Facebook gasi program veštačke inteligencije – mašina sama kreirala novi jezik komunikacije

Veštačka inteligencija više nije novost. Velike tehnološke kompanije ulažu još više u razvoj tehnologije koja omogućava naprednu komunikaciju, ali šta se dešava kada stvari izmaknu kontroli? Facebook se ovih dana susreo sa scenarijem koji su mnogi mogli videti u filmovima poput Terminatora - naime, veštačka inteligencija koju su razvijali kreirala je sopstveni jezik komunikacije.

Da je stvar postala i više nego ozbiljna, pokazuje činjenica da je AI sistem Facebooka kreirao svoj sopstveni kod kako bi unapredio samu komunikaciju – stvorivši tako veliki problem za njegove kreatore. Ovo je bio i više nego dovoljan razlog da inženjeri Facebooka ugase čitav program od trenutka kada su shvatili da isti ne koristi engleski jezik kao bazu komunikacionog procesa, na osnovu koga je i kodiran. Međutim, ovo nije prvi put da se dešavaju slični problemi.

Naime, Elon Musk je još ranije upozorio na probleme koji se mogu pojaviti sa razvojem veštačke inteligencije – AI je redak slučaj gde stručnjaci moraju biti proaktivni radi donošenja različitih regulativa. Sa druge strane, CEO Facebooka Mark Zuckerberg smatra da su izjave vlasnika kompanija Tesla Motors i Space X ipak neosnovane, dok je Musk istakao da su Markova razumevanja ove kompleksne oblasti ograničena.

Iako napredna, tehnologija veštačke inteligencije još ranije je odstupala od korišćenja engleskog jezika, kodirajući i kreirajući svoj sopstveni, što su mnogi istraživači još ranije potvrdili, piše The Epoch Times. Sa druge strane, nove fraze koje je kompjuter sam kreirao, nepoznate su ljudima – te nemaju nikakvog smisla kada je reč o sklopu same rečenice.

Pretnja ili novi alat?

Mnogi bi se zapitali da li mašine preuzimaju kontrolu i poslušnost? Iako za sada još nemamo ovaj scenario filma naučne fantastike, inženjeri, a ujedno i vlasnici pojedinih tehnoloških kompanija, trebalo bi da se zapitaju i razmisle o budućim potezima kada je ova tehnologija u pitanju.

Samo jedan od ključnih razloga zbog kojih je veštačka inteligencija kreirala svoj proces komunikacije jeste da su ove „mašine“ engleski jezik i pojedine rečenice odbacile kao previše komplikovane i ne previše efikasne – kako bi se postigao željeni cilj komunikacije.

Budući da AI ostavlja veliki prostor za dodatni razvoj, veliki broj developera iz drugih kompanija vodili su programe pomoću kojih bi razvili jezike za pojednostavljenje same komunikacije, što najbolje pokazuje primer OpenAI laboratorije iza koje stoji upravo Elon Musk, a čiji je tim kreirao bota koji je kasnije napravio svoj sopstveni jezik.

Mišljenja dva CEO-a velikih kompanija se značajno razlikuju kada je u pitanju primena tehnologije veštačke inteligencije.

Još jedan od sličnih primera dolazi nam upravo iz Gugla, čiji je tim prilikom rada na razvijanju alata za prevođenje jezika otkrio da je prethodno programirana veštačka inteligencija potpuno krišom „napisala“ svoj sopstveni jezik kao pomoć pri procesu prevođenja određenog teksta – dok se kasnije ispostavilo da je novi jezik, kreiran od strane ove mašine, predstavljao pozitivno iznenađenje za sve u timu.

S obzirom na to da za sada nema previše dokaza na osnovu kojih bi se moglo reći da li su nepredviđeni procesi AI tehnologije pretnja ili ipak šansa za dodatno unapređenje procesa razvijanja sistema, nema sumnje da će ova tehnologija u doglednom periodu pred developere staviti određene probleme i prepreke prilikom razvijanja iste.

Samo jedan od problema jeste da ljudi ne bi mogli da razumeju onu vrstu komunikacije koju botovi sami izmisle – dok je primer Gugla u procesu prevođenja ipak pokazao da ova tehnologija, koliko god komplikovana bila, može u određenom trenutku da ponudi najbolje moguće rešenje – kako bi se korisnicima plasirao krajnje kvalitetan i jednostavan alat.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.