4.000 primeraka grafičke novele o Tesli dostupno za čitaoce iz Srbije

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

4.000 primeraka grafičke novele o Tesli dostupno za čitaoce iz Srbije

Nestvarni um Nikole Tesle inspirisao je italijanskog umetnika da priredi grafičku novelu koja je, nakon uspeha na Kickstarteru, konačno objavljena i dostupna čitaocima u Srbiji.

Možda se neki od vas sećaju da smo u toku prošle godine pisali o tome da je pokrenuta Kickstarter kampanja koja je za cilj imala da se prikupe sredstva kako bi grafička novela o svetski poznatom naučniku mogla da uđe u proces produkcije i štampanja. Sama kampanja je za svega 48 sati postigla uspeh, pa se štampanje 2.000 primeraka koliko je bilo planirano na početku, tada činilo kao i te kako ostvarljiv cilj.

Nešto manje od godinu dana kasnije i sami smo svedoci da, se zahvaljujući izdavačkoj kući Komshe, pomenuta novela nalazi na policama knjižara u Srbiji, kako u fizičkim prodavnicama tako i putem online opcije za kupovinu. Idejni tvorac i glavni kreativac za plasiranje ove knjige je Danijele Meuči, italijanski umetnik koji je zavoleo Srbiju i koji dugo izučava život i rad Nikole Tesle, a sa kojim smo tim povodom imali priliku da razgovaramo.

Uprkos izazovima, novela je pronašla put do publike

“Kampanja na Kickstarteru je bila krucijalna za realizaciju ovog projekta i veoma smo zadovoljni rezultatima. Samo saznanje da nas je 180 ljudi iz celog sveta podržalo, od Srbije, Velike Britanije, Slovenije i SAD-a, preko Saudijske Arabije, Australije, Tajvana itd, zaista je sjajno i veoma smo im zahvalni”, iskreno započinje naš razgovor Danijele.

Danijele Meuči, grafički dizajner i ilustrator, u jednom od svojih umetničkih izdanja.

Prema njegovim rečima, ovo je bila prva crowdfunding kampanja u kojoj on i njegovi pomoćnici iz Srbije nisu znali šta sve mogu da očekuju, pa su u procesu realizacije kampanje mnogo toga naučili. Meuči ne krije optimizam da bi sledeća kampanja mogla da bude znatno uspešnija. Inače, od same Kickstarter kampanje novela je pretrpela određene izmene, pa nam je naš sagovornik govorio nešto više o tome i izazovima sa kojima su se suočili:

Ništa se posebno nije promenilo osim toga što se broj strana u noveli povećao za 30%. U startu smo planirali grafičku novelu od oko 130 strana a na kraju smo završili sa 196 strana. Držali smo se storyboard-a, ali smo bili otvoreni i da u toku procesa izrade grafičke novele dodamo neke nove događaje iz Teslinog života, o kojima smo usput saznali.

Bilo je puno posla i na tekstovima jer smo paralelno radili i na engleskom i srpskom izdanju. Dosta nas je poremetio i veliki rast cene papira. U periodu od dva meseca cena je skočila za 40% i pored toga nije bilo dovoljno papira na tržištu, ali smo uspeli i tu situaciju da prebrodimo.

Govoreći nam o svome delu kao i o tome šta publika od njega može očekivati, Danijele kaže da se ovde radi o edukativnoj grafičkoj noveli koja ljudima dočarava Teslin neverovatni život koji je često zanemaren i krivo predstavljen. Prema njegovim rečima, priča je urađena na osnovu velikog intervjua koji je Tesla dao Liberty magazinu 1935. godine, i to je bila osnova u radu što je Danijelea odvelo do nekih otkrića o Teslinom životu koji su samo nekoliko puta spomenuti do sada.

Naš sagovornik ističe da će ova grafička novela otkriti čoveka iza genija kakav je bio Nikola Tesla i borbu koja ga je vodila ka sjajnim otkrićima i dostignućima:

Ne volim da gledam filmove i čitam stripove gde je Tesla predstavljen kao neki psihopata sa super moćima i slično, zbog toga je ovaj projekat skroz realističan i pokazuje Teslu u pravom svetlu, kakav je on bio sa svim svojim vrlinama i manama.

On je bio čovek ispred svog vremena, i ljudi su lako znali da ga okarakterišu kao čudnog ili ludog, ali ustvari on je u velikoj meri bio okružen zatucanim ljudima koji nisu razumeli o kakvom progresu i napretku je on pričao.

Grafička novela podseća na strip koji na jedan zanimljiv i kreativan način predstavlja život i rad velikog svetskog naučnika.

Početak rada na novim projektima

Ono što smo uspeli da saznamo od strane našeg sagovornika, jeste da su samo istraživanje za knjigu i njena izrada trajali dve godine. Štaviše, strip crtač nije primaran Danijeleov posao, bar ne još, tako da je i on sam kombinovao vreme između posla dizajnera što trenutno radi i strip crtača. Govoreći nam o načinu izdavanja novele i određivanju broja tiraža, Meuči za Netokraciju otkriva više detalja:

Sam proces izdavanja grafičke novele je prošao dobro jer izdavačka kuća Komshe ima dugogodišnje iskustvo u oblasti izdavaštva, ali nas je definitivno veliko povećanje cene papira i to što ga nije bilo u dovoljnim količinama na tržištu, usporilo za neke dve do tri nedelje u samom procesu štampanja.

Na kraju smo odštampali 2.000 primeraka engleske i 2.000 srpske verzije grafičke novele. Pored velikog broja knjižara širom Srbije, grafička novelamože da se nabavi i preko sajta izdavača: srpsko izdanje i englesko izdanje.

Kako se naš razgovor bližio kraju, Danijele nam je pričao i o tome koji su njegovi naredni planovi kada je reč o životu i radu u Srbiji, gde nam je on otkrio da je već počeo da radi na novoj grafičkoj noveli zasnovanom na istinitim događajima koji su se desili njemu ili njegovim prijateljima u Srbiji, ali o tom projektu, kaže Danijele, pričali bismo neki drugi put.

Ono što je bitno napomenuti, jeste da u ovom trenutku, tačnije u periodu od 13. do 22. juna, traje izložba radova u vezi novele o Tesli ovog italijanskog umetnika u O3on galeriji u Dorćol Platzu gde su originalni delovi prvi put izloženi, kao i printovi u velikom formatu. Između ostalog, naš sagovornik otkriva da se jako raduje što će 21. juna biti zvanični učesnik konferencije Beogradski Kontrapunkt koja je ove godine posvećena Nikoli Tesli.

“Što se tiče daljih planova, voleo bih da okupim strip crtače ovde u Beogradu, u neku vrstu grupe i motivišem ih da realizuju svoje stripove i grafičke književne narative, i da organizujem internacionalni festival u vezi toga u budućnosti. Za sada je to san, ali svaki projekat je tako krenuo, iz sna, zar ne?”, zaključio je na kraju Danijele.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.