Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Prethodnih nedelja društvena mreža iz Menlo Parka predstavila je pregršt promena i poboljšanja koje korisnici već sada mogu da koriste. Da novinama nema kraja, dokazuje i činjenica da u Facebooku istražuju način kako bi verifikovanim korisnicima omogućili zaradu od svojih postova zahvaljujući brendiranom sadržaju i embedovanjem oglasa u okviru postova - donacijom pratilaca i prijatelja pri čemu i sama kompanija 'kupi kajmak'.

fb1

Kako prenosi The Verge, u anketi koju je društvena mreže sprovela ove nedelje povodom potencijalnih promena, pojedini ispitanici su između ostalog upitani da ukažu na svoje interese u okviru Call to Action dugmeta (npr. kupovina karata), zatim odrede način na koji bi njihovi pratioci mogli da izvrše donaciju, a tu je i poseban odeljak „Sponsor Marketplace“ koji bi povezao korisnike sa oglašivačima, kao i opcija deljenja prihoda.

Sa druge strane, još nije poznato kada bi kompanija mogla da pomenutu opciju omogući svim korisnicima i da li će do toga uopšte doći, dok anketa za sada jasno ukazuje da bi ova mogućnost bila dostupna samo za one čiji su profili verifikovani. Takođe, bitno je napomenuti da Facebook do sada nije nudio slične mogućnosti zarade od postovanja sadržaja za individualne korisnike.

Međutim, priča je nešto drugačija kod izdavača, kojima je dopušteno da uključe reklame u okviru novog Instant Articles formata, kao i da su pravila za obajvljivanje sponzorisanih postova od strane brendova. Bitno je napomenuti i da Facebook testira reklame u okviru iskačućih preporuka koje se pojavljuju nakon odgledanog video sadržaja – deleći tako novac sa izdavačima.

zukc
Monetizacija sadržaja? Eto još jednog načina da Facebook zaradi.

Povodom ove vesti oglasili su se i iz Facebooka, osvrnuvši se više o lansiranju Instant Articlesa, te da je cilj kompanije kreiranje održivog i dugoročnog modela monetizacije za svoje partnere od kojih svakodnevno osluškuju povratne informacije. Podsećanja radi, Facebook ipak neće biti prva društvena mreža koja bi mogla da korisnicima omogući zaradu od postova, jer je YouTube još 2007. godine lansirao model deljenja prihoda za istaknute korisnike, dok su se sličnom modelu priključili i streaming platforma Twitch, kao i servis YouNow koji je popularniji kod mlađih korsnika.

Interesi Facebooka kada je reč o monetizaciji ogledaju se u planovima kompanije koja konkretnim potezima dokazuje da se kreće u smeru ka dominantnoj real-time sharing platformi, gde nailazi na konkurente poput Snapchata ili Twittera. A koliko želi da ode dalje u odnosu na konkurenciju dokazuju i nedavno lansiranje live video prenosa za sve, kao i Sports Stadiuma, upirući prstomna Twitterov Periscope i Snapchatov Live Stories.

Rano za pretpostavke?

Koliko iz Facebooka gledaju napred dovoljno govori i činjenica da je pojedinim izdavačima plaćeno da pokrenu live video sadržaj, što je donelo dobar odziv, a Vox Media već ima ovaj dogovor sa društvenom mrežom. Ukoliko se opet vratimo na navedenu opciju zarade individualaca objavljivanjem postova, uvidećemo da je ovaj model veoma interesantan i koristan za Facebook koji može prikupiti dosta benefita zahvaljujući sadržaju koji korisnici doprinose.

U svakom slučaju, nove opcije za ostvarivanje prihoda na ovoj mreži, verovatno bi mogle da generišu više deljenja sadržaja, što bi samo donelo još jednu korist Facebooku – posebno ako govorimo o javnim ličnostima koji su spremni da podele određene postove sa velikim brojem svojih pratioca. Ipak, za sada nema previše informacija o tome hoće li se iz kompanije odlučiti za lansiranje navedene vrste monetizacije, jer anketa, iako detaljna, ne može nam reći šta iz ove društvene mreže tačno planiraju da urade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.