Zašto su online mediji pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

Zašto su online mediji i ‘livestream’ pravi pobednici ovogodišnjih izbora?

I dok će ovogodišnji izbori ostati upamćeni po velikom broju neregularnosti koji im se pripisuju, čini se da su pravi pobednici web mediji koji su pomerili granicu u izveštavanju i svojoj publici ponudili zanimljiv sadržaj putem Facebook i YouTube livestream-a. U razgovoru sa njihovim urednicima, otkrivamo kako je protekla izborna noć iz ugla režije, koji su rezultati tom prilikom zabeleženi i kakve su bile reakcije publike, ali i da li je web konačno uzeo primat nad TV-om.

izborifinalno

Tačno u 20 časova kada su se izborna mesta zatvorila, studijski reflektori upalili su se i specijalne emisije posvećene izborima krenule su sa prvim procenama i uključenjima iz izbornih štabova. Ipak, ono po čemu će ovogodišnji parlamentarni, lokalni i pokrajinski izbori ostati upamćeni jeste ekspanzija livestream-a koji se pokazao kao centralno mesto najvećih web medija u Srbiji, a čija se produkcija držala „rame uz rame“ sa nacionalnim TV servisima – pa čak i kada govorimo o brojkama.

105.000 pregleda u prvom satu

Ubedljivo najgledaniji YouTube livestream pripao je redakciji Blica koja je za ovogodišnje izbore otišla korak dalje i čitavu objedinjenu redakciju RAS-a pretvorila u jedan veliki studio koji je ugostio oko stotinak ljudi u režiji – novinara, urednika, snimatelja i montažera. Izvršni urednik Blica, Nenad Jaćimović, izjavio je u razgovoru za Netokraciju da je ovo bio poprilično veliki izazov za čitav tim koji prevashodno dolazi iz štampanih medija, te su svi pomalo izašli iz zone komfora:

Ove godine navršava se 20 godina Blica i želeli smo da postavimo mnogo veći izazov, a to je livestream. Iako većina nas nema iskustava u ovom segmentu izveštavanja (veliki broj ljudi potiče iz štampanih medija), nedelje pred izbore zahtevale su dosta uvežbavanja i bacile su nove izazove pred redakcijski tim. Svi smo malo izašli iz naše zone komfora i to je bilo sjajno što rezultati gledanosti potvrđuju.

blic
Redakcija Blica pretvorena je u izbornoj noći u pravi studio (Foto: RAS)

Samo u prvom satu YouTube emisija ovog medija zabeležila je 105.000 pregleda, od čega je prosečan broj gledalaca u svakom trenutku iznosio 15.000 – brojke koje već zalaze na teritoriju TV-a. Nenad kaže da se sajt odlično nosio sa peak-ovima posećenosti te da čitaoci nisu imali problema sa učitavanjem sadržaja koji je kreirala čitava redakcija. Ipak, kako bi se osigurao što pouzdaniji i kvalitetniji stream, tim se okrenuo YouTube-u putem kojeg se i emitovala emisija u kojoj su voditelji Olja Bećković i Miša Stojiljković ugostli više od 20 stručnih gostiju komentarišući najnovije rezultate, ali i značaj definitivnog ulaska opozicije u parlament.

Južne Vesti: Izborni ‘live’ od 5 sati

Pored Blica koji danas važi za jedan od najčitanijih domaćih web medija, ekspanziji livestream prenosa doprinela je i ekipa Južnih Vesti koja je ovogodišnje izbore takođe ispratila u posebnoj YouTube emisiji koja se emitovala uživo. Glavni i odgovorni urednik Južnih Vesti, Predrag Blagojević, izjavio je kako se tim odlučio za livestream budući da je čitaocima na taj način lakše da isprate najnovije vesti koje pristižu u redakciju.

Internet je savršeno mesto koje objedinjuje različite novinarske formate. Računali smo da će naša publika bolje ispratiti sve informacije vezane za izbore, pri čemu smo duplirali posećenost sa prošlogodišnjih izbora i ponudili još više sadržaja. U svakom trenutku, gledaoci su mogli da vrate prenos i tako pogledaju onaj deo emisije koji su propustili, što predstavlja jedan od mnogobrojnih benefita koje YouTube pruža.

Blagojević dodaje kako je tim na kraju proveo više od 5 sati u emisiji pri čemu su imali 15 gostiju sa kojima su komentarisali rezultate, ali i nekoliko uključenja direktno sa izbornih mesta sa kojih su se javljali novinari Južnih Vesti. Čitava produkcija brojala je oko desetak ljudi uključujući reditelja, snimatelje i koordinatore gostiju (zajedno sa timom Južnih Vesti), pri čemu Peđa ističe kako je izuzetno ponosan na posao koji je ovaj tim izneo, najavljujući još specijala sličnog formata i u budućnosti.

Facebook Live zablistao

Činjenica je da je Internet ovoga puta ostavio daleko najveći trag na parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji. Gotovo sve političke stranke vodile su manje-više uspešne digitalne kampanje (desnica i manje stranke definitivno su ovladale digitalom), a Facebook i Twitter ponovo su se pokazali kao polazna mesta na kojima su građani javno delili svoje mišljenje o rezultatima tj. kašnjenju istih.

Kako Facebook sve više ulaže u Live nudeći stranicama mogućnost prenosa videa uživo, lokalni gradski portal I Love Zrenjanin iskoristio je upravo ove mogućnosti i na taj način svojim čitaocima ponudio potpuno novi sadržaj – direktno sa biračkih mesta. Osnivač portala Đorđe Grujić kaže za Netokraciju kako tim uvek nastoji da bude tamo gde je i publika, te da su prateći evoluciju digitalnih kanala nedavno pokrenuli i Snapchat nalog putem kojeg publika takođe konzumira vesti i drugi sadržaj zanimljivog karaktera.

Facebook Live nam je pružio mogućnost da budemo na licu mesta, da čitaocima i gledaocima ponudimo izveštavanje u realnom vremenu bez nekih dodatnih troškova po nas, da budemo brži i sadržajniji. Uključili smo se sa 7 lokacija iz izbornih štabova u Zrenjaninu i uradili intervjue sa 10 sagovornika, a za samo par sati sveukupno ostvarili smo više od 15.000 pregleda.

novinar2
Uključivanje sa lica mesta, građani Zrenjanina pratili su putem Facebook-a pri čemu je redakcija portala I Love Zrenjanin embedovala video intervjue u svom live blogu.

Grujić napominje kako će u redakciji ovog portala Facebook Live definitivno postati redovan način izveštavanja u okolnostima kada je bitno da se za što kraće vreme prenese što više informacija. Ipak, tim neće dozvoliti da Facebook preuzme kompletan sadržaj kod sebe budući da se poslovanje portala i dalje zasniva na posetama i vremenu koje publika provede konzumirajući sadržaj na sajtu.

I Blic na Facebooku – uživo

Tokom izborne noći Facebook Live uključenju pribegla je i ekipa Blica iz koje napominju kako je to još jedna novina koju su intenzivno koristili u praćenju izbora. Jaćimović dodaje kako se Live pokazao kao veoma zabavna stvar koja je novinarima omogućila direktnu komunikaciju sa čitaocima, zaključujući kako je ovo verovatno prvi put da je jedna redakcija u Srbiji, ali i u regionu, sa istom ekipom ljudi uspela istovremeno da iznese livestream, sajt, štampano izdanje i društvene medije.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.