BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi 'ride sharing' servis

BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi ‘ride sharing’ servis

Dva velika proizvođača automobila udružuju snage ulaganjem 1 milijarde evra u novu 'ride sharing' kompaniju. Šta ulazak ovih giganata znači za segment tržišta koji se u najvećoj meri pripisuje Uberu?

U toku je salon automobila u Ženevi na kojem se sve više govori o eko mobilnosti, autonomnim vozilila, plug-in hibridima i budućnosti prevoza. Nedavno je objavljena vest da su BMW i Daimler konkretizovali planove za osnivanje zasebne ride sharing kompanije koja će između ostalog predstavljati glavnog konkurenta popularnim servisima Uber i Lyft.

Da je sve precizno isplanirano sa strateške tačke gledišta pokazuje i plan da novoformirana kompanija vremenom postane jedna od najvećih na svetu kada je reč o pomenutoj usluzi prevoza. Osim velike sume novca koja je namenjena da bude uložena u ovaj projekat, iz Daimlera su potvrdili za Bloomberg da se ozbiljno razmišlja o akviziciji nekoliko startapa koji se bave razvojem tehnologije potrebne za realizaciju ovog projekta.

Taksi vs. ride sharing – novo poglavlje?

Kako će primarni foksu poslovanja buduće kompanije biti na Evropi, vozila koja bi se koristila za prevoz putnika pokretaće električni motor, dok će za funkcionisanje čitavog sistema posao dobiti 1.000 novih radnika. Ovaj potez, vremenom bi mogao dodatno da podstakne poslovanje pomenutih kompanija koje trenutno na tržištu beleže prihode od preko 100 milijardu evra godišnje.

Ipak, novost o ambicioznim planovima dva giganta nije preko noći stigla u medije. Štaviše, još 2018. godine bilo je reči o tome kako bi nova kompanija mogla da nastane kombinacijom  Dajmlerovih servisa Car2Go i MyTaxi, kao i DriveNow iza kojeg stoji BMW.

Međutim, postavlja se pitanje: na koji način bi novi servis mogao da se odrazi na poslovanje Ubera u Evropi, kada dođe do realizacije ovog velikog projekta iz Nemačke?

Kada već govorimo o ride sharing servisima,jasno je da pored SAD-a, Uber gotovo da nema pravog i velikog konkurenta u Evropi. Ipak, i pored turbulentnih dešavanja, protesta i nezadovoljstva taksista koji su se okrenuli protiv Ubera, ovaj servis i dalje uspešno posluje na Starom kontinentu.

Sistem deljenja prevoza pomaže inicijalnoj ideji evropskih zemalja da se smanji broj vozila na ulicama.

Razlog za to je i više nego očigledan, a zasniva se na velikom broju zadovoljnih korisnika koji koriste ovaj servis, što je i jedan od primarnih razloga za njegov opstanak u Evropi gde već godinama tradicionalno primat drže taksi prevoznici. Istina je da su se protesi vremenom smirili, upravo iz razloga što je tehnologija u ovom segmentu obezbedila rađanje i stvaranje snažne konkurencije na tržištu (za šta su i taksisti svesni u pojedinim državama), bilo da je to Uber, neki startap ili planovi velikih igrača kao što su BMW i Diamler.

Konkurencija jača, korisnici na dobitku

Ipak, razvijene zemlje koje su u isto vreme i velika tržišta, naprosto nameću jaku konkurenciju bez obzira u koji segment industrije zađemo. Nova kompanija iz Nemačke, kada i zvanično postane dostupna, mogla bi potencijalno da „ukrade“ korisnike Uberu, ali za to će biti potrebno dosta vremena i truda – upravo iz razloga što je kompanija iz SAD-a izgrađena zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i svetski prepoznatljivom imenu.

To ne znači da Daimler i BMW treba da kopiraju Uber. Znajući njihova dostignuća iz auto industrije, nema sumnje da će paziti i na najsitnije detalje tokom formiranja svoje nove kompanije i da će se potruditi da budu što je više moguće originalniji. Gledajući sve češće kuda ide budućnost prevoza ali i industrija automobilizma, činjenica je da se sve više teži ka oslobađanju gradova od prekomernog broja automobila, integrisanjem različitih prevoznih rešenja – među kojima je i ride sharing sistem.

Vreme će ipak najbolje pokazati kako bi slika deljenja prevoza u Evropi mogla da se promeni ulaskom novog „igrača“ i da li bi isti svoju ponudu mogao da predstavi i u Srbiji? Za odgovore na ova pitanja moraćemo da sačekamo još malo, ali je sigurno da će korisnici imati veći izbor servisa koji će doprineti kraćem čekanju i bržem prevozu na različitim lokacijama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Nesortirano

Otvoren poziv za ‘online’ prekvalifikaciju za IT – prijave traju do 30. septembra

Projekat prekvalifikacije organizuju Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), a otvoren je za zaposlena lica širom Srbije.

Propustili ste

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.

Novost

‘Freelance hours rate’ anketa: Frilenseri treba više da cene svoj rad

Ova anketa nastala je kao rezultat diskusije na drušvenim mrežama u vezi angažovanja frilensera po veoma niskim cenama, a nastoji da detaljnije približi stanje kada je reč o zaradi na tržištu slobodnog rada. Organizator ankete je srpski IT preduzetnik koji je želeo da ostane anoniman.

Office Talks Podcast

Kako napraviti uspešan biznis od trčanja? (gost Veroljub Zmijanac)

Sa osnivačem sajta trcanje.rs, Belgrade running klub i organizacije Serbia Business Run razgovaramo o tome kako je ušao u svet trčanja i zašto su svi njegovi poduhvati na preseku tehnologije, sporta i preduzetništva.

Startapi i poslovanje

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Društvene mreže

Zašto Facebook preti obustavom poslovanja u Evropi i šta to znači za digitalne biznise?

Tehnološka kompanija iz Menlo Parka zapretila je da će zaustaviti i povući svoje poslovanje u Evropi ukoliko se ne povuče odluka regulatorne komisije o zabrani transfera podataka korisnika sa Starog kontinenta ka SAD-u.