Tokom prethodne godine videli smo seriju velikih promena u Internet oglašavanju. Sve popularniji trend blokiranja 'display' oglasa naterao je oglašivače i izdavače da se zapitaju u kom smeru ide ova industrija, ali i koja je uloga banera u godinama koje dolaze. Odgovor stiže u vidu IAB New Ad Portfolio - novog globalnog standarda kada su u pitanju formati online oglašavanja.
Zbog čega se uvodi novi portfolio?
Tehnologija i korisničko iskustvo ubrzano se menjaju, stoga je potrebno prilagoditi standarde oglašavanja najnovijim trendovima koji oblikuju navike publike. Trenutni standardi su iz 2012. godine, a postojeći IAB Rising Stars odlazi u zasluženu penziju. Njega će zameniti IAB New Ad Portfolio kao novi globalni industrijski standard koji se upravo sada nalazi u fazi javnog komentarisanja koja će trajati do 28. novembra. Iz IAB-a pozivaju sve zainteresovane strane da se uključe u izradu ovog dokumenta, dok komentare možete slati na newadportfolio@iab.com.
U razgovoru sa direktorom IAB Serbia, Aleksandrom Petkovićem, Netokracija saznaje da nova standardizacija nastoji da se izbori sa sledećim problemima:
- Cross-Screen oglašavanjem
- Oglasima koji su intrusive za korisnike (umanjiti video auto play, ukinuti neželjeni zvuk u oglasima, uređenje expanding oglasa) što direktno dovodi do porasta korišćenja AdBlockera
Veća fleksibilnost prikaza na različitim platformama
Porast upotrebe AdBlockera doveo je industriju oglašavanja do velikih novčanih gubitaka, ali i do rasta nekih drugih formata poput Native Advertisinga o kojem smo pričali na našoj prvoj OMGNative edukaciji u Beogradu. Svi ovi faktori ukazali su na potrebu za novom standardizacijom display oglasa za koju iz IAB Serbia kažu da je razvijena u skladu sa LEAN principima (Light, Encrypted and AdChoices-enabled, Non.Invasive), kao i sa HTML5 standardom. Petković zaključuje:
Novi portfolio će se zasnivati isključivo na HTML5 tehnologiji koja donosi potpuno novo iskustvo kada je reč o digitalnom marketingu i to zbog fleksibilnosti prikaza oglasa na različitim ekranima digitalnih uređaja – bilo da se radi o oglasu na web sajtu ili mobilnoj aplikaciji, video oglasu ili oglasu na društvenim mrežama. Reč je o najboljoj opciji za efikasnu cross-platform mobilnu strategiju, primenjivu na svim uređajima nezavisno od operativnog sistema.
Novim portfoliom biće pokriveni:
- Display ads
- Native ads
- Video ads
- Standardizacija advertajzinga kroz nove forme sadržaja:
- Virtual Reality ads
- Augmente Reality ads
- 360° Video ads
- Stickers ads
- Emoji ads
Petković ističe da je ujedno i najveća novina to što više neće postojati fiksne veličine banera, već aspect-ratio veličine koje su cross-screen kompatibilne. Tako npr. više neće postojati format 300x250px, već on prelazi u 1:1. Format će u toj veličini biti vidljiv na različitim uređajima – od pametnih telefona, do desktop računara. Izgled i funkcionalnosti novih formata možete videti u posebnoj galeriji koju je IAB pripremio.

“Programatski algoritmi za bidding moraće ponovo da se prilagode i da uče, pošto će se vrednovanje novih formata međusobno razlikovati kada postojeći formati odu u istoriju”, dodaje Aleksandar.
Besplatan webinar o novim standardima – danas u 16 časova
Iz organizacije IAB Serbia poručuju da će danas u 16 časova po lokalnom vremenu biti organizovan i jednočasovni webinar na kome će se razmatrati novi IAB Ad Portfolio, ali i odgovarati na pitanja učesnika. Više informacija o samom webinaru, kao i prijave, dostupne su putem zvaničnog IAB-ovog sajta.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!