Reputacija Zvezde nije presudna za esport igrače - u Top 4 EBL lige pišu svoju istoriju

Reputacija Zvezde nije presudna za esport igrače – u Top 4 EBL lige pišu svoju istoriju

Prošlo je nešto više od mesec dana otkako je Crvena Zvezda predstavila svoj novi esport tim, projektovan da stigne među četiri najbolje ekipe u EBL ligi. Za to su dovedni novi trener i pojačanja u vidu talentovanih igrača. Redakcija Netokracije imala je priliku da porazgovara sa menadžerom tima Vedranom Vlaovićem koji nam je otkrio nešto više o pozadini nove ekipe, ali i o planovima za naredni period.

Učestvovanje u Vip Adria ligi koje se održala svega par meseci pre druge sezone EBL-a, mnogo je pomogla Crvenoj Zvezdi da upozna domaću scenu i potencijalne igrače koji bi se mogli naći u njenim redovima. Činjenica je, pak, da je Zvezda na ovo takmičenje hrabro izašla sa ne tako iskusnim igračima koji ranije nisu imali ligaškog iskustva u esportu.

Iz crveno-belih redova bili su rešeni da naprave značajne promene, a pod tim se podrazumeva selektovanje i kreiranje potpuno nove ekipe za EBL ligu na čelu sa novim trenerom i stvaranje uslova za trenirenje – poput specijalizovanog Zvezdinog bootcamp-a. Odgovore na pitanja o tome ko sada čini okosnicu ove beogradske esport ekipe, kako izgleda dosadašnje takmičenje u EBL-u i koji su planovi za budući period, potražili smo od tim menadžera beogradskog kluba, Vedrana Vlaovića.

Od turbulentnog starta do doigravanja

Vedran ne krije da je ekipa imala turbulentan start u Vip Adria Ligi, ali je brzo uspela da se stabilizuje i da se izbori za play off. Iako nisu ostvarili visok plasman, nastup na ovom takmičenju poslužio je stručnom štabu da analizira protivničke timove i njihove igrače, nakon čega se Zvezda “pojačala” sa igračima poput Ryuzakia, Akilesa i Chopsteeka.

Kompletiranje tima i ulaganje u isti, te stvaranje kvalitetnih uslova za treninge ne bi bilo moguće da nema konstantne finansijske pomoći od strane fudbalskog kluba, napominje Vlaović, dok su vetar u leđa čitavoj ekipi pre svega dali Mts i BenQ kroz svoj podbrend Zowie. Kako on kaže, primećuje se da interesovaje sponzora u regionu za esport postoji, te da je i dalje veoma značajno pratiti trendove i dobre pirmere u ostalim zemljama Evrope, u Turskoj i naravno – Severnoj Americi.

Borba za visok plasman tek predstoji

Nakon dugih i napornih priprema, Crvena Zvezda startovala je gotovo savršeno u drugoj sezoni EBL-a, a kako naš sagovornik dodaje, ekipa je počela previše olako da doživljava protivnike, pa su po nepisanom pravilu usledili i porazi:

Sa trenutnim skorom 4-7 ne možemo u potpunosti da budemo zadovoljni. Svesni smo da se kvalitetom nalazimo među četiri najbolje ekipe u ligi ali to treba i rezultatski pokazati. Biće veoma neizvesno do samog kraja, s obzirom na to da za drugo, treće i četvrto mesto konkuriše šest ekipa, gde je Kliktech, naravno, neprikosnoven.

Zvezdin tim se trenutno bori da uđe među četiri najbolje ekipe u EBL ligi. Da li će im to poći za rukom?

U cilju što boljih priprema za predstojeća takmičenja, prateći evropske i svetske trendove, iz Crvene Zveze su odlučili da osnuju i poseban bootcamp, mesto gde bi igrači trenirali i provodili vreme tokom priprema za predstojeće duele. Vedran kaže da je od samog ulaska crveno-belih u esport ideja bila da bootcamp bude obavezna stavka:

Kada ste ozbiljan klub i imate velike ambicije, primorani ste da dovodite igrače iz svih krajeva sveta. Glavni zadatak mene kao tim menadžera je da približim igrače jedne drugima i da pokušam da izazovem sinergiju kako u igri, tako i van nje. U bootcamp-u igrači žive zajedno, treniraju zajedno, te je gotovo nezamislivo da u današnjim okolnostima pripremate tim za velike rezultate a ne koristite sve prednosti koje on donosi.

