Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve, ima li razloga za radovanje? - Netokracija.rs

Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve: Da li da se radujemo?

Iz Facebooka su ponovo rešeni da jednu od svojih usluga stave izvan granica ograničavanja i tako je učine dostupnom za sve korisnike širom sveta. Ovog puta, reč je o prepoznatljivom formatu ‘Instant Articles’ koji je pre svega namenjen za izdavače, a koji bi trebao da bude dostupan za globlnu upotrebu već 12. aprila tekuće godine. Možemo li očekivati velike promene na polju izdavaštva kakvog poznajemo?

facebook-instant-articles

Kako se vest brzo proširila u svim krugovima, logično je postaviti pitanje da li će i koliko pomenuti format biti od koristi izdavačima (uglavnom medijima), te koliko su oni u ovom trenutku spremni da ga prihvate kao alat za oglašavanje na društvenim mrežama. Kako prenosi TechCrunch, još od lansiranja u maju mesecu prošle godine, Facebook je sarađivao sa partnerskim izdavačima kako bi se pronašla optimalna opcija pomoću koje bi se tekstualni sadržaj učitavao znatno brže u okviru aplikacije – nego što je to slučaj na web verziji ove društvene mreže.

Naime, izdavačima je od sada omogućeno da sami konfigurišu „Instant Articles“, koristeći posebnu dokumentaciju sa Facebooka namenjenu developerima. Bitno je istaći i da pomenuti format kombinuje želju Facebooka za što boljim i jednostavnijim korisničkim iskustvom, zajedno sa ostvarivanjem benefita na planu poslovanja.

Prednost ove funkcije se ogleda u tome što čitaoci ne moraju da čekaju nekoliko sekundi za učitavanje određene stranice, što može biti iritirajuće, već jednostavno otvaraju sadržaj spreman za čitanje, te i dalje mogu videti reklame – što je za većinu oglašivača bitan podatak.

Zanimljivo je da se odluka Facebooka za proširenje dostupnosti „Instant Articlesa“, podudara sa istom taktikom iz Googlea, koji je spreman da lansira svoj AMP (Accelerated Mobile Pages) sistem krajem februara tekuće godine. Ipak, iz poznate društvene mreže ne žele da se takmiče, jer oba alata imaju svoje prednosti koji mogu biti od značaja izdavačima.

instant-artices-2
Izgled „Instant Articles“ formata na mobilnoj aplikaciji Facebooka (Izvor: theawl.com)

Sa strane ipak i dalje stoji otvoreno pitanje, koliko bi „Instant Articles“ značio izdavačima, s obziorm na to da je Facebook ograničio broj reklama koje se mogu prikazivati u okviru ovog formata. Tako bi svaka reklama trebalo da bude odvojena sa 350 reči u tekstu, a ukoliko se sadržaj za objavljivanje sastoji od fotografija i drugih medijskih sadržaja, onda oglasi ne smeju preći 15% od ukupnog sadržaja.

Da li Facebook utiče na izdavače?

Kada se navedena statistika „stavi na papir“, stiže se do podatka da je ovaj procenat na niskoj lestvici za razliku od onog broja reklama koje su pojedini sajtovi prihvatili da prikazuju. Ipak, da nije sve tako crno, dokazuje činjenica koja se ogleda u sve većem procentu ljudi koji se odlučuju da kliknu na određeni članak, zbog bolje preglednosti i veće brzine učitavanja sadržaja – što automatski dovodi do dodatnih klikova i povećanja opcije za monetizaciju.

Ukoliko uzmemo u obzir postepeno slabljenje odnosa između izdavača i čitalaca, ostaje nam da se zapitamo hoće li Facebook sa svojim novinama onemogućiti sposobnost izdavača za izgradnju održivog biznis modela, kreiranog zahvaljujući sadržaju koji svakodnevno konzumiramo – ili pak mogu nastati neki novi procesi na ovom polju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Tehnologija

Kako jednostavno početi sa učenjem programskog jezika Python?

Među programskim jezicima postoje velike razlike kako u samom procesu rada, tako i u krajnjim rezultatima. U razgovoru sa Nikolom Kolevskim, otkrivamo zašto je Python sve popularniji među programerima i šta ga izdvaja od drugih tehnologija.

Kultura 2.0

Vanja Paunović ima 23 godine, niže uspehe u programiranju i pokreće YouTube kanal – Dzimiks

Vanja trenutno završava Raf i započinje svoju programersku karijeru. To bi, manje-više, bio standardni put za juniora u IT industriji ali on ima nešto što ga izdvaja od ostalih: YouTube kanal posvećen programiranju.

Office Talks Podcast

Borci za slobodan Internet (gost Danilo Krivokapić)

22. epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Danilom Krivokapićem iz SHARE Fondacije koji je govorio o aktuelnoj kampanji #hiljadekamera, našim digitalnim pravima i slobodnom Internetu.