Relevantniji i duži sadržaj od sada na vrhu vašeg News Feeda

Relevantniji i duži sadržaj od sada na vrhu vašeg News Feeda – u korist ozbiljnih medija

Poput živog bića i News Feed prolazi kroz neprestanu evoluciju. Poslednje promene na algoritmu prikazivanja sadržaja obećavaju bolje rangiranje onih tekstova koji su zapravo relevantni, koje publika više konzumira i koji su u krajnju liniju - duži. Ovakav sadržaj od sada bi trebalo još češće da se prikazuje na vrhu vašeg News Feeda, dok iz Facebooka najavljuju nove funkcije kao deo velike promene pomenutog algoritma.

fb_ispravljeno

Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, istraživački tim zadužen za News Feed prikupljao je u prethodnom periodu povratne informacije od nekoliko hiljada ispitanika koje su ključne za unapređivanja samog korisničkog iskustva, u okviru takozvanog Feed Quality programa. Inženjeri su tako zaključili da aktivnosti poput lajkovanja, komentarisanja i deljenja sadržaja nisu uvek relevantni podaci o tome šta je korisnicima zapravo važno.

Iz Facebooka znaju da korisnici često izbegavaju da lajkuju i komentarišu određene članke, ali im je bitno da su upućeni u poslednja dešavanja na globalnom nivou. Bazirajući svoje istraživanje na osnovu pomenutih podataka, društvena mreža predstavila je novi algoritam rangiranja sadržaja na News Feedu koji u faktor uzima i dužinu teksta – bez obzira na to da li je članak otvoren ili ne.

Sa druge strane, prethodna ažuriranja koja su se fokusirala na vreme provedeno u članku sada se nadovezuju na poslednje izmene, što na kraju dana znači i da će relevantniji sadržaj biti vidljiviji od strane Facebookovih korisnika, no ostaje da vidimo hoće li od nove funckije i najviše koristi imati ozbiljni mediji koji svoj sadržaj baziraju na dužem sadržaju čiji cilj nije prikupljanje klikova.

Imaju li mediji korist?

Tako su na osnovu feedbacka korisnika inženjeri uspeli da prikupe dovoljno informacija o vremenu koje oni provedu čitajući ili gledajući određeni sadržaj, te koliko su voljni da kliknu na isti sa News Feeda, bilo da su to učinili sa browsera na mobilnom telefonu ili putem aplikacije gde mogu imati pristup Instant Articles formatu. Bitno je istaći i da se vreme računa od potpunog učitavanja određenog teksta.

Realno je očekivati da se Facebook sve više okreće ka medijima, pretvarajući se tako u pravu platformu modernog izdavaštva 21. veka.
Facebook želi vaš sadržaj i sadržaj svih medija – čak je spreman i platiti za isti.

Podaci dobijeni na ovaj način, samo doprinose generisanju relevantnih informacija i boljem razumevanju interesovanja korisnika, kako bi im se na kraju omogućilo da slični članci pronađu put do vrha njihovog News Feeda. Takođe, iz Facebooka najavljuju da rade i na opciji koja bi smanjila pojavljivanje više članaka (postova) sa istog izvora u nizu, tako da bi vreme između podeljenih postova sada trebalo da bude još duže.

Imajući na umu nove promene, mediji prisutni na Facebooku svakako mogu iskoristiti sve pogodnosti (uključujući i Instant Articles), stvarajući zanimljiv i kvalitetan sadržaj za čitaoce koji će to umeti da cene. Ipak, kako društvena mreža sve više zalazi u sadržaj postavlja se legitimno pitanje – izumire li www kao takav za medije?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Kolumna

Iako je mobilno bankarstvo tu već duže vreme, još uvek je aktuelna tema – ali zašto?

Savremene tehnologije postale su sastavni deo naše svakodnevnice i menjanju način na koji radimo stvari u svom privatnom i profesionalnom životu velikom brzinom. Finansijski sektor je svakako među industrijama u kojima se njihove prednosti najviše osećaju i najbrže implementiraju novine - o čemu svedoče i novine u oblasti plaćanja 'pametnim' telefonom.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Društvene mreže

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.