Facebook gasi program veštačke inteligencije - mašina kreirala novi jezik

Facebook gasi program veštačke inteligencije – mašina sama kreirala novi jezik komunikacije

Veštačka inteligencija više nije novost. Velike tehnološke kompanije ulažu još više u razvoj tehnologije koja omogućava naprednu komunikaciju, ali šta se dešava kada stvari izmaknu kontroli? Facebook se ovih dana susreo sa scenarijem koji su mnogi mogli videti u filmovima poput Terminatora - naime, veštačka inteligencija koju su razvijali kreirala je sopstveni jezik komunikacije.

Da je stvar postala i više nego ozbiljna, pokazuje činjenica da je AI sistem Facebooka kreirao svoj sopstveni kod kako bi unapredio samu komunikaciju – stvorivši tako veliki problem za njegove kreatore. Ovo je bio i više nego dovoljan razlog da inženjeri Facebooka ugase čitav program od trenutka kada su shvatili da isti ne koristi engleski jezik kao bazu komunikacionog procesa, na osnovu koga je i kodiran. Međutim, ovo nije prvi put da se dešavaju slični problemi.

Naime, Elon Musk je još ranije upozorio na probleme koji se mogu pojaviti sa razvojem veštačke inteligencije – AI je redak slučaj gde stručnjaci moraju biti proaktivni radi donošenja različitih regulativa. Sa druge strane, CEO Facebooka Mark Zuckerberg smatra da su izjave vlasnika kompanija Tesla Motors i Space X ipak neosnovane, dok je Musk istakao da su Markova razumevanja ove kompleksne oblasti ograničena.

Iako napredna, tehnologija veštačke inteligencije još ranije je odstupala od korišćenja engleskog jezika, kodirajući i kreirajući svoj sopstveni, što su mnogi istraživači još ranije potvrdili, piše The Epoch Times. Sa druge strane, nove fraze koje je kompjuter sam kreirao, nepoznate su ljudima – te nemaju nikakvog smisla kada je reč o sklopu same rečenice.

Pretnja ili novi alat?

Mnogi bi se zapitali da li mašine preuzimaju kontrolu i poslušnost? Iako za sada još nemamo ovaj scenario filma naučne fantastike, inženjeri, a ujedno i vlasnici pojedinih tehnoloških kompanija, trebalo bi da se zapitaju i razmisle o budućim potezima kada je ova tehnologija u pitanju.

Samo jedan od ključnih razloga zbog kojih je veštačka inteligencija kreirala svoj proces komunikacije jeste da su ove „mašine“ engleski jezik i pojedine rečenice odbacile kao previše komplikovane i ne previše efikasne – kako bi se postigao željeni cilj komunikacije.

Budući da AI ostavlja veliki prostor za dodatni razvoj, veliki broj developera iz drugih kompanija vodili su programe pomoću kojih bi razvili jezike za pojednostavljenje same komunikacije, što najbolje pokazuje primer OpenAI laboratorije iza koje stoji upravo Elon Musk, a čiji je tim kreirao bota koji je kasnije napravio svoj sopstveni jezik.

Mišljenja dva CEO-a velikih kompanija se značajno razlikuju kada je u pitanju primena tehnologije veštačke inteligencije.

Još jedan od sličnih primera dolazi nam upravo iz Gugla, čiji je tim prilikom rada na razvijanju alata za prevođenje jezika otkrio da je prethodno programirana veštačka inteligencija potpuno krišom „napisala“ svoj sopstveni jezik kao pomoć pri procesu prevođenja određenog teksta – dok se kasnije ispostavilo da je novi jezik, kreiran od strane ove mašine, predstavljao pozitivno iznenađenje za sve u timu.

S obzirom na to da za sada nema previše dokaza na osnovu kojih bi se moglo reći da li su nepredviđeni procesi AI tehnologije pretnja ili ipak šansa za dodatno unapređenje procesa razvijanja sistema, nema sumnje da će ova tehnologija u doglednom periodu pred developere staviti određene probleme i prepreke prilikom razvijanja iste.

Samo jedan od problema jeste da ljudi ne bi mogli da razumeju onu vrstu komunikacije koju botovi sami izmisle – dok je primer Gugla u procesu prevođenja ipak pokazao da ova tehnologija, koliko god komplikovana bila, može u određenom trenutku da ponudi najbolje moguće rešenje – kako bi se korisnicima plasirao krajnje kvalitetan i jednostavan alat.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.