Fortuna Esports: ‘EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige’

O tome šta se sve sprema u Fortuninoj esport 'kuhinji' i koji su naredni planovi, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, osnivačem.

Još od intervjua pre godinu dana kada smo pisali o Fortuni kao jednom od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji, ova organizacija je znatno napredovala uvodeći novine koje su uticale na podizanje kvaliteta srpskog esporta.

Mihajlo Jovanović Džaril, direktor i osnivač ove kompanije, za Netokraciju govori o uspehu pobednika EBL-a u EU Mastersu i tome šta publika može očekivati u periodu koji sledi.

Iza ove kompanije su već tri uspešne sezone EBL-a (Esport Balkan Lige), koja okuplja timove iz regiona, a čiji pobednik ima pravo nastupa u elitnom EU Mastersu. Planova za naredni period u ovoj organizaciji ima dosta, a poslednja vest koja stiže iz Fortune je uvođenje poznate video igre Dota 2 kao sastavni deo pomenute lige.

„Dota 2 je nekako godinama zapostavljena igra na domaćoj esport sceni, čiji potencijal nije dovoljno istražen. Rešili smo da joj damo šansu i vidimo kakav će biti odziv“, započinje razgovor Mihajlo, dodavši da su za ovaj plan od ozbiljnih igrača dobili samo reči hvale, te da postoje određena očekivanja koja ovaj tima nastoji da ispuni:

Dota je originalna MOBA, igra od koje je sve počelo i koja okuplja jednu malo zreliju zajednicu. Odlučili smo se da za razliku od CS:GO-a za Dotu primenimo isti „recept“ koji smo primenili na LoL pre nekoliko godina i krenemo polako, a rast ekosistema ostvarimo postepeno ali uz podršku našeg iskustva i drugih prednosti koje EBL brend nosi.

Beogradska Kombank dvorana okupila je veliki broj ljubitelja esporta koji su imali priliku da gledaju zanimljivo finale treće sezone EBL-a.

Ocena publike biće najmerodavniji rezultat novog projekta Fortune, a Džaril smatra da će se prve reakcije ljudi videti tek kada krenu prenosi, te da svaki ljubitelj Dote može da očekuje kvalitetna emitovanja, zanimljive mečeve i kompletan EBL profesionalni „tretman“.

‘Uspeh ASUS-a u EU Mastersu nas je učinio ponosim’

Koliko doprinosi razvoju i popularizaciji esporta u Srbiji, Fortuna najbolje pokazuje podatkom da već više od godinu dana domaćoj publici omogućava da prati najveća evropska i međunarodna LoL takmičenja. Prema Mihajlovim rečima, ovaj tim iz Beograd je ponosan što će publika u Srbiji po prvi put biti u prilici da kroz Fortuna Esports YouTube kanal prati najvažniji turnir u godini – LoL Svetsko prvenstvo:

Takođe, gledanjem našeg prenosa igrači mogu da završavaju misije u igri i tako osvajaju nagrade što znači da konačno nema praktično nikakve razlike između našeg regiona i ostatka sveta.

Kako kaže, iza njih je još jedna uspešna EBL sezona i veliko finale koje je pripalo ekipi ASUS-a nakon pobede nad Crvenom Zvezdom esport. Utisci im se, dodaje, i dalje sležu, a Mihajlo navodi da su samo par meseci kasnije nakon Madlenianuma uspeli da napune Kombank dvorana.

„Smatram da je ekipa u produkciji uradila sjajan posao i da je svako emitovanje bilo na nivou, te smo uspeli da gledaocima pružimo ne samo odlične mečeve, već i celu priču oko njih“, dodaje Džaril. On za Netokraciju kaže da je sve ovo doprinelo da naš region kada je reč o LoL esportu dostigne veoma zavidan nivo, ali i da je ova organizacija već sada sama sebi postavila određene standarde ispod kojih naredne godine neće ići.

