Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Prethodnih nedelja društvena mreža iz Menlo Parka predstavila je pregršt promena i poboljšanja koje korisnici već sada mogu da koriste. Da novinama nema kraja, dokazuje i činjenica da u Facebooku istražuju način kako bi verifikovanim korisnicima omogućili zaradu od svojih postova zahvaljujući brendiranom sadržaju i embedovanjem oglasa u okviru postova - donacijom pratilaca i prijatelja pri čemu i sama kompanija 'kupi kajmak'.

fb1

Kako prenosi The Verge, u anketi koju je društvena mreže sprovela ove nedelje povodom potencijalnih promena, pojedini ispitanici su između ostalog upitani da ukažu na svoje interese u okviru Call to Action dugmeta (npr. kupovina karata), zatim odrede način na koji bi njihovi pratioci mogli da izvrše donaciju, a tu je i poseban odeljak “Sponsor Marketplace” koji bi povezao korisnike sa oglašivačima, kao i opcija deljenja prihoda.

Sa druge strane, još nije poznato kada bi kompanija mogla da pomenutu opciju omogući svim korisnicima i da li će do toga uopšte doći, dok anketa za sada jasno ukazuje da bi ova mogućnost bila dostupna samo za one čiji su profili verifikovani. Takođe, bitno je napomenuti da Facebook do sada nije nudio slične mogućnosti zarade od postovanja sadržaja za individualne korisnike.

Međutim, priča je nešto drugačija kod izdavača, kojima je dopušteno da uključe reklame u okviru novog Instant Articles formata, kao i da su pravila za obajvljivanje sponzorisanih postova od strane brendova. Bitno je napomenuti i da Facebook testira reklame u okviru iskačućih preporuka koje se pojavljuju nakon odgledanog video sadržaja – deleći tako novac sa izdavačima.

zukc
Monetizacija sadržaja? Eto još jednog načina da Facebook zaradi.

Povodom ove vesti oglasili su se i iz Facebooka, osvrnuvši se više o lansiranju Instant Articlesa, te da je cilj kompanije kreiranje održivog i dugoročnog modela monetizacije za svoje partnere od kojih svakodnevno osluškuju povratne informacije. Podsećanja radi, Facebook ipak neće biti prva društvena mreža koja bi mogla da korisnicima omogući zaradu od postova, jer je YouTube još 2007. godine lansirao model deljenja prihoda za istaknute korisnike, dok su se sličnom modelu priključili i streaming platforma Twitch, kao i servis YouNow koji je popularniji kod mlađih korsnika.

Interesi Facebooka kada je reč o monetizaciji ogledaju se u planovima kompanije koja konkretnim potezima dokazuje da se kreće u smeru ka dominantnoj real-time sharing platformi, gde nailazi na konkurente poput Snapchata ili Twittera. A koliko želi da ode dalje u odnosu na konkurenciju dokazuju i nedavno lansiranje live video prenosa za sve, kao i Sports Stadiuma, upirući prstomna Twitterov Periscope i Snapchatov Live Stories.

Rano za pretpostavke?

Koliko iz Facebooka gledaju napred dovoljno govori i činjenica da je pojedinim izdavačima plaćeno da pokrenu live video sadržaj, što je donelo dobar odziv, a Vox Media već ima ovaj dogovor sa društvenom mrežom. Ukoliko se opet vratimo na navedenu opciju zarade individualaca objavljivanjem postova, uvidećemo da je ovaj model veoma interesantan i koristan za Facebook koji može prikupiti dosta benefita zahvaljujući sadržaju koji korisnici doprinose.

U svakom slučaju, nove opcije za ostvarivanje prihoda na ovoj mreži, verovatno bi mogle da generišu više deljenja sadržaja, što bi samo donelo još jednu korist Facebooku – posebno ako govorimo o javnim ličnostima koji su spremni da podele određene postove sa velikim brojem svojih pratioca. Ipak, za sada nema previše informacija o tome hoće li se iz kompanije odlučiti za lansiranje navedene vrste monetizacije, jer anketa, iako detaljna, ne može nam reći šta iz ove društvene mreže tačno planiraju da urade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.