Zašto su online mediji pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

Zašto su online mediji i ‘livestream’ pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

I dok će ovogodišnji izbori ostati upamćeni po velikom broju neregularnosti koji im se pripisuju, čini se da su pravi pobednici web mediji koji su pomerili granicu u izveštavanju i svojoj publici ponudili zanimljiv sadržaj putem Facebook i YouTube livestream-a. U razgovoru sa njihovim urednicima, otkrivamo kako je protekla izborna noć iz ugla režije, koji su rezultati tom prilikom zabeleženi i kakve su bile reakcije publike, ali i da li je web konačno uzeo primat nad TV-om.

izborifinalno

Tačno u 20 časova kada su se izborna mesta zatvorila, studijski reflektori upalili su se i specijalne emisije posvećene izborima krenule su sa prvim procenama i uključenjima iz izbornih štabova. Ipak, ono po čemu će ovogodišnji parlamentarni, lokalni i pokrajinski izbori ostati upamćeni jeste ekspanzija livestream-a koji se pokazao kao centralno mesto najvećih web medija u Srbiji, a čija se produkcija držala „rame uz rame“ sa nacionalnim TV servisima – pa čak i kada govorimo o brojkama.

105.000 pregleda u prvom satu

Ubedljivo najgledaniji YouTube livestream pripao je redakciji Blica koja je za ovogodišnje izbore otišla korak dalje i čitavu objedinjenu redakciju RAS-a pretvorila u jedan veliki studio koji je ugostio oko stotinak ljudi u režiji – novinara, urednika, snimatelja i montažera. Izvršni urednik Blica, Nenad Jaćimović, izjavio je u razgovoru za Netokraciju da je ovo bio poprilično veliki izazov za čitav tim koji prevashodno dolazi iz štampanih medija, te su svi pomalo izašli iz zone komfora:

Ove godine navršava se 20 godina Blica i želeli smo da postavimo mnogo veći izazov, a to je livestream. Iako većina nas nema iskustava u ovom segmentu izveštavanja (veliki broj ljudi potiče iz štampanih medija), nedelje pred izbore zahtevale su dosta uvežbavanja i bacile su nove izazove pred redakcijski tim. Svi smo malo izašli iz naše zone komfora i to je bilo sjajno što rezultati gledanosti potvrđuju.

blic
Redakcija Blica pretvorena je u izbornoj noći u pravi studio (Foto: RAS)

Samo u prvom satu YouTube emisija ovog medija zabeležila je 105.000 pregleda, od čega je prosečan broj gledalaca u svakom trenutku iznosio 15.000 – brojke koje već zalaze na teritoriju TV-a. Nenad kaže da se sajt odlično nosio sa peak-ovima posećenosti te da čitaoci nisu imali problema sa učitavanjem sadržaja koji je kreirala čitava redakcija. Ipak, kako bi se osigurao što pouzdaniji i kvalitetniji stream, tim se okrenuo YouTube-u putem kojeg se i emitovala emisija u kojoj su voditelji Olja Bećković i Miša Stojiljković ugostli više od 20 stručnih gostiju komentarišući najnovije rezultate, ali i značaj definitivnog ulaska opozicije u parlament.

Južne Vesti: Izborni ‘live’ od 5 sati

Pored Blica koji danas važi za jedan od najčitanijih domaćih web medija, ekspanziji livestream prenosa doprinela je i ekipa Južnih Vesti koja je ovogodišnje izbore takođe ispratila u posebnoj YouTube emisiji koja se emitovala uživo. Glavni i odgovorni urednik Južnih Vesti, Predrag Blagojević, izjavio je kako se tim odlučio za livestream budući da je čitaocima na taj način lakše da isprate najnovije vesti koje pristižu u redakciju.

Internet je savršeno mesto koje objedinjuje različite novinarske formate. Računali smo da će naša publika bolje ispratiti sve informacije vezane za izbore, pri čemu smo duplirali posećenost sa prošlogodišnjih izbora i ponudili još više sadržaja. U svakom trenutku, gledaoci su mogli da vrate prenos i tako pogledaju onaj deo emisije koji su propustili, što predstavlja jedan od mnogobrojnih benefita koje YouTube pruža.

Blagojević dodaje kako je tim na kraju proveo više od 5 sati u emisiji pri čemu su imali 15 gostiju sa kojima su komentarisali rezultate, ali i nekoliko uključenja direktno sa izbornih mesta sa kojih su se javljali novinari Južnih Vesti. Čitava produkcija brojala je oko desetak ljudi uključujući reditelja, snimatelje i koordinatore gostiju (zajedno sa timom Južnih Vesti), pri čemu Peđa ističe kako je izuzetno ponosan na posao koji je ovaj tim izneo, najavljujući još specijala sličnog formata i u budućnosti.

Facebook Live zablistao

Činjenica je da je Internet ovoga puta ostavio daleko najveći trag na parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji. Gotovo sve političke stranke vodile su manje-više uspešne digitalne kampanje (desnica i manje stranke definitivno su ovladale digitalom), a Facebook i Twitter ponovo su se pokazali kao polazna mesta na kojima su građani javno delili svoje mišljenje o rezultatima tj. kašnjenju istih.

Kako Facebook sve više ulaže u Live nudeći stranicama mogućnost prenosa videa uživo, lokalni gradski portal I Love Zrenjanin iskoristio je upravo ove mogućnosti i na taj način svojim čitaocima ponudio potpuno novi sadržaj – direktno sa biračkih mesta. Osnivač portala Đorđe Grujić kaže za Netokraciju kako tim uvek nastoji da bude tamo gde je i publika, te da su prateći evoluciju digitalnih kanala nedavno pokrenuli i Snapchat nalog putem kojeg publika takođe konzumira vesti i drugi sadržaj zanimljivog karaktera.

Facebook Live nam je pružio mogućnost da budemo na licu mesta, da čitaocima i gledaocima ponudimo izveštavanje u realnom vremenu bez nekih dodatnih troškova po nas, da budemo brži i sadržajniji. Uključili smo se sa 7 lokacija iz izbornih štabova u Zrenjaninu i uradili intervjue sa 10 sagovornika, a za samo par sati sveukupno ostvarili smo više od 15.000 pregleda.

novinar2
Uključivanje sa lica mesta, građani Zrenjanina pratili su putem Facebook-a pri čemu je redakcija portala I Love Zrenjanin embedovala video intervjue u svom live blogu.

Grujić napominje kako će u redakciji ovog portala Facebook Live definitivno postati redovan način izveštavanja u okolnostima kada je bitno da se za što kraće vreme prenese što više informacija. Ipak, tim neće dozvoliti da Facebook preuzme kompletan sadržaj kod sebe budući da se poslovanje portala i dalje zasniva na posetama i vremenu koje publika provede konzumirajući sadržaj na sajtu.

I Blic na Facebooku – uživo

Tokom izborne noći Facebook Live uključenju pribegla je i ekipa Blica iz koje napominju kako je to još jedna novina koju su intenzivno koristili u praćenju izbora. Jaćimović dodaje kako se Live pokazao kao veoma zabavna stvar koja je novinarima omogućila direktnu komunikaciju sa čitaocima, zaključujući kako je ovo verovatno prvi put da je jedna redakcija u Srbiji, ali i u regionu, sa istom ekipom ljudi uspela istovremeno da iznese livestream, sajt, štampano izdanje i društvene medije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.