Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Oni koji prate dešavanja na društvenim mrežama znaju da Boliviju, Gvatemalu, Kambodžu, Šri Lanku, Slovačku i Srbiju sada povezuje Explore Feed - nova opcija koju Facebook testira ovih dana, a u okviru koje se sadržaj sa stranica više ne prikazuje u News Feed-u. Drastičan pad dosega rezultuvao je opštim nezadovoljstvom brendova, izdavača i vlasnika stranica, dok se svi skupa pitaju: kako i kuda dalje?

Otkada se na desktop uređajima i pametnim telefonima pojavila ta, sada već famozna ikonica rakete koja odvaja sadržaj vaših prijatelja od sadržaja koje postuju stranice, relativno “mirne” vode digitala dodatno su se zatalasale. Neki su već pisali Cukerbergu, drugi planiraju da to urade, a treći, vrlo racionalno, traže novu platformu za komunikaciju sa svojim potrošačima, što je, prema rečima Maše Milutinović, marketing menadžerke u VICE-u, daleko pametnija reakcija:

To što živimo u medijskom mraku ne znači da nam je Facebook za to kriv ili da bi  trebalo da očekujemo od njega da nas spasi. On nam, možda, na naslovnoj strani kaže da je sve free and always will be, ali svi znamo da to ne da nije istina – nego je najveća laž na svetu. Svi plaćamo Facebook – korisnici davanjem svojih informacija, oglašivači novcem. Simple as that!

Koliko će testiranje da traje?

Kako su agencije i social media eksperti ti koji se u najvećoj meri direktno bave predstavljanjem brendova i komunikacijom na društvenim mrežama, nije čudno što, prema rečima Bojana Šaptovića, Head of Creative u agenciji Pioniri Communications, domaći brendovi još uvek nisu vidno reagovali:

Ono što sam primetio je da su pojedinim postovima objašnjavali svojim pratiocima kako da aktiviraju notifikaciju za nove postove, što smatram besmislenim. Reach već odavno nije na zavidnom nivou i mislim da su svi svesni situacije da Facebook nije besplatan i pre nego što se ova promena dogodila.

A to nas dovodi do situacije, koju je definisao Marko Jovanović, Digital Account Manager u agenciji Executive Group, da pitanje koje se sada postavlja nije “trebalo bi da uvećamo budžete za digital”, već moramo da uvećamo budžete za digital”.

Pojava Explore Feed-a odražava se na poslovanje svih kojima je Facebook glavni posrednik u komunikaciji sa publikom.

VICE je, kao jedan od najvećih Facebook-ovih partnera, dobio informaciju da će ovaj eksperiment trajati narednih nekoliko meseci, te da su to uradili zato što su im korisnici rekli da žele na jednostavniji način da vide postove svoje porodice i prijatelja. Međutim, kako je Facebook vrlo tajnovit u vezi informacija oko Explore Feed-a, njegov “rok trajanja” ostaje samo predmet nagađanja. Jovanović dodaje:

Moje mišljenje je da ova inovacija može da ima ozbiljne implikacije na globalnom nivou. Stoga, ukoliko zaživi, verovatno će biti adaptirana u dosta blažem obliku na globalu.

Tajno oružje protiv ‘seče dosega’

Ako u obzir uzmemo Bojanovu konstataciju da ovo nije test, već realnost – jer se eksperimenti dešavaju i pre nego što ih vidimo, brendovima i medijima ostaje samo pronalaženje adekvatne strategije uz pomoć koje će svoj opstanak odvojiti od dosega na Facebook-u. Ili to, ili alocirati još više novca za promociju postova.

A pravo rešenje je, prema našim sagovornicima, koliko jednostavno, toliko i teško ostvarivo – dobar i kvalitetan sadržaj.

Poznavanje ciljne publike, dobro isplaniran, koristan i zanimljiv content i okretanje ka alternativnim platformama za komunikaciju sa svojim fanovima, potencijalno je rešenje ovog problema. Dok to ne shvatimo, ostaje nam samo da posmatramo bitku između oglašivača i Facebook-a, pa ko prvi popusti.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako doći do investicije za vaš startap?

Gost 195. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Rakčević koji je sa nama podelio svoj preduzetnički put i iskrene savete za sve koji planiraju da osnuju startap u Web3 ili nekom drugom sektoru IT industrije.

Startapi i poslovanje

Kako je Slobodan pobegao iz Beograda na Rtanj gde spaja IT i poljoprivredu?

U podnožju planine Rtanj, zajedno sa svojom porodicom pobegao je od gradske vreve i stresnog života. Tamo uzgajaju lekovito bilje od kojeg proizvode preparate dostupne na portalu Royal Balm.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Lupa Technology osigurao investiciju od $1,8 miliona – sledi širenje poslovanja

Lupa Technology je na misiji da značajno unapredi upravljanje podacima u građevinskoj industriji. Ova srpsko-američka platforma, sa sedištem u Njujorku i Beogradu, upravo je zatvorila rundu ulaganja od $1,8 miliona kako bi podstakla svoju ekspanziju.

Propustili ste

Intervju

Endava: Program dualnog obrazovanja stvara IT budućnost Srbije

 Ukoliko nastojimo da razvijamo IT industriju i digitalnu ekonomiju u Srbiji, jedan od temelja za to jeste obrazovanje i dolazak novih mladih talentovanih ljudi. Velike IT kompanije, poput Endave, igraju važnu ulogu u procesu izgradnje i edukacije budućih stručnjaka.

Analiza

Učenike u Srbiji više ne zanima IT: Istina ili medijski spin?

'Đaci neće u programere' odjeknulo je u svim medijima nakon završenog prijemnog za srednje škole i gimnazije. Da li je zaista tako i zbog čega ove godine ima manje upisanih đaka na IT smerove u gimnazijama, pročitajte u analizi koja sledi.

Office Talks Podcast

Mily Tech: Startap koji pomaže da vam paketi stižu na vreme

Gost 197. epizode Office Talks podkasta bio je Miloš Zlatković, osnivač i CEO kompanije Mily Technologies. On nam je predstavio razvojni put kompanije — od osnivanja do milionske investicije i planova za budućnost!

Intervju

Mastercard lansirao alat ‘Shopping Muse’ za jednostavnu i personalizovanu kupovinu

Kompanija Mastercard je razvila novi alat 'Shopping Muse' koji je zasnovan na AI tehnologiji a sve u cilju da se napravi veliki korak ka interaktivnijoj i angažovanijoj trgovini u budućnosti. 

Karijere

Kako strani eksperti iz kompanije ABBYY ocenjuju IT tržište rada u Srbiji?

Predviđaju da će Srbija od 'outsourcing' regrutnog centra postati atraktivna tehnološka lokacija na globalnom tržištu, ali je prethodno potrebno preduzeti određene korake ka ostvarivanju tog cilja.

Intervju

Može li veštačka inteligencija pomoći u izgradnji održivih energetskih sistema i poslovanja?

Koliko bi i na koji način integracija AI tehnologije mogla da utiče na unapređenje rešenja u energetskom sektoru, ali i na poslovanje jedne kompanije? Odgovor na ovo pitanje dobili smo u razgovoru sa Jelenom Pejković iz kompanije Schneider Electric.