Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve, ima li razloga za radovanje? - Netokracija.rs

Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve: Da li da se radujemo?

Iz Facebooka su ponovo rešeni da jednu od svojih usluga stave izvan granica ograničavanja i tako je učine dostupnom za sve korisnike širom sveta. Ovog puta, reč je o prepoznatljivom formatu ‘Instant Articles’ koji je pre svega namenjen za izdavače, a koji bi trebao da bude dostupan za globlnu upotrebu već 12. aprila tekuće godine. Možemo li očekivati velike promene na polju izdavaštva kakvog poznajemo?

facebook-instant-articles

Kako se vest brzo proširila u svim krugovima, logično je postaviti pitanje da li će i koliko pomenuti format biti od koristi izdavačima (uglavnom medijima), te koliko su oni u ovom trenutku spremni da ga prihvate kao alat za oglašavanje na društvenim mrežama. Kako prenosi TechCrunch, još od lansiranja u maju mesecu prošle godine, Facebook je sarađivao sa partnerskim izdavačima kako bi se pronašla optimalna opcija pomoću koje bi se tekstualni sadržaj učitavao znatno brže u okviru aplikacije – nego što je to slučaj na web verziji ove društvene mreže.

Naime, izdavačima je od sada omogućeno da sami konfigurišu „Instant Articles“, koristeći posebnu dokumentaciju sa Facebooka namenjenu developerima. Bitno je istaći i da pomenuti format kombinuje želju Facebooka za što boljim i jednostavnijim korisničkim iskustvom, zajedno sa ostvarivanjem benefita na planu poslovanja.

Prednost ove funkcije se ogleda u tome što čitaoci ne moraju da čekaju nekoliko sekundi za učitavanje određene stranice, što može biti iritirajuće, već jednostavno otvaraju sadržaj spreman za čitanje, te i dalje mogu videti reklame – što je za većinu oglašivača bitan podatak.

Zanimljivo je da se odluka Facebooka za proširenje dostupnosti „Instant Articlesa“, podudara sa istom taktikom iz Googlea, koji je spreman da lansira svoj AMP (Accelerated Mobile Pages) sistem krajem februara tekuće godine. Ipak, iz poznate društvene mreže ne žele da se takmiče, jer oba alata imaju svoje prednosti koji mogu biti od značaja izdavačima.

instant-artices-2
Izgled „Instant Articles“ formata na mobilnoj aplikaciji Facebooka (Izvor: theawl.com)

Sa strane ipak i dalje stoji otvoreno pitanje, koliko bi „Instant Articles“ značio izdavačima, s obziorm na to da je Facebook ograničio broj reklama koje se mogu prikazivati u okviru ovog formata. Tako bi svaka reklama trebalo da bude odvojena sa 350 reči u tekstu, a ukoliko se sadržaj za objavljivanje sastoji od fotografija i drugih medijskih sadržaja, onda oglasi ne smeju preći 15% od ukupnog sadržaja.

Da li Facebook utiče na izdavače?

Kada se navedena statistika „stavi na papir“, stiže se do podatka da je ovaj procenat na niskoj lestvici za razliku od onog broja reklama koje su pojedini sajtovi prihvatili da prikazuju. Ipak, da nije sve tako crno, dokazuje činjenica koja se ogleda u sve većem procentu ljudi koji se odlučuju da kliknu na određeni članak, zbog bolje preglednosti i veće brzine učitavanja sadržaja – što automatski dovodi do dodatnih klikova i povećanja opcije za monetizaciju.

Ukoliko uzmemo u obzir postepeno slabljenje odnosa između izdavača i čitalaca, ostaje nam da se zapitamo hoće li Facebook sa svojim novinama onemogućiti sposobnost izdavača za izgradnju održivog biznis modela, kreiranog zahvaljujući sadržaju koji svakodnevno konzumiramo – ili pak mogu nastati neki novi procesi na ovom polju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?