Zašto su online mediji pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

Zašto su online mediji i ‘livestream’ pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

I dok će ovogodišnji izbori ostati upamćeni po velikom broju neregularnosti koji im se pripisuju, čini se da su pravi pobednici web mediji koji su pomerili granicu u izveštavanju i svojoj publici ponudili zanimljiv sadržaj putem Facebook i YouTube livestream-a. U razgovoru sa njihovim urednicima, otkrivamo kako je protekla izborna noć iz ugla režije, koji su rezultati tom prilikom zabeleženi i kakve su bile reakcije publike, ali i da li je web konačno uzeo primat nad TV-om.

izborifinalno

Tačno u 20 časova kada su se izborna mesta zatvorila, studijski reflektori upalili su se i specijalne emisije posvećene izborima krenule su sa prvim procenama i uključenjima iz izbornih štabova. Ipak, ono po čemu će ovogodišnji parlamentarni, lokalni i pokrajinski izbori ostati upamćeni jeste ekspanzija livestream-a koji se pokazao kao centralno mesto najvećih web medija u Srbiji, a čija se produkcija držala „rame uz rame“ sa nacionalnim TV servisima – pa čak i kada govorimo o brojkama.

105.000 pregleda u prvom satu

Ubedljivo najgledaniji YouTube livestream pripao je redakciji Blica koja je za ovogodišnje izbore otišla korak dalje i čitavu objedinjenu redakciju RAS-a pretvorila u jedan veliki studio koji je ugostio oko stotinak ljudi u režiji – novinara, urednika, snimatelja i montažera. Izvršni urednik Blica, Nenad Jaćimović, izjavio je u razgovoru za Netokraciju da je ovo bio poprilično veliki izazov za čitav tim koji prevashodno dolazi iz štampanih medija, te su svi pomalo izašli iz zone komfora:

Ove godine navršava se 20 godina Blica i želeli smo da postavimo mnogo veći izazov, a to je livestream. Iako većina nas nema iskustava u ovom segmentu izveštavanja (veliki broj ljudi potiče iz štampanih medija), nedelje pred izbore zahtevale su dosta uvežbavanja i bacile su nove izazove pred redakcijski tim. Svi smo malo izašli iz naše zone komfora i to je bilo sjajno što rezultati gledanosti potvrđuju.

blic
Redakcija Blica pretvorena je u izbornoj noći u pravi studio (Foto: RAS)

Samo u prvom satu YouTube emisija ovog medija zabeležila je 105.000 pregleda, od čega je prosečan broj gledalaca u svakom trenutku iznosio 15.000 – brojke koje već zalaze na teritoriju TV-a. Nenad kaže da se sajt odlično nosio sa peak-ovima posećenosti te da čitaoci nisu imali problema sa učitavanjem sadržaja koji je kreirala čitava redakcija. Ipak, kako bi se osigurao što pouzdaniji i kvalitetniji stream, tim se okrenuo YouTube-u putem kojeg se i emitovala emisija u kojoj su voditelji Olja Bećković i Miša Stojiljković ugostli više od 20 stručnih gostiju komentarišući najnovije rezultate, ali i značaj definitivnog ulaska opozicije u parlament.

Južne Vesti: Izborni ‘live’ od 5 sati

Pored Blica koji danas važi za jedan od najčitanijih domaćih web medija, ekspanziji livestream prenosa doprinela je i ekipa Južnih Vesti koja je ovogodišnje izbore takođe ispratila u posebnoj YouTube emisiji koja se emitovala uživo. Glavni i odgovorni urednik Južnih Vesti, Predrag Blagojević, izjavio je kako se tim odlučio za livestream budući da je čitaocima na taj način lakše da isprate najnovije vesti koje pristižu u redakciju.

Internet je savršeno mesto koje objedinjuje različite novinarske formate. Računali smo da će naša publika bolje ispratiti sve informacije vezane za izbore, pri čemu smo duplirali posećenost sa prošlogodišnjih izbora i ponudili još više sadržaja. U svakom trenutku, gledaoci su mogli da vrate prenos i tako pogledaju onaj deo emisije koji su propustili, što predstavlja jedan od mnogobrojnih benefita koje YouTube pruža.

Blagojević dodaje kako je tim na kraju proveo više od 5 sati u emisiji pri čemu su imali 15 gostiju sa kojima su komentarisali rezultate, ali i nekoliko uključenja direktno sa izbornih mesta sa kojih su se javljali novinari Južnih Vesti. Čitava produkcija brojala je oko desetak ljudi uključujući reditelja, snimatelje i koordinatore gostiju (zajedno sa timom Južnih Vesti), pri čemu Peđa ističe kako je izuzetno ponosan na posao koji je ovaj tim izneo, najavljujući još specijala sličnog formata i u budućnosti.

Facebook Live zablistao

Činjenica je da je Internet ovoga puta ostavio daleko najveći trag na parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji. Gotovo sve političke stranke vodile su manje-više uspešne digitalne kampanje (desnica i manje stranke definitivno su ovladale digitalom), a Facebook i Twitter ponovo su se pokazali kao polazna mesta na kojima su građani javno delili svoje mišljenje o rezultatima tj. kašnjenju istih.

Kako Facebook sve više ulaže u Live nudeći stranicama mogućnost prenosa videa uživo, lokalni gradski portal I Love Zrenjanin iskoristio je upravo ove mogućnosti i na taj način svojim čitaocima ponudio potpuno novi sadržaj – direktno sa biračkih mesta. Osnivač portala Đorđe Grujić kaže za Netokraciju kako tim uvek nastoji da bude tamo gde je i publika, te da su prateći evoluciju digitalnih kanala nedavno pokrenuli i Snapchat nalog putem kojeg publika takođe konzumira vesti i drugi sadržaj zanimljivog karaktera.

Facebook Live nam je pružio mogućnost da budemo na licu mesta, da čitaocima i gledaocima ponudimo izveštavanje u realnom vremenu bez nekih dodatnih troškova po nas, da budemo brži i sadržajniji. Uključili smo se sa 7 lokacija iz izbornih štabova u Zrenjaninu i uradili intervjue sa 10 sagovornika, a za samo par sati sveukupno ostvarili smo više od 15.000 pregleda.

novinar2
Uključivanje sa lica mesta, građani Zrenjanina pratili su putem Facebook-a pri čemu je redakcija portala I Love Zrenjanin embedovala video intervjue u svom live blogu.

Grujić napominje kako će u redakciji ovog portala Facebook Live definitivno postati redovan način izveštavanja u okolnostima kada je bitno da se za što kraće vreme prenese što više informacija. Ipak, tim neće dozvoliti da Facebook preuzme kompletan sadržaj kod sebe budući da se poslovanje portala i dalje zasniva na posetama i vremenu koje publika provede konzumirajući sadržaj na sajtu.

I Blic na Facebooku – uživo

Tokom izborne noći Facebook Live uključenju pribegla je i ekipa Blica iz koje napominju kako je to još jedna novina koju su intenzivno koristili u praćenju izbora. Jaćimović dodaje kako se Live pokazao kao veoma zabavna stvar koja je novinarima omogućila direktnu komunikaciju sa čitaocima, zaključujući kako je ovo verovatno prvi put da je jedna redakcija u Srbiji, ali i u regionu, sa istom ekipom ljudi uspela istovremeno da iznese livestream, sajt, štampano izdanje i društvene medije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.