INKOMPASS program mentorstva kompanije PMI otvoren je i u 2019. godini

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Gotovo da nema industrije koja se danas ne suočava sa brzim promenama – bilo na polju tehnologije, procesa, očekivanja korisnika ili kadra. Moderno tržište i njegovi glavni konzumenti, za jednu tradicionalnu kompaniju kao što je Philip Morris International (PMI), znače potpunu transformaciju biznisa, izlazak iz zone sigurnosti, ulaganje u istraživanje i razvoj, te rad sa kadrovima koji razumeju nove korisničke potrebe i imaju viziju da zamisle svet drugačijim nego što se prethodno mislilo da je moguće.

Ta nova vizija, novi pravac uslovljen preobražajem i tehnologijom, možda se najbolje vidi u proizvodu kao što je IQOS. Ono što se u pozadini često ne vidi su ljudi koji stoje iza stotine i stotine procesa i odluka, fokusirani na korisnike tj. Customer Centric pristup u okviru kojeg su potrebe potrošača na prvom mestu.

Za jednu korporaciju koja posluje više od 170 godina, to nije zadatak koji se rešava preko noći.

Isto tako, zalagati se za svet bez duvanskog dima možda izgleda čudno za ovu kompaniju, ali ona je deo upravo te transformacije koja u prvi plan stavlja podsticanje ljudi na pozitivnu promenu, te viziju sveta bez duvanskog dima.

Bez talentovanog kadra nema ni uspešnih promena

Iako su gorepomenuti izazovi globalni, oni pak zahtevaju lokalni pristup – a to za Philip Morris International u Srbiji znači bitka za kvalitetan kadar. Kako izgleda proces zapošljavanja iz ugla ovog poslodavca i koliko su za PMI bitni digitalno obučeni kadrovi, otkriva nam Sanja Tišma, HR menadžerka koja već na početku razgovora ističe:

U našem slučaju, to je konkretno značilo transformaciju načina razmišljanja naših potrošača, budući da smo razvili novi proizvod koji ima tendenciju da potpuno promeni ne samo duvansku industriju, već i njihove navike. To, pak, nije kratkoročan proces, već zaokret za koji su potrebni veliki resursi, godine istraživanja, ali i mnogo entuzijazma i volje da se stvari promene na bolje. Iza toga naravno, stoje ljudi.

Međutim, pronaći talentovane ljude koji jednoj velikoj organizaciji mogu da pomognu u ostvarenju ciljeva izazovan je i težak proces – što se posebno vidi na jednom tržištu poput Srbije koje se ne može pohvaliti svojom veličinom. Zbog toga je, ističe Sanja, veoma bitno identifikovati profil idealnog kandiata, prepoznati neke od ključnih osobina u pojedincima i prići im na pametno osmišljen način koji kod njih izaziva reakciju:

Najpre treba definisati koju populaciju ćemo targetovati i u kom trenutku, pa u zavisnosti od toga pripremiti samu komunikaciju tj. kreirati adekvatan sadržaj – šta taj posao zahteva, koji aspekti su bitni i šta mi kao kompanija kandidatima možemo da ponudimo. Zatim, naravno, sledi plasiranje tih informacija kroz različite kanale

Takođe, veoma je bitno da i naši zaposleni promovišu upražnjene pozicije po principu preporuke jer je to idealan način da kandidati iz prve ruke saznaju kako je raditi u nekoj kompaniji.

Rad sa mentorima diktira krajnji rezultat onboarding procesa

Nastavljajući razgovor, Sanja nam je otkrila PMI takođe praktikuje mentorstvo koje se ogleda u vidu posebnog perioda adaptacije i procesa uvođenja u poslovanje:

Trudimo se da svaki novozaposleni dobije svog Buddy-ja koji je tu za sva pitanja i nedoumice koje novi kolega može imati. Ipak, najbitniju ulogu ima Supervizor koji je zadužen da uvede zaposlenog u sam posao i osigura dobar učinak.

Pravi se jasan plan integracije da bismo novozaposlenom olakšali taj stresan period promene posla i upoznavanja novih kolega i poslovne kulture i pokušavamo da zaposlenima omogućimo dalji profesionalni razvoj u skladu sa ličnim potrebama i potrebama posla, kako kroz praktičan rad, tako i kroz edukacije i blizak rad sa mentorima.

Kako Tišma kaže, rad u kompaniji koja prolazi kroz ovako obimne promene zahteva i set naprednih veština i znanja od kojih se posebno ističe CX (korisničko iskustvo) kao oblast koja doživljava sve veću ekspanziju i zasniva se na poznavanju bihejvioralne psihologije, dizajna i marketinga. Stoga je, dodaje naša sagovornica, bitno da svi zaposleni budu svesni svoje uloge koje imaju u tom procesu poslovnog preobražaja i da shvate da je je u pitanju maraton, ne sprint.

Studenti su ti koji treba da preuzmu vođenje kompleksnih projekata

Kako Philip Morris pristupa privlačenju poželjnog kadra? Jedan od načina je i organizovanje programa plaćene prakse po imenu INKOMPASS. U pitanju je, dakle, ulazna stanica za mlade i perspektivne ljude koji dobijaju priliku da se razvijaju dalje u okviru kompanije, objašnjava za Netokraciju Tišma:

Koliko naše mlade kolege uče od nas, toliko i mi učimo od njih. Veoma nam je bitno da nam oni kažu šta je to što treba da promenimo i unapredimo u poslovnom okruženju. Kao kompanija koja neminovno prolazi kroz poslovnu transformaciju, jednostavno moramo ostati u korak sa njihovim zahtevima jer time osiguravamo kontinuirani razvoj našeg poslovanja.

Krajnji cilj programa, kako saznajemo, jeste da najbolji kandidati dobiju priliku za dalji rad unutar redova PMI:

Studenti koji su 2019. godine upisali završnu godinu osnovnih studija ili prvu ili drugu godinu master studija i koji žele da započnu svoju profesionalnu karijeru, pozvani su da pošalju svoje prijave i apliciraju na naš program.

Izabrani praktikanti će biti angažovani u timovima Prodaje, Marketinga i Informacionih usluga, sa mestom rada u Beogradu, kao i u timovima Zaštite na radu i Proizvodnje u Nišu.

U prvom ciklusu programa, akcenat će biti na integraciji studenata u kompaniju i radu na dodeljenom projektu čije će rezultate prezentovati menadžment timu. Po njegovom završetku i nakon pauze tokom koje se studenti vratiti svojim obavezama na fakultetu, uslediće druga faza u okviru koje će studenti preuzeti vođenje i realizaciju kompleksnijih projekata – naravno, uz uvek prisutne mentore kojima se mogu obratiti za savet. To će značiti da su praktikanti prešli pun krug „ali, kao što smo već pomenuli, to je tek ulazna stanica“, zaključuje Sanja na kraju.


Ukoliko želite da saznate više o INKOMPASS programu koji je otvoren do 11. decembra 2019. godine, pozivamo vas da posetite zvaničan sajt www.inkompass.global i iz prve ruke se upoznate sa uslovima koje INKOMPASS nudi studentima završnih godina studija u Srbiji.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.