Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve, ima li razloga za radovanje? - Netokracija.rs

Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve: Da li da se radujemo?

Iz Facebooka su ponovo rešeni da jednu od svojih usluga stave izvan granica ograničavanja i tako je učine dostupnom za sve korisnike širom sveta. Ovog puta, reč je o prepoznatljivom formatu ‘Instant Articles’ koji je pre svega namenjen za izdavače, a koji bi trebao da bude dostupan za globlnu upotrebu već 12. aprila tekuće godine. Možemo li očekivati velike promene na polju izdavaštva kakvog poznajemo?

facebook-instant-articles

Kako se vest brzo proširila u svim krugovima, logično je postaviti pitanje da li će i koliko pomenuti format biti od koristi izdavačima (uglavnom medijima), te koliko su oni u ovom trenutku spremni da ga prihvate kao alat za oglašavanje na društvenim mrežama. Kako prenosi TechCrunch, još od lansiranja u maju mesecu prošle godine, Facebook je sarađivao sa partnerskim izdavačima kako bi se pronašla optimalna opcija pomoću koje bi se tekstualni sadržaj učitavao znatno brže u okviru aplikacije – nego što je to slučaj na web verziji ove društvene mreže.

Naime, izdavačima je od sada omogućeno da sami konfigurišu “Instant Articles”, koristeći posebnu dokumentaciju sa Facebooka namenjenu developerima. Bitno je istaći i da pomenuti format kombinuje želju Facebooka za što boljim i jednostavnijim korisničkim iskustvom, zajedno sa ostvarivanjem benefita na planu poslovanja.

Prednost ove funkcije se ogleda u tome što čitaoci ne moraju da čekaju nekoliko sekundi za učitavanje određene stranice, što može biti iritirajuće, već jednostavno otvaraju sadržaj spreman za čitanje, te i dalje mogu videti reklame – što je za većinu oglašivača bitan podatak.

Zanimljivo je da se odluka Facebooka za proširenje dostupnosti “Instant Articlesa”, podudara sa istom taktikom iz Googlea, koji je spreman da lansira svoj AMP (Accelerated Mobile Pages) sistem krajem februara tekuće godine. Ipak, iz poznate društvene mreže ne žele da se takmiče, jer oba alata imaju svoje prednosti koji mogu biti od značaja izdavačima.

instant-artices-2
Izgled “Instant Articles” formata na mobilnoj aplikaciji Facebooka (Izvor: theawl.com)

Sa strane ipak i dalje stoji otvoreno pitanje, koliko bi “Instant Articles” značio izdavačima, s obziorm na to da je Facebook ograničio broj reklama koje se mogu prikazivati u okviru ovog formata. Tako bi svaka reklama trebalo da bude odvojena sa 350 reči u tekstu, a ukoliko se sadržaj za objavljivanje sastoji od fotografija i drugih medijskih sadržaja, onda oglasi ne smeju preći 15% od ukupnog sadržaja.

Da li Facebook utiče na izdavače?

Kada se navedena statistika “stavi na papir”, stiže se do podatka da je ovaj procenat na niskoj lestvici za razliku od onog broja reklama koje su pojedini sajtovi prihvatili da prikazuju. Ipak, da nije sve tako crno, dokazuje činjenica koja se ogleda u sve većem procentu ljudi koji se odlučuju da kliknu na određeni članak, zbog bolje preglednosti i veće brzine učitavanja sadržaja – što automatski dovodi do dodatnih klikova i povećanja opcije za monetizaciju.

Ukoliko uzmemo u obzir postepeno slabljenje odnosa između izdavača i čitalaca, ostaje nam da se zapitamo hoće li Facebook sa svojim novinama onemogućiti sposobnost izdavača za izgradnju održivog biznis modela, kreiranog zahvaljujući sadržaju koji svakodnevno konzumiramo – ili pak mogu nastati neki novi procesi na ovom polju.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Propustili ste

Sponzorisano

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Karijere

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Sponzorisano

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.