Relevantniji i duži sadržaj od sada na vrhu vašeg News Feeda

Relevantniji i duži sadržaj od sada na vrhu vašeg News Feeda – u korist ozbiljnih medija

Poput živog bića i News Feed prolazi kroz neprestanu evoluciju. Poslednje promene na algoritmu prikazivanja sadržaja obećavaju bolje rangiranje onih tekstova koji su zapravo relevantni, koje publika više konzumira i koji su u krajnju liniju - duži. Ovakav sadržaj od sada bi trebalo još češće da se prikazuje na vrhu vašeg News Feeda, dok iz Facebooka najavljuju nove funkcije kao deo velike promene pomenutog algoritma.

fb_ispravljeno

Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, istraživački tim zadužen za News Feed prikupljao je u prethodnom periodu povratne informacije od nekoliko hiljada ispitanika koje su ključne za unapređivanja samog korisničkog iskustva, u okviru takozvanog Feed Quality programa. Inženjeri su tako zaključili da aktivnosti poput lajkovanja, komentarisanja i deljenja sadržaja nisu uvek relevantni podaci o tome šta je korisnicima zapravo važno.

Iz Facebooka znaju da korisnici često izbegavaju da lajkuju i komentarišu određene članke, ali im je bitno da su upućeni u poslednja dešavanja na globalnom nivou. Bazirajući svoje istraživanje na osnovu pomenutih podataka, društvena mreža predstavila je novi algoritam rangiranja sadržaja na News Feedu koji u faktor uzima i dužinu teksta – bez obzira na to da li je članak otvoren ili ne.

Sa druge strane, prethodna ažuriranja koja su se fokusirala na vreme provedeno u članku sada se nadovezuju na poslednje izmene, što na kraju dana znači i da će relevantniji sadržaj biti vidljiviji od strane Facebookovih korisnika, no ostaje da vidimo hoće li od nove funckije i najviše koristi imati ozbiljni mediji koji svoj sadržaj baziraju na dužem sadržaju čiji cilj nije prikupljanje klikova.

Imaju li mediji korist?

Tako su na osnovu feedbacka korisnika inženjeri uspeli da prikupe dovoljno informacija o vremenu koje oni provedu čitajući ili gledajući određeni sadržaj, te koliko su voljni da kliknu na isti sa News Feeda, bilo da su to učinili sa browsera na mobilnom telefonu ili putem aplikacije gde mogu imati pristup Instant Articles formatu. Bitno je istaći i da se vreme računa od potpunog učitavanja određenog teksta.

Realno je očekivati da se Facebook sve više okreće ka medijima, pretvarajući se tako u pravu platformu modernog izdavaštva 21. veka.
Facebook želi vaš sadržaj i sadržaj svih medija – čak je spreman i platiti za isti.

Podaci dobijeni na ovaj način, samo doprinose generisanju relevantnih informacija i boljem razumevanju interesovanja korisnika, kako bi im se na kraju omogućilo da slični članci pronađu put do vrha njihovog News Feeda. Takođe, iz Facebooka najavljuju da rade i na opciji koja bi smanjila pojavljivanje više članaka (postova) sa istog izvora u nizu, tako da bi vreme između podeljenih postova sada trebalo da bude još duže.

Imajući na umu nove promene, mediji prisutni na Facebooku svakako mogu iskoristiti sve pogodnosti (uključujući i Instant Articles), stvarajući zanimljiv i kvalitetan sadržaj za čitaoce koji će to umeti da cene. Ipak, kako društvena mreža sve više zalazi u sadržaj postavlja se legitimno pitanje – izumire li www kao takav za medije?

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Propustili ste

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.

Startapi i poslovanje

Bugarski Eleven sa novim fondom vrednim €60 miliona želi da se vrati investiranju u srpske startape

Treći fond deset je puta veći od fonda iz 2018. godine, a u fokusu bugarskog Elevena biće kompanije iz Rumunije, Grčke, Hrvatske i Srbije.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.