Google platio 25 miliona dolara za .app domen

Google platio 25 miliona dolara za .app domen

Poslednja u nizu "domenskih" aukcija pokazala se krajnje uspešnom za Google. Plativši čak $25 miliona za prava na distribuciju .app domena, kompanija nastoji da omogući developerima jedinstveno mesto za prikazivanje njihovog rada, ali i jasno stavlja do znanja da se stvari polako zagrevaju na polju servisa za registraciju domena.

google_app

Pre nekoliko dana Google je otkupio prava na .app domenski prostor pobedivši jedanaest drugih ponuđača na aukciji u organizaciji ICANN-a. Za prava je izdvojio 25.001.000 dolara, što je čak četiri puta više od prethodnog rekorda iz septembra prošle godine, kada .tech domen plaćen 6.760.000 zelenih američkih novčanica, a sa te aukcije Google je izašao kao poražen.

Evo šta su rekli iz kompanije povodom kupovine:

Ovaj novi gTLD će omogućiti developerima aplikacija da izaberu domen i ime websajta tako da ono jasno signalizira opštoj populaciji da se sajtovi na .app domenu zaista odnose na aplikacije i developere. Istovremeno, ovime jasno stavljamo do znanja korisnicima da je ovo domenski prostor u kome mogu pronaći informacije o aplikacijama i developerima koristeći kratak i jasan URL.

Podsetimo se malo istorije: ICAAN je 2008. godine je usvojio inicijativu za otvaranje mogućnosti za registraciju internacionalizovanih domena (IDN), odnosno domena na lokalnim pismima. Naredni korak je inicijativa za otvaranje novih gTLD (generičkih top-level domena). Ubrzo je otvoren proces apliciranja i sve što je bilo je potrebno da ispoštujete rok, 185.000 dolara, i ako je dokumentacija potpuna i nema konkurencije, zahtev je odobren. Ukupno je stiglo 1930 zahteva, i oni će se obrađivati još neko vreme po redosledu koji je odredila lutrija. Svake nedelje neki novi domenski prostor počne sa registracijom.

Velika opklada na domene

Google je 2012. aplicirao za 101 domen, a od interesantnijih imena možemo videti .ads, .app, .baby, .blog, .book, .buy, .car, .docs, .film, .game, inc, .mail, .movie, .music, .shop, .tech, .vip i drugi. Neki od ovih domena danas su u Google-ovom vlasništvu, prijave za neke još nisu došle na red, a u nekim slučajevima domene su izgubili na aukcijama.

Prošle godine, Google je najavio da je njihov servis za registraciju domena u beta fazi, i to je sve što za sada imamo od informacija. Google Domains dostupan je samo u Americi, a trenutno njihove nove gTLD domene možete registrovati preko drugih registara. Ipak, prema svim najavama, ulazak kompanije u biznis sa domenima doneće značajne novine na tržištu, jer je od starta najavljena potpuna transparentnost po pitanju cena, a ostvarena su i strateška partnerstva sa online servisima za laku i brzu izradu sajtova kao što su Shopify, Squarespace, Wix i Weebly.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.