UrbiGo lansirao pametnu baštu 'GreenCube' - sledi isporuka na evropsko tržište

UrbiGo lansirao pametnu baštu ‘GreenCube’ – sledi isporuka na evropsko tržište

Sa startapom UrbiGo iz Beograda imali smo priliku da se upoznamo u oktobru prethodne godine, kada je ovaj tim još bio na početku razvoja svog proizvoda, predstavljaljući takođe našu zemlju na velikom Slush startap takmičenju u Helsinkiju. Nekoliko meseci kasnije, UrbiGo je konačno lansirao svoj proizvod - pametnu baštu 'GreenCube'.

UrbiGo

Ovaj proizvod je, prema rečima Anje Čarapić kao suosnivača ovog startapa, stvoren nakon razgovora sa korisnicima, kada je četvoročlani tim došao do lako portabilnog, malog i moćnog zelenog gedžeta ali i aplikacije preko koje korisnici kontrolišu svoju mini-bašticu i uče o benefitima gajenja svojih biljaka, začina ili mini povrća na zabavan i zanimljiv način.

Sa Anjom smo opet imali priliku da porazgovaramo, ali ovog puta sa finalnim proizvodom na stolu. Kako ona kaže, tim je morao da što brže i efikasnije dođe do proizvoda koji korisnici žele da kupe, a samim tim je bilo neophodno izmeniti ideju sa kojom se na početku krenulo. Strpljenje se na kraju isplatilo i trenutno na listi čekanja za GreenCube, UrbiGo broji oko 500 ljudi i kompanija kako iz Srbije, tako i iz Engleske, Nemačke, Kanade i Holandije.

Lansirali ste GreenCube pametnu baštu. Koji je vaš biznis model i koja su predviđanja kada govorimo o prodaji GreenCube-a u narednih par meseci?

Anja: Trenutno je na našem sajtu moguće rezervisati svoj GreenCube gedžet po Early Bird ceni. Ova ponuda je ograničena na određeni broj korisnika i znači da će im proizvod biti isporučen po 50% nižoj ceni. Korisnici od nas dobijaju GreenCube pametnu bašticu, četiri kapsule u koje se sadi seme biljke i besplatnu aplikaciju, koja omogućava korisnicima da se povežu sa svojom mini-baštom, kontrolišu je i prelaze i prate nivoe kako njihove biljke napreduju.

GreenCube poseduje integrisan Wi-Fi modul, senzore za nivo vode i temperaturu prostora, kao i LED svetlo namenjeno rastu biljaka tako da korisnik samo treba da sipa vodu u rezervoar, a aplikacija će se pobrinuti da sve odradite kada i kako treba, iako niste kući. Inače, kada govorimo o biznis modelu i naplati, kapsule sa supstratom se menjaju na svaka 2-3 meseca, tako da se korisnici mogu pretplatiti na godišnju količinu dopuna koje će im stići taman kada iskoriste predhodne, tako da mogu gajiti nove začine.

UrbiGo
Pametna bašta omogućava korisnicima da putem aplikacije na mobilnom telefonu prate sve informacije o zasađenoj biljki.

Da li je GreenCube vaš finalni proizvod ili ćete u zavisnosti od korisničkih iskustava u narednom periodu imati određene modifikacije i ažuriranja mobilne aplikacije?

Anja: Verujemo da se ključ sjajnog korisničkog iskustva krije u stalnoj evoluciji proizvoda, bilo da se radi o hradveru ili softveru. Drago nam je da smo došli do proizvoda i aplikacije koju ljudi žele da koriste i kupe. Prvih 50 GreenCube bašti po Super Early Bird ponudi rasprodat je za nepune dve nedelje što nam je bila potvrda da idemo u dobrom pravcu i da jedan ovakav proizvod može da utiče na kreiranje pametnijih i zelenijih domova budućnosti. U narednom periodu ćemo se fokusirati na usavršavanje softvera kako bi kreirali jednostavno a moćno korisničko iskustvo, kao i na testiranje i isporuku prvih GreenCube-ova gde ćemo pratiti feedback korisnika i dalje usavršavati fizički proizvod.

Kada pričamo o tržištu ekoloških proizvoda, koje prodajne i marketing strategije primenjujete da biste došli do krajnjih kupaca?

Anja: Iskreno, naše ulaganje u marketing je bilo gotovo zanemarljivo, a korisnici su nam se javljali zato što su delili našu viziju i žele da se na zanimljiv način ponovo povežu sa prirodom i gaje nešto svoje. Najviše narudžbina došlo je sa par offline događaja gde smo predstavili GreenCube i aplikaciju kao i sa par online kanala gde imamo otvorenu komunikaciju sa korisnicima.

Prodajnu i marketing strategiju gradimo postepeno, kako razvijamo svoj proizvod, a trenutno razmatramo nekoliko ponuda za ulazak u retail. Živimo u eri pametnih i povezanih uređaja gde smo videli jasnu potrebu ljudi da se uz pomoć tehnologije ponovo povežu sa prirodom. Imamo jasno definisanu viziju i pridajemo dosta pažnje informacijama koje dobijamo od korisnika, a koji se pridružuju našoj viziji i dele našu energiju.

UrbiGo
Aleksandar Varničić i Anja Čarapić su osnivači ovog startapa koji sada broji ukupno četiri člana.

