Dajte učesnicima hakatona 48 sati i dobićete ideje za digitalizaciju 'plastike' - tržišta platnih kartica - Netokracija.rs

Dajte učesnicima hakatona 48 sati i dobićete ideje za digitalizaciju ‘plastike’ – tržišta platnih kartica

Svaki minut koji otkucava, trenutak je manje za pisanje koda i trenutak bliže pitch-u pred žirijem koji ocenjuje najinovativnije projekte iz oblasti fintech-a. Prijavljeni timovi imali su 48 sati da osmisle mobilni i web aplikaciju za unapređenje digitalnog bankarstva, a najbolji su nagrađeni sa vrednim novčanim nagradama. Preko vikenda održan je treći Fintech hakaton u organizaciji Societe Generale banke, Mastercarda i ICT Hub-a, a pobedu je odneo tim Redz sa najboljim rešenjem za digitalizaciju plastike.

Societe Generale
Pobednici trećeg Fintech hakatona u Beogradu.

Krovna tema Digitalizacija plastike, okupila je tokom prošlog vikenda četrdesetak ljudi podeljenih u 12 timova sa jednim ciljem – naći najbolje rešenje za neki od aktuelnih  problema u modernom bankarstvu. Tri najbolje inovacije za povećanje korišćenja platnih kartica, unapređenje korisničkog iskustva i omogućavanje korisnicima da daju svoj input za poboljšanje proizvoda, procesa i sl. (razvijane uz pomoć domenskih eksperata u oblasti bankarstva i kartičarstva), nagrađene su fondom od pet hiljada evra i mogućnošću daljeg razvoja rešenja u saradnji sa kompanijama koje su organizovale hakaton.

Međutim, kada se utisci slegnu, ne možemo a da se ne zapitamo kako se ideje koje imaju potencijal za globalnu primenu realizuju za svega dva dana i to pod velikim pritiskom, u društvu koje još uvek nije u potpunosti digitalno opismenjeno, pogotovo kada uslov za takmičenje nije ekspertsko poznavanje finansijskog sektora?

„Iako mi kao država i okruženje zaostajemo za naprednijim zemljama u smislu cashless society, ljudi koji učestvuju na hakatonu su svakako napredniji u odnosu na neki prosek kada govorimo o ovom sektoru“, kaže Dušan Vukanović, Innovation and Business Development Manager u ICT Hub-u.

„Međutim, i njima je potrebno dosta saveta i stručne podrške mentora da razumeju mehaniku kartice, šta kartica jeste, a šta nije, i bilo bi idealno da smo par nedelja pred hakaton znali ko su timovi i da smo  sa njima više radili na edukaciji, ali tada bismo možda izgubili najbitniju stvar – njihov out of the box pogled“.

Najbolji sistem rada

Mnogi na hakaton dođu sa jednom idejom ali je, nakon što čuju konkretne teme, brzo odbace i svoj kreativni proces počnu iz početka. Neki od njih samo razgovaraju o tome, neki napišu sve probleme, opredele se za rešenje jednog i na tome rade, dok drugi više početnih ideja spoje u jednu i nastoje da je što više pojednostave.

Kako kažu, tridesetak posto njih redovno se pojavljuje na hakatonima, te se prilično izveštilo u radu pod pritiskom i spavanju četiri, pet sati na lazy bag-ovima. To obično lakše pada mladim, ali nakon nekoliko sati svi pronađu sistem koji funkcioniše za njihov tim.

Societe Generale
Neki timovi na hakaton dođu sa jednom idejom ali je, nakon što čuju konkretne teme, brzo odbace.

„Na sve ove nelagodne uslove se navikneš zbog činjenice da je hakaton u suštini prilika da razmišljaš o nekim novim rešenjima, da čuješ tuđe ideje, i da se, u krajnjem slučaju, dobije neka nagrada“, kažu momci iz APF tima, osamnaestogodišnjaci koji se programiranjem bave od šestog razreda i već imaju developerske poslove.

Ovo je, u suštini odlična tema i naša ideja je zapravo potekla iz realnog problema. Naime, dosta ljudi ima problem sa organizacijom finansija – pišu ih na papirima, dele po kovertama i to na kraju obično ispadne potpuni nered. Kroz razgovor sa mentorima rešili smo da spojimo više ideja i da to na kraju ispadne neki pametni asistent, koji će pratiti na šta trošite pare i koji će na kraju sam to raditi. U suštini, on će vam davati preporuke, nadgledati na šta trošite novac i savetovati gde možete da ga trošite manje.

Pored njihovog, i druga rešenja koja pokrivaju oblasti poput mikro crowdfunding-a, C2C finansijskih inovacija i slično u toku procesa kreiranja dobijala su feedback mentore, a Kristobal Alonso, CEO Startup Wise Guys, jednog od najvećih evropskih akceleratora, učesnicima je pomagao u pripremi za pitch, sa posebnim osvrtom na predstvaljanje ideje pred investitorima.

Shvatanje finansijskih potreba – na ličnom primeru

Iako mnogima koncept predstavljanja ideje pred žirijem nije nepoznat, pojedini timovi, uključujući i drugoplasirani SockLock, nisu imali značajan uvid u finansijski sektor što, kako su organizatori i predvideli, nije predstavljao preveliki problem – već mogućnost da se problemi sagledaju iz drugog ugla.

