UrbiGo lansirao pametnu baštu ‘GreenCube’ – sledi isporuka na evropsko tržište

Sa startapom UrbiGo iz Beograda imali smo priliku da se upoznamo u oktobru prethodne godine, kada je ovaj tim još bio na početku razvoja svog proizvoda, predstavljaljući takođe našu zemlju na velikom Slush startap takmičenju u Helsinkiju. Nekoliko meseci kasnije, UrbiGo je konačno lansirao svoj proizvod - pametnu baštu 'GreenCube'.

UrbiGo

Ovaj proizvod je, prema rečima Anje Čarapić kao suosnivača ovog startapa, stvoren nakon razgovora sa korisnicima, kada je četvoročlani tim došao do lako portabilnog, malog i moćnog zelenog gedžeta ali i aplikacije preko koje korisnici kontrolišu svoju mini-bašticu i uče o benefitima gajenja svojih biljaka, začina ili mini povrća na zabavan i zanimljiv način.

Sa Anjom smo opet imali priliku da porazgovaramo, ali ovog puta sa finalnim proizvodom na stolu. Kako ona kaže, tim je morao da što brže i efikasnije dođe do proizvoda koji korisnici žele da kupe, a samim tim je bilo neophodno izmeniti ideju sa kojom se na početku krenulo. Strpljenje se na kraju isplatilo i trenutno na listi čekanja za GreenCube, UrbiGo broji oko 500 ljudi i kompanija kako iz Srbije, tako i iz Engleske, Nemačke, Kanade i Holandije.

Lansirali ste GreenCube pametnu baštu. Koji je vaš biznis model i koja su predviđanja kada govorimo o prodaji GreenCube-a u narednih par meseci?

Anja: Trenutno je na našem sajtu moguće rezervisati svoj GreenCube gedžet po Early Bird ceni. Ova ponuda je ograničena na određeni broj korisnika i znači da će im proizvod biti isporučen po 50% nižoj ceni. Korisnici od nas dobijaju GreenCube pametnu bašticu, četiri kapsule u koje se sadi seme biljke i besplatnu aplikaciju, koja omogućava korisnicima da se povežu sa svojom mini-baštom, kontrolišu je i prelaze i prate nivoe kako njihove biljke napreduju.

GreenCube poseduje integrisan Wi-Fi modul, senzore za nivo vode i temperaturu prostora, kao i LED svetlo namenjeno rastu biljaka tako da korisnik samo treba da sipa vodu u rezervoar, a aplikacija će se pobrinuti da sve odradite kada i kako treba, iako niste kući. Inače, kada govorimo o biznis modelu i naplati, kapsule sa supstratom se menjaju na svaka 2-3 meseca, tako da se korisnici mogu pretplatiti na godišnju količinu dopuna koje će im stići taman kada iskoriste predhodne, tako da mogu gajiti nove začine.

UrbiGo
Pametna bašta omogućava korisnicima da putem aplikacije na mobilnom telefonu prate sve informacije o zasađenoj biljki.

Da li je GreenCube vaš finalni proizvod ili ćete u zavisnosti od korisničkih iskustava u narednom periodu imati određene modifikacije i ažuriranja mobilne aplikacije?

Anja: Verujemo da se ključ sjajnog korisničkog iskustva krije u stalnoj evoluciji proizvoda, bilo da se radi o hradveru ili softveru. Drago nam je da smo došli do proizvoda i aplikacije koju ljudi žele da koriste i kupe. Prvih 50 GreenCube bašti po Super Early Bird ponudi rasprodat je za nepune dve nedelje što nam je bila potvrda da idemo u dobrom pravcu i da jedan ovakav proizvod može da utiče na kreiranje pametnijih i zelenijih domova budućnosti. U narednom periodu ćemo se fokusirati na usavršavanje softvera kako bi kreirali jednostavno a moćno korisničko iskustvo, kao i na testiranje i isporuku prvih GreenCube-ova gde ćemo pratiti feedback korisnika i dalje usavršavati fizički proizvod.

Kada pričamo o tržištu ekoloških proizvoda, koje prodajne i marketing strategije primenjujete da biste došli do krajnjih kupaca?

Anja: Iskreno, naše ulaganje u marketing je bilo gotovo zanemarljivo, a korisnici su nam se javljali zato što su delili našu viziju i žele da se na zanimljiv način ponovo povežu sa prirodom i gaje nešto svoje. Najviše narudžbina došlo je sa par offline događaja gde smo predstavili GreenCube i aplikaciju kao i sa par online kanala gde imamo otvorenu komunikaciju sa korisnicima.

Prodajnu i marketing strategiju gradimo postepeno, kako razvijamo svoj proizvod, a trenutno razmatramo nekoliko ponuda za ulazak u retail. Živimo u eri pametnih i povezanih uređaja gde smo videli jasnu potrebu ljudi da se uz pomoć tehnologije ponovo povežu sa prirodom. Imamo jasno definisanu viziju i pridajemo dosta pažnje informacijama koje dobijamo od korisnika, a koji se pridružuju našoj viziji i dele našu energiju.

UrbiGo
Aleksandar Varničić i Anja Čarapić su osnivači ovog startapa koji sada broji ukupno četiri člana.

Tržište Srbije često još nije spremno i dovoljno edukovano o ovim proizvodima, da li možete da nam kažete procentualno koliko iznosi broj narudžbina iz Srbije i da li postoji pokazatelj da će ih biti više?

Anja: Iznenadili biste se koliko su ljudi u Srbiji spremni da izdvoje za proizvode kada je reč o oblasti zelene tehnologe – čak 60% narudžbina je odavde dok ostalih 40% dolazi iz zemalja Zapadne Evrope. Iako nam je teže da dopremo do većeg broja potrošača na stranom tržištu, bez ulaganja finansija u marketing, ipak smo dobili vrlo dobar odaziv i potražnju za Green Cube pametnu baštu.

Čak su nas kontaktirali i potrošači koji koriste konkurentske proizvode, prvenstveno zbog softverskog dela koji im daje osećaj da zaista uspevaju da gaje nešto sami. Sa intenzivnijom urbanizacijom potražnja za ovakvim proizvodima raste i tržišni potencijal koji je procenjen na 19 milijardi dolara samo u Americi, tako da vidimo svetlu budućnost za ovu industriju.

Da li nam možete reći nešto više o planovima za budućnost i na šta ćete se fokusirati u narednom periodu?

Anja: Pred nama je radno leto – planiramo da isporučimo limitiranu seriju GreenCube beta verzije do odabranih testera i prikupimo njihov feedback. Ali i da pripremimo teren za proizvodnju prve seriske proizvodnje GreenCube baštica i započnemo isporuku korisnicima koji su rezervisali proizvod. Sa druge strane, razvijamo marketing strategiju i želimo da prikupimo još rezervacija za GreenCube kako u Srbiji tako i na ciljanim tržištima Zapadne Evrope gde postoji još veći hype za ovakvim proizvodima.

Svi zainteresovani za pametnu GreenCube baštu ovog srpskog startapa, više detalja o porudžbinama mogu pronaći na zvaničnom sajtu UrbiGo-a. 

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    21. 6. 2018. u 11:08 Odgovori

    Baš sam prijatno iznenađen koliko ste napredovali od ideje kada sam čitao o ovome pre par meseci do sada do realizacije. Sajt vam je super odrađen i aplikacija sudeći po slikama kao i dizajn uređaja. Sve je na vrhunskom nivou, tako da svaka čast i samo tako nastavite 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!