Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Oni koji prate dešavanja na društvenim mrežama znaju da Boliviju, Gvatemalu, Kambodžu, Šri Lanku, Slovačku i Srbiju sada povezuje Explore Feed - nova opcija koju Facebook testira ovih dana, a u okviru koje se sadržaj sa stranica više ne prikazuje u News Feed-u. Drastičan pad dosega rezultuvao je opštim nezadovoljstvom brendova, izdavača i vlasnika stranica, dok se svi skupa pitaju: kako i kuda dalje?

Otkada se na desktop uređajima i pametnim telefonima pojavila ta, sada već famozna ikonica rakete koja odvaja sadržaj vaših prijatelja od sadržaja koje postuju stranice, relativno “mirne” vode digitala dodatno su se zatalasale. Neki su već pisali Cukerbergu, drugi planiraju da to urade, a treći, vrlo racionalno, traže novu platformu za komunikaciju sa svojim potrošačima, što je, prema rečima Maše Milutinović, marketing menadžerke u VICE-u, daleko pametnija reakcija:

To što živimo u medijskom mraku ne znači da nam je Facebook za to kriv ili da bi  trebalo da očekujemo od njega da nas spasi. On nam, možda, na naslovnoj strani kaže da je sve free and always will be, ali svi znamo da to ne da nije istina – nego je najveća laž na svetu. Svi plaćamo Facebook – korisnici davanjem svojih informacija, oglašivači novcem. Simple as that!

Koliko će testiranje da traje?

Kako su agencije i social media eksperti ti koji se u najvećoj meri direktno bave predstavljanjem brendova i komunikacijom na društvenim mrežama, nije čudno što, prema rečima Bojana Šaptovića, Head of Creative u agenciji Pioniri Communications, domaći brendovi još uvek nisu vidno reagovali:

Ono što sam primetio je da su pojedinim postovima objašnjavali svojim pratiocima kako da aktiviraju notifikaciju za nove postove, što smatram besmislenim. Reach već odavno nije na zavidnom nivou i mislim da su svi svesni situacije da Facebook nije besplatan i pre nego što se ova promena dogodila.

A to nas dovodi do situacije, koju je definisao Marko Jovanović, Digital Account Manager u agenciji Executive Group, da pitanje koje se sada postavlja nije “trebalo bi da uvećamo budžete za digital”, već moramo da uvećamo budžete za digital”.

Pojava Explore Feed-a odražava se na poslovanje svih kojima je Facebook glavni posrednik u komunikaciji sa publikom.

VICE je, kao jedan od najvećih Facebook-ovih partnera, dobio informaciju da će ovaj eksperiment trajati narednih nekoliko meseci, te da su to uradili zato što su im korisnici rekli da žele na jednostavniji način da vide postove svoje porodice i prijatelja. Međutim, kako je Facebook vrlo tajnovit u vezi informacija oko Explore Feed-a, njegov “rok trajanja” ostaje samo predmet nagađanja. Jovanović dodaje:

Moje mišljenje je da ova inovacija može da ima ozbiljne implikacije na globalnom nivou. Stoga, ukoliko zaživi, verovatno će biti adaptirana u dosta blažem obliku na globalu.

Tajno oružje protiv ‘seče dosega’

Ako u obzir uzmemo Bojanovu konstataciju da ovo nije test, već realnost – jer se eksperimenti dešavaju i pre nego što ih vidimo, brendovima i medijima ostaje samo pronalaženje adekvatne strategije uz pomoć koje će svoj opstanak odvojiti od dosega na Facebook-u. Ili to, ili alocirati još više novca za promociju postova.

A pravo rešenje je, prema našim sagovornicima, koliko jednostavno, toliko i teško ostvarivo – dobar i kvalitetan sadržaj.

Poznavanje ciljne publike, dobro isplaniran, koristan i zanimljiv content i okretanje ka alternativnim platformama za komunikaciju sa svojim fanovima, potencijalno je rešenje ovog problema. Dok to ne shvatimo, ostaje nam samo da posmatramo bitku između oglašivača i Facebook-a, pa ko prvi popusti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Karijere

Platforme za zapošljavanje otkrivaju trendove u IT-ju: Ko su najtraženiji kadrovi i tehnologije?

Otkrivamo kako u ovom trenutku u Srbiji izgleda presek stanja na IT tržištu po pitanju zapošljavanja.

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Propustili ste

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Karijere

Huawei poziva studente iz Srbije da upoznaju 5G i AI iz prve ruke kroz edukativni program

Studenti tehničkih fakulteta i informacionih tehnologija u Srbiji do 7. oktobra mogu da se prijave za učešće u programu za mlade talente kompanije Huawei. U sklopu programa studenti će imati priliku iz prve ruke da uče o novim tehnologijama koje aktivno menjaju svet oko nas.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Delivery direktor?

Nikola Đorđević iz kompanije Levi9 deli svoja razmišljanja.

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.