Messenger zabeležio 11.000 botova dok AI raste

Messenger zabeležio 11.000 botova – zainteresovanost za AI u porastu

Otkako je Facebook predstavio botove za svoju Messenger platformu pre tri meseca, više od 23.000 developera prijavilo se program testiranja i razvoja AI komunikacije. Uprkos kritikama i tehničkim problemima na samom početku, danas više od 11.000 botova komunicira sa korisnicima, a Facebook nije gotov sa novitetima koje je pripremio za ovaj brzorastući segment svog poslovanja.

fb_messenger

Messaging aplikacije odavno su prerasle društvene mreže kao takve, a Facebook ne gubi vreme sa razvojem svoje popularne chat aplikacije. Da Messenger platforma postaje još naprednija, najbolje nam govore botovi koji su zamišljeni kao direktnija veza između brendova i korisnika.

U prevodu – umesto što ćete pisati podršci na Facebook stranici, vi sada direktno možete da se obratite botu te kompanije kroz Messenger chat, a ideja je da vas veštačka inteligencija usmeri na pravi odgovor, da vam rezerviše karte za koncert ili avionske karte, ali i da obavi mnoge druge radnje koje su za kratko vreme postale još više automatizovane.

Zainteresovanost za AI raste

Za tri meseca koliko su botovi operativni na Messengeru, više od 23.000 developera pristupilo je razvojnom programu i alatima koje je razvio Wit.ai, startap kojeg je Facebook akvizirao početkom 2015. godine. Direktor Messengera, David Markus, prokomentarisao je veliko interesovanje za botove izjavivši da je čitav tim uzbuđen što ima priliku da radi na proizvodu koji pokreće čitave zajednice developera, biznisa i korisnika.

KLM jedna je od prvih aviokompanija koja je automatizovala kupovinu karata putem Messengera.
KLM jedna je od prvih aviokompanija koja je automatizovala kupovinu karata putem Messengera.

U ovom trenutku na Messengeru se može naći oko 11.000 botova koje koriste najrazličitiji biznisi: od medija, preko B2C korporacija, pa sve do malih startapa i e-shopova, kako bi svojim korisnicima pružili novi vid podrške i automatizovali odgovore na najčešća pitanja vezanim za njihove proizvode i usluge.

Developeri u centru pažnje

Sa novim poboljšanjima koja su dostupna od danas, a koja botovima omogućavaju da sada odgovaraju u vidu GIF-a, audio ili video poruke i slanjem drugih fajlova, Facebook se nada da će botovi postati još zastupljeniji, „doprinoseći imidžu brendova koji ih koriste“, naveo je Markus. Messenger ovoga puta nije objavio koliko je konverzacija ostvareno za protekla tri meseca (pretpostavljamo da i nije toliko mnogo budući da je tehnologija i dalje nova), ali sa ponosom ističe zainteresovanost od strane developera koji su u ovom slučaju glavni pokretači daljeg razvoja AI komunikacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.