Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Prethodnih nedelja društvena mreža iz Menlo Parka predstavila je pregršt promena i poboljšanja koje korisnici već sada mogu da koriste. Da novinama nema kraja, dokazuje i činjenica da u Facebooku istražuju način kako bi verifikovanim korisnicima omogućili zaradu od svojih postova zahvaljujući brendiranom sadržaju i embedovanjem oglasa u okviru postova - donacijom pratilaca i prijatelja pri čemu i sama kompanija 'kupi kajmak'.

fb1

Kako prenosi The Verge, u anketi koju je društvena mreže sprovela ove nedelje povodom potencijalnih promena, pojedini ispitanici su između ostalog upitani da ukažu na svoje interese u okviru Call to Action dugmeta (npr. kupovina karata), zatim odrede način na koji bi njihovi pratioci mogli da izvrše donaciju, a tu je i poseban odeljak „Sponsor Marketplace“ koji bi povezao korisnike sa oglašivačima, kao i opcija deljenja prihoda.

Sa druge strane, još nije poznato kada bi kompanija mogla da pomenutu opciju omogući svim korisnicima i da li će do toga uopšte doći, dok anketa za sada jasno ukazuje da bi ova mogućnost bila dostupna samo za one čiji su profili verifikovani. Takođe, bitno je napomenuti da Facebook do sada nije nudio slične mogućnosti zarade od postovanja sadržaja za individualne korisnike.

Međutim, priča je nešto drugačija kod izdavača, kojima je dopušteno da uključe reklame u okviru novog Instant Articles formata, kao i da su pravila za obajvljivanje sponzorisanih postova od strane brendova. Bitno je napomenuti i da Facebook testira reklame u okviru iskačućih preporuka koje se pojavljuju nakon odgledanog video sadržaja – deleći tako novac sa izdavačima.

zukc
Monetizacija sadržaja? Eto još jednog načina da Facebook zaradi.

Povodom ove vesti oglasili su se i iz Facebooka, osvrnuvši se više o lansiranju Instant Articlesa, te da je cilj kompanije kreiranje održivog i dugoročnog modela monetizacije za svoje partnere od kojih svakodnevno osluškuju povratne informacije. Podsećanja radi, Facebook ipak neće biti prva društvena mreža koja bi mogla da korisnicima omogući zaradu od postova, jer je YouTube još 2007. godine lansirao model deljenja prihoda za istaknute korisnike, dok su se sličnom modelu priključili i streaming platforma Twitch, kao i servis YouNow koji je popularniji kod mlađih korsnika.

Interesi Facebooka kada je reč o monetizaciji ogledaju se u planovima kompanije koja konkretnim potezima dokazuje da se kreće u smeru ka dominantnoj real-time sharing platformi, gde nailazi na konkurente poput Snapchata ili Twittera. A koliko želi da ode dalje u odnosu na konkurenciju dokazuju i nedavno lansiranje live video prenosa za sve, kao i Sports Stadiuma, upirući prstomna Twitterov Periscope i Snapchatov Live Stories.

Rano za pretpostavke?

Koliko iz Facebooka gledaju napred dovoljno govori i činjenica da je pojedinim izdavačima plaćeno da pokrenu live video sadržaj, što je donelo dobar odziv, a Vox Media već ima ovaj dogovor sa društvenom mrežom. Ukoliko se opet vratimo na navedenu opciju zarade individualaca objavljivanjem postova, uvidećemo da je ovaj model veoma interesantan i koristan za Facebook koji može prikupiti dosta benefita zahvaljujući sadržaju koji korisnici doprinose.

U svakom slučaju, nove opcije za ostvarivanje prihoda na ovoj mreži, verovatno bi mogle da generišu više deljenja sadržaja, što bi samo donelo još jednu korist Facebooku – posebno ako govorimo o javnim ličnostima koji su spremni da podele određene postove sa velikim brojem svojih pratioca. Ipak, za sada nema previše informacija o tome hoće li se iz kompanije odlučiti za lansiranje navedene vrste monetizacije, jer anketa, iako detaljna, ne može nam reći šta iz ove društvene mreže tačno planiraju da urade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Tehnologija

SBB predstavio EON Smart Box – pametne funkcije i 4K rezolucija sastavni deo ponude

SBB i United Grupa predstavili su danas u hotelu Metropol u Beogradu prvi 'smart box' u regionu koji spaja televizijske sadržaje sa Android TV digitalnim servisima. Novi uređaj nosi naziv EON i biće dostupan već od sutra.

Novost

Google uvodi naplatu za YouTube, Google Play i druge servise – cenu snose proizvođači u EU?

Pvi put u svojoj istoriji Gugl će naplaćivati licence proizvođačima telefona u Evropi za instalaciju njegovih servisa kao što su Google Play, YouTube ili Gmail.

Analiza

Opel uhvaćen u softverskoj prevari prilikom testiranja štetnih gasova – novi dizelgejt na pomolu?

Očigledno da pojedini proizvođači automobila teškom mukom razvijaju sisteme koji će umanjiti emitovanje štetnih gasova. Nakon ogromnog skandala koji i dalje potresa VW grupaciju, varanju se priključio još jedan veliki igrač - Opel.

Kultura 2.0

Uključite se u raspravu o Centralnom registru stanovništva – bazi podataka građana Srbije

Okrugli sto o Nacrtu zakona o Centralnom registru građana održava se danas, a predstavnici Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i druge zainteresovane strane raspravljaće o tome da li je sveobuhvatna evidencija o građanima na jednom mestu dobro rešenje.

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.