Pitali smo agencije i medije kako je Explore Feed uticao na njihov posao

Oni koji prate dešavanja na društvenim mrežama znaju da Boliviju, Gvatemalu, Kambodžu, Šri Lanku, Slovačku i Srbiju sada povezuje Explore Feed - nova opcija koju Facebook testira ovih dana, a u okviru koje se sadržaj sa stranica više ne prikazuje u News Feed-u. Drastičan pad dosega rezultuvao je opštim nezadovoljstvom brendova, izdavača i vlasnika stranica, dok se svi skupa pitaju: kako i kuda dalje?

Otkada se na desktop uređajima i pametnim telefonima pojavila ta, sada već famozna ikonica rakete koja odvaja sadržaj vaših prijatelja od sadržaja koje postuju stranice, relativno „mirne“ vode digitala dodatno su se zatalasale. Neki su već pisali Cukerbergu, drugi planiraju da to urade, a treći, vrlo racionalno, traže novu platformu za komunikaciju sa svojim potrošačima, što je, prema rečima Maše Milutinović, marketing menadžerke u VICE-u, daleko pametnija reakcija:

To što živimo u medijskom mraku ne znači da nam je Facebook za to kriv ili da bi  trebalo da očekujemo od njega da nas spasi. On nam, možda, na naslovnoj strani kaže da je sve free and always will be, ali svi znamo da to ne da nije istina – nego je najveća laž na svetu. Svi plaćamo Facebook – korisnici davanjem svojih informacija, oglašivači novcem. Simple as that!

Koliko će testiranje da traje?

Kako su agencije i social media eksperti ti koji se u najvećoj meri direktno bave predstavljanjem brendova i komunikacijom na društvenim mrežama, nije čudno što, prema rečima Bojana Šaptovića, Head of Creative u agenciji Pioniri Communications, domaći brendovi još uvek nisu vidno reagovali:

Ono što sam primetio je da su pojedinim postovima objašnjavali svojim pratiocima kako da aktiviraju notifikaciju za nove postove, što smatram besmislenim. Reach već odavno nije na zavidnom nivou i mislim da su svi svesni situacije da Facebook nije besplatan i pre nego što se ova promena dogodila.

A to nas dovodi do situacije, koju je definisao Marko Jovanović, Digital Account Manager u agenciji Executive Group, da pitanje koje se sada postavlja nije „trebalo bi da uvećamo budžete za digital“, već moramo da uvećamo budžete za digital“.

Pojava Explore Feed-a odražava se na poslovanje svih kojima je Facebook glavni posrednik u komunikaciji sa publikom.

VICE je, kao jedan od najvećih Facebook-ovih partnera, dobio informaciju da će ovaj eksperiment trajati narednih nekoliko meseci, te da su to uradili zato što su im korisnici rekli da žele na jednostavniji način da vide postove svoje porodice i prijatelja. Međutim, kako je Facebook vrlo tajnovit u vezi informacija oko Explore Feed-a, njegov „rok trajanja“ ostaje samo predmet nagađanja. Jovanović dodaje:

Moje mišljenje je da ova inovacija može da ima ozbiljne implikacije na globalnom nivou. Stoga, ukoliko zaživi, verovatno će biti adaptirana u dosta blažem obliku na globalu.

Tajno oružje protiv ‘seče dosega’

Ako u obzir uzmemo Bojanovu konstataciju da ovo nije test, već realnost – jer se eksperimenti dešavaju i pre nego što ih vidimo, brendovima i medijima ostaje samo pronalaženje adekvatne strategije uz pomoć koje će svoj opstanak odvojiti od dosega na Facebook-u. Ili to, ili alocirati još više novca za promociju postova.

A pravo rešenje je, prema našim sagovornicima, koliko jednostavno, toliko i teško ostvarivo – dobar i kvalitetan sadržaj.

Poznavanje ciljne publike, dobro isplaniran, koristan i zanimljiv content i okretanje ka alternativnim platformama za komunikaciju sa svojim fanovima, potencijalno je rešenje ovog problema. Dok to ne shvatimo, ostaje nam samo da posmatramo bitku između oglašivača i Facebook-a, pa ko prvi popusti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Startapi i poslovanje

Beogradski B2Bee automatizuje veleprodajni sektor – uz napredno SaaS rešenje

Sa osnivačima startapa B2Bee razgovaramo o rešenju za automatizaciju i organizaciju veleprodaje, širenju na druga tržišta i kako su za kratko vreme došli do 16 značajnih klijenata.

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.

Gaming

Nacionalne lige su važan korak ka daljem razvoju esporta u regionu

Početkom godine najavljena je saradnja između turnirske platforme Challengermode i regionalnog organizatora takmičenja Fortune Esports koja za cilj ima rast amaterske esport scene u regionu - pre svega kroz sistem Nacionalnih Esport Liga.

Startapi i poslovanje

Startapi, prijavite se za inovacione vaučere u vrednosti do 800.000 dinara

Fond za inovacionu delatnost objavio je javni poziv za dodelu inovacionih vaučera mikro, malim i srednjim preduzećima ne bi li uz pomoć akademskog sektora poboljšali svoje proizvode i usluge.