Kako je KupujemProdajem postao sajt koji mesečno poseti više od 2,3 miliona građana Srbije?

Popularni sajt KupujemProdajem.com svakog meseca poseti više od 2,3 miliona građana Srbije koji u proseku pretražuju više od 800.000 aktivnih oglasa. U razgovoru sa njegovim osnivačem, Bojanom Lekovićem, otkrivamo kako je nastala ideja za jedan ovakav sajt, kako danas posluje tim koji ga vodi, ali i šta donose budući planovi.

kupujem_prodajem_main

Priča o sajtu KupujemProdajem.com kreće još 2002. godine kada je Bojan Leković, osnivač i CEO, imao želju za kreiranjem sajta na kome bi korisnici u Srbiji mogli da postavljaju oglase i pretražuju iste. Jedini ozbiljni konkurent u to vreme bilo je online izdanje Halo oglasa, koje je beležilo izuzetno veliku posećenost uprkos činjenici da su oglasi ažurirani samo dva puta nedeljno. Prilika je itekako postojala.

Sa reči na delo prešlo se 2007. godine. Bojan, u to vreme višegodišnji menadžer za inovacije i razvoj novih servisa u holandskom telekomu, napisao je kompletnu specifikaciju sajta dok je njegova izrada poverena ICT firmi iz Niša, u kom gradu se i danas nalazi razvojni centar čitave operacije. KupujemProdajem je zaživeo tačno 1. februara 2008. godine, a danas je jedan od naposećenijih sajtova u Srbiji gde posetioci mogu pronaći veliki broj polovnih stvari koje su na prodaju, oglase kompanija koje oglašavaju nove proizvode, ali i preduzetnike koji reklamiraju svoje usluge.

Koliko ljudi danas radi na Kupujem Prodajem?

Trenutno nas je dvanaest u timu, pri čemu je sedište naše kompanije u Holandiji gde je i strateški centar, komercijalni je u Beogradu, a razvojni centar se nalazi u Nišu. Sama organizacije je podeljena u četiri vertikale: razvoj poslovanja, tehnologija, redakcija (uređivanje portala, pisanje zanimljivosti i korisnička podrška) i prodaja i marketing. Svaka vertikala broji od troje do četvoro ljudi, a upravo ovako mali i agilan tim omogućio nam je da postanemo to što danas jesmo.

Sa papira, u realizaciju: Kupujem Prodajem 2007. godine (Izvor: Lična arhiva)
Sa papira, u realizaciju: Kupujem Prodajem 2007. godine (Izvor: lična arhiva)

Kako je tokom godina rastao broj oglasa?

U startu je najveći izazov bio kako da napravimo početnu bazu oglasa. Naš tada jako mali tim krenuo je najpre sa pisanjem zanimljivih vesti za nove proizvode ali u obliku oglasa, pri čemu smo ovu formu zadržali i do danas, privlačeći tokom godina sve više i više korisnika. Vrlo brzo po lansiranju doneli smo odluku da se oglasimo na nekoliko velikih sajtova poput B92, što nam je pomoglo da privučemo i prve korisnike – samim tim i njihove prave oglase.

Koje su najdominantnije kategorije?

Zanimljivo je da su među prvim korisnicima KupujemProdajem bili upravo audio i muzički entuzijasti. Oni i danas predstavljaju važan deo naše zajednice koja nam je u početku pomogla da dođemo do velikog broja ljudi, budući da im je bilo zanimljivo šta se sve od opreme može pronaći na našem sajtu.

Pored audio i video kategorije, u velikoj meri su popularne kategorije za računare, mobilne telefone, muzičke instrumente, automobile i motocikle, elektroniku, odeću i obuću, mada smo ponosni na činjenicu da se KupujemProdajem ističe upravo po raznolikosti i šarenolikosti proizvoda koji se oglašavaju.

Najzanimljiviji oglas?

Često takve oglase objavljujemo na našoj Facebook stranici.

dzip

Niste previše aktivni na društvenim mrežama, kako to objašnjavate?

Meni se uvek činilo da firme odnosno brendovi kojima Internet nije posao, treba da imaju svoje profile na društvenim mrežama, ali da veliki sajtovi kojima Internet jeste posao trebaju da tu svoju zajednicu grade kod sebe. Sa druge strane često je problematično da li ono što se čini kao dobra kampanja na društvenim mrežama zaista doprinosi brendu i prodaji.