Činjenica jeste da je Zvezda pred novu sezonu EBL-a bila dosta aktivna na polju transfera. Tim je pojačan igračima iz Poljske (Jan Kanakrkowski) i Rumunije (Octav Cretu), doveden je čak i Dušan Petković iz tima x25. Međutim, sam proces pregovora sa igračima nije uvek jednostavan:

Ma koliko ste poznati sportski kolektiv sa bogatom istorijom kakav Crvena Zvezda jeste, to ništa ne znači igračima LoL-a. Moram priznati da mi je taj period pregovaranja bio pretežak. Potrebno je bilo da ubeđuješ tinejdžere od 17 i 18 godina da Crvena Zvezda na ovo gleda krajnje ozbiljno i ambiciozno, ali oni te ne vide na esport mapi i ne mogu da pronađu nijedan tvoj rezultat. Podatak da je fudbalski klub bio prvak Evrope i sveta u fudbalu njima baš ništa ne znači.

Ulazak Zvezde u grčku LGC ligu?

Govoreći o konkurenciji, Vlaović dodaje da će biti potrebno previše truda da bi Zvezda došla do tog nivoa igre da joj Kliktech postane glavni rival, ali da je to velika motivacija i plan na kojem će nastojati da rade. Ipak, veća realnost jeste da upravo x25 postane najveći rival – pored atinskog Panatinaikosa. Sa druge strane, sve napornija ligaška nedelja zahteva od tima da se što bolje pripremi za sledećeg protivnika, te je stručni štab odlučio da Zvezda svake nedelje učestvuje na ESL-ovom nedeljnom go4LOL turniru, što je, bar za sada, služilo kao odlična priprema za takmičenje u EBL-u.

Jedan od planova Crvene Zvezde za naredni period zasniva se i na ulaganje resursa u mlade talentovane igrače, a kako nam Vedran otkriva, skautovanje tih igrača je proces koji neprekidno traje, a to je veoma bitna stvar za budućnost tima. Istina je da mladi i neiskusni igrači ne mogu odmah da se nametu da zaigraju za prvi tim, te su iz Zvezde došli na ideju da oforme Academy tim ne bi li talentovani igrači vremenom brže stasavali.

EBL liga iza koje stoji Fortuna esports raste iz godine u godinu, a ove sezone nagradni fond iznosi 20.000 evra.

Upravo Academy tim je pobedio na ovogodišnjem Gamescon-u u Beogradu, što je još jedan dokaz da smo okupili talentovani momke. Kada se igrači prvog tima okupljaju u bootcamp-u tada koristimo momenat da njima priključimo i igrače iz Akademije i verujem da je to iskustvo od neprocenjive važnosti za njih, jer mnogi maštaju da jednog dana zaigraju u prvom timu.

Pred sam kraj razgovora, naš sagovornik otkriva i planove kluba za predstojeći period, rekavši da u esportu kao i sportu, ima malo vremena za sanjarenje i maštanje, te da je veoma bitno biti realan, ali i svestan da se radom i treningom sve može postići. Jedan od planova za budućnost jeste da nakon završetka EBL-a Zvezda započne takmičenje u grčkoj LGC ligi, ali da za sve to i dalje treba napraviti detaljne interne dogovore.

Za sada, fokus stručnog štaba jeste na EBL-u i grčevitoj borbi za ulazak u Top 4. “Ono što je od rezultata možda i važnije jeste da li vaši igrači koje ste selektovali napreduju i to je ono na čemu smo najviše fokusirani, jer samo je to preduslov da imate pravo da postavljate sebi sve veće i veće ciljeve”, zaključio je na kraju Vedran.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.