Fortuna Esports: 'EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige'

Fortuna Esports: ‘EBL obogaćujemo sa Dota 2 u cilju povećanja kvaliteta lige’

O tome šta se sve sprema u Fortuninoj esport 'kuhinji' i koji su naredni planovi, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem Džarilom, osnivačem.

Još od intervjua pre godinu dana kada smo pisali o Fortuni kao jednom od najpoznatijih esport kompanija u Srbiji, ova organizacija je znatno napredovala uvodeći novine koje su uticale na podizanje kvaliteta srpskog esporta.

Mihajlo Jovanović Džaril, direktor i osnivač ove kompanije, za Netokraciju govori o uspehu pobednika EBL-a u EU Mastersu i tome šta publika može očekivati u periodu koji sledi.

Iza ove kompanije su već tri uspešne sezone EBL-a (Esport Balkan Lige), koja okuplja timove iz regiona, a čiji pobednik ima pravo nastupa u elitnom EU Mastersu. Planova za naredni period u ovoj organizaciji ima dosta, a poslednja vest koja stiže iz Fortune je uvođenje poznate video igre Dota 2 kao sastavni deo pomenute lige.

„Dota 2 je nekako godinama zapostavljena igra na domaćoj esport sceni, čiji potencijal nije dovoljno istražen. Rešili smo da joj damo šansu i vidimo kakav će biti odziv“, započinje razgovor Mihajlo, dodavši da su za ovaj plan od ozbiljnih igrača dobili samo reči hvale, te da postoje određena očekivanja koja ovaj tima nastoji da ispuni:

Dota je originalna MOBA, igra od koje je sve počelo i koja okuplja jednu malo zreliju zajednicu. Odlučili smo se da za razliku od CS:GO-a za Dotu primenimo isti „recept“ koji smo primenili na LoL pre nekoliko godina i krenemo polako, a rast ekosistema ostvarimo postepeno ali uz podršku našeg iskustva i drugih prednosti koje EBL brend nosi.

Beogradska Kombank dvorana okupila je veliki broj ljubitelja esporta koji su imali priliku da gledaju zanimljivo finale treće sezone EBL-a.

Ocena publike biće najmerodavniji rezultat novog projekta Fortune, a Džaril smatra da će se prve reakcije ljudi videti tek kada krenu prenosi, te da svaki ljubitelj Dote može da očekuje kvalitetna emitovanja, zanimljive mečeve i kompletan EBL profesionalni „tretman“.

‘Uspeh ASUS-a u EU Mastersu nas je učinio ponosim’

Koliko doprinosi razvoju i popularizaciji esporta u Srbiji, Fortuna najbolje pokazuje podatkom da već više od godinu dana domaćoj publici omogućava da prati najveća evropska i međunarodna LoL takmičenja. Prema Mihajlovim rečima, ovaj tim iz Beograd je ponosan što će publika u Srbiji po prvi put biti u prilici da kroz Fortuna Esports YouTube kanal prati najvažniji turnir u godini – LoL Svetsko prvenstvo:

Takođe, gledanjem našeg prenosa igrači mogu da završavaju misije u igri i tako osvajaju nagrade što znači da konačno nema praktično nikakve razlike između našeg regiona i ostatka sveta.

Kako kaže, iza njih je još jedna uspešna EBL sezona i veliko finale koje je pripalo ekipi ASUS-a nakon pobede nad Crvenom Zvezdom esport. Utisci im se, dodaje, i dalje sležu, a Mihajlo navodi da su samo par meseci kasnije nakon Madlenianuma uspeli da napune Kombank dvorana.

„Smatram da je ekipa u produkciji uradila sjajan posao i da je svako emitovanje bilo na nivou, te smo uspeli da gledaocima pružimo ne samo odlične mečeve, već i celu priču oko njih“, dodaje Džaril. On za Netokraciju kaže da je sve ovo doprinelo da naš region kada je reč o LoL esportu dostigne veoma zavidan nivo, ali i da je ova organizacija već sada sama sebi postavila određene standarde ispod kojih naredne godine neće ići.

Brendovi bi većim ulaganjem podstakli razvoj esporta u Srbiji

Na pitanje koje se odnosilo na sjajan nastup esport tima ASUS u jakom takmičenju EU Masters, Mihajlo odgovara da je ključ uspeha definitivno timska sinergija i izuzetna atmosfera među saigračima:

Fokus je nekako stalno bio na DoubleAim-u (Aleksa Stanković) koji je nosio ekipu i svojom igrom i svojim vođstvom kao kapiten, ali i on je uvek skromno isticao da bez saigrača i timskog duha ne bi postigli to što jesu. Učinili su sve nas i ceo Balkan izuzetno ponosnim svojim uspehom, prevazišli su Kliktech i pokazali da ovaj region može da se bori protiv bilo koga u Evropi.

Tim Asus-a pobedio je Crvenu zvezdu esports u velikom finalu EBL lige, čime je obezbedio učešće u u EU Mastersu. U ovom elitnom takmičenu ekipa je region predstavila sjajnim partijama.

Pred sam kraj razgovora, sa našim sagovornikom smo prodiskutovali i o tome koji su sledeći važni koraci i koje segmente treba promeniti kako bi esport u Srbiji bio još jači i bliži onom nivou u razvijenijim zemljama Evrope.

„Da bi se razvijao, esportu je definitivno potrebna zdravija i jaka konkurecija između samih ekipa, jer sve to i gura čitavu scenu na gore“. Pored ovoga, Mihajlo dodaje sledeće:

Mislim da smo postavili odličan okvir za rast i pokazali potencijal ove industrije, a sada je na brendovima i kompanijama da to prepoznaju i sa svojim ulaganjima podstaknu napredak. Igračima i timovima je potrebno da shvate da moraju ozbiljnije i konstantnije raditi na svom brendingu, kao i marketingu i kanalima komunikacije.

Kraj godine ostavlja dosta prostora za eksperimentisanje, a samim tim naš sagovornik kaže kako je u fokusu Fortune Esports za naredni period istraživanje potencijala Battle Royal igara, kao što su PUBG i Fortnite kroz neke specifične formate.

„Pored ovoga, nastojimo da probamo da napravimo određene inovacije kada su u pitanju i  naše standardne igre. Već se polako okrećemo i 2019. godini koja će po sadržaju umnogome ličiti na 2018, uz to da ćemo dati sve od sebe da svaki projekat dignemo na viši nivo„, zaključio je na kraju Mihajlo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.