Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Kad vi zarađujete od sadržaja, zarađuje i Facebook!

Prethodnih nedelja društvena mreža iz Menlo Parka predstavila je pregršt promena i poboljšanja koje korisnici već sada mogu da koriste. Da novinama nema kraja, dokazuje i činjenica da u Facebooku istražuju način kako bi verifikovanim korisnicima omogućili zaradu od svojih postova zahvaljujući brendiranom sadržaju i embedovanjem oglasa u okviru postova - donacijom pratilaca i prijatelja pri čemu i sama kompanija 'kupi kajmak'.

fb1

Kako prenosi The Verge, u anketi koju je društvena mreže sprovela ove nedelje povodom potencijalnih promena, pojedini ispitanici su između ostalog upitani da ukažu na svoje interese u okviru Call to Action dugmeta (npr. kupovina karata), zatim odrede način na koji bi njihovi pratioci mogli da izvrše donaciju, a tu je i poseban odeljak „Sponsor Marketplace“ koji bi povezao korisnike sa oglašivačima, kao i opcija deljenja prihoda.

Sa druge strane, još nije poznato kada bi kompanija mogla da pomenutu opciju omogući svim korisnicima i da li će do toga uopšte doći, dok anketa za sada jasno ukazuje da bi ova mogućnost bila dostupna samo za one čiji su profili verifikovani. Takođe, bitno je napomenuti da Facebook do sada nije nudio slične mogućnosti zarade od postovanja sadržaja za individualne korisnike.

Međutim, priča je nešto drugačija kod izdavača, kojima je dopušteno da uključe reklame u okviru novog Instant Articles formata, kao i da su pravila za obajvljivanje sponzorisanih postova od strane brendova. Bitno je napomenuti i da Facebook testira reklame u okviru iskačućih preporuka koje se pojavljuju nakon odgledanog video sadržaja – deleći tako novac sa izdavačima.

zukc
Monetizacija sadržaja? Eto još jednog načina da Facebook zaradi.

Povodom ove vesti oglasili su se i iz Facebooka, osvrnuvši se više o lansiranju Instant Articlesa, te da je cilj kompanije kreiranje održivog i dugoročnog modela monetizacije za svoje partnere od kojih svakodnevno osluškuju povratne informacije. Podsećanja radi, Facebook ipak neće biti prva društvena mreža koja bi mogla da korisnicima omogući zaradu od postova, jer je YouTube još 2007. godine lansirao model deljenja prihoda za istaknute korisnike, dok su se sličnom modelu priključili i streaming platforma Twitch, kao i servis YouNow koji je popularniji kod mlađih korsnika.

Interesi Facebooka kada je reč o monetizaciji ogledaju se u planovima kompanije koja konkretnim potezima dokazuje da se kreće u smeru ka dominantnoj real-time sharing platformi, gde nailazi na konkurente poput Snapchata ili Twittera. A koliko želi da ode dalje u odnosu na konkurenciju dokazuju i nedavno lansiranje live video prenosa za sve, kao i Sports Stadiuma, upirući prstomna Twitterov Periscope i Snapchatov Live Stories.

Rano za pretpostavke?

Koliko iz Facebooka gledaju napred dovoljno govori i činjenica da je pojedinim izdavačima plaćeno da pokrenu live video sadržaj, što je donelo dobar odziv, a Vox Media već ima ovaj dogovor sa društvenom mrežom. Ukoliko se opet vratimo na navedenu opciju zarade individualaca objavljivanjem postova, uvidećemo da je ovaj model veoma interesantan i koristan za Facebook koji može prikupiti dosta benefita zahvaljujući sadržaju koji korisnici doprinose.

U svakom slučaju, nove opcije za ostvarivanje prihoda na ovoj mreži, verovatno bi mogle da generišu više deljenja sadržaja, što bi samo donelo još jednu korist Facebooku – posebno ako govorimo o javnim ličnostima koji su spremni da podele određene postove sa velikim brojem svojih pratioca. Ipak, za sada nema previše informacija o tome hoće li se iz kompanije odlučiti za lansiranje navedene vrste monetizacije, jer anketa, iako detaljna, ne može nam reći šta iz ove društvene mreže tačno planiraju da urade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.