Zagrli svog 'community' menadžera i poljubi ga!

Zagrli svog ‘community’ menadžera i poljubi ga – jer danas je njegov dan!

Širom sveta danas se obeležava peti po redu 'Community Manager Appreciation Day', tj. dan posvećen komunikaciji na društvenim mrežama i profesiji na koju u poslednje vreme ne obraćamo previše pažnju, a koja je danas značajnija nego ikada. Šta je u 2016. posao jednog CM-a, ali i u kom smeru ide struka, popričali smo sa našim dragim 'komjunitijima'.

cmad_1

Danas nam je divan dan, divan dan! 🙂 I ove godine, poslednji ponedeljak u januaru rezervisan je za događaj pod nazivom “Community Manager Appreciation Day” koji se održava širom planete, a tokom kojeg će učesnici imati priliku da se povežu sa komjunitijima iz različitih gradova i država, obeležavajući profesiju koja do pre samo nekoliko godina nije ni postojala, a koja već uveliko pronalazi put do novih mobilnih formata.

Kako danas izgleda community managment? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u domaćim agencijama, a već na samom početku CM-ovi su izjavili da struka u poslednjih pet godina konstantno dobija na značaju. Miloš Skokić, Digital Account Manager u agenciji Executive Group izjavio je da je sama veština ljudi koji se bave ovim poslom napredovala, ali i interesovanje klijenata za digitalne kanale – samim tim i očekivanja i budžeti.

Skokić ističe da se CM u užem smislu razgovora sa zajednicom i nije preterano promenio, ali da su pojedini aspekti posla sada znatno složeniji. Sam proces stvaranja sadržaja danas je izazovniji, prevashodno zbog upotrebe dinamičkog sadržaja poput .gif i video formata, prisustvu “zajednice” na sve više kanala, ali i zasićenosti sadržajem kojim je ta ista zajednica izložena, zahtevajući iznova kvalitetan i kreativan sadržaj.

Ne koristiš .gif-ove i ne pratiš trendove? Bijonse je razočarana!
Ne koristiš .gif-ove i ne pratiš trendove u digitalu? Bijonse je razočarana!

Social Media Manager pri agenciji McCann, Jovana Kovačević, složila se da se broj obaveza komjunitija povećao, ali i zahtevi klijenata od kojih su mnogi danas spremniji da eksperimentišu sa novim digitalnim alatima i servisima:

Trudimo se da zajedničkim snagama pomeramo granice. Nekada ide brže, nekad sporije. Nailazimo na sve veće razumevanje kod klijenata, postali su otvoreniji za izazove i pametno korišćenje svih mogućnosti koje nam pružaju online kanali.

Integrisana komunikacija

Šta klijenti danas očekuju od društvenih mreža i kako ih zapravo vide? Jovana nastavlja razgovor izjavivši da brendovi sve više teže integrisanoj komunikaciji u kojoj social media i drugi online kanali dobijaju bitniju ulogu u svakoj od kampanja, te da je primetan trend ATL promocije digitalnih kampanja ili aktivacija.

Za razliku od pre par godina, klijenti su počeli da razumeju potrebu internog razvijanja digital timova koji će se posvetiti samo ovom segmentu i zajedno sa kreativnim agencijama raditi na strateškom planiranju i razvoju nastupa brendova na društvenim mrežama – nastupa koji će biti integrisan sa offline aktivnostima i tako postići željene rezultate, dodaje ona.

Skokić pak kaže da je upotreba društvenih mreža evoluirala u određenim industrijama. I dok telekomunikacione kompanije tretiraju social media kanale kao alat za korisničku podršku, FMCG grana sve češće stavlja digital rame uz rame sa tradicionalnim kanalima, što se posebno odrazilo na budžete.

Mobile: Community Management 2.0

Pored društvenih mreža koje su obeležile prethodnu deceniju, jedan deo komunikološkog kolača pripao je i mobilnim aplikacijama čiju primenu sve češće viđamo u nastupu regionalnih i domaćih brendova. I dok jedan Facebook ne skriva da želi sve više brendova na Messengeru, pitanje koje se nameće jeste imaju li i domaći klijenti sluha za mobile?

Miloš otkriva da nastup u mobilnom sektoru pre svega zavisi od klijenata. “U Srbiji možemo posmatrati primer Fante koja je u toku 2015. godine izgradila Instagram zajednicu sa više od 20.000 pratilaca i započela prvi Snapchat profil brenda na ovim prostorima“, napominjući kako je primetna upotreba Viber stikera, ali i sve veća ekspanzija na YouTube koji je, pogotovo mlađim generacijama, postao prava pravcata mobile-first platforma.

Veći budžeti, ali i više edukacije

Govoreći o trendovima za 2016. godinu, Kovačević je izjavila da su marketing budžeti za digital poprilično porasli, te da je samo pitanje vremena kada će ulaganje u ovaj sektor prevazići ulaganja u tradicionalno oglašavanje:

U skorijoj budućnosti očekujemo prilagođavanje svih sadržaja mobilnim uređajima, sve više mobilnog oglašavanja i ekspanziju upotrebe aplikacija – to je oblast u kojoj i dalje kaskamo i gde se ujedno može ostvariti i najveći pomak.

Povećanje budžeta sa sobom nosi mnoštvo dobrih stvari, a jedna od njih jesu i nova radna mesta. Kako sama profesija raste, tako raste i potreba za novim kadrom, novim community menadžerima koji i dalje “peku zanat” isključivo van zvaničnih obrazovnih institucija. Šta ih to očekuje u godini koja je pred nama?

'Gađate' milenijalse a ne razmišljate o prisustvu na mobilnim platformama? Promenite agenciju.
‘Gađate’ milenijalse a ne razmišljate o prisustvu na mobilnim platformama? Možda je vreme da promenite strategiju.

Jovana kaže da je u pitanju profesija koja se konstantno menja, kao i da je pre svega bitno pratiti dešavanja na globalnom nivou, te komunikaciju globalnih brendova iz čijih se primera dosta može naučiti. “Prakse i trainee programi u domaćim agencijama ujedno su i najbolji način da se stekne znanje i iskustvo. Jedino tako ćete zaista shvatiti da li je ovo posao kojim želite da se bavite, kao i da li je dinamično radno okruženje baš za vas”, napominje ona.

Našalivši se da novi komjunitiji “ulaze na sopstvenu odgovornost”, Miloš zaključuje da svi, kao industrija, trebamo da prihvatimo realnost u kojoj ne možemo razmišljati o godinama pred nama, budući da se stvari menjaju ubrzano – gotovo preko noći. Ipak, 2016. godina biće godina koju će obeležiti video, in-the-moment komunikacija, kao i rast e-commerce rešenja, dodaje on, ističući da ništa ne pokazuje koliko community menadžeri moraju da budu spremni na usvajanje novih veština i shvatanje komunikoloških trendova, kao Zvoganj – YouTube kanal koji je za kratko vreme postao novi glas publike na Internetu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Web 3.0

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.