Zagrli svog 'community' menadžera i poljubi ga!

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Zagrli svog ‘community’ menadžera i poljubi ga – jer danas je njegov dan!

Širom sveta danas se obeležava peti po redu 'Community Manager Appreciation Day', tj. dan posvećen komunikaciji na društvenim mrežama i profesiji na koju u poslednje vreme ne obraćamo previše pažnju, a koja je danas značajnija nego ikada. Šta je u 2016. posao jednog CM-a, ali i u kom smeru ide struka, popričali smo sa našim dragim 'komjunitijima'.

cmad_1

Danas nam je divan dan, divan dan! 🙂 I ove godine, poslednji ponedeljak u januaru rezervisan je za događaj pod nazivom “Community Manager Appreciation Day” koji se održava širom planete, a tokom kojeg će učesnici imati priliku da se povežu sa komjunitijima iz različitih gradova i država, obeležavajući profesiju koja do pre samo nekoliko godina nije ni postojala, a koja već uveliko pronalazi put do novih mobilnih formata.

Kako danas izgleda community managment? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u domaćim agencijama, a već na samom početku CM-ovi su izjavili da struka u poslednjih pet godina konstantno dobija na značaju. Miloš Skokić, Digital Account Manager u agenciji Executive Group izjavio je da je sama veština ljudi koji se bave ovim poslom napredovala, ali i interesovanje klijenata za digitalne kanale – samim tim i očekivanja i budžeti.

Skokić ističe da se CM u užem smislu razgovora sa zajednicom i nije preterano promenio, ali da su pojedini aspekti posla sada znatno složeniji. Sam proces stvaranja sadržaja danas je izazovniji, prevashodno zbog upotrebe dinamičkog sadržaja poput .gif i video formata, prisustvu “zajednice” na sve više kanala, ali i zasićenosti sadržajem kojim je ta ista zajednica izložena, zahtevajući iznova kvalitetan i kreativan sadržaj.

Ne koristiš .gif-ove i ne pratiš trendove? Bijonse je razočarana!
Ne koristiš .gif-ove i ne pratiš trendove u digitalu? Bijonse je razočarana!

Social Media Manager pri agenciji McCann, Jovana Kovačević, složila se da se broj obaveza komjunitija povećao, ali i zahtevi klijenata od kojih su mnogi danas spremniji da eksperimentišu sa novim digitalnim alatima i servisima:

Trudimo se da zajedničkim snagama pomeramo granice. Nekada ide brže, nekad sporije. Nailazimo na sve veće razumevanje kod klijenata, postali su otvoreniji za izazove i pametno korišćenje svih mogućnosti koje nam pružaju online kanali.

Integrisana komunikacija

Šta klijenti danas očekuju od društvenih mreža i kako ih zapravo vide? Jovana nastavlja razgovor izjavivši da brendovi sve više teže integrisanoj komunikaciji u kojoj social media i drugi online kanali dobijaju bitniju ulogu u svakoj od kampanja, te da je primetan trend ATL promocije digitalnih kampanja ili aktivacija.

Za razliku od pre par godina, klijenti su počeli da razumeju potrebu internog razvijanja digital timova koji će se posvetiti samo ovom segmentu i zajedno sa kreativnim agencijama raditi na strateškom planiranju i razvoju nastupa brendova na društvenim mrežama – nastupa koji će biti integrisan sa offline aktivnostima i tako postići željene rezultate, dodaje ona.

Skokić pak kaže da je upotreba društvenih mreža evoluirala u određenim industrijama. I dok telekomunikacione kompanije tretiraju social media kanale kao alat za korisničku podršku, FMCG grana sve češće stavlja digital rame uz rame sa tradicionalnim kanalima, što se posebno odrazilo na budžete.

Mobile: Community Management 2.0

Pored društvenih mreža koje su obeležile prethodnu deceniju, jedan deo komunikološkog kolača pripao je i mobilnim aplikacijama čiju primenu sve češće viđamo u nastupu regionalnih i domaćih brendova. I dok jedan Facebook ne skriva da želi sve više brendova na Messengeru, pitanje koje se nameće jeste imaju li i domaći klijenti sluha za mobile?

Miloš otkriva da nastup u mobilnom sektoru pre svega zavisi od klijenata. “U Srbiji možemo posmatrati primer Fante koja je u toku 2015. godine izgradila Instagram zajednicu sa više od 20.000 pratilaca i započela prvi Snapchat profil brenda na ovim prostorima“, napominjući kako je primetna upotreba Viber stikera, ali i sve veća ekspanzija na YouTube koji je, pogotovo mlađim generacijama, postao prava pravcata mobile-first platforma.

Veći budžeti, ali i više edukacije

Govoreći o trendovima za 2016. godinu, Kovačević je izjavila da su marketing budžeti za digital poprilično porasli, te da je samo pitanje vremena kada će ulaganje u ovaj sektor prevazići ulaganja u tradicionalno oglašavanje:

U skorijoj budućnosti očekujemo prilagođavanje svih sadržaja mobilnim uređajima, sve više mobilnog oglašavanja i ekspanziju upotrebe aplikacija – to je oblast u kojoj i dalje kaskamo i gde se ujedno može ostvariti i najveći pomak.

Povećanje budžeta sa sobom nosi mnoštvo dobrih stvari, a jedna od njih jesu i nova radna mesta. Kako sama profesija raste, tako raste i potreba za novim kadrom, novim community menadžerima koji i dalje “peku zanat” isključivo van zvaničnih obrazovnih institucija. Šta ih to očekuje u godini koja je pred nama?

'Gađate' milenijalse a ne razmišljate o prisustvu na mobilnim platformama? Promenite agenciju.
‘Gađate’ milenijalse a ne razmišljate o prisustvu na mobilnim platformama? Možda je vreme da promenite strategiju.

Jovana kaže da je u pitanju profesija koja se konstantno menja, kao i da je pre svega bitno pratiti dešavanja na globalnom nivou, te komunikaciju globalnih brendova iz čijih se primera dosta može naučiti. “Prakse i trainee programi u domaćim agencijama ujedno su i najbolji način da se stekne znanje i iskustvo. Jedino tako ćete zaista shvatiti da li je ovo posao kojim želite da se bavite, kao i da li je dinamično radno okruženje baš za vas”, napominje ona.

Našalivši se da novi komjunitiji “ulaze na sopstvenu odgovornost”, Miloš zaključuje da svi, kao industrija, trebamo da prihvatimo realnost u kojoj ne možemo razmišljati o godinama pred nama, budući da se stvari menjaju ubrzano – gotovo preko noći. Ipak, 2016. godina biće godina koju će obeležiti video, in-the-moment komunikacija, kao i rast e-commerce rešenja, dodaje on, ističući da ništa ne pokazuje koliko community menadžeri moraju da budu spremni na usvajanje novih veština i shvatanje komunikoloških trendova, kao Zvoganj – YouTube kanal koji je za kratko vreme postao novi glas publike na Internetu.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Web 3.0

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Sponzorisano

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.