Makedonski Envoice preduzetnicima olakšava posao uz jednostavne digitalne fakture

Izrada i naplata računa često predstavlja posao koji oduzima dragoceno vreme. Kako bi stali na put računovodstvenim mukama, makedonski Envoice došao je na ideju da pojednostavi proces slanja i kreiranja faktura, a samim tim i skrati proces digitalnih plaćana za određeni posao. U intervjuu sa osnivačima ovog startapa, otkrivamo kako je ideja nastala, ali i buduće planove.

Šta je Envoice? To je platforma koja osim što poslovnim korisnicima nudi jednostavno kreiranje faktura bez dodatnih provizija prilikom transakcije, donosi i niz drugih alata, poput automatskog numerisanja, te automatsko postavljanja fajlova na Google Drive i Dropbox. Kako bi informacije o fakturama uvek bile ažurne, ovaj tim iz Makedonije omogućio je i kompletan pregled stanja računa – od njihovog kreiranja, preko slanja i otvaranja, pa sve do konačne naplate, nakon čega stiže i obaveštenje da je ista izvršena.

Odgovore na pitanja o tome kako su došli na ideju da započnu ovaj projekat, da li su trenutno u potrazi za investicijom i koji su im dalji planovi, potražili smo od Eve Piperevske, marketing menadžerke ovog makedonskog startapa. Započevši razgovor, ona za Netokraciju otkriva da je Envoice nastao kao rezultat lične frustracije prema slanju i kreiranju faktura u Wordu i PDF-u i dodaje sledeće:

Pre nego što smo kreirali Envoice, imali smo određen način pri upravljanju našim finansijama, a radi se o slanju računa klijentima i čuvanju i održavanju liste na kojima se oni nalaze i to sve na jednom Excel fajlu. Problemi sa kojima smo se susretali u ovom procesu su, između ostalog, bili i kopiranje prethodnih faktura, zamena brojeva, zatim datumi izdavanja, rok predaje, a sve to je odvlačilo mnogo vremena i pažnje.

Jednostavan interfejs čini Envoice izuzetno preglednim servisom za svakodnevni rad i upravljanje fakturama.

U toku ovog procesa nastao je trend koji se gotovo uvek završavao greškama i njihovim ispravljanjem pre nego što se i sama faktura pošalje klijentima. „Često se dešavalo da zaboravimo da joj promenimo broj, a nekada i datum izdavanja ili rok predaje. Ti Excel fajlovi su zaista bili priča za sebe“, otkriva Piperevska.

Bolje razumevanje korisnika za održivi rast

Različite valute, klijenti i statusi faktura predstavljali su pravi izazov za kreiranje bilo kakvih izveštaja, kaže naša sagovornica, dok su klijenti imali i dodatne zahteve u vezi opcije plaćanja fakture putem kreditnih kartica. Otklanjanje upravo ovih problema zadatak je tima koji stoji iza Envoice rešenja, tačnije dev agencije Emit Knowledge – malog tima koji je veoma motivisan za rešavanje neuspelih procesa u različitim poslovnim vertikalama.

Govoreći o dosadašnjim ostvarenjima i planovima, Eva navodi da je čitav tim uspeo da postigne velike prekretnice u proteklim mesecima, uključujući i zvanična partnerstva sa servisima Payoneer i Stripe, kao i proširenje korisničke baze u više od 100 zemalja. Pored toga, ovaj mladi startap veoma je blizu cifri od hiljadu aktivnih korisnika, a njihov broj nastoji da se poveća zahvaljujući unapređenju jednostavnih rešenja za korisnike:

Danas imamo veliki broj proizvoda startap timova koji nastoje da budu sledeći jednorozi. Štaviše, veliki deo energije se troši prilikom stvaranja budućnosti, i to mnogo više nego prilikom pronalaska rešenja za one probleme koji su pred nama. Trenutno smo fokusirani na to da što bolje razumemo svoje korisnike i da njihov poslovni život učinimo što lakšim.

Startap iz Makedonije je ostvario i partnerstva sa kompanijama Payoneer i Stripe radi lakše online naplate.

Na pitanje o trenutnom biznis modelu, kao i o potencijalnim investicijama, Eva odgovara da je tim trenutno fokusiran na pay per subscription model, dok, sa druge strane, korisnici na osnovu svojih potreba mogu izabrati ponude koje najviše odgovaraju njihovom poslovanju. Nakon detaljne analize samog tržišta, ovaj tim trenutno radi na dodavanju određenih modifikacija i izmeni cena usluga kada je reč o biznis modelu ne bi li svojim korisnicima omogućili najbolje moguće iskustvo.

Piperevska za Netokraciju, između ostalog, kaže da je tim okrenut ka onim biznisima i frilenserima koji koriste Payonner kao servis za isplatu zarada, s obzirom na to da je ovaj startap ozvaničio partnerstvo sa kompanijom kada je reč o fakturisanju. Sa druge strane, ova mlada kompanija nudi i dodatne benefite za Payonner korisnike poput ukidanja transakcionih limita prilikom slanja faktura putem Envoice-a, zatim izveštaje, direktnu podršku i druge opcije.

Krajnji cilj – pojednostaviti naplatu i pomoći malim biznisima

„Projekat je lansiran uz pomoć ličnih sredstava, dok trenutno radimo na tome da pridobijemo klijente i poboljšamo prodaju – što nam ne ostavlja previše vremena da u ovom trenutku razmišljamo o investiciji. Ipak, u skorijoj budućnosti ćemo verovatno početi da razgovaramo sa investitorima“, objašnjava Eva.

Marjan Nikolovski, Sasho Mihajlov, Eva Piperevska i Aleksandar Gjozev čine Envoice tim.

Osvrnuvši se više na budućnost online naplate, ali i na kreiranje faktura na digitalni način, Piperevska kaže da su online plaćanja svakodnevnica za Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD, ali i za ostatak sveta, te da online plaćanja polako počinju da rastu i u Istočnoj Evropi. Pred sam kraj razgovora, Piperevska se osvrće i na dalje planove koji u narednom periodu čekaju Envoice, kao i na trenutnu situaciju sa konkurencijom:

Trenutno radimo i na mobilnoj aplikaciji koja će pomoći našim klijentima da kreiraju fakture putem mobilnih uređaja, a kada je reč o konkurenciji, za sada smo fokusirani na to da gledamo van regiona, dok su nam glavni konkurenti Xero, Wave app, Invoice Ninja i Inovicly. Ukoliko gledamo regionalno, smatramo da smo jedinstveni servis za ovakav vid fakturisanja.

Ona zaključuje da trenutno postoji nekoliko interesantnih planova kada je reč o budućem periodu Envoice-a. Generalno govoreći, cilj makedonskog tima za naredni period jeste da liberalizuje i oslobodi male biznise u svetu digitala od svakodnevnog stresa. Takođe, njihova namera je da pojednostave krajnje naplate od drugih lica ili organizacija – što je jedan od najbitnijih faktora u današnjem modernom obliku online poslovanja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.