Tržište Srbije često još nije spremno i dovoljno edukovano o ovim proizvodima, da li možete da nam kažete procentualno koliko iznosi broj narudžbina iz Srbije i da li postoji pokazatelj da će ih biti više?

Anja: Iznenadili biste se koliko su ljudi u Srbiji spremni da izdvoje za proizvode kada je reč o oblasti zelene tehnologe – čak 60% narudžbina je odavde dok ostalih 40% dolazi iz zemalja Zapadne Evrope. Iako nam je teže da dopremo do većeg broja potrošača na stranom tržištu, bez ulaganja finansija u marketing, ipak smo dobili vrlo dobar odaziv i potražnju za Green Cube pametnu baštu.

Čak su nas kontaktirali i potrošači koji koriste konkurentske proizvode, prvenstveno zbog softverskog dela koji im daje osećaj da zaista uspevaju da gaje nešto sami. Sa intenzivnijom urbanizacijom potražnja za ovakvim proizvodima raste i tržišni potencijal koji je procenjen na 19 milijardi dolara samo u Americi, tako da vidimo svetlu budućnost za ovu industriju.

Da li nam možete reći nešto više o planovima za budućnost i na šta ćete se fokusirati u narednom periodu?

Anja: Pred nama je radno leto – planiramo da isporučimo limitiranu seriju GreenCube beta verzije do odabranih testera i prikupimo njihov feedback. Ali i da pripremimo teren za proizvodnju prve seriske proizvodnje GreenCube baštica i započnemo isporuku korisnicima koji su rezervisali proizvod. Sa druge strane, razvijamo marketing strategiju i želimo da prikupimo još rezervacija za GreenCube kako u Srbiji tako i na ciljanim tržištima Zapadne Evrope gde postoji još veći hype za ovakvim proizvodima.

Svi zainteresovani za pametnu GreenCube baštu ovog srpskog startapa, više detalja o porudžbinama mogu pronaći na zvaničnom sajtu UrbiGo-a. 

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    21. 6. 2018. u 11:08 Odgovori

    Baš sam prijatno iznenađen koliko ste napredovali od ideje kada sam čitao o ovome pre par meseci do sada do realizacije. Sajt vam je super odrađen i aplikacija sudeći po slikama kao i dizajn uređaja. Sve je na vrhunskom nivou, tako da svaka čast i samo tako nastavite 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Startapi i poslovanje

HTEC akvizirao novosadski Execom – sledi širenje baze klijenata i nova zapošljavanja

Domaća kompanija HTEC juče je objavila da je kupila novosadski Execom - još jednu veliku srpsku kompaniju koja takođe posluje u oblasti pružanja softverskih usluga.

E-commerce

Šta to u carinskim propisima koči dostavu pošiljki i možemo li nešto da uradimo povodom toga?

Situacija sa nedostavljanjem pošiljki sa Aliexpressa nekoliko meseci unazad većinu korisnika navela je da preispitaju čitav sistem - od avio saobraćaja do Pošte. U ovom tekstu, pak, bavimo se carinskim propisima. Šta se zakonski može unaprediti kako bi nam paketi stizali brže?

Propustili ste

Kultura 2.0

Pisanje kompanijskog bloga može da vam donese sve ili ništa – zavisno od toga kako ga i zašto pišete

Da li je sadržaj 'kralj', čak i ako radite u tehnološkoj kompaniji? Zavisi koga pitate, a svoja iskustva i savete ovaj put dele predstavnici kompanija i agencija kojima je pisanje bloga donelo nove ljude i veliku prepoznatljivost u industriji.

Startapi i poslovanje

OTP Grupa ponovo traži inovativne startape za svoj Startap Partnerski program

Ovaj program održava se po četvrti put i predstavlja priliku za sve inovativne kompanije koje žele da testiraju primenjivost svog proizvoda u bankarskom sektoru Centralne i Istočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Beogradski tim kompanije Florence Healthcare obezbeđuje lakše čuvanje dokumentacije korporacija koje testiraju vakcinu za COVID-19

Rastko Jokić, Software Director ove kompanije iz SAD, otkriva nam kako izgleda obezbeđivati tehničku podršku za klijenta koji vrši kliničko istraživanje vakcine za korona virus.

Startapi i poslovanje

Otvorene prijave za novi BioSense akcelerator – cilj je dalja digitalizacija privrede

Nakon prvog BioSens akceleratora realizovanog 2019. u okviru projekta ANTARES, Institut BioSens kroz novi program nastavlja da podržava inovativne preduzetnike u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Office Talks Podcast

Da li digitalci napuštaju gradove zbog korone?

Život u gradu ili na selu? Pitanje koje je posebno postalo aktuelno nakon izbijanja pandemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

Kako ostati produktivan i nakon 7 meseci rada od kuće – otkrivaju nam članovi novosadskog COING-a

Rad od kuće, pogotovo kada to nije opcija već potreba, može imati i svoje negativne efekte. Za roditelje i mlade parove koji ne mogu da se distanciraju tokom radnog vremena rad od kuće čini se više kao kazna nego kao benefit - no to ne mora da bude tako, kao što su nam otkrili zaposleni u novosadskoj kompaniji COING.