Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Oni koji prate dešavanja na društvenim mrežama znaju da Boliviju, Gvatemalu, Kambodžu, Šri Lanku, Slovačku i Srbiju sada povezuje Explore Feed - nova opcija koju Facebook testira ovih dana, a u okviru koje se sadržaj sa stranica više ne prikazuje u News Feed-u. Drastičan pad dosega rezultuvao je opštim nezadovoljstvom brendova, izdavača i vlasnika stranica, dok se svi skupa pitaju: kako i kuda dalje?

Otkada se na desktop uređajima i pametnim telefonima pojavila ta, sada već famozna ikonica rakete koja odvaja sadržaj vaših prijatelja od sadržaja koje postuju stranice, relativno “mirne” vode digitala dodatno su se zatalasale. Neki su već pisali Cukerbergu, drugi planiraju da to urade, a treći, vrlo racionalno, traže novu platformu za komunikaciju sa svojim potrošačima, što je, prema rečima Maše Milutinović, marketing menadžerke u VICE-u, daleko pametnija reakcija:

To što živimo u medijskom mraku ne znači da nam je Facebook za to kriv ili da bi  trebalo da očekujemo od njega da nas spasi. On nam, možda, na naslovnoj strani kaže da je sve free and always will be, ali svi znamo da to ne da nije istina – nego je najveća laž na svetu. Svi plaćamo Facebook – korisnici davanjem svojih informacija, oglašivači novcem. Simple as that!

Koliko će testiranje da traje?

Kako su agencije i social media eksperti ti koji se u najvećoj meri direktno bave predstavljanjem brendova i komunikacijom na društvenim mrežama, nije čudno što, prema rečima Bojana Šaptovića, Head of Creative u agenciji Pioniri Communications, domaći brendovi još uvek nisu vidno reagovali:

Ono što sam primetio je da su pojedinim postovima objašnjavali svojim pratiocima kako da aktiviraju notifikaciju za nove postove, što smatram besmislenim. Reach već odavno nije na zavidnom nivou i mislim da su svi svesni situacije da Facebook nije besplatan i pre nego što se ova promena dogodila.

A to nas dovodi do situacije, koju je definisao Marko Jovanović, Digital Account Manager u agenciji Executive Group, da pitanje koje se sada postavlja nije “trebalo bi da uvećamo budžete za digital”, već moramo da uvećamo budžete za digital”.

Pojava Explore Feed-a odražava se na poslovanje svih kojima je Facebook glavni posrednik u komunikaciji sa publikom.

VICE je, kao jedan od najvećih Facebook-ovih partnera, dobio informaciju da će ovaj eksperiment trajati narednih nekoliko meseci, te da su to uradili zato što su im korisnici rekli da žele na jednostavniji način da vide postove svoje porodice i prijatelja. Međutim, kako je Facebook vrlo tajnovit u vezi informacija oko Explore Feed-a, njegov “rok trajanja” ostaje samo predmet nagađanja. Jovanović dodaje:

Moje mišljenje je da ova inovacija može da ima ozbiljne implikacije na globalnom nivou. Stoga, ukoliko zaživi, verovatno će biti adaptirana u dosta blažem obliku na globalu.

Tajno oružje protiv ‘seče dosega’

Ako u obzir uzmemo Bojanovu konstataciju da ovo nije test, već realnost – jer se eksperimenti dešavaju i pre nego što ih vidimo, brendovima i medijima ostaje samo pronalaženje adekvatne strategije uz pomoć koje će svoj opstanak odvojiti od dosega na Facebook-u. Ili to, ili alocirati još više novca za promociju postova.

A pravo rešenje je, prema našim sagovornicima, koliko jednostavno, toliko i teško ostvarivo – dobar i kvalitetan sadržaj.

Poznavanje ciljne publike, dobro isplaniran, koristan i zanimljiv content i okretanje ka alternativnim platformama za komunikaciju sa svojim fanovima, potencijalno je rešenje ovog problema. Dok to ne shvatimo, ostaje nam samo da posmatramo bitku između oglašivača i Facebook-a, pa ko prvi popusti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

3Lateral predao urbanistički projekat za novosadski kampus – useljenje 2024. godine

Epic Games i 3Lateral zvanično su objavili više detalja o narednim koracima vezanim za planiranje i izgradnju svog budućeg kampusa u Novom Sadu.

Startapi i poslovanje

Da li Srbija inovira i zašto je važna naša pozicija na listi Globalnog indeksa inovativnosti?

Na poziciji Globalnog indeksa inovativnosti Srbija je pala sa 53. na 54. poziciju. Analiziramo gde smo bili lošiji, a gde bolji na skali inovacija.

E-commerce

eCommerce bezbednost: 5 saveta za bezbedniju internet trgovinu

Svakog oktobra održava se Evropski mesec sajber bezbednosti. Sa porastom internet trgovine u svetu, ali i u Srbiji, zapitali smo se kako povećati bezbednost domaćih internet prodavnica i šta to mali i veliki trgovci mogu da urade kako bi zaštitili svoje kupce. Korisne savete potražite u nastavku ovog vodiča.

Propustili ste

Mobilno

Koji su to najbolji telefoni na tržištu u cenovnom rangu od €250 do preko €750

Tržište mobilnih telefona nikada pre nije bilo ovako raznoliko. Korisnici danas na raspolaganju imaju ogroman broj modela različitih klasa i cenovnih kategorija, da se slobodno može reći kako je mogućnost izbora pametnih telefona najveća - od kada oni postoje.

Startapi i poslovanje

Freshdesk je SaaS alat za CX koji koristi 50.000 kompanija širom sveta – a od skoro je dostupan i na Balkanu

Kompanija Freshworks od prošle godine posluje i na regionalnom tržištu, a sa direktorom za Balkan razgovaramo o njihovim proizvodima - pogotovu o alatu Freshdesk.

Office Talks Podcast

Šta su to superklasteri i kako nastaju? (gost Kosta Andrić)

Može li se u naredne četiri godine izgraditi prvi srpski superklaster i kako pomoću ovog modela unaprediti tehnološke kapacitete domaće privrede? Otkrivamo u prvoj epizodi Office Talks specijala.

Startapi i poslovanje

Rekordan broj investicija i akvizicija obeležili su domaći ekosistem u 2021. godini

Analiziramo koji su to događaji obeležili startap zajednicu u proteklih 365 dana.

Startapi i poslovanje

Opseg plate prva je stvar koju programeri traže u oglasu za posao

Da, oglasi za posao u IT industriji imaju mane - čak i ako ih i HR-ovi i kompanijski menadžeri pišu i proveravaju po nekoliko puta. Najčešće ne sadrže dovoljno informacija o poziciji, opseg plate uglavnom izostaje, ali su zato marketinški detalji u prvom planu.

Startapi i poslovanje

Raising Stars: Stručna podrška i do 15.000 CHF za lokalni razvoj i globalni rast inovativnih ideja

Naučno-tehnološki park Beograd raspisao je uz podršku Vlade Švajcarske i u partnerstvu sa NTP Niš i NTP Čačak, novi poziv za Raising Starts, prvi pre-seed program koji startapima u najranijim fazama razvoja donosi stručnu i finansijsku podršku za ubrzan razvoj.