Holandski telekom, za koji sam radio je, na primer, pre nekoliko godina lansirao izuzetno uspešnu kampanju na društvenim mrežama, ali osim viralnosti, ona nije doprinela prepoznatljivosti brenda koji stoji iza toga niti jačanju prodaje. U svakom slučaju suočeni sa odlukom da moramo da biramo, odlučili smo da pažnju posvetimo samom proizvodu tj. sajtu, jer kao mali tim nismo želeli da gubimo fokus. Daleko od toga da su društvene mreže loše – one su super stvar koju je lepo imati, ali koja u našem slučaju nije presudna za dalji razvoj samog poslovanja.

Niste eksponirani kao osnivači u javnosti, zašto je to tako?

Mi lično nismo imali potrebe. To bar ovde u Holandiji nije običaj za osnivače ili direktore. A kao firma nismo imali tim koji bi se aktivno bavio odnosima sa medijima. No rado ćemo izaći u susret svima koji su zainteresovani za naš sajt.

kupujem_prodajem_2
Poslujući iz Holandije i Srbije, tim pažljivo balansira između prisutnosti na tržištu, i praćenja svetskih trendova

Koji su najčešći problemi korisnika koje rešavate?

Najčešće rešavamo probleme koji se tiču same upotrebe sajta i probleme koji se odnosi na ocennjivanje kupaca i prodavaca, te upravo tu postoji i najviše posla oko održavanja. Cilj nam je da svako rešenje korisničkog problema bude zadovoljavajuće a brzina adekvatna, naravno uzimajući u obzir činjenicu da imamo preko 700.000 registrovanih korisnika.

Za šest godina od nastanka, postali ste sajt sa ubedljivo najviše otvorenih strana na našem Internetu?

Po Gemius-u smo trenutno na petom mestu po ukupnoj posećenosti, skoro 30% Internet populacije u Srbiji nas posećuje, ali i prvi po ukupnom broju pregledanih stranica. Google Analytics kaže da preko 90% posetilaca dolazi iz Srbije, dok je prosečno vreme zadržavanja po korisniku 12 minuta. Samo u martu mesecu, više od 2,3 miliona posetilaca pregledalo je skoro 215 miliona stranica, stavljajući KupujemProdajem na ubedljivo prvo mesto u Srbiji po tom parametru.

Dizajn sajta mnogi ocenjuju kao zastareo, ali funkcionalan. Veliki procenat poseta je i sa mobilnih uređaja, a ne postoji prilagođen prikaz za njih. Kako vi gledate na to?

Dizajn KupujemProdajem zaista neki ocenjuju kao zastareo i to nam često prebacuju, ali je veoma funkcionalan. Inače, iako nije optimizovan za mobilne uređaje, preko 25% poseta nam dolazi sa mobilnih uređaja. Do sada se nismo bavili razvojem rešenja koje je prilagođeno za mobilne uređaje ali nam je svakako želja da napravimo i mobilnu verziju sajta, te da ga dodatno optimizujemo za uređaje različitih veličina.

Da li ste primetili neke zanimljive trendove kada su vaši posetioci u pitanju?

Osim standardnih trendova da je veća posećenost u zimskom periodu, udarni termini su od oktobra do aprila, a primetili smo da najviše poseta dolazi početkom radne nedelje tj. ponedeljkom i utorkom. Svaki dan zabeležimo u proseku 30.000 novih oglasa, u svakom trenutku ih ima oko 800.000, dok se samo u februaru objavilo skoro milion novih oglasa. Svaki od oglasa aktivan je mesec dana, nakon čega se može produžiti ili se automatski briše.

prikaz1
Prema Gemius-u, KupujemProdajem zauzima ubedljivo prvo mesto u kategoriji pregledanih stranica.

Sajt prihoduje od oglašavanja putem banera i od mikrotransakcija u okviru samog sajta kojima se kupuju dodatne opcije za oglase koje objavljujete. Da li možete podeliti sa nama koliko koji izvor prihoda učestvuje u ukupnom prihodu?

