IAB New Ad Portfolio: Novi standard za manje napadne reklame

Novi standard za manje napadne reklame – na svim vašim uređajima

Tokom prethodne godine videli smo seriju velikih promena u Internet oglašavanju. Sve popularniji trend blokiranja 'display' oglasa naterao je oglašivače i izdavače da se zapitaju u kom smeru ide ova industrija, ali i koja je uloga banera u godinama koje dolaze. Odgovor stiže u vidu IAB New Ad Portfolio - novog globalnog standarda kada su u pitanju formati online oglašavanja.

iab_ad

Zbog čega se uvodi novi portfolio?

Tehnologija i korisničko iskustvo ubrzano se menjaju, stoga je potrebno prilagoditi standarde oglašavanja najnovijim trendovima koji oblikuju navike publike. Trenutni standardi su iz 2012. godine, a postojeći IAB Rising Stars odlazi u zasluženu penziju. Njega će zameniti IAB New Ad Portfolio kao novi globalni industrijski standard koji se upravo sada nalazi u fazi javnog komentarisanja koja će trajati do 28. novembra. Iz IAB-a pozivaju sve zainteresovane strane da se uključe u izradu ovog dokumenta, dok komentare možete slati na newadportfolio@iab.com.

U razgovoru sa direktorom IAB Serbia, Aleksandrom Petkovićem, Netokracija saznaje da nova standardizacija nastoji da se izbori sa sledećim problemima:

  • Cross-Screen oglašavanjem
  • Oglasima koji su intrusive za korisnike (umanjiti video auto play, ukinuti neželjeni zvuk u oglasima, uređenje expanding oglasa) što direktno dovodi do porasta korišćenja AdBlockera

Veća fleksibilnost prikaza na različitim platformama

Porast upotrebe AdBlockera doveo je industriju oglašavanja do velikih novčanih gubitaka, ali i do rasta nekih drugih formata poput Native Advertisinga o kojem smo pričali na našoj prvoj OMGNative edukaciji u Beogradu. Svi ovi faktori ukazali su na potrebu za novom standardizacijom display oglasa za koju iz IAB Serbia kažu da je razvijena u skladu sa LEAN principima (Light, Encrypted and AdChoices-enabled, Non.Invasive), kao i sa HTML5 standardom. Petković zaključuje:

Novi portfolio će se zasnivati isključivo na HTML5 tehnologiji koja donosi potpuno novo iskustvo kada je reč o digitalnom marketingu i to zbog fleksibilnosti prikaza oglasa na različitim ekranima digitalnih uređaja – bilo da se radi o oglasu na web sajtu ili mobilnoj aplikaciji, video oglasu ili oglasu na društvenim mrežama. Reč je o najboljoj opciji za efikasnu cross-platform mobilnu strategiju, primenjivu na svim uređajima nezavisno od operativnog sistema.

Novim portfoliom biće pokriveni:

  • Display ads
  • Native ads
  • Video ads
  • Standardizacija advertajzinga kroz nove forme sadržaja:
    • Virtual Reality ads
    • Augmente Reality ads
    • 360° Video ads
    • Stickers ads
    • Emoji ads

Petković ističe da je ujedno i najveća novina to što više neće postojati fiksne veličine banera, već aspect-ratio veličine koje su cross-screen kompatibilne. Tako npr. više neće postojati format 300x250px, već on prelazi u 1:1. Format će u toj veličini biti vidljiv na različitim uređajima – od pametnih telefona, do desktop računara. Izgled i funkcionalnosti novih formata možete videti u posebnoj galeriji koju je IAB pripremio.

ban1
Uvođenje novih aspect-ratio formata znači da oglašivači više neće morati da prave posebne oglase za mobilne uređaje.

“Programatski algoritmi za bidding moraće ponovo da se prilagode i da uče, pošto će se vrednovanje novih formata međusobno razlikovati kada postojeći formati odu u istoriju”, dodaje Aleksandar.

Besplatan webinar o novim standardima – danas u 16 časova

Iz organizacije IAB Serbia poručuju da će danas u 16 časova po lokalnom vremenu biti organizovan i jednočasovni webinar na kome će se razmatrati novi IAB Ad Portfolio, ali i odgovarati na pitanja učesnika. Više informacija o samom webinaru, kao i prijave, dostupne su putem zvaničnog IAB-ovog sajta.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Sponzorisano

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startup Genome 2024: Ekosistemi Beograda i Novog Sada vrede preko milijardu evra!

Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija imalo je premijerni uvid u ovogodišnje izdanje Startup Genome istraživanja koje je obuhvatilo podatke za startap ekosisteme Beograda i Novog Sada.

Startapi i poslovanje

PolyAI Nikole Mrkšića vredi $500 miliona!

PolyAI, startap sa sedištem u Londonu koji razvija glasove generisane uz pomoć veštačke inteligencije za upotrebu u pozivnim centrima, zatvorio je krug finansiranja od 50 miliona dolara (39,4 miliona funti) dostigavši tako ukupnu vrednost od blizu 500 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

Silicon Garden investirao u srpski OTA Sync u zaokruženoj ‘seed’ rundi ulaganja

Domaća hotel tech kompanija OTA Sync prikupila je dodatna sredstva koja će se koristiti za širenje prodajnog tima na globalno tržište. 

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.