Fortuna Esports: 'EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige'

Fortuna Esports: ‘EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige’

O tome šta se sve sprema u Fortuninoj esport 'kuhinji' i koji su naredni planovi, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, osnivačem.

Još od intervjua pre godinu dana kada smo pisali o Fortuni kao jednom od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji, ova organizacija je znatno napredovala uvodeći novine koje su uticale na podizanje kvaliteta srpskog esporta.

Mihajlo Jovanović Džaril, direktor i osnivač ove kompanije, za Netokraciju govori o uspehu pobednika EBL-a u EU Mastersu i tome šta publika može očekivati u periodu koji sledi.

Iza ove kompanije su već tri uspešne sezone EBL-a (Esport Balkan Lige), koja okuplja timove iz regiona, a čiji pobednik ima pravo nastupa u elitnom EU Mastersu. Planova za naredni period u ovoj organizaciji ima dosta, a poslednja vest koja stiže iz Fortune je uvođenje poznate video igre Dota 2 kao sastavni deo pomenute lige.

„Dota 2 je nekako godinama zapostavljena igra na domaćoj esport sceni, čiji potencijal nije dovoljno istražen. Rešili smo da joj damo šansu i vidimo kakav će biti odziv“, započinje razgovor Mihajlo, dodavši da su za ovaj plan od ozbiljnih igrača dobili samo reči hvale, te da postoje određena očekivanja koja ovaj tima nastoji da ispuni:

Dota je originalna MOBA, igra od koje je sve počelo i koja okuplja jednu malo zreliju zajednicu. Odlučili smo se da za razliku od CS:GO-a za Dotu primenimo isti „recept“ koji smo primenili na LoL pre nekoliko godina i krenemo polako, a rast ekosistema ostvarimo postepeno ali uz podršku našeg iskustva i drugih prednosti koje EBL brend nosi.

Beogradska Kombank dvorana okupila je veliki broj ljubitelja esporta koji su imali priliku da gledaju zanimljivo finale treće sezone EBL-a.

Ocena publike biće najmerodavniji rezultat novog projekta Fortune, a Džaril smatra da će se prve reakcije ljudi videti tek kada krenu prenosi, te da svaki ljubitelj Dote može da očekuje kvalitetna emitovanja, zanimljive mečeve i kompletan EBL profesionalni „tretman“.

‘Uspeh ASUS-a u EU Mastersu nas je učinio ponosim’

Koliko doprinosi razvoju i popularizaciji esporta u Srbiji, Fortuna najbolje pokazuje podatkom da već više od godinu dana domaćoj publici omogućava da prati najveća evropska i međunarodna LoL takmičenja. Prema Mihajlovim rečima, ovaj tim iz Beograd je ponosan što će publika u Srbiji po prvi put biti u prilici da kroz Fortuna Esports YouTube kanal prati najvažniji turnir u godini – LoL Svetsko prvenstvo:

Takođe, gledanjem našeg prenosa igrači mogu da završavaju misije u igri i tako osvajaju nagrade što znači da konačno nema praktično nikakve razlike između našeg regiona i ostatka sveta.

Kako kaže, iza njih je još jedna uspešna EBL sezona i veliko finale koje je pripalo ekipi ASUS-a nakon pobede nad Crvenom Zvezdom esport. Utisci im se, dodaje, i dalje sležu, a Mihajlo navodi da su samo par meseci kasnije nakon Madlenianuma uspeli da napune Kombank dvorana.

„Smatram da je ekipa u produkciji uradila sjajan posao i da je svako emitovanje bilo na nivou, te smo uspeli da gledaocima pružimo ne samo odlične mečeve, već i celu priču oko njih“, dodaje Džaril. On za Netokraciju kaže da je sve ovo doprinelo da naš region kada je reč o LoL esportu dostigne veoma zavidan nivo, ali i da je ova organizacija već sada sama sebi postavila određene standarde ispod kojih naredne godine neće ići.

Brendovi bi većim ulaganjem podstakli razvoj esporta u Srbiji

Na pitanje koje se odnosilo na sjajan nastup esport tima ASUS u jakom takmičenju EU Masters, Mihajlo odgovara da je ključ uspeha definitivno timska sinergija i izuzetna atmosfera među saigračima:

Fokus je nekako stalno bio na DoubleAim-u (Aleksa Stanković) koji je nosio ekipu i svojom igrom i svojim vođstvom kao kapiten, ali i on je uvek skromno isticao da bez saigrača i timskog duha ne bi postigli to što jesu. Učinili su sve nas i ceo Balkan izuzetno ponosnim svojim uspehom, prevazišli su Kliktech i pokazali da ovaj region može da se bori protiv bilo koga u Evropi.

Tim Asus-a pobedio je Crvenu zvezdu esports u velikom finalu EBL lige, čime je obezbedio učešće u u EU Mastersu. U ovom elitnom takmičenu ekipa je region predstavila sjajnim partijama.

Pred sam kraj razgovora, sa našim sagovornikom smo prodiskutovali i o tome koji su sledeći važni koraci i koje segmente treba promeniti kako bi esport u Srbiji bio još jači i bliži onom nivou u razvijenijim zemljama Evrope.

„Da bi se razvijao, esportu je definitivno potrebna zdravija i jaka konkurecija između samih ekipa, jer sve to i gura čitavu scenu na gore“. Pored ovoga, Mihajlo dodaje sledeće:

Mislim da smo postavili odličan okvir za rast i pokazali potencijal ove industrije, a sada je na brendovima i kompanijama da to prepoznaju i sa svojim ulaganjima podstaknu napredak. Igračima i timovima je potrebno da shvate da moraju ozbiljnije i konstantnije raditi na svom brendingu, kao i marketingu i kanalima komunikacije.

Kraj godine ostavlja dosta prostora za eksperimentisanje, a samim tim naš sagovornik kaže kako je u fokusu Fortune Esports za naredni period istraživanje potencijala Battle Royal igara, kao što su PUBG i Fortnite kroz neke specifične formate.

„Pored ovoga, nastojimo da probamo da napravimo određene inovacije kada su u pitanju i  naše standardne igre. Već se polako okrećemo i 2019. godini koja će po sadržaju umnogome ličiti na 2018, uz to da ćemo dati sve od sebe da svaki projekat dignemo na viši nivo„, zaključio je na kraju Mihajlo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?