Nemanja Granić, jedan od učesnika, kaže da su pre prijave bili svesni da organizatori hakatona neće dati preterano stručnu temu jer oni imaju ljude koji se u to razumeju, te automatski poseduju sva rešenja koja mogu da osmisle ti stručnjaci:

Njima je zato potreban neko drugi, neko poput učesnika hakatona, koji će biti u stanju da zbog toga što nije u temi osmisli rešenje koje je netipično. Naravno, mentori su tu da te navedu da shvatiš da je tvoja pretpostavka pogrešna i zato smo mi našu ideju menjali tri puta.

Ana Barbul, predstavnica tima PayTen, deli mišljenje sa Nemanjom – iako ona i članovi njenog tima dolaze iz fintech oblasti. Ipak, bez obzira na stručnost, mentorska podrška uvek znači, a ključ je, prema njenom mišljenju, u dobroj organizaciji timova: jasna podela odgovornosti i zadataka najbolja su taktika protiv najvećeg neprijatelja – vremena.

Societe Generale
Nakon pitch-evanja, žiri je izarao tri pobednička tima koja su nagrađena ukupnim nagradnim fondom od pet hiljada evra.

Kada imaš samo 24 sata, dodaje Nemanja, to je užasno jer poslednjih pet sati psuješ svaki bug koji ti iskoči zato što nemaš vremena za gubljenje. „Ovo je mnogo ležernije, omogućava bolje ideje, bolje proizvode i imaš 48 sati da sve pripremiš i proveriš“, zaključuje on.

Hakatoni rađaju ideje, a ideje – proizvode?

Uspona i padova, uprkos svemu, uvek ima, kao i nespavanja, umora i povremenog nedostatka motivacije, kažu momci iz tima Redz, pobedničkog tima koji je za svoju ideju osvojio dve i po hiljade evra. „U jednom trenutku mislili smo da batalimo sve, izletimo napolje, verovatno kao i svaka druga ekipa, ali drugi članovi time te motivišu da ostaneš i tako na smenu“, kažu oni.

Ovi studenti računarstva i ekonomije osmislili su najbolju ideju – aplikaciju koja omogućuje bilo kom fizičkom licu da prebaci novac sa kartice na karticu bilo kom drugom fizičkom licu u istom trenutku, a da transakcija dolazi iz bilo koje banke:

Budući da dvojica od nas dolaze iz finansijskog sektora bili smo prilično upućeni u izazove sa kojima se suočava, odabrali smo problem i potrudili se da rešimo jedan njegov mali deo. Sam naziv i tema Digitalizacija plastike je toliko opširna da pre početka hakatona nismo mogli da dođemo do neke konkretne ideje i sve smo osmislili u prvim satima hakatona.

Na kraju, kako je na dodeli nagrada zaključio Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora Societe Generale banke, hakatoni rađaju ideje, a ideje menjaju društvo i ljude na bolje. „Zato su učesnici alat koji će promeniti našu zemlju i napraviti državu u kojoj svi mi želimo da živimo“, zaključuje on. A ako se takve ideje rađaju za dva dana, nebo je granica ako njihovi kreatori za dalje usavršavanje svoje inovaciji pronađu adekvatne partnere.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Zašto ne gotivimo Baku Praseta i Marka Zuckerberga? (gost Goran Jankuloski)

Ova godina se može opisati samo jednom rečju - turbulentno. Osim pandemije i drugih nedaća, svedoci smo i različitih dešavanja na društvenim mrežama, počev od kontraverznih stavova Trampa na Tviteru pa preko novih promena na Facebooku i odnosa sa brendovima.

Kultura 2.0

Kako su dve marketinške agencije i Pozorište Puž napravili dečiju Viber predstavu koju je pratilo 20.000 ljudi

Kada se udruže volja, kreativnost i znanje, postoji rešenje za sve, a to nam pokazuje primer agencija Saatchi and Saatchi, Leo Burnett, kao i Pozorišta Puž i Vibera. Njihovi timovi su usred pandemije odlučili da obraduju mališane i organizuju predstavu - ni manje ni više nego baš na Viberu.

Tehnologija

Spotify je zvanično stigao u Srbiju – pretplata kreće od 580 dinara

Spotify, jedna od najpoznatijih platformi za 'streaming' muzike, dostupan je na tržištu Srbije od srede 15. jula. Šta dolazak ovog servisa znači za domaće korisnike i da li bi isti mogao da ostane u senci veoma prisutnog Deezera?

Startapi i poslovanje

Duško Vesin (Alchemy): Budućnost startapa najviše zavisi od partnera i investitora – ne od proizvoda

Jedan od osnivača startapa Alchemy i nekadašnjeg dryTools, Duško Vesin, otkriva za Netokraciju kako je tekla njihova poslovna priča i na osnovu tog iskustva deli savete za sve buduće preduzetnike.

Startapi i poslovanje

Korisnici žele da sa bankama rade na daljinu, a rešenje nudi domaći Blinking

Video 'onboarding' korisnika, tačnije sistem video identifikacije na daljinu, polako postaje 'mainstream' širom sveta. Domaći Blinking razvio je takvo rešenje, a u nastavku teksta razgovaramo o tome kako ono može da nam skrati čekanje u redovima.

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.