Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve, ima li razloga za radovanje? - Netokracija.rs

Facebook ‘Instant Articles’ stižu za sve: Da li da se radujemo?

Iz Facebooka su ponovo rešeni da jednu od svojih usluga stave izvan granica ograničavanja i tako je učine dostupnom za sve korisnike širom sveta. Ovog puta, reč je o prepoznatljivom formatu ‘Instant Articles’ koji je pre svega namenjen za izdavače, a koji bi trebao da bude dostupan za globlnu upotrebu već 12. aprila tekuće godine. Možemo li očekivati velike promene na polju izdavaštva kakvog poznajemo?

facebook-instant-articles

Kako se vest brzo proširila u svim krugovima, logično je postaviti pitanje da li će i koliko pomenuti format biti od koristi izdavačima (uglavnom medijima), te koliko su oni u ovom trenutku spremni da ga prihvate kao alat za oglašavanje na društvenim mrežama. Kako prenosi TechCrunch, još od lansiranja u maju mesecu prošle godine, Facebook je sarađivao sa partnerskim izdavačima kako bi se pronašla optimalna opcija pomoću koje bi se tekstualni sadržaj učitavao znatno brže u okviru aplikacije – nego što je to slučaj na web verziji ove društvene mreže.

Naime, izdavačima je od sada omogućeno da sami konfigurišu „Instant Articles“, koristeći posebnu dokumentaciju sa Facebooka namenjenu developerima. Bitno je istaći i da pomenuti format kombinuje želju Facebooka za što boljim i jednostavnijim korisničkim iskustvom, zajedno sa ostvarivanjem benefita na planu poslovanja.

Prednost ove funkcije se ogleda u tome što čitaoci ne moraju da čekaju nekoliko sekundi za učitavanje određene stranice, što može biti iritirajuće, već jednostavno otvaraju sadržaj spreman za čitanje, te i dalje mogu videti reklame – što je za većinu oglašivača bitan podatak.

Zanimljivo je da se odluka Facebooka za proširenje dostupnosti „Instant Articlesa“, podudara sa istom taktikom iz Googlea, koji je spreman da lansira svoj AMP (Accelerated Mobile Pages) sistem krajem februara tekuće godine. Ipak, iz poznate društvene mreže ne žele da se takmiče, jer oba alata imaju svoje prednosti koji mogu biti od značaja izdavačima.

instant-artices-2
Izgled „Instant Articles“ formata na mobilnoj aplikaciji Facebooka (Izvor: theawl.com)

Sa strane ipak i dalje stoji otvoreno pitanje, koliko bi „Instant Articles“ značio izdavačima, s obziorm na to da je Facebook ograničio broj reklama koje se mogu prikazivati u okviru ovog formata. Tako bi svaka reklama trebalo da bude odvojena sa 350 reči u tekstu, a ukoliko se sadržaj za objavljivanje sastoji od fotografija i drugih medijskih sadržaja, onda oglasi ne smeju preći 15% od ukupnog sadržaja.

Da li Facebook utiče na izdavače?

Kada se navedena statistika „stavi na papir“, stiže se do podatka da je ovaj procenat na niskoj lestvici za razliku od onog broja reklama koje su pojedini sajtovi prihvatili da prikazuju. Ipak, da nije sve tako crno, dokazuje činjenica koja se ogleda u sve većem procentu ljudi koji se odlučuju da kliknu na određeni članak, zbog bolje preglednosti i veće brzine učitavanja sadržaja – što automatski dovodi do dodatnih klikova i povećanja opcije za monetizaciju.

Ukoliko uzmemo u obzir postepeno slabljenje odnosa između izdavača i čitalaca, ostaje nam da se zapitamo hoće li Facebook sa svojim novinama onemogućiti sposobnost izdavača za izgradnju održivog biznis modela, kreiranog zahvaljujući sadržaju koji svakodnevno konzumiramo – ili pak mogu nastati neki novi procesi na ovom polju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.