Istraživanje: Prosečne plate u IT sektoru €1.600

Istraživanje: Prosečne plate u IT sektoru €1.600, sve više stručnjaka sa srednjom školom

Istraživanje 'Puls Srpske IT zajednice' pokazuje da su plate nastavile rast, te da sada prosečna iznosi čak 1.600 evra, dok 10% kandidata zarađuje iznose preko 3.000 evra, što je pet puta više od prosečne plate u Srbiji.

Ovo istraživanje istraživanje sproveo je najveći sajt za zapošljavanje IT stručnjaka HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija Masmi na uzorku od 1.328 profesionalaca i početnika u oblasti IT industrije.

Pored visokih plata, sve više možemo primetiti kandidate koje u IT industriju ulaze sa srednjim obrazovanjem što pokazuje podatak da je svaki četvrti stručnjak u IT oblasti završio samo srednju školu.

Rezultati ove godine pokazuju da u IT zajednici preovlađuju muškarci, oni uzrasta od 18 do 39 godina, sa stečenim višim ili visokim obrazovanjem. U pogledu zadovoljstva, čak sedam od deset zaposlenih u IT-ju je zadovoljno svojim poslom i smatraju svoju kompaniju dobrim mestom za rad. Međutim, tek oko 60% je spremno da ostane u istoj kompaniji i u narednih godinu dana, što ukazuje da je zadovoljstvo samo jedan od pokretača koji utiču na zadržavanje zaposlenih u kompaniji.

Mediori i seniori se u trenutnoj-poslednjoj kompaniji u proseku zadržavaju nešto duže. Tačnije, mediori 27 meseci, dok se seniori odlučuju za promenu kompanije na prosečno svakih četiri i po godine. Kod mladih stručnjaka period promene posla je znatno kraći i oni se odlučuju na promenu posla u proseku na godinu dana.

Sporo napredovanje i visina plate razlozi za promenu posla

Podatak da su IT stručnjaci prvi na listi najplaćenijih zanimanja je već poznat, ali se postavlja pitanje koliko oni zaista zarađuju. Prema istraživanju sajta HelloWorld.rs prosečna plata u IT sektoru sada iznosi 1.600 evra, što je povećanje za razliku od prethodne godine. Istraživanje je takođe pokazalo da muškarci zarađuju u proseku 1.700 evra, dok žene imaju znatno nižu prosečnu zaradu od 1.300 evra.

Kada uporedimo regione, Beograd ima daleko najviše stručnjaka u ovoj oblasti, i to skoro polovinu. IT-jevci u glavnom gradu zarađuju u proseku 1.765 evra. Vojvodina je sledeći region po visini plate koja iznosi 1.526 evra, zatim Južna i Istočna Srbija sa 1.225 evra, a najmanje su plaćeni IT stručnjaci su u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji i to 1.192 evra.

Zanimljiv je podatak da 10% zaposlenih u IT industriji zarađuje iznose više od 3.000 evra, što je skoro pet puta više u odnosu na prosečnu platu u Srbiji. Kako bi kandidati stigli do visokih zarada, navode da najčešće koriste sledeće programske jezike:

  1. HTML/CSS;
  2. JavaScript;
  3. Java;
  4. C#;
  5. Python.

Sa druge strane, ključni razlozi za promenu posla su već godinama isti. Gotovo trećina stručnjaka iz najbrže rastuće industrije kao prvi razlog za promenu posla navode neadekvatne plate.

Kao još jedan bitan faktor za odluku o promeni posla ističe se i sporo napredovanje, te 16% njih napusti firmu iz ovog razloga. Prva dva razloga koje navode su nešto na šta kompanija može uticati i promeniti odluku stručnjaka da ostane na trenutnom poslu, ali 15% stručnjaka navodi da im se ukazala bolja prilika zbog koje su promenili posao.

Pored ovih faktora, na promenu kompanije utiču i sada aktuelni modeli rada od kuće i hibridni model. Ukoliko kompanija svojim zaposlenima ne omogući ovakve načine rada, postoji realna mogućnost da će im zaposleni otići.

U prethodnih par godina vlada veliko interesovanje kandidata koji su u potrazi za zaposlenjem da se prekvalifikuju u IT oblast. Da u IT sektoru ne rade samo ljudi koji imaju visoko obrazovanje, pokazuje podatak da svaki četvrti stručnjak ima završenu srednju školu. Čak 55% ipak ima završen fakultet ili višu školu, dok 19% kandidata imaju završene master i doktorske studije.

Ovi podaci nam pokazuju da je IT industrija otvorena za prekvalifikante i da se posao u ovoj oblasti može pronaći sa srednjom školom uz posedovanje poznavanja tehnologija i određenih programskih jezika.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.