Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Cup racing, skraćenica je od reči Cupra koja je nekada bila sufiks na sportskim modelima brenda Seat. Potpuno novo poglavlje za špansku auto industriju počinje odvajanjem Cupre i formiranjem zasebnog brenda, kao i predstavljanja prva dva nova modela Ateca i Formentor. Iako se retko bavimo pisanjem o automobilima, ono što je Cupra napravila na svojoj prezentaciji na obalama Costa brave, zaslužuje da se obradi iz više različitih uglova.

Mi ćemo to da uradimo na nama svojstven način, zato se vežite, krećemo u jednu zanimljivu “vožnju” koju smo i sami doživeli na istoku Španije.

Prihvatanjem rizika do uspeha na globalnom tržištu

Staza Autodromo Terramar nalazi se na nekih sat vremena vožnje autobusom od Barselone i na prvi pogled deluje da ju je vreme pregazilo i da su se tu nekada davno mešali miris benzina i snažni zvukovi trkačkih mašina. Upravo su ta staza i čitav kraj oko nje bili idealno mesto susreta nekadašnje i sadašnje ere automobilizma, koja se od konvencionalnih motora polako transformiše u domen elektrifikacije i integrisanja novih tehnologija.

U jednom nesvakidašnjem okruženju mešavina modernog i retro ambijenta, iz Cupre su se potrudili da predstavnicima medija iz različitih krajeva sveta predstave svoj Unstoppable impuls kako je i zvanično glasio naziv događaja. Jedan pozitivan i moderan impuls širio se većim delom same prezentacije ali i događaja koji se sastojao od šetanja na staroj trkačkoj stazi ispunjenoj sportskim Cupra automobilima novijih generacija.

U ovom ambijentu nekadašnjih auto-moto trka, centralno mesto pronašla je staklena zgrada (kao iz Džejms Bond filmova) sa fascinantnom refleksijom koja je, verovali ili ne, izgrađena samo za potrebe događaja. Veliki broj specijalizovanih auto novinara imao je priliku da se premijerno upozna sa najnovijim električnim modelima koje je Cupra predstavila a koji će nositi sledeće nazive: Terramar (kao prvi električni SUV kompanije), Tavascan (kao kupe verzija el. SUV-a) i model UrbanRebel (gradski električni auto).

Novi modeli i uzdanice Cupre s kojima bi ovaj brend trebao oblikovati i usmeriti svoje planove za budućnost. UrbanRebel (napred), Tavascan (levo) i SUV Terramar (desno). Model UrbanRebel krasi elektro motor od 226 konjskih snaga uz autonomiju od 440 kilometara s jednim punjenjem.

Činjenica je da elektrifikacija nije ništa novo u domenu auto industrije, pomenuti brend iz Martorela nastoji da se značajno razlikuje i izdvoji od konkurencije koliko god to teško izgledalo, ako uzmemo u obzir premijum marke koje već drže ogroman deo auto tržišta i imaju svoje verne kupce. Međutim, Cupra igra na jednu sasvim drugu kartu.

Iako će pomenuti modeli biti dostupni 2025. godine, ova španska marka je zahvaljujući spektakularnom događaju htela da uradi ono što je svakom brendu teško da uradi, a to je da se u potpunosti približi korisnicima kroz emociju, spremnost da se prihvati rizik i implementaciju najnovijih tehnoloških trendova. Bez obzira na to što su pod palicom Volkswagen koncerna, Cupra je prihvatila taj rizik odvajanja od Seata uz nastojanje da postane prepoznatljiva – sa novim identitetom sportskog i pomalo egzotičnog brenda.

Svaka kompanija koja kreće od nule suočava se sa velikim izazovima, ali se čini da Cupri za sada ide i više nego dobro. Prvo je Formentor doživeo odličan uspeh na tržištu, pa je onda usledilo predstavljanje prvog električnog vozila Cupra Born, koje tek treba da pokaže svoje pune potencijale. Da čitavi planovi kompanije nisu samo pusta priča i samo još jedno slovo na papiru, pokazuju i podaci da je pomenuti brend 2018. godine imao prihod od 430 miliona evra, a samo tri godine kasnije, tačnije 2021. taj prihod je iznosio 2,2 milijarde evropskih novčanica.

Ovo im je i te kako dalo za pravo da se dodatno ohrabre i svetskoj javnosti predstave potpuno nove modele i koncepte redizajniranih postojećih modela među kojima su Formentor, Leon i Born. Otuda je nastao i hrabar plan kompanije da već sada najavi okvirni cilj od 500.000 vozila na godišnjem nivou koliko je projektovano da može da bude proizvedeno. U prilog ambicioznim planovima može se dodati i to da Cupra nastoji da sve više koristi održive materijale i 3D printane delove kao elemente svojih automobila.

Dakle, moderna shvatanja i moderni procesi za savremena vozila. Zanimljivo je i to da će pomenuti brend zajedno sa Volkswagenom igrati važnu ulogu u procesu izgradnje infrastrukture za električna vozila u Španiji uz ulaganje od 10 milijardi evra što je najveće pojedinačno industrijsko ulaganje u istoriji ove države.

Nova zgrada u okviru kompleksa Terramar koja je podignuta za događaj i koja je ugostila novinare iz različitih krajeva sveta.

Kako Cupra koristi prednosti moderne tehnologije i značaj pop kulture?

