Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Kvalitet srpskog ali i regionalnog esporta iz godine u godinu raste. Najbolji dokaz za to je formiranje novih timova, njihov nastup na velikim svetskim takmičenjima poput EU Mastersa, ali i sve bolji mečevi u ovdašnjim esport ligama kao što je EBL ili A1 Adria liga.

Za dostizanje nivoa vrhunskih timova timova potrebno je još dosta rada i ulaganja, ali se čini da popularizacijom esporta u regionu brendovi počinju da ulažu u isti, čineći ga konkurentnijim nego što je to ranije bio slučaj. O svim ovim promenama, novoj sezoni EBL-a, ali i daljim planovima, razgovaramo sa Mihajlom Jovanovićem – Džarilom, direktorom organizacije za promociju esporta i gaming-a – Fortuna esports.

Ostalo je još 11 dana do početka 4. sezone EBL-a. Šta publika može očekivati?

Mihajlo: Zapravo, ova sezona će imati verovatno najmanje novina do sada i publika može da zna tačno šta da očekuje. Poradićemo na tome da sve izgleda malo bolje nego ranije i da se podigne kvalitet prenosa i sadržaja oko same lige.

Prvi korak su “Challengeri Balkana”, video serijal koji treba da publici približi naše najbolje igrače i omogući da čuju njihova iskustva i priče koje se dešavaju u pozadini. Celokupna godina je već isplanirana kalendarski, što nam ostavlja mnogo više vremena i prostora da se pozabavimo detaljima i samom zajednicom koja prati EBL.

KlikTech više nije deo EBL-a. Kako se ovo odrazilo na samu ligu i esport ekosistem?

Mihajlo: Nažalost, Kliktech i mađarski Team Horizon Reapers odlučili su da se povuku iz takmičenja. I jedni i drugi su imali problema sa privlačenjem kvalitetnih igrača i sastavljanjem ekipe, a nisu želeli da igraju pro forme. Za nas je posebno problematičan slučaj Kliktech-a, jer je u pitanju dvostruki EBL šampion, prva ekipa koja je učestvovala na EU Mastersu i napravila ozbiljniji uspeh na Evropskoj sceni.

Loše je za ceo ekosistem da takav brend izađe iz njega. Naravno, ne smemo veštački čuvati i održavati ekipe, ali nam je postalo jasnije da moramo naći načine da im pomognemo kako bismo ovakve situacije izbegli u budućnosti. Sledeći ključni korak u razvoju domaćeg ekosistema je podizanje timova kao organizacija na viši nivo.

Kako su protekle kvalifikacije i da li novi timovi mogu da podignu kvalitet takmičenja?

Mihajlo: Zahvaljujući našem novom partneru – platformi Challengermode, kvalifikacije su prošle bez ikakvih problema i na njima je učestvovalo preko 70 ekipa iz celog regiona. Drago nam je da ćemo konačno imati bugarskog predstavnika u vidu ekipe Random 5 i što se novosadski Level Up kvalifikovao. Imaju potencijala u takmičarskom smislu, ali i da kao jedan lokalni brend aktiviraju svoju publiku i gaming lokal. Očekujemo da budu aktivan učesnik na sceni i da doprinesu kroz svoj sadržaj.

Ima li naznaka da se u 2019. godini poveća ulaganje brendova u esport scenu Srbije?

Mihajlo: Definitivno ima naznaka. Sve veći broj brendova nastavlja da prepoznaje značaj esporta kao programa i njegove atraktivne ciljne grupe. Ponosni smo što možemo da kažemo da smo obnovili partnerstvo sa kompanijama SBB i Coca-Cola, ali što će nam se ove godine za EBL priključiti i IDEA, Old Spice i Dijamant.

Takođe, sa IT Akademijom smo imali dve rezultatski odlične mini-kampanje koje sam siguran da će poslužiti kao case study u narednom periodu. Sada već imamo dovoljno podataka iza sebe da možemo da pokažemo konkretne primere sa konkretnim rezultatima. Naš program ima te prednosti da kroz više kanala komunikacije (sa fokusom na digital) dopire do mlade ciljne grupe (i to pretežno uzrasta 18-24 godine) i uspešno im prenosi željene poruke za razliku od drugih kanala koji sa većim apsolutnim brojkama to ne uspevaju.

Ako se po jutru dan poznaje, očekujemo da ćemo u toku godine imati još lepih vesti.

Očekuješ li promene na regionalnoj esport sceni kada govorimo o timovima, njihovm budžetima, transferima?

Mihajlo: Jedna od stvari na koju ćemo se fokusirati u narednoj godini je podrška timovima da izgrade sebe kao brend, razviju svoje kanale komunikacije i počnu da razmišljaju o sebi kao biznisu. Od domaćih ekipa ASUS i Crvena Zvezda već imaju taj pristup, ali ideja je i da ostali dođu na taj nivo. EBL ekipe imaju ogroman marketinški potencijal koji je samo potrebno aktivirati na pravi način.

Možeš li da nam otkriješ planove za budući period razvoja i novina u EBL-u?

Mihajlo: Mislim da je EBL na jednom zavidnom nivou kada je u pitanju ovaj tip takmičenja u Evropi i u narednom periodu naši planovi razvoja će biti usmereni na dole, ka razvoju amaterske scene i takmičarske strukture ispod EBL kao najvažnijeg projekta u ovom regionu.

Pomenuto partnerstvo sa platfromom Challengermode znači i da će nas oni podržati u razvijanju tog sistema nacionalnih liga koje će biti pripremni teren za nove igrače i nove ekipe koje žele da dođu do profesionalnog nivoa, ali i prilika za sve koji nemaju takve aspiracije da bar osete tu čar organizovanog takmičenja. Siguran sam da ćemo u narednom periodu imati više informacija, ali generalno plan je da postepeni roll out krene od 5. EBL sezone na proleće.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Bojana Tomić-Brkušanin novi je ‘Chief of Staff’ u web3 kompaniji Polygon

Nakon skoro dve godine provedene u Inicijativi Digitalna Srbija, Bojana Tomić-Brkušanin svoju karijeru nastaviće u oblasti web3 industrije i to na novoj poziciji u kompaniji Polygon čiji je suosnivač Mihailo Bjelić.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Izveštaj

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Novost

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.