HTEC: Kako smo digitalizovali posao klijenta koji posluje već 30 godina i ubrzali proces anketiranja zaposlenih

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Trenutna situacija na tržištu rada je takva da sve veći broj zaposlenih ima mogućnost da bira kompaniju u kojoj će raditi. Sa druge strane, firme ulažu sve više resursa kako bi ugodile zaposlenima i zadržale ih što duže unutar svojih redova. Takvo upravljanje zahteva konstantan feedback i evaluaciju zaposlenih o tome šta je u kompaniji dobro, a šta nije.

Kompanije svih veličina, a pogotovo one koje broje desetine i stotine hiljada zaposlenih, traže bržu evaluaciju, dok se u isto vreme suočavaju sa nedostatkom naprednih rešenja i alata koji im proces ocenivanja i anketiranja može ubrzati i sistematizovati – a sve u cilju toga da kompanije postanu bolji poslodavci.

Jednostavno govoreći, globalnom tržištu nedostajalo je entreprise rešenja za ocenu rada, a jedno takvo rešenje dolazi nam iz kompanije Great Place To Work čiji je osnovni cilj da stvori najbolje radno okruženje za zaposlene i da kompanijama pruži alate uz pomoć kojih dugotrajno mogu zadržati stručnjake.

Kada je došlo vreme da se proizvod za pripremu, anketiranje i analizu podataka digitalizuje, tehnički obogati, redizajnira i sistematizuje, u proces se uključio HTEC. Oni su zajedno sa GPTW krenuli da razvijaju potpuno novo rešenje sa ciljem da se pomogne krajnjim klijentima u nastojanju da postanu zaista najbolji poslodavci.

Rešenje koje nije namenjeno samo jednoj kompaniji

Boško Majdanac i Dušan Kolenović vode beogradski tim čiji je zadatak bio da osmisle, razviju i implementiraju novo rešenje – platformu za pripremu, sakupljanje i analizu podataka o zadovoljstvu zaposlenih koja je napravljena od nule. Koji to problem ovaj proizvod rešava? Boško i Dušan kažu:

Krajnji cilj platforme jeste da podrži brzo donošenje odluka o poboljšanju radnih uslova na osnovu direktnog feedback-a zaposlenih.

Kako iz HTEC-a dodaju krajnji korisnici servisa su svi zaposleni čije kompanije koriste GPTW softver za poboljšanje nivoa zadovoljstva poslom i okruženjem u kojem rade.

Pomenuto rešenje trenutno koristi oko 1.300 klijenata – od startapa pa sve do velikih kompanija. Sa poslednjim ažuriranjem platforma je još dostupnija za korišćenje i lako se može prilagoditi svim globalnim partnerima i klijentima koji koriste GPTW usluge – svim kompanijama koje žele da kreiraju najbolje okruženje za rad svojim zaposlenima.

Rešenje trenutno koristi 1.300 kompanija, a jedan od osnova je i za formiranje Fortune 100 liste na kojoj su Google, Twitter, Microsoft, Salesforce i Hilton.

Pre početka saradnje, kažu naši sagovornici, glavni izazov za tim bio je da se sagleda situacija od početka do kraja, da se postave u “ulogu krajnjeg korisnika”, da razumeju njegove potrebe, istovremeno im ostavljajući slobodu da vrate feedback.

To što su iz IT branše omogućilo im je da izazovima pristupe iz drugog ugla – nudeći unificirano rešenje koje je u stanju da prihvati ocene (feedback) apsolutno svih zaposlenih unutar jedne organizacije. Kako smo saznali od naših sagovornika, posvećenost detaljima su ti koji prave razliku između dobrog i premijum proizvoda.

Dušan i Boško dodaju da su korisnici softvera top i HR menadžment, čije kompanije imaju najviše koristi od zadovoljnih zaposlenih:

Direktna posledica zadovoljnih stručnjaka su bolji finansijski pokazatelji i dugoročna stabilnost. Često putem našeg alata, menadžment potvrdi svoje hipoteze o prostorima za poboljšanje, ali po pravilu otkrije nove.

