HTEC: Kako smo digitalizovali posao klijenta koji posluje već 30 godina i ubrzali proces anketiranja zaposlenih

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Trenutna situacija na tržištu rada je takva da sve veći broj zaposlenih ima mogućnost da bira kompaniju u kojoj će raditi. Sa druge strane, firme ulažu sve više resursa kako bi ugodile zaposlenima i zadržale ih što duže unutar svojih redova. Takvo upravljanje zahteva konstantan feedback i evaluaciju zaposlenih o tome šta je u kompaniji dobro, a šta nije.

Kompanije svih veličina, a pogotovo one koje broje desetine i stotine hiljada zaposlenih, traže bržu evaluaciju, dok se u isto vreme suočavaju sa nedostatkom naprednih rešenja i alata koji im proces ocenivanja i anketiranja može ubrzati i sistematizovati – a sve u cilju toga da kompanije postanu bolji poslodavci.

Jednostavno govoreći, globalnom tržištu nedostajalo je entreprise rešenja za ocenu rada, a jedno takvo rešenje dolazi nam iz kompanije Great Place To Work čiji je osnovni cilj da stvori najbolje radno okruženje za zaposlene i da kompanijama pruži alate uz pomoć kojih dugotrajno mogu zadržati stručnjake.

Kada je došlo vreme da se proizvod za pripremu, anketiranje i analizu podataka digitalizuje, tehnički obogati, redizajnira i sistematizuje, u proces se uključio HTEC. Oni su zajedno sa GPTW krenuli da razvijaju potpuno novo rešenje sa ciljem da se pomogne krajnjim klijentima u nastojanju da postanu zaista najbolji poslodavci.

Rešenje koje nije namenjeno samo jednoj kompaniji

Boško Majdanac i Dušan Kolenović vode beogradski tim čiji je zadatak bio da osmisle, razviju i implementiraju novo rešenje – platformu za pripremu, sakupljanje i analizu podataka o zadovoljstvu zaposlenih koja je napravljena od nule. Koji to problem ovaj proizvod rešava? Boško i Dušan kažu:

Krajnji cilj platforme jeste da podrži brzo donošenje odluka o poboljšanju radnih uslova na osnovu direktnog feedback-a zaposlenih.

Kako iz HTEC-a dodaju krajnji korisnici servisa su svi zaposleni čije kompanije koriste GPTW softver za poboljšanje nivoa zadovoljstva poslom i okruženjem u kojem rade.

Pomenuto rešenje trenutno koristi oko 1.300 klijenata – od startapa pa sve do velikih kompanija. Sa poslednjim ažuriranjem platforma je još dostupnija za korišćenje i lako se može prilagoditi svim globalnim partnerima i klijentima koji koriste GPTW usluge – svim kompanijama koje žele da kreiraju najbolje okruženje za rad svojim zaposlenima.

Rešenje trenutno koristi 1.300 kompanija, a jedan od osnova je i za formiranje Fortune 100 liste na kojoj su Google, Twitter, Microsoft, Salesforce i Hilton.

Pre početka saradnje, kažu naši sagovornici, glavni izazov za tim bio je da se sagleda situacija od početka do kraja, da se postave u “ulogu krajnjeg korisnika”, da razumeju njegove potrebe, istovremeno im ostavljajući slobodu da vrate feedback.

To što su iz IT branše omogućilo im je da izazovima pristupe iz drugog ugla – nudeći unificirano rešenje koje je u stanju da prihvati ocene (feedback) apsolutno svih zaposlenih unutar jedne organizacije. Kako smo saznali od naših sagovornika, posvećenost detaljima su ti koji prave razliku između dobrog i premijum proizvoda.

Dušan i Boško dodaju da su korisnici softvera top i HR menadžment, čije kompanije imaju najviše koristi od zadovoljnih zaposlenih:

Direktna posledica zadovoljnih stručnjaka su bolji finansijski pokazatelji i dugoročna stabilnost. Često putem našeg alata, menadžment potvrdi svoje hipoteze o prostorima za poboljšanje, ali po pravilu otkrije nove.

Digitalizacija biznisa znači razumevanje problema – iz svakog ugla

Dušan za Netokraciju otkriva da su u saradnju sa GPTW krenuli pre nešto više od tri godine kada je tim otpočeo razvoj novog rešenja. Naš sagovornik kaže da je prvi korak bio razumevanje problema, nakon čega tim pristupa samoj izradi rešenja:

Proces kreiranja proizvoda odlično se vidi kroz primer prvog sprinta kreiranja naše platforme, gde rešenje koje smo tada dali u svojoj suštini ima iste atribute kao i rešenje koje se danas, 58 sprintova kasnije i dalje razvija i unapređuje. To su digitalna priprema, sakupljanje (anketiranje) i analiza podataka o zadovoljstvu zaposlenih.

Boško dodaje da tim koji radi na ovom rešenju često radi i u različitim vremenskim zonama –  a ova “mana” je iskorišćena kao prednost, s obzirom na to da je tim uvek bio jedan dan ispred glavnog tržišta – te je po potrebi uvek moglo da se odreaguje na vreme. Pravo igranje, naglašava naš sagovornik, uprkos različitim vremenskim zonama, počelo je tek kada se tim suočio sa nepredviđenim okolnostima: “Iz tog razloga, a prema potrebi, stalno kreiramo kratkoročne cross-funkcionalne timove u zavisnosti od rešenja koje je tim predložio.

