Fortuna Esports: 'EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige'

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Fortuna Esports: ‘EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige’

O tome šta se sve sprema u Fortuninoj esport 'kuhinji' i koji su naredni planovi, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, osnivačem.

Još od intervjua pre godinu dana kada smo pisali o Fortuni kao jednom od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji, ova organizacija je znatno napredovala uvodeći novine koje su uticale na podizanje kvaliteta srpskog esporta.

Mihajlo Jovanović Džaril, direktor i osnivač ove kompanije, za Netokraciju govori o uspehu pobednika EBL-a u EU Mastersu i tome šta publika može očekivati u periodu koji sledi.

Iza ove kompanije su već tri uspešne sezone EBL-a (Esport Balkan Lige), koja okuplja timove iz regiona, a čiji pobednik ima pravo nastupa u elitnom EU Mastersu. Planova za naredni period u ovoj organizaciji ima dosta, a poslednja vest koja stiže iz Fortune je uvođenje poznate video igre Dota 2 kao sastavni deo pomenute lige.

“Dota 2 je nekako godinama zapostavljena igra na domaćoj esport sceni, čiji potencijal nije dovoljno istražen. Rešili smo da joj damo šansu i vidimo kakav će biti odziv”, započinje razgovor Mihajlo, dodavši da su za ovaj plan od ozbiljnih igrača dobili samo reči hvale, te da postoje određena očekivanja koja ovaj tima nastoji da ispuni:

Dota je originalna MOBA, igra od koje je sve počelo i koja okuplja jednu malo zreliju zajednicu. Odlučili smo se da za razliku od CS:GO-a za Dotu primenimo isti “recept” koji smo primenili na LoL pre nekoliko godina i krenemo polako, a rast ekosistema ostvarimo postepeno ali uz podršku našeg iskustva i drugih prednosti koje EBL brend nosi.

Beogradska Kombank dvorana okupila je veliki broj ljubitelja esporta koji su imali priliku da gledaju zanimljivo finale treće sezone EBL-a.

Ocena publike biće najmerodavniji rezultat novog projekta Fortune, a Džaril smatra da će se prve reakcije ljudi videti tek kada krenu prenosi, te da svaki ljubitelj Dote može da očekuje kvalitetna emitovanja, zanimljive mečeve i kompletan EBL profesionalni “tretman”.

‘Uspeh ASUS-a u EU Mastersu nas je učinio ponosim’

Koliko doprinosi razvoju i popularizaciji esporta u Srbiji, Fortuna najbolje pokazuje podatkom da već više od godinu dana domaćoj publici omogućava da prati najveća evropska i međunarodna LoL takmičenja. Prema Mihajlovim rečima, ovaj tim iz Beograd je ponosan što će publika u Srbiji po prvi put biti u prilici da kroz Fortuna Esports YouTube kanal prati najvažniji turnir u godini – LoL Svetsko prvenstvo:

Takođe, gledanjem našeg prenosa igrači mogu da završavaju misije u igri i tako osvajaju nagrade što znači da konačno nema praktično nikakve razlike između našeg regiona i ostatka sveta.

Kako kaže, iza njih je još jedna uspešna EBL sezona i veliko finale koje je pripalo ekipi ASUS-a nakon pobede nad Crvenom Zvezdom esport. Utisci im se, dodaje, i dalje sležu, a Mihajlo navodi da su samo par meseci kasnije nakon Madlenianuma uspeli da napune Kombank dvorana.

“Smatram da je ekipa u produkciji uradila sjajan posao i da je svako emitovanje bilo na nivou, te smo uspeli da gledaocima pružimo ne samo odlične mečeve, već i celu priču oko njih”, dodaje Džaril. On za Netokraciju kaže da je sve ovo doprinelo da naš region kada je reč o LoL esportu dostigne veoma zavidan nivo, ali i da je ova organizacija već sada sama sebi postavila određene standarde ispod kojih naredne godine neće ići.

Brendovi bi većim ulaganjem podstakli razvoj esporta u Srbiji

Na pitanje koje se odnosilo na sjajan nastup esport tima ASUS u jakom takmičenju EU Masters, Mihajlo odgovara da je ključ uspeha definitivno timska sinergija i izuzetna atmosfera među saigračima:

Fokus je nekako stalno bio na DoubleAim-u (Aleksa Stanković) koji je nosio ekipu i svojom igrom i svojim vođstvom kao kapiten, ali i on je uvek skromno isticao da bez saigrača i timskog duha ne bi postigli to što jesu. Učinili su sve nas i ceo Balkan izuzetno ponosnim svojim uspehom, prevazišli su Kliktech i pokazali da ovaj region može da se bori protiv bilo koga u Evropi.

