Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Prethodnih nedelja društvena mreža iz Menlo Parka predstavila je pregršt promena i poboljšanja koje korisnici već sada mogu da koriste. Da novinama nema kraja, dokazuje i činjenica da u Facebooku istražuju način kako bi verifikovanim korisnicima omogućili zaradu od svojih postova zahvaljujući brendiranom sadržaju i embedovanjem oglasa u okviru postova - donacijom pratilaca i prijatelja pri čemu i sama kompanija 'kupi kajmak'.

fb1

Kako prenosi The Verge, u anketi koju je društvena mreže sprovela ove nedelje povodom potencijalnih promena, pojedini ispitanici su između ostalog upitani da ukažu na svoje interese u okviru Call to Action dugmeta (npr. kupovina karata), zatim odrede način na koji bi njihovi pratioci mogli da izvrše donaciju, a tu je i poseban odeljak „Sponsor Marketplace“ koji bi povezao korisnike sa oglašivačima, kao i opcija deljenja prihoda.

Sa druge strane, još nije poznato kada bi kompanija mogla da pomenutu opciju omogući svim korisnicima i da li će do toga uopšte doći, dok anketa za sada jasno ukazuje da bi ova mogućnost bila dostupna samo za one čiji su profili verifikovani. Takođe, bitno je napomenuti da Facebook do sada nije nudio slične mogućnosti zarade od postovanja sadržaja za individualne korisnike.

Međutim, priča je nešto drugačija kod izdavača, kojima je dopušteno da uključe reklame u okviru novog Instant Articles formata, kao i da su pravila za obajvljivanje sponzorisanih postova od strane brendova. Bitno je napomenuti i da Facebook testira reklame u okviru iskačućih preporuka koje se pojavljuju nakon odgledanog video sadržaja – deleći tako novac sa izdavačima.

zukc
Monetizacija sadržaja? Eto još jednog načina da Facebook zaradi.

Povodom ove vesti oglasili su se i iz Facebooka, osvrnuvši se više o lansiranju Instant Articlesa, te da je cilj kompanije kreiranje održivog i dugoročnog modela monetizacije za svoje partnere od kojih svakodnevno osluškuju povratne informacije. Podsećanja radi, Facebook ipak neće biti prva društvena mreža koja bi mogla da korisnicima omogući zaradu od postova, jer je YouTube još 2007. godine lansirao model deljenja prihoda za istaknute korisnike, dok su se sličnom modelu priključili i streaming platforma Twitch, kao i servis YouNow koji je popularniji kod mlađih korsnika.

Interesi Facebooka kada je reč o monetizaciji ogledaju se u planovima kompanije koja konkretnim potezima dokazuje da se kreće u smeru ka dominantnoj real-time sharing platformi, gde nailazi na konkurente poput Snapchata ili Twittera. A koliko želi da ode dalje u odnosu na konkurenciju dokazuju i nedavno lansiranje live video prenosa za sve, kao i Sports Stadiuma, upirući prstomna Twitterov Periscope i Snapchatov Live Stories.

Rano za pretpostavke?

Koliko iz Facebooka gledaju napred dovoljno govori i činjenica da je pojedinim izdavačima plaćeno da pokrenu live video sadržaj, što je donelo dobar odziv, a Vox Media već ima ovaj dogovor sa društvenom mrežom. Ukoliko se opet vratimo na navedenu opciju zarade individualaca objavljivanjem postova, uvidećemo da je ovaj model veoma interesantan i koristan za Facebook koji može prikupiti dosta benefita zahvaljujući sadržaju koji korisnici doprinose.

U svakom slučaju, nove opcije za ostvarivanje prihoda na ovoj mreži, verovatno bi mogle da generišu više deljenja sadržaja, što bi samo donelo još jednu korist Facebooku – posebno ako govorimo o javnim ličnostima koji su spremni da podele određene postove sa velikim brojem svojih pratioca. Ipak, za sada nema previše informacija o tome hoće li se iz kompanije odlučiti za lansiranje navedene vrste monetizacije, jer anketa, iako detaljna, ne može nam reći šta iz ove društvene mreže tačno planiraju da urade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Karijere

Kako se brendirati na LinkedIn-u i obezbediti veći doseg za vaše objave?

Kako funkcioniše LinkedIn algoritam? Kakve objave voli, a koje kažnjava niskim 'reach'-om? Otkrivamo u nastavku.

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.