CrazyLabs u novembru 2021. pokreće novi ciklus programa

CrazyLabs pokreće novi ciklus programa u okviru kog polaznicima nudi edukaciju (i platu) za razvoj ‘hyper-casual’ igara

CrazyHub u Novom Sadu, hub izdavača CrazyLabs, finiširao je prvi ciklus programa u okviru kog je dvadeset četvoro ljudi sa mentorima radilo na kreiranju svojih 'hyper-casual' igara. U toku su prijave za drugi ciklus, o čemu će biti više reči u tekstu koji sledi.

Nakon četiri meseca, 24 učesnika organizovanih u 10 samostalnih timova i preko 40 održanih lekcija i sesija na temu hyper-casual igara, prvi ciklus programa koji organizuje CrazyLabs je gotov i, kako dodaje Borislav Vesnić, CrazyHubs Serbia Manager, oni kao organizatori su veoma zadovoljni:

Učesnici su imali priliku da sarađuju sa preko 20 specijalista iz CrazyLabs-a i dobiju direktan feedback za rad na svojoj igri u domenu game design-a, art stila i hyper-casual look and feel-a, tematike, mehanike igre, trendova, level progression-a, samog developmenta u Unity engine-u, monetizacije, promocije, testiranja ideja na tržištu i mnogih drugih polja.

Borislav dodaje i da se napredak timova i njihovih ideja za igre i te kako primećuje – što potvrđuju i njihovi glavni KPI-jevi. “Mi posebno pratimo CPI metriku i što je manja cena reklame (tj. veća verovatnoća da će potencijalni igrač instalirati igru) to je veća šansa za izdavanjem igre. Prvog meseca u hub-u timovi su imali relativno visoke CPI cene, dok je u četvrtom mesecu taj broj značajno smanjen”, ističe Vesnić.

Kao što smo spomenuli, trenutno su otvorene prijave za drugi ciklus hub-a a učesnicima će, kao i prošli put, biti obezbeđena i novčana naknada kako bi mogli da se posvete CrazyHubs programu. O tome šta još očekuje učesnike drugog ciklusa detaljnije nam otkriva naš sagovornik u nastavku teksta.

Nakon završetka programa neki timovi nastavljaju saradnju sa CrazyLabs-om

U nastavku razgovora Borislav nam je otkrio i da većina kandidata koji nisu primljeni u prvi ciklus su primljeni u drugi a svi učesnici, podseća on, imaju mogućnost da nakon programa nastave saradnju sa CrazyLabs-om:

Četvoromesečni program služi i da timovi nauče da testiraju svoje igre na tržištu. U svakom koraku težimo da unapredimo određene metrike igara koje pratimo, specifično CPI. Timovi koji naprave igru koja ispunjava potrebne metrike nastavljaju razvoj iste do world wide release-a. CPI metrika se svodi na to koliko se potencijalnim igračima igra sviđa. Dakle, tržište određuje uspeh. Svaka ideja, svaka igra se testira na tržištu, CrazyLabs ne koči inovativnost timova.

Imamo nekoliko naslova koji su pokazali dobre metrike i nastavljamo dalji rad na njima. Nadamo se da ćemo u skorijem roku moći da se pohvalimo našom prvom globalno izdatom igrom. Sigurno smo na dobrom putu. Za primer možemo dati CrazyHub iz Tel Aviv-a koji je svoj prvi svetski release video samo pola godine nakon otvaranja.

U prvom ciklusu učestvovalo je 24 učesnika organizovanih u 10 samostalnih timova.

Dakle, iako sam program aktivnog učešća traje četiri meseca, neki timovi posle tog perioda imaju ponuđen ugovor za nastavak saradnje sa CrazyLabs-om i mogu da nastave da prave igre uz njihovu potpunu finansijsku podršku. “Četvoromesečni program hub-a je tu da ih pripremi za dalju saradnju a timovi, naravno, nemaju obavezu da je prihvate i mogu nastaviti dalje samostalno. Međutim, ponuda je teška za odbiti”, kaže Vesnić i predstavlja nam timove sa kojima ovaj izdavač nastavlja saradnju: Too Literal Games i Titanus.

Oni su za Netokraciju takođe podelili svoje utiske o ovom programu, a Jasmina Marković, predstavnica tima Too Literal Games, ističe sledeće:

Najveći utisak mi je stečeno praktično iskustvo i znanje u oblasti razvoja hyper-casual igara. Pomeranje sopstvenih granica kroz razne izazove i super ekipa zbog koje je celo iskustvo bilo zabavno.

Sa druge strane, Ivan Zubak i Miroslav Simić koji čine tim Titanus ističu da im je glavna stvar koju im je ovaj program doneo otvaranje mogućnosti da se full time bave game development-om, kao i znanje o marketingu, radu u timu i proizvodnji hyper-casual igara.

Predstavnici ovih timova istakli su i da im je na celom tom putu od velikog značaja bila i podrška mentora, koji su im pomagali kako sa usvajanjem tehničkih znanja (pravilno korišćenje grafike za hyper-casual igre, njihove mehanike, kreiranja reklama za igre…), tako i onih znanja iz domena biznisa, procene potencijalnog uspeha igre i pripremi igara za Play Store i App Store.

I jedni i drugi nastavljaju sa razvojem ovog tipa igara i, kako objašnjavaju momci iz Titanusa, hyper-casual se najbrže proizvodi a može da donese veoma dobar profit:

Da nije bilo ovog programa nikada ne bih ni znao za hyper-casual svet.