Tim Asus-a pobedio je Crvenu zvezdu esports u velikom finalu EBL lige, čime je obezbedio učešće u u EU Mastersu. U ovom elitnom takmičenu ekipa je region predstavila sjajnim partijama.

Pred sam kraj razgovora, sa našim sagovornikom smo prodiskutovali i o tome koji su sledeći važni koraci i koje segmente treba promeniti kako bi esport u Srbiji bio još jači i bliži onom nivou u razvijenijim zemljama Evrope.

“Da bi se razvijao, esportu je definitivno potrebna zdravija i jaka konkurecija između samih ekipa, jer sve to i gura čitavu scenu na gore”. Pored ovoga, Mihajlo dodaje sledeće:

Mislim da smo postavili odličan okvir za rast i pokazali potencijal ove industrije, a sada je na brendovima i kompanijama da to prepoznaju i sa svojim ulaganjima podstaknu napredak. Igračima i timovima je potrebno da shvate da moraju ozbiljnije i konstantnije raditi na svom brendingu, kao i marketingu i kanalima komunikacije.

Kraj godine ostavlja dosta prostora za eksperimentisanje, a samim tim naš sagovornik kaže kako je u fokusu Fortune Esports za naredni period istraživanje potencijala Battle Royal igara, kao što su PUBG i Fortnite kroz neke specifične formate.

“Pored ovoga, nastojimo da probamo da napravimo određene inovacije kada su u pitanju i  naše standardne igre. Već se polako okrećemo i 2019. godini koja će po sadržaju umnogome ličiti na 2018, uz to da ćemo dati sve od sebe da svaki projekat dignemo na viši nivo“, zaključio je na kraju Mihajlo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Dejan Milošević: Istraživanje i rad na sebi sastavni su deo karijere svakog uspešnog developera

Prethodnih 20 godina Dejan Milošević radi u IT industriji, gde je imao priliku da se susretne sa različitim programskim jezicima i stručnim pozicijama. Sada je član kompanije HTEC, a on nam je otkrio kako je izgledala njegova karijera na 'tech' sceni i šta tačno podrazumeva pozicija Tech Excellence Specialist na kojoj trenutno radi.

Gaming

Gejming u 2022. godini: PC, konzole ili mobilni telefoni – pitanje je sad?

Gejming je iz godine u godinu sve popularniji deo pop kulture širom sveta. Izrada video igara novijih generacija dostigla je jedan sasvim novi nivo, pa se danas više nego ikada pre postavlja pitanja da li su primat u ovom svetu uzeli PC mašine ili gejming konzole.

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.

Propustili ste

Gaming

Playstudios sa fondom od $10 miliona i osnivanjem novog blockchain tima ulazi u web3

Kompanija Playstudios, kreator revolucionarne platforme lojalnosti 'playAWARDS' i brojnih nagrađivanih mobilnih igara, juče je najavila pokretanje novog blokchain departmana pod nazivom 'playBLOCKS'.

Karijere

HelloWorld i ove godine ispituje ‘Puls srpske IT zajednice’: IT-jevci, popunite anketu i podržite istraživanje

Sajt za zapošljavanje IT kadrova HelloWorld.rs i međunarodna istraživačka agencija MASMI trenutno sprovode istraživanje o iskustvima na poslu u IT sektoru.

Novost

Solana blockchain je najnovija žrtva hakerskog napada – šta ovo znači za budućnost crypto tržišta?

Čelnici kompanije navode da su nepoznati napadači do sada opljačkali oko 8.000 crypto novčanika, a da korisnici broje štetu od 8 miliona dolara.

Office Talks Podcast

$60 miliona investicije za razvoj web3 alata

Gosti 104. epizode Netokracijinog Office Talks podcasta bili su Miljan Tekić (COO) i Nebojša Urošević (suosnivač) iz kompanije Tenderly. Sa njima smo imali priliku da razgovaramo o trenutnom razvoju kompanije, širenju tima i investiciji, uz osvrt na sadašnju situaciju u globalnoj web3 industriji.

Novost

Google odlaže ukidanje ‘third party’ kolačića do 2024. godine – šta to znači za oglašivače?

Kako se domaće kompanije i marketinške agencije prilagođavaju najavljenim promenama i da li će biti spremne kada do njih dođe?

Karijere

Kako je Miljan od pozicije praktikanta došao do posla softver inženjera u Microsoft razvojnom centru

Microsoft i ove godine organizuje plaćenu studentsku praksu u svom razvojnom centru, a svi zainteresovani studenti mogu da se prijave do 7. avgusta.