Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.
Trenutna situacija na tržištu rada je takva da sve veći broj zaposlenih ima mogućnost da bira kompaniju u kojoj će raditi. Sa druge strane, firme ulažu sve više resursa kako bi ugodile zaposlenima i zadržale ih što duže unutar svojih redova. Takvo upravljanje zahteva konstantan feedback i evaluaciju zaposlenih o tome šta je u kompaniji dobro, a šta nije.
Kompanije svih veličina, a pogotovo one koje broje desetine i stotine hiljada zaposlenih, traže bržu evaluaciju, dok se u isto vreme suočavaju sa nedostatkom naprednih rešenja i alata koji im proces ocenivanja i anketiranja može ubrzati i sistematizovati – a sve u cilju toga da kompanije postanu bolji poslodavci.
Jednostavno govoreći, globalnom tržištu nedostajalo je entreprise rešenja za ocenu rada, a jedno takvo rešenje dolazi nam iz kompanije Great Place To Work čiji je osnovni cilj da stvori najbolje radno okruženje za zaposlene i da kompanijama pruži alate uz pomoć kojih dugotrajno mogu zadržati stručnjake.
Kada je došlo vreme da se proizvod za pripremu, anketiranje i analizu podataka digitalizuje, tehnički obogati, redizajnira i sistematizuje, u proces se uključio HTEC. Oni su zajedno sa GPTW krenuli da razvijaju potpuno novo rešenje sa ciljem da se pomogne krajnjim klijentima u nastojanju da postanu zaista najbolji poslodavci.
Rešenje koje nije namenjeno samo jednoj kompaniji
Boško Majdanac i Dušan Kolenović vode beogradski tim čiji je zadatak bio da osmisle, razviju i implementiraju novo rešenje – platformu za pripremu, sakupljanje i analizu podataka o zadovoljstvu zaposlenih koja je napravljena od nule. Koji to problem ovaj proizvod rešava? Boško i Dušan kažu:
Krajnji cilj platforme jeste da podrži brzo donošenje odluka o poboljšanju radnih uslova na osnovu direktnog feedback-a zaposlenih.
Kako iz HTEC-a dodaju krajnji korisnici servisa su svi zaposleni čije kompanije koriste GPTW softver za poboljšanje nivoa zadovoljstva poslom i okruženjem u kojem rade.
Pomenuto rešenje trenutno koristi oko 1.300 klijenata – od startapa pa sve do velikih kompanija. Sa poslednjim ažuriranjem platforma je još dostupnija za korišćenje i lako se može prilagoditi svim globalnim partnerima i klijentima koji koriste GPTW usluge – svim kompanijama koje žele da kreiraju najbolje okruženje za rad svojim zaposlenima.

Pre početka saradnje, kažu naši sagovornici, glavni izazov za tim bio je da se sagleda situacija od početka do kraja, da se postave u “ulogu krajnjeg korisnika”, da razumeju njegove potrebe, istovremeno im ostavljajući slobodu da vrate feedback.
To što su iz IT branše omogućilo im je da izazovima pristupe iz drugog ugla – nudeći unificirano rešenje koje je u stanju da prihvati ocene (feedback) apsolutno svih zaposlenih unutar jedne organizacije. Kako smo saznali od naših sagovornika, posvećenost detaljima su ti koji prave razliku između dobrog i premijum proizvoda.
Dušan i Boško dodaju da su korisnici softvera top i HR menadžment, čije kompanije imaju najviše koristi od zadovoljnih zaposlenih:
Direktna posledica zadovoljnih stručnjaka su bolji finansijski pokazatelji i dugoročna stabilnost. Često putem našeg alata, menadžment potvrdi svoje hipoteze o prostorima za poboljšanje, ali po pravilu otkrije nove.
Digitalizacija biznisa znači razumevanje problema – iz svakog ugla
Dušan za Netokraciju otkriva da su u saradnju sa GPTW krenuli pre nešto više od tri godine kada je tim otpočeo razvoj novog rešenja. Naš sagovornik kaže da je prvi korak bio razumevanje problema, nakon čega tim pristupa samoj izradi rešenja:
Proces kreiranja proizvoda odlično se vidi kroz primer prvog sprinta kreiranja naše platforme, gde rešenje koje smo tada dali u svojoj suštini ima iste atribute kao i rešenje koje se danas, 58 sprintova kasnije i dalje razvija i unapređuje. To su digitalna priprema, sakupljanje (anketiranje) i analiza podataka o zadovoljstvu zaposlenih.
