INKOMPASS program mentorstva kompanije PMI otvoren je i u 2019. godini

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Gotovo da nema industrije koja se danas ne suočava sa brzim promenama – bilo na polju tehnologije, procesa, očekivanja korisnika ili kadra. Moderno tržište i njegovi glavni konzumenti, za jednu tradicionalnu kompaniju kao što je Philip Morris International (PMI), znače potpunu transformaciju biznisa, izlazak iz zone sigurnosti, ulaganje u istraživanje i razvoj, te rad sa kadrovima koji razumeju nove korisničke potrebe i imaju viziju da zamisle svet drugačijim nego što se prethodno mislilo da je moguće.

Ta nova vizija, novi pravac uslovljen preobražajem i tehnologijom, možda se najbolje vidi u proizvodu kao što je IQOS. Ono što se u pozadini često ne vidi su ljudi koji stoje iza stotine i stotine procesa i odluka, fokusirani na korisnike tj. Customer Centric pristup u okviru kojeg su potrebe potrošača na prvom mestu.

Za jednu korporaciju koja posluje više od 170 godina, to nije zadatak koji se rešava preko noći.

Isto tako, zalagati se za svet bez duvanskog dima možda izgleda čudno za ovu kompaniju, ali ona je deo upravo te transformacije koja u prvi plan stavlja podsticanje ljudi na pozitivnu promenu, te viziju sveta bez duvanskog dima.

Bez talentovanog kadra nema ni uspešnih promena

Iako su gorepomenuti izazovi globalni, oni pak zahtevaju lokalni pristup – a to za Philip Morris International u Srbiji znači bitka za kvalitetan kadar. Kako izgleda proces zapošljavanja iz ugla ovog poslodavca i koliko su za PMI bitni digitalno obučeni kadrovi, otkriva nam Sanja Tišma, HR menadžerka koja već na početku razgovora ističe:

U našem slučaju, to je konkretno značilo transformaciju načina razmišljanja naših potrošača, budući da smo razvili novi proizvod koji ima tendenciju da potpuno promeni ne samo duvansku industriju, već i njihove navike. To, pak, nije kratkoročan proces, već zaokret za koji su potrebni veliki resursi, godine istraživanja, ali i mnogo entuzijazma i volje da se stvari promene na bolje. Iza toga naravno, stoje ljudi.

Međutim, pronaći talentovane ljude koji jednoj velikoj organizaciji mogu da pomognu u ostvarenju ciljeva izazovan je i težak proces – što se posebno vidi na jednom tržištu poput Srbije koje se ne može pohvaliti svojom veličinom. Zbog toga je, ističe Sanja, veoma bitno identifikovati profil idealnog kandiata, prepoznati neke od ključnih osobina u pojedincima i prići im na pametno osmišljen način koji kod njih izaziva reakciju:

Najpre treba definisati koju populaciju ćemo targetovati i u kom trenutku, pa u zavisnosti od toga pripremiti samu komunikaciju tj. kreirati adekvatan sadržaj – šta taj posao zahteva, koji aspekti su bitni i šta mi kao kompanija kandidatima možemo da ponudimo. Zatim, naravno, sledi plasiranje tih informacija kroz različite kanale

Takođe, veoma je bitno da i naši zaposleni promovišu upražnjene pozicije po principu preporuke jer je to idealan način da kandidati iz prve ruke saznaju kako je raditi u nekoj kompaniji.

Rad sa mentorima diktira krajnji rezultat onboarding procesa

Nastavljajući razgovor, Sanja nam je otkrila PMI takođe praktikuje mentorstvo koje se ogleda u vidu posebnog perioda adaptacije i procesa uvođenja u poslovanje:

Trudimo se da svaki novozaposleni dobije svog Buddy-ja koji je tu za sva pitanja i nedoumice koje novi kolega može imati. Ipak, najbitniju ulogu ima Supervizor koji je zadužen da uvede zaposlenog u sam posao i osigura dobar učinak.

Pravi se jasan plan integracije da bismo novozaposlenom olakšali taj stresan period promene posla i upoznavanja novih kolega i poslovne kulture i pokušavamo da zaposlenima omogućimo dalji profesionalni razvoj u skladu sa ličnim potrebama i potrebama posla, kako kroz praktičan rad, tako i kroz edukacije i blizak rad sa mentorima.

Kako Tišma kaže, rad u kompaniji koja prolazi kroz ovako obimne promene zahteva i set naprednih veština i znanja od kojih se posebno ističe CX (korisničko iskustvo) kao oblast koja doživljava sve veću ekspanziju i zasniva se na poznavanju bihejvioralne psihologije, dizajna i marketinga. Stoga je, dodaje naša sagovornica, bitno da svi zaposleni budu svesni svoje uloge koje imaju u tom procesu poslovnog preobražaja i da shvate da je je u pitanju maraton, ne sprint.

Studenti su ti koji treba da preuzmu vođenje kompleksnih projekata

Kako Philip Morris pristupa privlačenju poželjnog kadra? Jedan od načina je i organizovanje programa plaćene prakse po imenu INKOMPASS. U pitanju je, dakle, ulazna stanica za mlade i perspektivne ljude koji dobijaju priliku da se razvijaju dalje u okviru kompanije, objašnjava za Netokraciju Tišma:

Koliko naše mlade kolege uče od nas, toliko i mi učimo od njih. Veoma nam je bitno da nam oni kažu šta je to što treba da promenimo i unapredimo u poslovnom okruženju. Kao kompanija koja neminovno prolazi kroz poslovnu transformaciju, jednostavno moramo ostati u korak sa njihovim zahtevima jer time osiguravamo kontinuirani razvoj našeg poslovanja.

Krajnji cilj programa, kako saznajemo, jeste da najbolji kandidati dobiju priliku za dalji rad unutar redova PMI:

Studenti koji su 2019. godine upisali završnu godinu osnovnih studija ili prvu ili drugu godinu master studija i koji žele da započnu svoju profesionalnu karijeru, pozvani su da pošalju svoje prijave i apliciraju na naš program.

Izabrani praktikanti će biti angažovani u timovima Prodaje, Marketinga i Informacionih usluga, sa mestom rada u Beogradu, kao i u timovima Zaštite na radu i Proizvodnje u Nišu.

U prvom ciklusu programa, akcenat će biti na integraciji studenata u kompaniju i radu na dodeljenom projektu čije će rezultate prezentovati menadžment timu. Po njegovom završetku i nakon pauze tokom koje se studenti vratiti svojim obavezama na fakultetu, uslediće druga faza u okviru koje će studenti preuzeti vođenje i realizaciju kompleksnijih projekata – naravno, uz uvek prisutne mentore kojima se mogu obratiti za savet. To će značiti da su praktikanti prešli pun krug „ali, kao što smo već pomenuli, to je tek ulazna stanica“, zaključuje Sanja na kraju.


Ukoliko želite da saznate više o INKOMPASS programu koji je otvoren do 11. decembra 2019. godine, pozivamo vas da posetite zvaničan sajt www.inkompass.global i iz prve ruke se upoznate sa uslovima koje INKOMPASS nudi studentima završnih godina studija u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.