Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Kvalitet srpskog ali i regionalnog esporta iz godine u godinu raste. Najbolji dokaz za to je formiranje novih timova, njihov nastup na velikim svetskim takmičenjima poput EU Mastersa, ali i sve bolji mečevi u ovdašnjim esport ligama kao što je EBL ili A1 Adria liga.

Za dostizanje nivoa vrhunskih timova timova potrebno je još dosta rada i ulaganja, ali se čini da popularizacijom esporta u regionu brendovi počinju da ulažu u isti, čineći ga konkurentnijim nego što je to ranije bio slučaj. O svim ovim promenama, novoj sezoni EBL-a, ali i daljim planovima, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem – Džarilom, direktorom organizacije za promociju esporta i gaming-a – Fortuna esports.

Ostalo je još 11 dana do početka 4. sezone EBL-a. Šta publika može očekivati?

Mihajlo: Zapravo, ova sezona će imati verovatno najmanje novina do sada i publika može da zna tačno šta da očekuje. Poradićemo na tome da sve izgleda malo bolje nego ranije i da se podigne kvalitet prenosa i sadržaja oko same lige.

Prvi korak su „Challengeri Balkana“, video serijal koji treba da publici približi naše najbolje igrače i omogući da čuju njihova iskustva i priče koje se dešavaju u pozadini. Celokupna godina je već isplanirana kalendarski, što nam ostavlja mnogo više vremena i prostora da se pozabavimo detaljima i samom zajednicom koja prati EBL.

KlikTech više nije deo EBL-a. Kako se ovo odrazilo na samu ligu i esport ekosistem?

Mihajlo: Nažalost, Kliktech i mađarski Team Horizon Reapers odlučili su da se povuku iz takmičenja. I jedni i drugi su imali problema sa privlačenjem kvalitetnih igrača i sastavljanjem ekipe, a nisu želeli da igraju pro forme. Za nas je posebno problematičan slučaj Kliktech-a, jer je u pitanju dvostruki EBL šampion, prva ekipa koja je učestvovala na EU Mastersu i napravila ozbiljniji uspeh na Evropskoj sceni.

Loše je za ceo ekosistem da takav brend izađe iz njega. Naravno, ne smemo veštački čuvati i održavati ekipe, ali nam je postalo jasnije da moramo naći načine da im pomognemo kako bismo ovakve situacije izbegli u budućnosti. Sledeći ključni korak u razvoju domaćeg ekosistema je podizanje timova kao organizacija na viši nivo.

Kako su protekle kvalifikacije i da li novi timovi mogu da podignu kvalitet takmičenja?

Mihajlo: Zahvaljujući našem novom partneru – platformi Challengermode, kvalifikacije su prošle bez ikakvih problema i na njima je učestvovalo preko 70 ekipa iz celog regiona. Drago nam je da ćemo konačno imati bugarskog predstavnika u vidu ekipe Random 5 i što se novosadski Level Up kvalifikovao. Imaju potencijala u takmičarskom smislu, ali i da kao jedan lokalni brend aktiviraju svoju publiku i gaming lokal. Očekujemo da budu aktivan učesnik na sceni i da doprinesu kroz svoj sadržaj.

Ima li naznaka da se u 2019. godini poveća ulaganje brendova u esport scenu Srbije?

Mihajlo: Definitivno ima naznaka. Sve veći broj brendova nastavlja da prepoznaje značaj esporta kao programa i njegove atraktivne ciljne grupe. Ponosni smo što možemo da kažemo da smo obnovili partnerstvo sa kompanijama SBB i Coca-Cola, ali što će nam se ove godine za EBL priključiti i IDEA, Old Spice i Dijamant.

Takođe, sa IT Akademijom smo imali dve rezultatski odlične mini-kampanje koje sam siguran da će poslužiti kao case study u narednom periodu. Sada već imamo dovoljno podataka iza sebe da možemo da pokažemo konkretne primere sa konkretnim rezultatima. Naš program ima te prednosti da kroz više kanala komunikacije (sa fokusom na digital) dopire do mlade ciljne grupe (i to pretežno uzrasta 18-24 godine) i uspešno im prenosi željene poruke za razliku od drugih kanala koji sa većim apsolutnim brojkama to ne uspevaju.

Ako se po jutru dan poznaje, očekujemo da ćemo u toku godine imati još lepih vesti.

Očekuješ li promene na regionalnoj esport sceni kada govorimo o timovima, njihovm budžetima, transferima?

Mihajlo: Jedna od stvari na koju ćemo se fokusirati u narednoj godini je podrška timovima da izgrade sebe kao brend, razviju svoje kanale komunikacije i počnu da razmišljaju o sebi kao biznisu. Od domaćih ekipa ASUS i Crvena Zvezda već imaju taj pristup, ali ideja je i da ostali dođu na taj nivo. EBL ekipe imaju ogroman marketinški potencijal koji je samo potrebno aktivirati na pravi način.

Možeš li da nam otkriješ planove za budući period razvoja i novina u EBL-u?

Mihajlo: Mislim da je EBL na jednom zavidnom nivou kada je u pitanju ovaj tip takmičenja u Evropi i u narednom periodu naši planovi razvoja će biti usmereni na dole, ka razvoju amaterske scene i takmičarske strukture ispod EBL kao najvažnijeg projekta u ovom regionu.

Pomenuto partnerstvo sa platfromom Challengermode znači i da će nas oni podržati u razvijanju tog sistema nacionalnih liga koje će biti pripremni teren za nove igrače i nove ekipe koje žele da dođu do profesionalnog nivoa, ali i prilika za sve koji nemaju takve aspiracije da bar osete tu čar organizovanog takmičenja. Siguran sam da ćemo u narednom periodu imati više informacija, ali generalno plan je da postepeni roll out krene od 5. EBL sezone na proleće.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?