Envoice preduzetnicima olakšava posao uz jednostavne digitalne fakture

Makedonski Envoice preduzetnicima olakšava posao uz jednostavne digitalne fakture

Izrada i naplata računa često predstavlja posao koji oduzima dragoceno vreme. Kako bi stali na put računovodstvenim mukama, makedonski Envoice došao je na ideju da pojednostavi proces slanja i kreiranja faktura, a samim tim i skrati proces digitalnih plaćana za određeni posao. U intervjuu sa osnivačima ovog startapa, otkrivamo kako je ideja nastala, ali i buduće planove.

Šta je Envoice? To je platforma koja osim što poslovnim korisnicima nudi jednostavno kreiranje faktura bez dodatnih provizija prilikom transakcije, donosi i niz drugih alata, poput automatskog numerisanja, te automatsko postavljanja fajlova na Google Drive i Dropbox. Kako bi informacije o fakturama uvek bile ažurne, ovaj tim iz Makedonije omogućio je i kompletan pregled stanja računa – od njihovog kreiranja, preko slanja i otvaranja, pa sve do konačne naplate, nakon čega stiže i obaveštenje da je ista izvršena.

Odgovore na pitanja o tome kako su došli na ideju da započnu ovaj projekat, da li su trenutno u potrazi za investicijom i koji su im dalji planovi, potražili smo od Eve Piperevske, marketing menadžerke ovog makedonskog startapa. Započevši razgovor, ona za Netokraciju otkriva da je Envoice nastao kao rezultat lične frustracije prema slanju i kreiranju faktura u Wordu i PDF-u i dodaje sledeće:

Pre nego što smo kreirali Envoice, imali smo određen način pri upravljanju našim finansijama, a radi se o slanju računa klijentima i čuvanju i održavanju liste na kojima se oni nalaze i to sve na jednom Excel fajlu. Problemi sa kojima smo se susretali u ovom procesu su, između ostalog, bili i kopiranje prethodnih faktura, zamena brojeva, zatim datumi izdavanja, rok predaje, a sve to je odvlačilo mnogo vremena i pažnje.

Jednostavan interfejs čini Envoice izuzetno preglednim servisom za svakodnevni rad i upravljanje fakturama.

U toku ovog procesa nastao je trend koji se gotovo uvek završavao greškama i njihovim ispravljanjem pre nego što se i sama faktura pošalje klijentima. „Često se dešavalo da zaboravimo da joj promenimo broj, a nekada i datum izdavanja ili rok predaje. Ti Excel fajlovi su zaista bili priča za sebe“, otkriva Piperevska.

Bolje razumevanje korisnika za održivi rast

Različite valute, klijenti i statusi faktura predstavljali su pravi izazov za kreiranje bilo kakvih izveštaja, kaže naša sagovornica, dok su klijenti imali i dodatne zahteve u vezi opcije plaćanja fakture putem kreditnih kartica. Otklanjanje upravo ovih problema zadatak je tima koji stoji iza Envoice rešenja, tačnije dev agencije Emit Knowledge – malog tima koji je veoma motivisan za rešavanje neuspelih procesa u različitim poslovnim vertikalama.

Govoreći o dosadašnjim ostvarenjima i planovima, Eva navodi da je čitav tim uspeo da postigne velike prekretnice u proteklim mesecima, uključujući i zvanična partnerstva sa servisima Payoneer i Stripe, kao i proširenje korisničke baze u više od 100 zemalja. Pored toga, ovaj mladi startap veoma je blizu cifri od hiljadu aktivnih korisnika, a njihov broj nastoji da se poveća zahvaljujući unapređenju jednostavnih rešenja za korisnike:

Danas imamo veliki broj proizvoda startap timova koji nastoje da budu sledeći jednorozi. Štaviše, veliki deo energije se troši prilikom stvaranja budućnosti, i to mnogo više nego prilikom pronalaska rešenja za one probleme koji su pred nama. Trenutno smo fokusirani na to da što bolje razumemo svoje korisnike i da njihov poslovni život učinimo što lakšim.

Startap iz Makedonije je ostvario i partnerstva sa kompanijama Payoneer i Stripe radi lakše online naplate.

Na pitanje o trenutnom biznis modelu, kao i o potencijalnim investicijama, Eva odgovara da je tim trenutno fokusiran na pay per subscription model, dok, sa druge strane, korisnici na osnovu svojih potreba mogu izabrati ponude koje najviše odgovaraju njihovom poslovanju. Nakon detaljne analize samog tržišta, ovaj tim trenutno radi na dodavanju određenih modifikacija i izmeni cena usluga kada je reč o biznis modelu ne bi li svojim korisnicima omogućili najbolje moguće iskustvo.

Piperevska za Netokraciju, između ostalog, kaže da je tim okrenut ka onim biznisima i frilenserima koji koriste Payonner kao servis za isplatu zarada, s obzirom na to da je ovaj startap ozvaničio partnerstvo sa kompanijom kada je reč o fakturisanju. Sa druge strane, ova mlada kompanija nudi i dodatne benefite za Payonner korisnike poput ukidanja transakcionih limita prilikom slanja faktura putem Envoice-a, zatim izveštaje, direktnu podršku i druge opcije.

Krajnji cilj – pojednostaviti naplatu i pomoći malim biznisima

„Projekat je lansiran uz pomoć ličnih sredstava, dok trenutno radimo na tome da pridobijemo klijente i poboljšamo prodaju – što nam ne ostavlja previše vremena da u ovom trenutku razmišljamo o investiciji. Ipak, u skorijoj budućnosti ćemo verovatno početi da razgovaramo sa investitorima“, objašnjava Eva.

Marjan Nikolovski, Sasho Mihajlov, Eva Piperevska i Aleksandar Gjozev čine Envoice tim.

Osvrnuvši se više na budućnost online naplate, ali i na kreiranje faktura na digitalni način, Piperevska kaže da su online plaćanja svakodnevnica za Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD, ali i za ostatak sveta, te da online plaćanja polako počinju da rastu i u Istočnoj Evropi. Pred sam kraj razgovora, Piperevska se osvrće i na dalje planove koji u narednom periodu čekaju Envoice, kao i na trenutnu situaciju sa konkurencijom:

Trenutno radimo i na mobilnoj aplikaciji koja će pomoći našim klijentima da kreiraju fakture putem mobilnih uređaja, a kada je reč o konkurenciji, za sada smo fokusirani na to da gledamo van regiona, dok su nam glavni konkurenti Xero, Wave app, Invoice Ninja i Inovicly. Ukoliko gledamo regionalno, smatramo da smo jedinstveni servis za ovakav vid fakturisanja.

Ona zaključuje da trenutno postoji nekoliko interesantnih planova kada je reč o budućem periodu Envoice-a. Generalno govoreći, cilj makedonskog tima za naredni period jeste da liberalizuje i oslobodi male biznise u svetu digitala od svakodnevnog stresa. Takođe, njihova namera je da pojednostave krajnje naplate od drugih lica ili organizacija – što je jedan od najbitnijih faktora u današnjem modernom obliku online poslovanja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.