Otkako je Facebook predstavio botove za svoju Messenger platformu pre tri meseca, više od 23.000 developera prijavilo se program testiranja i razvoja AI komunikacije. Uprkos kritikama i tehničkim problemima na samom početku, danas više od 11.000 botova komunicira sa korisnicima, a Facebook nije gotov sa novitetima koje je pripremio za ovaj brzorastući segment svog poslovanja.
Messaging aplikacije odavno su prerasle društvene mreže kao takve, a Facebook ne gubi vreme sa razvojem svoje popularne chat aplikacije. Da Messenger platforma postaje još naprednija, najbolje nam govore botovi koji su zamišljeni kao direktnija veza između brendova i korisnika.
U prevodu – umesto što ćete pisati podršci na Facebook stranici, vi sada direktno možete da se obratite botu te kompanije kroz Messenger chat, a ideja je da vas veštačka inteligencija usmeri na pravi odgovor, da vam rezerviše karte za koncert ili avionske karte, ali i da obavi mnoge druge radnje koje su za kratko vreme postale još više automatizovane.
Zainteresovanost za AI raste
Za tri meseca koliko su botovi operativni na Messengeru, više od 23.000 developera pristupilo je razvojnom programu i alatima koje je razvio Wit.ai, startap kojeg je Facebook akvizirao početkom 2015. godine. Direktor Messengera, David Markus, prokomentarisao je veliko interesovanje za botove izjavivši da je čitav tim uzbuđen što ima priliku da radi na proizvodu koji pokreće čitave zajednice developera, biznisa i korisnika.

U ovom trenutku na Messengeru se može naći oko 11.000 botova koje koriste najrazličitiji biznisi: od medija, preko B2C korporacija, pa sve do malih startapa i e-shopova, kako bi svojim korisnicima pružili novi vid podrške i automatizovali odgovore na najčešća pitanja vezanim za njihove proizvode i usluge.
Developeri u centru pažnje
Sa novim poboljšanjima koja su dostupna od danas, a koja botovima omogućavaju da sada odgovaraju u vidu GIF-a, audio ili video poruke i slanjem drugih fajlova, Facebook se nada da će botovi postati još zastupljeniji, “doprinoseći imidžu brendova koji ih koriste”, naveo je Markus. Messenger ovoga puta nije objavio koliko je konverzacija ostvareno za protekla tri meseca (pretpostavljamo da i nije toliko mnogo budući da je tehnologija i dalje nova), ali sa ponosom ističe zainteresovanost od strane developera koji su u ovom slučaju glavni pokretači daljeg razvoja AI komunikacije.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!