Jelena Rapunzel Savić - Kad gejming postane karijera - Netokracija.rs

Jelena Rapunzel Savić – Kad gejming postane karijera

Njeni prvi koraci u gejmingu desili su su jako davno. Toliko je igrala Age of Empires da joj je mama u jednom periodu nosila tastaturu na posao, a sada je lice koje vam poželi dobrodošlicu pred svaki meč Vip Adria Lige. O tome kako je postala host esport takmičenja, o svojim omiljenim igrama i pravcu u kom se ova industrija kreće - razgovarali smo sa Jelenom Rapunzel Savić.

Kao i većina devojčica koje su najstarije dete u porodici Jelena je bila tatin „sin“, što je u njenom slučaju podrazumevalo igranje video igara, od onih na prvom Playstation-u, do onih koje su bile aktuelne na PC-ju. Od tada ona je nepobediva u Super Mariu i drugim klasičnim igrama, ali njena karijera u industriji esporta započela je tek prošle godine sa prijatejima iz Fortune:

Sa tadašnjim kolegama sam često igrala razne igre online. U nekom momentu kad su pravili turnire bila im je potrebna devojka na sceni i tako sam na podijum stupila ja. Smatrali su da imam većinu potrebnih kvaliteta za jednog voditelja, te su izašli sa predlogom, ja sam ga prihvatila i danas sam tu iz ljubavi prema igrama.

Esport postaje mainstream i na ovim prostorima

Ipak, Fortuna Champion Series (FCS) se, po njenom mišljenju, razlikuje od novooformljene Vip Adria Lige. Jelena je mišljenja da je Vip Adria Liga imala drugačiji nastup koji je, po njenom mišljenju, više u skladu sa duhom esport scene. „Osim toga, mi (talenat tim koji prenosi mečeve) smo imali više slobode tokom prenosa kako regularnog dela sezone, tako i finala“, dodaje. S druge strane, kako Jelena za Netokraciju otkriva, to je i očekivano:

FCS liga je imala televizijski prenos gde je sve moralo da bude dosta ozbiljnije u skladu sa televizijskim standardima i gde se imalo u vidu da najveći broj ljudi koji se susretne sa našim prenosom prvi put gleda video igru na sportskoj televiziji. Prvi komentar mojih babe i dede kada su me prvi put čuli prilikom prenosa je bilo – na kom jeziku pričaš?

Ipak, uprkos nepoverenju i sumnju, industrija gejminga iz godine u godinu se sve više i više razvija, a neka predviđanja pokazuju da bi prihodi samo od esporta za dve godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. A šta će se u narednom periodu dešavati na ovim prostorima u sektoru čiji je rast toliki da je prestigao muzičku industriju?

Plašim se da dam odgovor na ovo pitanje, jer je sve tako nepredvidivo i zato što je demografija ove industrije takva da se promene željno iščekuju. Dobra stvar je da kompanije ali i pojedini sportski brendovi u regionu već sada prepoznaju potencijal esporta, a to je, po mom mišljenju, najvažnija karika koja je falila do sada. Na kraju dana, jako me raduje što naša scena raste svakodnevno i što sam deo iste.

Žene u gejmingu – mitska  bića ili?

Međutim, iako cela industrija biva sve priznatija u regionu i kako se sve više razvija, čini se da je sasvim drugačiji položaj žena u njoj. Možda čak i pomalo potcenjen. Sama Jelena kaže da ona zna za jednu našu devojku i njen tim, a da je generalno jako malo devojaka profesionalnih igračica na svetu. Zašto je to tako? Da li su žene u lošijoj poziciji u odnosu na muškarce kao u nekim drugim industrijama ili oblastima? Uprkos tome, ona smatra da se ne može reći da je lepši pol u nepovoljnijoj poziciji.

Jelena (levo), juče je učestvovala na konferenciji Ladies of New Business koja je održana u Zagrebu.

Da li je ženama teže da se dokažu u ovoj industriji – jeste. Da li je nemoguće? Nije. Najveća prepreka jeste da te neko shvati ozbiljno i da veruje da si ti tu zato što zapravo nešto znaš, da si more than pretty face. I druga prepreka je snalaženje i prilagođavanje u muškom svetu/okruženju, jer sam ja na primer uvek jedan na deset u odnosu na muške kolege.

Zato je bitno konstantno raditi na promociji žena u gejmingu, a Jelena je, u skladu sa tim, bila jedna od učesnica konferencije Ladies of New Business – Gaming Edition koja je juče održana u Zagrebu, a bila je posvećena damama koje interesuje ovo polje.

Za sam razvoj industrije je, kako Jelena kaže, bitno da ovakvi događaji postoje. „Tu je, zapravo, najvažnija  mogućnost da se sve strane industrije sagledaju isto i daju svoje mišljenje, mogućnost da se sve strane upoznaju”. Na taj način, zaključuje ona, korporacije imaju jasnu sliku o senzaciji zvanoj gejming, a i esport igrači znaju šta da očekuju od lokalnih sponzora. Kada se stvari tako postave, napredak se ne dovodi u pitanje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.