UrbiGo lansirao pametnu baštu ‘GreenCube’ – sledi isporuka na evropsko tržište

Sa startapom UrbiGo iz Beograda imali smo priliku da se upoznamo u oktobru prethodne godine, kada je ovaj tim još bio na početku razvoja svog proizvoda, predstavljaljući takođe našu zemlju na velikom Slush startap takmičenju u Helsinkiju. Nekoliko meseci kasnije, UrbiGo je konačno lansirao svoj proizvod - pametnu baštu 'GreenCube'.

UrbiGo

Ovaj proizvod je, prema rečima Anje Čarapić kao suosnivača ovog startapa, stvoren nakon razgovora sa korisnicima, kada je četvoročlani tim došao do lako portabilnog, malog i moćnog zelenog gedžeta ali i aplikacije preko koje korisnici kontrolišu svoju mini-bašticu i uče o benefitima gajenja svojih biljaka, začina ili mini povrća na zabavan i zanimljiv način.

Sa Anjom smo opet imali priliku da porazgovaramo, ali ovog puta sa finalnim proizvodom na stolu. Kako ona kaže, tim je morao da što brže i efikasnije dođe do proizvoda koji korisnici žele da kupe, a samim tim je bilo neophodno izmeniti ideju sa kojom se na početku krenulo. Strpljenje se na kraju isplatilo i trenutno na listi čekanja za GreenCube, UrbiGo broji oko 500 ljudi i kompanija kako iz Srbije, tako i iz Engleske, Nemačke, Kanade i Holandije.

Lansirali ste GreenCube pametnu baštu. Koji je vaš biznis model i koja su predviđanja kada govorimo o prodaji GreenCube-a u narednih par meseci?

Anja: Trenutno je na našem sajtu moguće rezervisati svoj GreenCube gedžet po Early Bird ceni. Ova ponuda je ograničena na određeni broj korisnika i znači da će im proizvod biti isporučen po 50% nižoj ceni. Korisnici od nas dobijaju GreenCube pametnu bašticu, četiri kapsule u koje se sadi seme biljke i besplatnu aplikaciju, koja omogućava korisnicima da se povežu sa svojom mini-baštom, kontrolišu je i prelaze i prate nivoe kako njihove biljke napreduju.

GreenCube poseduje integrisan Wi-Fi modul, senzore za nivo vode i temperaturu prostora, kao i LED svetlo namenjeno rastu biljaka tako da korisnik samo treba da sipa vodu u rezervoar, a aplikacija će se pobrinuti da sve odradite kada i kako treba, iako niste kući. Inače, kada govorimo o biznis modelu i naplati, kapsule sa supstratom se menjaju na svaka 2-3 meseca, tako da se korisnici mogu pretplatiti na godišnju količinu dopuna koje će im stići taman kada iskoriste predhodne, tako da mogu gajiti nove začine.

UrbiGo
Pametna bašta omogućava korisnicima da putem aplikacije na mobilnom telefonu prate sve informacije o zasađenoj biljki.

Da li je GreenCube vaš finalni proizvod ili ćete u zavisnosti od korisničkih iskustava u narednom periodu imati određene modifikacije i ažuriranja mobilne aplikacije?

Anja: Verujemo da se ključ sjajnog korisničkog iskustva krije u stalnoj evoluciji proizvoda, bilo da se radi o hradveru ili softveru. Drago nam je da smo došli do proizvoda i aplikacije koju ljudi žele da koriste i kupe. Prvih 50 GreenCube bašti po Super Early Bird ponudi rasprodat je za nepune dve nedelje što nam je bila potvrda da idemo u dobrom pravcu i da jedan ovakav proizvod može da utiče na kreiranje pametnijih i zelenijih domova budućnosti. U narednom periodu ćemo se fokusirati na usavršavanje softvera kako bi kreirali jednostavno a moćno korisničko iskustvo, kao i na testiranje i isporuku prvih GreenCube-ova gde ćemo pratiti feedback korisnika i dalje usavršavati fizički proizvod.

Kada pričamo o tržištu ekoloških proizvoda, koje prodajne i marketing strategije primenjujete da biste došli do krajnjih kupaca?

Anja: Iskreno, naše ulaganje u marketing je bilo gotovo zanemarljivo, a korisnici su nam se javljali zato što su delili našu viziju i žele da se na zanimljiv način ponovo povežu sa prirodom i gaje nešto svoje. Najviše narudžbina došlo je sa par offline događaja gde smo predstavili GreenCube i aplikaciju kao i sa par online kanala gde imamo otvorenu komunikaciju sa korisnicima.

Prodajnu i marketing strategiju gradimo postepeno, kako razvijamo svoj proizvod, a trenutno razmatramo nekoliko ponuda za ulazak u retail. Živimo u eri pametnih i povezanih uređaja gde smo videli jasnu potrebu ljudi da se uz pomoć tehnologije ponovo povežu sa prirodom. Imamo jasno definisanu viziju i pridajemo dosta pažnje informacijama koje dobijamo od korisnika, a koji se pridružuju našoj viziji i dele našu energiju.

UrbiGo
Aleksandar Varničić i Anja Čarapić su osnivači ovog startapa koji sada broji ukupno četiri člana.

Tržište Srbije često još nije spremno i dovoljno edukovano o ovim proizvodima, da li možete da nam kažete procentualno koliko iznosi broj narudžbina iz Srbije i da li postoji pokazatelj da će ih biti više?

Anja: Iznenadili biste se koliko su ljudi u Srbiji spremni da izdvoje za proizvode kada je reč o oblasti zelene tehnologe – čak 60% narudžbina je odavde dok ostalih 40% dolazi iz zemalja Zapadne Evrope. Iako nam je teže da dopremo do većeg broja potrošača na stranom tržištu, bez ulaganja finansija u marketing, ipak smo dobili vrlo dobar odaziv i potražnju za Green Cube pametnu baštu.

Čak su nas kontaktirali i potrošači koji koriste konkurentske proizvode, prvenstveno zbog softverskog dela koji im daje osećaj da zaista uspevaju da gaje nešto sami. Sa intenzivnijom urbanizacijom potražnja za ovakvim proizvodima raste i tržišni potencijal koji je procenjen na 19 milijardi dolara samo u Americi, tako da vidimo svetlu budućnost za ovu industriju.

Da li nam možete reći nešto više o planovima za budućnost i na šta ćete se fokusirati u narednom periodu?

Anja: Pred nama je radno leto – planiramo da isporučimo limitiranu seriju GreenCube beta verzije do odabranih testera i prikupimo njihov feedback. Ali i da pripremimo teren za proizvodnju prve seriske proizvodnje GreenCube baštica i započnemo isporuku korisnicima koji su rezervisali proizvod. Sa druge strane, razvijamo marketing strategiju i želimo da prikupimo još rezervacija za GreenCube kako u Srbiji tako i na ciljanim tržištima Zapadne Evrope gde postoji još veći hype za ovakvim proizvodima.

Svi zainteresovani za pametnu GreenCube baštu ovog srpskog startapa, više detalja o porudžbinama mogu pronaći na zvaničnom sajtu UrbiGo-a. 

Ostavi komentar

  1. Ivan

    Ivan

    21. 6. 2018. u 11:08 Odgovori

    Baš sam prijatno iznenađen koliko ste napredovali od ideje kada sam čitao o ovome pre par meseci do sada do realizacije. Sajt vam je super odrađen i aplikacija sudeći po slikama kao i dizajn uređaja. Sve je na vrhunskom nivou, tako da svaka čast i samo tako nastavite 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.