Digitalizacija biznisa znači razumevanje problema – iz svakog ugla

Dušan za Netokraciju otkriva da su u saradnju sa GPTW krenuli pre nešto više od tri godine kada je tim otpočeo razvoj novog rešenja. Naš sagovornik kaže da je prvi korak bio razumevanje problema, nakon čega tim pristupa samoj izradi rešenja:

Proces kreiranja proizvoda odlično se vidi kroz primer prvog sprinta kreiranja naše platforme, gde rešenje koje smo tada dali u svojoj suštini ima iste atribute kao i rešenje koje se danas, 58 sprintova kasnije i dalje razvija i unapređuje. To su digitalna priprema, sakupljanje (anketiranje) i analiza podataka o zadovoljstvu zaposlenih.

Boško dodaje da tim koji radi na ovom rešenju često radi i u različitim vremenskim zonama –  a ova “mana” je iskorišćena kao prednost, s obzirom na to da je tim uvek bio jedan dan ispred glavnog tržišta – te je po potrebi uvek moglo da se odreaguje na vreme. Pravo igranje, naglašava naš sagovornik, uprkos različitim vremenskim zonama, počelo je tek kada se tim suočio sa nepredviđenim okolnostima: “Iz tog razloga, a prema potrebi, stalno kreiramo kratkoročne cross-funkcionalne timove u zavisnosti od rešenja koje je tim predložio.

Tim koji je zadužen za razvoj i implementaciju rešenja za klijenta GPTW tokom jednog od jutarnjih sastanaka.

Upravo ovi ad-hoc timovi imali su ulogu u situacijama kada je došlo do iznenadnog porasta broja korisnika na platformi – oni su rešavali problem, a zatim nastavljali dalji razvoj prema prioritetima. Naši sagovornici kažu da je upravo zbog toga oformljen i tim koji su činili Back End, FrontEnd, DevOps, kao i Quality Assurance inženjeri koji su analizirali stanje i bezbedno implementirali potrebno rešenje.

Kvalitetan alat – pola posla

Koji su to alati i tehnologije pomoću kojih je razvijana GPTW platforma? Boško i Dušan za Netokraciju kažu da je tim prvenstveno oslonjen na Microsoft razvojnu tehnologiju i njihov spektar servisa i rešenja u skladu sa očekivanjima klijenta.

“Kada je reč o alatima, to je jedna od odluka koje donosimo zajedno – i klijent i mi. Što se organizaciono-kreativnog dela tiče, koristimo Jira, Microsoft Teams, InVision i Sketch uz jednostavnu naznaku da prirodna ljudska real-time komunikacija uvek ima prioritet”, ocenjuje Boško.

Pored komunikacije, najveći izazov za svaki biznis jeste i analiza podataka i tu Big Data stupa na scenu. Upravo na toj vrsti analize bazirano je GPTW rešenje. Nas je zanimalo nas je kako tačno funkcioniše ovaj momenat i o čemu je reč?

Naše rešenje čini da podaci dobiju smisao i postanu informacije. Poboljšanje radnih mesta stvara se upravo od njih. Rezultati analize velikih količina podataka pomažu kompanijama da budu bolje, čak i onda kada misle da su “na vrhu”, a pogotovo onima koje streme ka njemu.

Sledeći korak: Mašinsko učenje i novi ljudi

Takođe, iz HTEC-a kažu da bi Machine Learning koji planiraju da implementiraju sugerisao da pri anketiranju zaposlenih određena standardna pitanja ne moraju ni da se postavljaju, jer bi (uz određenu verovatnoću) prethodni odgovori sugerisali odgovor na njih. Skraćivanjem ankete na ovaj način ubrzao bi se proces dolaženja do podataka bez ugrožavanja njihovog integriteta.

