Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve, ima li razloga za radovanje? - Netokracija.rs

Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve: Da li da se radujemo?

Iz Facebooka su ponovo rešeni da jednu od svojih usluga stave izvan granica ograničavanja i tako je učine dostupnom za sve korisnike širom sveta. Ovog puta, reč je o prepoznatljivom formatu ‘Instant Articles’ koji je pre svega namenjen za izdavače, a koji bi trebao da bude dostupan za globlnu upotrebu već 12. aprila tekuće godine. Možemo li očekivati velike promene na polju izdavaštva kakvog poznajemo?

facebook-instant-articles

Kako se vest brzo proširila u svim krugovima, logično je postaviti pitanje da li će i koliko pomenuti format biti od koristi izdavačima (uglavnom medijima), te koliko su oni u ovom trenutku spremni da ga prihvate kao alat za oglašavanje na društvenim mrežama. Kako prenosi TechCrunch, još od lansiranja u maju mesecu prošle godine, Facebook je sarađivao sa partnerskim izdavačima kako bi se pronašla optimalna opcija pomoću koje bi se tekstualni sadržaj učitavao znatno brže u okviru aplikacije – nego što je to slučaj na web verziji ove društvene mreže.

Naime, izdavačima je od sada omogućeno da sami konfigurišu “Instant Articles”, koristeći posebnu dokumentaciju sa Facebooka namenjenu developerima. Bitno je istaći i da pomenuti format kombinuje želju Facebooka za što boljim i jednostavnijim korisničkim iskustvom, zajedno sa ostvarivanjem benefita na planu poslovanja.

Prednost ove funkcije se ogleda u tome što čitaoci ne moraju da čekaju nekoliko sekundi za učitavanje određene stranice, što može biti iritirajuće, već jednostavno otvaraju sadržaj spreman za čitanje, te i dalje mogu videti reklame – što je za većinu oglašivača bitan podatak.

Zanimljivo je da se odluka Facebooka za proširenje dostupnosti “Instant Articlesa”, podudara sa istom taktikom iz Googlea, koji je spreman da lansira svoj AMP (Accelerated Mobile Pages) sistem krajem februara tekuće godine. Ipak, iz poznate društvene mreže ne žele da se takmiče, jer oba alata imaju svoje prednosti koji mogu biti od značaja izdavačima.

instant-artices-2
Izgled “Instant Articles” formata na mobilnoj aplikaciji Facebooka (Izvor: theawl.com)

Sa strane ipak i dalje stoji otvoreno pitanje, koliko bi “Instant Articles” značio izdavačima, s obziorm na to da je Facebook ograničio broj reklama koje se mogu prikazivati u okviru ovog formata. Tako bi svaka reklama trebalo da bude odvojena sa 350 reči u tekstu, a ukoliko se sadržaj za objavljivanje sastoji od fotografija i drugih medijskih sadržaja, onda oglasi ne smeju preći 15% od ukupnog sadržaja.

Da li Facebook utiče na izdavače?

Kada se navedena statistika “stavi na papir”, stiže se do podatka da je ovaj procenat na niskoj lestvici za razliku od onog broja reklama koje su pojedini sajtovi prihvatili da prikazuju. Ipak, da nije sve tako crno, dokazuje činjenica koja se ogleda u sve većem procentu ljudi koji se odlučuju da kliknu na određeni članak, zbog bolje preglednosti i veće brzine učitavanja sadržaja – što automatski dovodi do dodatnih klikova i povećanja opcije za monetizaciju.

Ukoliko uzmemo u obzir postepeno slabljenje odnosa između izdavača i čitalaca, ostaje nam da se zapitamo hoće li Facebook sa svojim novinama onemogućiti sposobnost izdavača za izgradnju održivog biznis modela, kreiranog zahvaljujući sadržaju koji svakodnevno konzumiramo – ili pak mogu nastati neki novi procesi na ovom polju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.