Boško dodaje da tim koji radi na ovom rešenju često radi i u različitim vremenskim zonama – a ova “mana” je iskorišćena kao prednost, s obzirom na to da je tim uvek bio jedan dan ispred glavnog tržišta – te je po potrebi uvek moglo da se odreaguje na vreme. Pravo igranje, naglašava naš sagovornik, uprkos različitim vremenskim zonama, počelo je tek kada se tim suočio sa nepredviđenim okolnostima: “Iz tog razloga, a prema potrebi, stalno kreiramo kratkoročne cross-funkcionalne timove u zavisnosti od rešenja koje je tim predložio.

Upravo ovi ad-hoc timovi imali su ulogu u situacijama kada je došlo do iznenadnog porasta broja korisnika na platformi – oni su rešavali problem, a zatim nastavljali dalji razvoj prema prioritetima. Naši sagovornici kažu da je upravo zbog toga oformljen i tim koji su činili Back End, FrontEnd, DevOps, kao i Quality Assurance inženjeri koji su analizirali stanje i bezbedno implementirali potrebno rešenje.
Kvalitetan alat – pola posla
Koji su to alati i tehnologije pomoću kojih je razvijana GPTW platforma? Boško i Dušan za Netokraciju kažu da je tim prvenstveno oslonjen na Microsoft razvojnu tehnologiju i njihov spektar servisa i rešenja u skladu sa očekivanjima klijenta.
“Kada je reč o alatima, to je jedna od odluka koje donosimo zajedno – i klijent i mi. Što se organizaciono-kreativnog dela tiče, koristimo Jira, Microsoft Teams, InVision i Sketch uz jednostavnu naznaku da prirodna ljudska real-time komunikacija uvek ima prioritet”, ocenjuje Boško.
Pored komunikacije, najveći izazov za svaki biznis jeste i analiza podataka i tu Big Data stupa na scenu. Upravo na toj vrsti analize bazirano je GPTW rešenje. Nas je zanimalo nas je kako tačno funkcioniše ovaj momenat i o čemu je reč?
Naše rešenje čini da podaci dobiju smisao i postanu informacije. Poboljšanje radnih mesta stvara se upravo od njih. Rezultati analize velikih količina podataka pomažu kompanijama da budu bolje, čak i onda kada misle da su “na vrhu”, a pogotovo onima koje streme ka njemu.
Sledeći korak: Mašinsko učenje i novi ljudi
Takođe, iz HTEC-a kažu da bi Machine Learning koji planiraju da implementiraju sugerisao da pri anketiranju zaposlenih određena standardna pitanja ne moraju ni da se postavljaju, jer bi (uz određenu verovatnoću) prethodni odgovori sugerisali odgovor na njih. Skraćivanjem ankete na ovaj način ubrzao bi se proces dolaženja do podataka bez ugrožavanja njihovog integriteta.
Za ljude koji su spremni da razvijaju nove stvari, kažu naši sagovornici, mesta u GPTW timu uvek ima, što je ujedno i njihov odgovor na pitanje da li kompanija planira širenje tima koji u ovom trenutku radi na pomenutom projektu.
Prema njihovim rečima, najveći faktor zadovoljstva ljudi u HTEC-u su drugi ljudi, a tim GPTW postoji dovoljno dugo da ima razvijenu autentičnu timsku kulturu. Ta povezanost omogućava i posvećenost u intenzivnim periodima i kreiranje ovog kompleksnog proizvoda od nule.
“Veoma je važno dobiti novi pogled na rešenja i probleme u skladu sa iskustvom koje novi ljudi donose u tim. Suština je u pružanju vrednosti u različitim situacijama, sposobnosti da se racionalno razmišlja i odlučuje u skladu sa trenutnom situacijom“, zaključuju naši sagovornici.
Kompanija HTEC je trenutno u potrazi za novim zaposlenima, a više informacija o otvorenim pozicijama možete pronaći na zvaničnom sajtu kompanije.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!