Prilagoditi se jednoj zahtevnoj ciljnoj grupi nije lako ma koji god proizvod da razvijate, a posebno ako govorimo o auto industriji, kada korisnici danas zapravo najviše cene dizajn, tehnologiju i praktičnost. Na samoj sceni koju je krasio video bim sjajne rezolucije, domaćini su se potrudili da kroz kreativne video snimke i grafike iskomuniciraju da je Cupra kao brend okrenut mlađoj generaciji, generaciji koja je odrasla na pop kulturi digitalnog doba i koja sada percepira umetnost na jedan sasvim drugačiji način.

Tako su na scenu izašli ulični grafički umetnik kao i fudbalerka Barselone koja je i dobitnica prestižne nagrade – Zlatne lopte u domenu ženskog fudbala. Upravo ovi ljudi koji su deo Cuprine porodice, najzaslužniji su za pozicioniranje i gradnju identiteta brenda u godinama koje dolaze. Koliku nadu i veru polažu u nove tehnologije, iz španskog brenda su najbolje pokazali VR prezentacijom UrbanRebel modela kada su svi predstavnici medija uz pomoć VR kacige imali priliku da provozaju ovaj novi model.

Premeštanje realnog fizičkog sveta u virtuelni će kroz web3 svet doneti jednu sasvim novu dimenziju u načinu korišćenja tehnologija, što je budućnost koja nas sve čeka. Čak je i tu Cupra otišla korak dalje, predstavivši svoj virtuelni svet pod nazivom Meta Hype koji bi uskoro mogao da zaživi, a što će na neki način predstavljati poligon u kojem bi i ostale marke automobila trebale da se kreću.

Model UrbanRebel je pokazatelj u kojem smeru bi dizajnerski Cupra mogla usmeravati razvoj budućih “touring” i gradskih vozila s osetnom sportskom notom. Inače, ovaj model karakteriše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,9 sekundi.

Zapravo, automobilizam danas nije ništa drugo nego spoj tehnologije, umetnosti i inženjeringa što ga i čini delom kulture svih nas. Ono što je takođe važno napomenuti, jeste da svaki brend mora i treba da gaji svoj identitet i da se na taj način po nečemu specifičnom izdvoji u moru ustaljenih praksi komuniciranja ka krajnjim korisnicima. Cupra je zaista prešla na jedan novi nivo i zaista se izdvojila.

Vrlo dinamično putovanje koje je ovaj brend prevalio tokom prethodnih godina, oblikovali su ga u nešto sa čime mogu da se poistovete i oni koji vole automobile i oni koji vole tehnologiju, pa čak i oni koji na četvorotočkaše gledaju kao na prevozno sredstvo od tačke A do tačke B. Pretpostavićete zašto je to tako? Zbog emocija koje neko uspe da probudi u čoveku.

Ulazak u premijum segment ka kojem Cupra definitivno teži, značajno će i otvoriti tržište što bi moglo da u potpunosti lansira ovu marku među one najveće kroz nekoliko narednih godina. Elektrifikacija i pametna povezivost sa korisnicima tokom vožnje uzeli su maha kao nikada pre i zato je brzo prilagođavanje ključnije nego ranije. Čini se da je Cupra spremna za to, a 2025. godine ćemo tačno i saznati koliko su uspeli da pogode sa novim modelima koji će proći kroz stručne ruke auto novinara pre nego što dođu u gradske salone širom sveta.

Cuprini modeli od samog početka podsećaju na gaming setup, ali nove generacije otišle su i korak dalje.

Činjenica jeste da su Terramar, Tavascan i UrbanRebel sve što današnjem modernom korisniku treba od automobila plus sportske performanse uz sve to. I dok su se modeli povlačili sa pozornice, čekajući neku drugu priliku da se upoznaju sa javnošću i sam događaj se privodio kraju. Niko nije krio oduševljenje čitavim spektaklom i hrabrošću da se predstave čak tri nova modela u jednom danu.

Gledajući noćnu digitalnu projekciju na Terramar stazi na kojoj je krug obrnuo električni trkački Leon, nisam mogao da se ne zapitam jednu stvar. Šta je meni zapravo ostavilo najveći utisak. Tri nova automobila? Svakako da, ali postoji ono nešto više, a to je još bolja prepoznatljivost Cupre kao brenda gde god je video na ulici kao i potajna želja da u nekom trenutku vozim baš neki od njihovih automobila.

U jedno su me ubedili – doživeo sam Cupru kao brend koji već sada najavljuje da ima svoj DNK koliko god bio u senci VW-a. Još samo jedan korak je ostao, a to je da se proba neki od njihovih automobila kako bi se stekao pun utisak. Ako za to ne bude prilike, čekaću video snimke i testove auto novinara.

Stari autodrom Terramar sada je bio uveliko u mraku, a električni Cupra Born bio je spreman da nas vrati do autobusa za Barselonu. Budućnost stiže brže nego što nam se to čini, na nama je samo da li ćemo i na koji način da je prihvatimo.


Ostavi komentar

  1. Biljana

    Biljana

    1. 9. 2022. u 14:14 Odgovori

    Seat-ovi modeli su uvek atraktivnije izgledali od VW ali Cupr-a je otisla jos jedan korak dalje i napravila vrhunske modele. Za razliku od VW, Cupr-a definitivno ima stila .

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Karijere

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.