Nažalost nisam u mogućnosti da govorim o procentima i zaradi, ali ono što mogu da kažem jeste da promocije običnih oglasa danas igraju značajnu ulogu u ukupnim prihodima. Oglašavanje banerima je stiglo tek kasnije i to kao posledica naše inicijative. Trebalo nam je vremena i strpljenja da agencijama objasnimo potencijal i sada smo zadovojni saradnjom sa njima.

Koje ste nove funkcionalnosti uveli na sajtu?

Nedavno smo ozvaničili naše partnerstvo sa SBB-om, koje posetiocima sajta KupujemProdajem omogućava najpovoljniju nabavku usluga ove kompanije. Poručivanje na KupujemProdajem je uvezano sa njihovim IT sistemom preko koga se vrši isporuka, a postarali smo se da za svoje korisnike obezbedimo i najpovoljnije cene – čak povoljnije nego ako kupuju direktno od SBB-a.

Tu je i potpuno nova kategorija koju smo razvili za sve preduzetnike koji žele da oglašavaju svoje usluge, a cilj nam je bio da više pažnje posveti upravo ovom segmentu na sajtu tj. reklamiranju usluga.

Koji su planovi za dalji razvoj? Da li ste razmišljali o pokretanju još nekog servisa?

Fokusirani smo na KupujemProdajem i njegovo stalno unapređivanje. Iako bi možda delovalo logično pokrenuti neki novi servis, ili se proširiti na okolna tržišta, u ovom trenutku ne planiramo aktivnosti u tom smeru. Aktivno razmišljamo o takvim stvarima, ali još uvek nismo pronašli nešto što nam je zaista dovoljno interesantno. Sa druge strane, naš stav je da je ponekad bolje kupiti razvijen ili polu-razvijen biznis, nego razvijati isti od nule, tako da je i ta opcija otvorena.

Ostavi komentar

  1. Ljubisa

    Ljubisa

    14. 4. 2015. u 17:08 Odgovori

    Zanimlivo je da nemaju mobilnu applikaciju sto je velika mana za sad. Cudno prosto…kontam zaradjuju dobro pa imaju sredstava.
    Drugo zanimljiv je sto masa ljudi ne vidi kontakt sa administracijom(donji desni ugao-lici kao samo neka “mrtva“ slika).. na tome bi takodje trebalo poraditi.
    I nemojte da poskupljujete dok ne krenemo da zivimo bolje. 🙂

  2. cetko

    cetko

    14. 4. 2015. u 17:28 Odgovori

    Vrlo koristan sajt, nekako se oseti da ima veći potencijal sa tolikom posetom nego što monetizuje…ne razumem zašto mu se CEO ne posveti u potpunosti, ovo je potencijalno veoma profitabilno. I Ringier je u jednom momentu pokrenuo MojBazar na ovaj koncept(i misteriozno ga ugasio u tišini), a tu su i Kupindo, HaloOglasi, MojTrg i mnogi drugi koji žele da postanu srpski CraigsList.

    Šteta je da sajt u 2015. nema mobilnu verziju i za nijansu rasterećeniji i moderniji dizajn, to su mu svakako ranjivosti u odnosu na konkurenciju i utiče na prihode…

  3. Rosa Mladenović

    Rosa Mladenović

    24. 5. 2015. u 22:58 Odgovori

    Stvarno su dobri i nemaju konkurenata. Ovih dana se pojavio veoma interesantan i funkcionalan sajt sa mobilnom verzijom – Ekstraoglasi.com. Jako obećava, videćemo dali će uspeti da se probije na tržištu.

  4. rade

    rade

    8. 4. 2016. u 09:46 Odgovori

    KP je lider u oglasavanju, ali problem je sto ljudi ne znaju da prepoznaju sta je dobro. Limundo je vec „izlizan“ sajt pa je kod nas potreban neki novi, bolji po funkcijama i opcijama koje pruza korisnicima. Naisao sam na tri ozbiljna sajta: http://www.oglasisve.com/, sajt za oglasavanje koji vrlo pregledan i jednostavan. http://www.aukcindo.info/ , sajt koji je po meni 100 puta bolji od limunda, ali koliko vidim nema jos uvek korisnike. Na kraju pronasao sam i jedan sajt za aukcije vozila kakav u Srbiji ne postoji a vema je potreban, ali na zalost i on nema korisnika. http://aukcijevozila.info/

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.