Prijave za drugi ciklus traju do 25. oktobra

Novi ciklus ovog programa kreće početkom novembra, prijave su već u toku i, kako dodaje Borislav, za njih praktično nema krajnjeg roka – ako se neko prijavi pred sam početak drugog ciklusa, svakako ga razmatraju za učestvovanje u trećem ciklusu. “No, da bi stigli da budu deo drugog ciklusa najkasnije bi trebalo da se prijave do 25. oktobra”, navodi on i dodaje da drugi ciklus obećava kvalitetniji program:

CrazyHubs gaming akceleratore imamo širom sveta. Posle svakog ciklusa, ne samo iz našeg hub-a već i iz drugih od Indije, preko Turske i sve do Južnoafričke Republike, imamo značajan feedback od timova i organizatora i to koristimo da konstantno unapređujemo program.

Nekoliko glavnih stvari koje nas očekuju u drugom ciklusu su up to date informacije za uspeh na tržištu, bolji onboarding, streamlined production flow for testing.

Za svoj angažman i naredna generacija polaznika će dobiti novčanu naknadu, a mogu se prijaviti i oni sa malo iskustva.

U ovo izdanje programa, kako nam objašnjava naš sagovornik, biće uključeno do 25 pojedinaca, a broj timova zavisi od učesnika, maksimalan broj članova u timu je 3, minimum je jedna osoba koja želi sama da pravi igru. “Želimo da naši mentori imaju dovoljno vremena da se posvete svakom učesniku i to je razlog zašto ne primamo veći broj već pravimo više ciklusa”, kaže Vesnić.

On nam detaljnije pojašnjava i kakve kandidate tražite za ovaj drugi krug:

Ciljamo na tri vrste kandidata: kreativne individue koje će u ulozi game dizajnera, entuzijaste 3D modelinga i entry level Unity developere.

Hyper-casual igre su fantastičan biznis model za one koji imaju nekog iskustva u razvoju igara, jer su tehnički veoma lake za izvedbu. Sa druge strane su i izazov kako za juniore tako i za one sa nekoliko godina iskustva u gaming industriji jer njihov uspeh zavisi najviše od dobre ideje.

Borislav dodaje i da je za prijavu pored dobrih ideja za igre potrebno da jedan član tima ima osnovno znanje 3D modela. “Zbog prirode ovih igara, igrači ne obraćaju pažnju na kvalitet 3D modela, stoga često koristimo već postojeće 3D asete. Zato za rad sa 3D modelima gledamo samo da neko zna osnovne funkcije importovanja i osnovne modifikacije”, navodi on i dodaje:

Na kraju, svaki tim mora da ima Unity (game engine) developera koji će spojiti ideju i assete u igru. Ponovo naglašavamo dovoljno je da se neko i iz hobija igrao u unity-u i da može da pokaže neke osnovne radove. U hub-u imamo Unity mentora koji će pomoći svakom timu da prevaziđe izazove u pravljenju igre.

Svakako da su timovi i individue sa više iskustva i više nego dobrodošle, jer možemo odmah da se pozabavimo tematikom izlaska na tržište i period do lansiranja igre je kraći.

Međutim, ono što naš sagovornik posebno napominje jeste da nema razloga da se neko ko oseća da nema dovoljno iskustva ne prijavi za program. “Imali smo kroz hub-ove i situacije da se prijavljuju osamnaestogodišnjaci kao i ljudi u svojim pedesetim godinama, a čiji je san bio da prave igre. Tako da svi kojima je želja da prave igre treba da se prijave, jer možemo da pružimo znanje i onima sa manje i onima sa više iskustva“, kaže on i zaključuje:

Za razliku od generalnih institucija koje nude znanje a za uzvrat traže novac, mi nudimo i znanje i novac u obliku mesečne isplate kao i deo profita od izdate igre.


Prijave za prvi akceleratorski program koji organizuje CrazyLabs Serbia su otvorene! Zainteresovani svoje prijave mogu poslati već danas putem zvaničnog sajta.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Karijere

Loš ‘offboarding’ može imati veoma loše posledice po kompaniju – i zato ne otpisujte bivše zaposlene

Zašto je važno imati dobro ustanovljen 'offboarding' proces kada zaposleni odlaze iz kompanije? Zato što nikada ne znate da li će u nekom trenutku odlučiti da se vrate i kakva će iskustva preneti prijateljima iz industrije.

Gaming

Život i rad Nikole Tesle i Mihajla Pupina oživljeni kroz video igre domaćih studija

Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.

Gaming

ITC Studio iz Niša je među pionirima razvoja VR igara u Srbiji – a do sada su izdali pet naslova na Steamu

O industriji razvoja igara često pišemo na Netokraciji, ali retko smo imali priliku da predstavimo timove koji se bave razvojem VR igara. ITC Studio iz Niša je upravo takav tim.

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Gaming

Fortuna Esports postaje regionalni predstavnik Trova za Balkan – sledi jačanje zajednice i brojni događaji

Streaming platforma za gejmere Trovo i domaći Fortuna Esports napravili su partnerstvo u sklopu kog ova domaća organizacija postaje predstavnik pomenute platforme za ceo Balkan.

Novost

Studio Kerber pokrenuo Kickstarter kampanju za razvoj svoje društvene igre – cilj je $6.000

Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru 'Final Challenge'.