigao muzičku industriju?

Plašim se da dam odgovor na ovo pitanje, jer je sve tako nepredvidivo i zato što je demografija ove industrije takva da se promene željno iščekuju. Dobra stvar je da kompanije ali i pojedini sportski brendovi u regionu već sada prepoznaju potencijal esporta, a to je, po mom mišljenju, najvažnija karika koja je falila do sada. Na kraju dana, jako me raduje što naša scena raste svakodnevno i što sam deo iste.

Žene u gejmingu – mitska  bića ili?

Međutim, iako cela industrija biva sve priznatija u regionu i kako se sve više razvija, čini se da je sasvim drugačiji položaj žena u njoj. Možda čak i pomalo potcenjen. Sama Jelena kaže da ona zna za jednu našu devojku i njen tim, a da je generalno jako malo devojaka profesionalnih igračica na svetu. Zašto je to tako? Da li su žene u lošijoj poziciji u odnosu na muškarce kao u nekim drugim industrijama ili oblastima? Uprkos tome, ona smatra da se ne može reći da je lepši pol u nepovoljnijoj poziciji.

Jelena (levo), juče je učestvovala na konferenciji Ladies of New Business koja je održana u Zagrebu.

Da li je ženama teže da se dokažu u ovoj industriji – jeste. Da li je nemoguće? Nije. Najveća prepreka jeste da te neko shvati ozbiljno i da veruje da si ti tu zato što zapravo nešto znaš, da si more than pretty face. I druga prepreka je snalaženje i prilagođavanje u muškom svetu/okruženju, jer sam ja na primer uvek jedan na deset u odnosu na muške kolege.

Zato je bitno konstantno raditi na promociji žena u gejmingu, a Jelena je, u skladu sa tim, bila jedna od učesnica konferencije Ladies of New Business – Gaming Edition koja je juče održana u Zagrebu, a bila je posvećena damama koje interesuje ovo polje.

Za sam razvoj industrije je, kako Jelena kaže, bitno da ovakvi događaji postoje. “Tu je, zapravo, najvažnija  mogućnost da se sve strane industrije sagledaju isto i daju svoje mišljenje, mogućnost da se sve strane upoznaju”. Na taj način, zaključuje ona, korporacije imaju jasnu sliku o senzaciji zvanoj gejming, a i esport igrači znaju šta da očekuju od lokalnih sponzora. Kada se stvari tako postave, napredak se ne dovodi u pitanje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.