Brendovi bi većim ulaganjem podstakli razvoj esporta u Srbiji

Na pitanje koje se odnosilo na sjajan nastup esport tima ASUS u jakom takmičenju EU Masters, Mihajlo odgovara da je ključ uspeha definitivno timska sinergija i izuzetna atmosfera među saigračima:

Fokus je nekako stalno bio na DoubleAim-u (Aleksa Stanković) koji je nosio ekipu i svojom igrom i svojim vođstvom kao kapiten, ali i on je uvek skromno isticao da bez saigrača i timskog duha ne bi postigli to što jesu. Učinili su sve nas i ceo Balkan izuzetno ponosnim svojim uspehom, prevazišli su Kliktech i pokazali da ovaj region može da se bori protiv bilo koga u Evropi.

Tim Asus-a pobedio je Crvenu zvezdu esports u velikom finalu EBL lige, čime je obezbedio učešće u u EU Mastersu. U ovom elitnom takmičenu ekipa je region predstavila sjajnim partijama.

Pred sam kraj razgovora, sa našim sagovornikom smo prodiskutovali i o tome koji su sledeći važni koraci i koje segmente treba promeniti kako bi esport u Srbiji bio još jači i bliži onom nivou u razvijenijim zemljama Evrope.

„Da bi se razvijao, esportu je definitivno potrebna zdravija i jaka konkurecija između samih ekipa, jer sve to i gura čitavu scenu na gore“. Pored ovoga, Mihajlo dodaje sledeće:

Mislim da smo postavili odličan okvir za rast i pokazali potencijal ove industrije, a sada je na brendovima i kompanijama da to prepoznaju i sa svojim ulaganjima podstaknu napredak. Igračima i timovima je potrebno da shvate da moraju ozbiljnije i konstantnije raditi na svom brendingu, kao i marketingu i kanalima komunikacije.

Kraj godine ostavlja dosta prostora za eksperimentisanje, a samim tim naš sagovornik kaže kako je u fokusu Fortune Esports za naredni period istraživanje potencijala Battle Royal igara, kao što su PUBG i Fortnite kroz neke specifične formate.

„Pored ovoga, nastojimo da probamo da napravimo određene inovacije kada su u pitanju i  naše standardne igre. Već se polako okrećemo i 2019. godini koja će po sadržaju umnogome ličiti na 2018, uz to da ćemo dati sve od sebe da svaki projekat dignemo na viši nivo„, zaključio je na kraju Mihajlo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Propustili ste

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?

Kultura 2.0

Kako je ‘Game of Thrones’ zauvek promenio našu popularnu kulturu

Nakon pauze od tačno 595 dana imamo priliku da se ponovo susretnemo sa likovima iz knjiga Džordža R.R. Martina i uplovimo u svet Vesterosa gde će armije živih i mrtvih napokon odmeriti snage. Da li će naši životi nakon toga biti isti?

Karijere

BBICC 2019: Razmišljajte o budućnosti poslovanja, ali već danas

Proteklog vikenda održana je završnica studentskog takmičenja BBICC na kojem je 20 timova sa svetskih univerziteta predstavilo svoja rešenja. Zadatke studije slučaja postavile su kompanije Coca Cola, TeleGroup i Saga New Frontier Group.

Startapi i poslovanje

Wolt od danas u Beogradu – pratite dostavu vaše klope putem aplikacije (baš kao Uber)

Wolt, finski startap koji spaja restorane i korisnike koji poručuju hranu za dostavu, od danas počinje sa radom u Beogradu. Glavna prednost aplikacije jeste to što korisnici mogu da prate svoju porudžbinu od trenutka kada kuvar počne sa pripremom, pa sve dok im kurir ne pozvoni na vrata.

Internet marketing

Radionica naprednog Content Marketinga ponovo u Beogradu – ‘early bird’ karte do 15. maja!

Usled velikog interesovanja, pripremili smo još jedno izdanje radionice naprednog 'content marketinga'. Profesionalci, čekamo vas 27. maja u Beogradu!