Za ljude koji su spremni da razvijaju nove stvari, kažu naši sagovornici, mesta u GPTW timu uvek ima, što je ujedno i njihov odgovor na pitanje da li kompanija planira širenje tima koji u ovom trenutku radi na pomenutom projektu.

Prema njihovim rečima, najveći faktor zadovoljstva ljudi u HTEC-u su drugi ljudi, a tim GPTW postoji dovoljno dugo da ima razvijenu autentičnu timsku kulturu. Ta povezanost omogućava i posvećenost u intenzivnim periodima i kreiranje ovog kompleksnog proizvoda od nule.

“Veoma je važno dobiti novi pogled na rešenja i probleme u skladu sa iskustvom koje novi ljudi donose u tim. Suština je u pružanju vrednosti u različitim situacijama, sposobnosti da se racionalno razmišlja i odlučuje u skladu sa trenutnom situacijom“, zaključuju naši sagovornici.

Kompanija HTEC je trenutno u potrazi za novim zaposlenima, a više informacija o otvorenim pozicijama možete pronaći na zvaničnom sajtu kompanije.

Ostavi komentar

  1. Jovana

    Jovana

    24. 1. 2019. u 22:50 Odgovori

    Ajmo da pricamo o tome, kako ste uspeli da samohranu majku koju ste molili da predje i radi kod vas, posle 2 meseca uslovili da moze da ostane na poslu jedino pod uslovom da joj plata bude duplo manja nego ona koju je inicijalno dobila…

    O tome kako je menadzment gresku svalio na zaposlenu, a ne na menadzere koji su u rodbinskim odnosima.

    O tome da u korporaciji rade za vecu platu zena, kum, kumova zena, jer im je osnovna uloga “spijuniranje” zaposlenih.

    O falsifikovanju potpisa zaposlenih i slicnih stvari…
    Porazavajuce je sto spoznorskim postovim i nekim podkastima pokusavate da HTEC prestavite kao korporaciju koja brine o zaposlenima…

  2. HTEC Group

    HTEC Group

    25. 1. 2019. u 15:02 Odgovori

    Hej Jovana,

    Razumemo da i u procesima zapošljavanja i u samom radu u nekom sistemu uvek ima nepoklapanja očekivanja i razloga za nezadovoljstvo, ali rešenje nisu neistiniti i maliciozni navodi. I u slučajevima nepoklapanja očekivanja, HTEC se trudi da izađe u susret i pokaže razumevanje za lične situacije ljudi koji su u bilo kom trenutku bili zaposleni firme, jer smo na prvom mestu svi prvo ljudi.

    HTEC podržava različite aktivnosti svojih zaposlenih, kako bi imali mogućnosti da se razvijaju i na druge načine koje žele, a podcast je upravo primer toga, jer je osnovan kao inicijativa jednog od zaposlenih i sam sadržaj stvaraju sami zaposleni koji su zainteresovani za to. Sponzorisanim postovima imamo za cilj da približimo projekte na kojima radimo i timsku kulturu, kako bismo bili transparentniji prema IT zajednici.

    Nemamo za cilj da predstavljamo HTEC kao nešto što nismo, već se kroz sve naše aktivnosti trudimo da budemo otvoreni i delimo šta radimo i šta može koristiti IT zajednici.

  3. Marko S.

    Marko S.

    25. 1. 2019. u 22:14 Odgovori

    Ja sam bio na intervjuu u HTEC pre skoro godinu dana i nisam prosao intervju, ali mi je iskustvo sa intervjua bas pozitivno.
    Ono sto bih zamerio je sto i neke moje kolege sa faksa koji rade tamo se ponasaju kao da su u nekoj sekti, da su oni iznad svih drugih, oni na jednu a svi drugi na drugu, potcenjuju rad bilo koga ko ne radi tamo. Na cemu god da oni rade , sigurno ima i drugih koji rade dobre stvari.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.