IAB New Ad Portfolio: Novi standard za manje napadne reklame

Novi standard za manje napadne reklame – na svim vašim uređajima

Tokom prethodne godine videli smo seriju velikih promena u Internet oglašavanju. Sve popularniji trend blokiranja 'display' oglasa naterao je oglašivače i izdavače da se zapitaju u kom smeru ide ova industrija, ali i koja je uloga banera u godinama koje dolaze. Odgovor stiže u vidu IAB New Ad Portfolio - novog globalnog standarda kada su u pitanju formati online oglašavanja.

iab_ad

Zbog čega se uvodi novi portfolio?

Tehnologija i korisničko iskustvo ubrzano se menjaju, stoga je potrebno prilagoditi standarde oglašavanja najnovijim trendovima koji oblikuju navike publike. Trenutni standardi su iz 2012. godine, a postojeći IAB Rising Stars odlazi u zasluženu penziju. Njega će zameniti IAB New Ad Portfolio kao novi globalni industrijski standard koji se upravo sada nalazi u fazi javnog komentarisanja koja će trajati do 28. novembra. Iz IAB-a pozivaju sve zainteresovane strane da se uključe u izradu ovog dokumenta, dok komentare možete slati na newadportfolio@iab.com.

U razgovoru sa direktorom IAB Serbia, Aleksandrom Petkovićem, Netokracija saznaje da nova standardizacija nastoji da se izbori sa sledećim problemima:

  • Cross-Screen oglašavanjem
  • Oglasima koji su intrusive za korisnike (umanjiti video auto play, ukinuti neželjeni zvuk u oglasima, uređenje expanding oglasa) što direktno dovodi do porasta korišćenja AdBlockera

Veća fleksibilnost prikaza na različitim platformama

Porast upotrebe AdBlockera doveo je industriju oglašavanja do velikih novčanih gubitaka, ali i do rasta nekih drugih formata poput Native Advertisinga o kojem smo pričali na našoj prvoj OMGNative edukaciji u Beogradu. Svi ovi faktori ukazali su na potrebu za novom standardizacijom display oglasa za koju iz IAB Serbia kažu da je razvijena u skladu sa LEAN principima (Light, Encrypted and AdChoices-enabled, Non.Invasive), kao i sa HTML5 standardom. Petković zaključuje:

Novi portfolio će se zasnivati isključivo na HTML5 tehnologiji koja donosi potpuno novo iskustvo kada je reč o digitalnom marketingu i to zbog fleksibilnosti prikaza oglasa na različitim ekranima digitalnih uređaja – bilo da se radi o oglasu na web sajtu ili mobilnoj aplikaciji, video oglasu ili oglasu na društvenim mrežama. Reč je o najboljoj opciji za efikasnu cross-platform mobilnu strategiju, primenjivu na svim uređajima nezavisno od operativnog sistema.

Novim portfoliom biće pokriveni:

  • Display ads
  • Native ads
  • Video ads
  • Standardizacija advertajzinga kroz nove forme sadržaja:
    • Virtual Reality ads
    • Augmente Reality ads
    • 360° Video ads
    • Stickers ads
    • Emoji ads

Petković ističe da je ujedno i najveća novina to što više neće postojati fiksne veličine banera, već aspect-ratio veličine koje su cross-screen kompatibilne. Tako npr. više neće postojati format 300x250px, već on prelazi u 1:1. Format će u toj veličini biti vidljiv na različitim uređajima – od pametnih telefona, do desktop računara. Izgled i funkcionalnosti novih formata možete videti u posebnoj galeriji koju je IAB pripremio.

ban1
Uvođenje novih aspect-ratio formata znači da oglašivači više neće morati da prave posebne oglase za mobilne uređaje.

“Programatski algoritmi za bidding moraće ponovo da se prilagode i da uče, pošto će se vrednovanje novih formata međusobno razlikovati kada postojeći formati odu u istoriju”, dodaje Aleksandar.

Besplatan webinar o novim standardima – danas u 16 časova

Iz organizacije IAB Serbia poručuju da će danas u 16 časova po lokalnom vremenu biti organizovan i jednočasovni webinar na kome će se razmatrati novi IAB Ad Portfolio, ali i odgovarati na pitanja učesnika. Više informacija o samom webinaru, kao i prijave, dostupne su putem zvaničnog IAB-ovog sajta.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Domaći OTA sync obezbedio €1,3 miliona seed investicije

Srpski OTA Sync podigao je dodatna sredstva u svojoj €1,3m seed rundi investicija predvođenih češkim investitorima Presto Ventures.

Novost

Intelisale kroz reorganizaciju timova nastavlja da unapređuje svoje proizvode i usluge

Šta se dešava kada kompanija dobije veći broj klijenata i prepozna nove potrebe tržišta kao priliku za razvoj? O ovim temama razgovaramo sa Novakom Cvjetanom, novim Head of Engineering u kompaniji Intelisale.

Startapi i poslovanje

OTP banka pokreće OTP Connect – program za saradnju, razvoj i podsticaj inovacija kod startapa

Ovaj program pokrenut je sa ciljem da podstakne dalje unapređenje inovacionog ambijenta i formira jednostavan okvir za rast i umrežavanje startap i tehnološke zajednice, i finansijskog sektora.

Propustili ste

Novost

Startup Shower: Prijavi svoju ideju i osvoji 1.000.000 RSD

U cilju podrške razvoju preduzetničke kulture i inovacija u poslovanju, Business Intelligence Institute raspisuje konkurs za projekat "Start up Shower" pružajući finansijsku podršku od 1.000.000 dinara bespovratnih sredstava.

Analiza

Da li je globalna kriza pogodila i domaću ‘game dev’ industriju ili je to samo prolazni period?

Prethodnih meseci bili smo svedoci velikih otpuštanja u IT industriji usled globalne krize koja i dalje traje. Ovom talasu otkaza nije ostala imuna ni game dev scena, a mi smo analizirali šta su glavni razlozi za smanjenje broja kadrova u industriji razvoja video igara i da li je ovo samo prolazni krizni period.

Kultura 2.0

Ko su najzadovoljniji radnici u Srbiji? Istraživanje pokazuje da su to programeri

Kakvo je opšte stanje zadovoljstva i angažovanja zaposlenih na tržištu rada u Srbiji? Luppa i HR fabrika napravile su veliku analizu koja daje odgovore.

Startapi i poslovanje

Srpske kompanije Factory World Wide i EM Analytic među najbrže rastućim u Centralnoj Evropi

Na ovogodišnjem Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2023 konkursu tehnološke kompanije Factory World Wide i EM Analytic Solutions iz Srbije uvrštene su među 50 najbrže rastućih kompanija u Evropi.

Tehnologija

Izabrali smo top 10 gedžeta koje možete kupiti na popustu za ‘Crni petak’

Black Friday je zvanično stigao, a sa njim i sniženja u mnogim prodavnicama širom sveta. Kao i uvek, odlučili smo da vam predstavimo najzanimljivije gedžete koje možete kupiti u toku ovog 'praznika' sniženja.

Intervju

IT-jevcima je danas teže da promene posao, a kada to čine najbitnija stavka im je – stabilnost

Magdalina Čivović, Tech Lead u kompaniji Doodle, deli svoje utiske o aktuelnim pitanjima na domaćoj tehnološkoj sceni.