Važnija ličnost za uspeh kompanije - idealan kupac ili idealan kandidat za posao?

Važnija ličnost za uspeh kompanije – idealan kupac ili idealan kandidat za posao?

U nedavnom razgovoru s grupom HR profesionalaca pitala sam ih zašto se sve više priča o tome kako kandidate za poslove treba tretirati kao kupce. S obzirom na poprilično alarmantnu situaciju na tržištu rada iznenadio me je izuzetno mali broj kvalitetnih odgovora na moje pitanje. Zašto kažem alarmantna situacija?

Kažem zbog ove tri statistike:

  • 73% kandidata su pasivni tragači poslova
  • Najbolji kandidati nestaju s tržišta rada u roku od 10 dana
  • Od potrage posla do zapošljavanja, ostvari se do 50 interakcija (touch-points) s kandidatima

Upravo zbog ove tri statistike došlo je do prave revolucije u procesu regrutacije.
73% kandidata su pasivni tragači poslova. Činjenica da 73% ljudi ne traži aktivno posao, ali bi bili voljni da ga prihvate u slučaju bolje ponude, je pravi game-changer za svet regrutacije i akvizicije talenata.

Inovativne metode za pasivne kandidate

Uzmimo na primer jednu od najstarijih metoda objavljivanja poslova – job boards ili online portali za poslove. Oglašavanjem poslova na portale vaš oglas će videti samo 12% potencijalnih kandidata, to jest 12% ljudi koji aktivno traže nove poslove. Ova takozvana “objavi i moli” (Post & Pray) metoda regrutovanja nedovoljna je da se dođe do pravih ljudi!

Inovativnije metode zapošljavanja fokusirane su na pasivce. Oni su srećni tu gde su, gde su nagrađeni i dobro tretirani, ali zbog svoje ambicioznosti i želje za napretkom prihvatili bi bolju ponudu.

Kako bi se došlo do pasivnih kandidata, potrebno je koristiti inovativnije metode regrutacije kao što su recruitment marketing i inbound recruiting. U ovakvim metodama koriste se različite marketinške taktike u svrhu privlačenja pasivnih kandidata.

Najbolji kandidati nestaju s tržišta u roku od 10 dana!

Potraga za talentima postaje sve veća u poređenju sa ponudom. Prirodno, u takvim situacijama dolazi do disbalansa koji se, u svetu HR-a, naziva “borbom za talente” (The War for Talent).

Svesni situacije, talenti imaju više moći nego što su ikada ranije imali. Oni imaju daleko veću mogućnost izbora, istraživanja i pregovaranja u svojoj potrazi za poslovima. Najbolji kandidati ostaju slobodni na tržištu rada samo nešto više od nedelju dana.

One firme koje se na efikasniji način predstave kao poželjan poslodavac stvaraju ogromnu konkurentnu prednost i poseduju najjače oružje za njihovo osvajanje!
Naravno, ovo nije nimalo lak posao i nije nešto što se dogodi preko noći. Štaviše, uspešna employer branding strategija podrazumeva proces koji nikada ne prestaje. Međutim, ovakav pristup smatra se jedinom i najefikasnijom metodom privlačenja kvalitetne ljudske snage.

S potencijalnim kandidatima se ostvari i do 50 interakcija

Kandidati su svuda. Stranice karijera, vesti, job board-ovi, društvene mreže, novine, portali, lokalni događaji, sadašnji zaposleni, intervjui, e-mailovi samo su neki od mogućih interakcija s kandidatima.

Istraživanja su pokazala da na svom putu odabira poslodavca kandidat i kompanija mogu ostvariti i do 50 drugačijih online i offline interakcija ili tzv. touch-points. Mnogi poslodavci toga još uvek nisu svesni i ne vide važnost prezentovanja svog employer brand-a na ovim kanalima. Korišćenje promocija poslova, e-mail marketinga, social recruiting-a, pisanje kvalitetnog i informativnog sadržaja, optimizacija stranice karijera, izjave i iskustva sadašnjih zaposlenih, organizacija edukativnih i informativnih lokalnih događaja (talent networking) samo su neki od načina na koji najbolje firme promovišu sebe kao poželjne poslodavce i privlače talente.

Sve su ovo metode koje koriste kompanije koje gledaju na potencijalne kandidate kao na kupce. Ovakve kompanije imaju tri cilja: unaprediti odnose i komunikaciju sa kandidatima, unaprediti iskustva kandidata i podstaknuti njihovu angažovanost.

Ta tri cilja su temelj izgradnje kvalitetne baze kandidata (talent pool). Imati takvu bazu za HR-ovce danas znači zagarantovanu optimizaciju najvažnijih HR metrika.

Protivnika u borbi biće sve više

Ulaskom u Evropsku uniju “borba za talente” postaće još napetija. Mladoj i ambicioznoj ljudskoj snazi biće daleko lakše da ode i radi u inostranstvu. To sam iz prve ruke imala priliku da vidim u Hrvatskoj. Mnoge kompanije koje tada nisu imale problema sa nedostatkom ljudske snage ulaskom u Evropsku uniju izgubile su neke od svojih najboljih ljudi.

Da li vaša kompanija organizuje lokalna okupljanja? Da li ste ikada pomislili kako je ovo odličan način za širenje talent pool-a? ICT Hub

Ako ste firma koja je konkurentna na tržištu rada, firma koja razvija i koristi napredne tehnologije, budite spremni na to da ćete postati privlačna destinacija za privlačenje talenata. Spremite se na vreme i ne dozvolite da vam konkurencija oduzima najbolje ljude.

Zapamtite da plata više nije jedini i najveći faktor pri odabiru poslova. Zanimljivi projekti, zadovoljni zaposleni, fleksibilnost u radu, mogućnost učenja i napretka često su ljudima mnogo važniji. Preduhitrite konkurenciju i počnite da radite na izgradnji brenda poslodavca kojim će se vaši sadašnji zaposleni ponositi.

Kandidati VS kupci

Kada se priča o ponudi i potražnji, uglavnom se misli na svet usluga i proizvoda. Kada ljudi pričaju o brendovima, misli se na brendove proizvoda i usluga. Kada je tema marketing, misli se na promociju proizvoda i usluga. Kada se govori o ciljevima i produktivnosti, prvo nam padaju na pamet prodaja proizvoda i usluga. Međutim, ni proizvoda ni usluga ne bi bilo bez kvalitetne ljudske snage, a nju je sve teže pronaći!

Iz tog razloga danas se sve više priča o disbalansu ponude i potražnje talenata, o promovisanju poslova i brendova poslodavaca, o korišćenju marketinških metoda u regrutaciji, te o zapošljavanju talentovanih ljudi s ciljem unapređenja produktivnosti kompanija.

Verujte mi da je za pobedu u “borbi za talente” na potencijalne kandidate potrebno gledati kao na kupce. Tako ih i tretirajte!


Prijave su zatvorene!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.