Tim koji je zadužen za razvoj i implementaciju rešenja za klijenta GPTW tokom jednog od jutarnjih sastanaka.

Upravo ovi ad-hoc timovi imali su ulogu u situacijama kada je došlo do iznenadnog porasta broja korisnika na platformi – oni su rešavali problem, a zatim nastavljali dalji razvoj prema prioritetima. Naši sagovornici kažu da je upravo zbog toga oformljen i tim koji su činili Back End, FrontEnd, DevOps, kao i Quality Assurance inženjeri koji su analizirali stanje i bezbedno implementirali potrebno rešenje.

Kvalitetan alat – pola posla

Koji su to alati i tehnologije pomoću kojih je razvijana GPTW platforma? Boško i Dušan za Netokraciju kažu da je tim prvenstveno oslonjen na Microsoft razvojnu tehnologiju i njihov spektar servisa i rešenja u skladu sa očekivanjima klijenta.

“Kada je reč o alatima, to je jedna od odluka koje donosimo zajedno – i klijent i mi. Što se organizaciono-kreativnog dela tiče, koristimo Jira, Microsoft Teams, InVision i Sketch uz jednostavnu naznaku da prirodna ljudska real-time komunikacija uvek ima prioritet”, ocenjuje Boško.

Pored komunikacije, najveći izazov za svaki biznis jeste i analiza podataka i tu Big Data stupa na scenu. Upravo na toj vrsti analize bazirano je GPTW rešenje. Nas je zanimalo nas je kako tačno funkcioniše ovaj momenat i o čemu je reč?

Naše rešenje čini da podaci dobiju smisao i postanu informacije. Poboljšanje radnih mesta stvara se upravo od njih. Rezultati analize velikih količina podataka pomažu kompanijama da budu bolje, čak i onda kada misle da su “na vrhu”, a pogotovo onima koje streme ka njemu.

Sledeći korak: Mašinsko učenje i novi ljudi

Takođe, iz HTEC-a kažu da bi Machine Learning koji planiraju da implementiraju sugerisao da pri anketiranju zaposlenih određena standardna pitanja ne moraju ni da se postavljaju, jer bi (uz određenu verovatnoću) prethodni odgovori sugerisali odgovor na njih. Skraćivanjem ankete na ovaj način ubrzao bi se proces dolaženja do podataka bez ugrožavanja njihovog integriteta.

Za ljude koji su spremni da razvijaju nove stvari, kažu naši sagovornici, mesta u GPTW timu uvek ima, što je ujedno i njihov odgovor na pitanje da li kompanija planira širenje tima koji u ovom trenutku radi na pomenutom projektu.

Prema njihovim rečima, najveći faktor zadovoljstva ljudi u HTEC-u su drugi ljudi, a tim GPTW postoji dovoljno dugo da ima razvijenu autentičnu timsku kulturu. Ta povezanost omogućava i posvećenost u intenzivnim periodima i kreiranje ovog kompleksnog proizvoda od nule.

“Veoma je važno dobiti novi pogled na rešenja i probleme u skladu sa iskustvom koje novi ljudi donose u tim. Suština je u pružanju vrednosti u različitim situacijama, sposobnosti da se racionalno razmišlja i odlučuje u skladu sa trenutnom situacijom“, zaključuju naši sagovornici.

Kompanija HTEC je trenutno u potrazi za novim zaposlenima, a više informacija o otvorenim pozicijama možete pronaći na zvaničnom sajtu kompanije.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Katarina Anđelković: Veći broj žena na čelnim pozicijama u IT kompanijama – to bih volela da vidim

Povodom međunarodnog dana žena, donosimo vam specijal inspirativnih priča dama koje svojim radom svakodnevno doprinose razvoju domaće IT industrije.

Startapi i poslovanje

ICT Hub otvorio nove prostorije u Beogradu – 520m2 za 90 ljudi

Redakcija Netokracije imala je ekskluzivnu priliku da poseti novootvorene kancelarije ICT Hub-a u Beogradu koje se nalaze na Trgu Nikole Pašića. Ovo je drugi veliki coworking prostor ICT Hub-a pored kancelarija u ulici kralja Milana, koja nastavlja da radi normalnim tokom.

Startapi i poslovanje

Srpski Hyperfacade pomoću veštačke inteligencije projektuje fasade širom Evrope

Startap iz Pančeva nudi digitalizovana rešenja koja olakšavaju proces fasadnog inženjeringa, spajajući građevinsku i tehnološku industriju. O Hyperfacade startapu i misiji kojom je vođen, razgovarali smo sa osnivačem Nenadom Simićem.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Kako je Jovan Simić pokrenuo FK Miljakovac?

Gost 135. epizode Office Talks podkasta bio je Jovan Simić, čovek koji živi za sport, konkretno fudbal. Ta strast ga je vodila od humanitarnih sportskih akcija, preko PR pozicije u FK Voždovcu i Olimpijskom komitetu, pa sve do pokretanja svog fudbalskog kluba Miljakovac.

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Novost

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023. 

Upoznajte poslodavce

ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere, ali i netehničke kadrove

Multinacionalna kompanija ABBYY, koja razvija inteligentna rešenja za obradu dokumentacije, planira da do 2023. godine udvostruči broj domaćih stručnjaka s ciljem širenja poslovanja i stvaranja snažne tehnološke zajednice u Srbiji.