Google platio 25 miliona dolara za .app domen

Google platio 25 miliona dolara za .app domen

Poslednja u nizu "domenskih" aukcija pokazala se krajnje uspešnom za Google. Plativši čak $25 miliona za prava na distribuciju .app domena, kompanija nastoji da omogući developerima jedinstveno mesto za prikazivanje njihovog rada, ali i jasno stavlja do znanja da se stvari polako zagrevaju na polju servisa za registraciju domena.

google_app

Pre nekoliko dana Google je otkupio prava na .app domenski prostor pobedivši jedanaest drugih ponuđača na aukciji u organizaciji ICANN-a. Za prava je izdvojio 25.001.000 dolara, što je čak četiri puta više od prethodnog rekorda iz septembra prošle godine, kada .tech domen plaćen 6.760.000 zelenih američkih novčanica, a sa te aukcije Google je izašao kao poražen.

Evo šta su rekli iz kompanije povodom kupovine:

Ovaj novi gTLD će omogućiti developerima aplikacija da izaberu domen i ime websajta tako da ono jasno signalizira opštoj populaciji da se sajtovi na .app domenu zaista odnose na aplikacije i developere. Istovremeno, ovime jasno stavljamo do znanja korisnicima da je ovo domenski prostor u kome mogu pronaći informacije o aplikacijama i developerima koristeći kratak i jasan URL.

Podsetimo se malo istorije: ICAAN je 2008. godine je usvojio inicijativu za otvaranje mogućnosti za registraciju internacionalizovanih domena (IDN), odnosno domena na lokalnim pismima. Naredni korak je inicijativa za otvaranje novih gTLD (generičkih top-level domena). Ubrzo je otvoren proces apliciranja i sve što je bilo je potrebno da ispoštujete rok, 185.000 dolara, i ako je dokumentacija potpuna i nema konkurencije, zahtev je odobren. Ukupno je stiglo 1930 zahteva, i oni će se obrađivati još neko vreme po redosledu koji je odredila lutrija. Svake nedelje neki novi domenski prostor počne sa registracijom.

Velika opklada na domene

Google je 2012. aplicirao za 101 domen, a od interesantnijih imena možemo videti .ads, .app, .baby, .blog, .book, .buy, .car, .docs, .film, .game, inc, .mail, .movie, .music, .shop, .tech, .vip i drugi. Neki od ovih domena danas su u Google-ovom vlasništvu, prijave za neke još nisu došle na red, a u nekim slučajevima domene su izgubili na aukcijama.

Prošle godine, Google je najavio da je njihov servis za registraciju domena u beta fazi, i to je sve što za sada imamo od informacija. Google Domains dostupan je samo u Americi, a trenutno njihove nove gTLD domene možete registrovati preko drugih registara. Ipak, prema svim najavama, ulazak kompanije u biznis sa domenima doneće značajne novine na tržištu, jer je od starta najavljena potpuna transparentnost po pitanju cena, a ostvarena su i strateška partnerstva sa online servisima za laku i brzu izradu sajtova kao što su Shopify, Squarespace, Wix i Weebly.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.