BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi 'ride sharing' servis

BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi ‘ride sharing’ servis

Dva velika proizvođača automobila udružuju snage ulaganjem 1 milijarde evra u novu 'ride sharing' kompaniju. Šta ulazak ovih giganata znači za segment tržišta koji se u najvećoj meri pripisuje Uberu?

U toku je salon automobila u Ženevi na kojem se sve više govori o eko mobilnosti, autonomnim vozilila, plug-in hibridima i budućnosti prevoza. Nedavno je objavljena vest da su BMW i Daimler konkretizovali planove za osnivanje zasebne ride sharing kompanije koja će između ostalog predstavljati glavnog konkurenta popularnim servisima Uber i Lyft.

Da je sve precizno isplanirano sa strateške tačke gledišta pokazuje i plan da novoformirana kompanija vremenom postane jedna od najvećih na svetu kada je reč o pomenutoj usluzi prevoza. Osim velike sume novca koja je namenjena da bude uložena u ovaj projekat, iz Daimlera su potvrdili za Bloomberg da se ozbiljno razmišlja o akviziciji nekoliko startapa koji se bave razvojem tehnologije potrebne za realizaciju ovog projekta.

Taksi vs. ride sharing – novo poglavlje?

Kako će primarni foksu poslovanja buduće kompanije biti na Evropi, vozila koja bi se koristila za prevoz putnika pokretaće električni motor, dok će za funkcionisanje čitavog sistema posao dobiti 1.000 novih radnika. Ovaj potez, vremenom bi mogao dodatno da podstakne poslovanje pomenutih kompanija koje trenutno na tržištu beleže prihode od preko 100 milijardu evra godišnje.

Ipak, novost o ambicioznim planovima dva giganta nije preko noći stigla u medije. Štaviše, još 2018. godine bilo je reči o tome kako bi nova kompanija mogla da nastane kombinacijom  Dajmlerovih servisa Car2Go i MyTaxi, kao i DriveNow iza kojeg stoji BMW.

Međutim, postavlja se pitanje: na koji način bi novi servis mogao da se odrazi na poslovanje Ubera u Evropi, kada dođe do realizacije ovog velikog projekta iz Nemačke?

Kada već govorimo o ride sharing servisima,jasno je da pored SAD-a, Uber gotovo da nema pravog i velikog konkurenta u Evropi. Ipak, i pored turbulentnih dešavanja, protesta i nezadovoljstva taksista koji su se okrenuli protiv Ubera, ovaj servis i dalje uspešno posluje na Starom kontinentu.

Sistem deljenja prevoza pomaže inicijalnoj ideji evropskih zemalja da se smanji broj vozila na ulicama.

Razlog za to je i više nego očigledan, a zasniva se na velikom broju zadovoljnih korisnika koji koriste ovaj servis, što je i jedan od primarnih razloga za njegov opstanak u Evropi gde već godinama tradicionalno primat drže taksi prevoznici. Istina je da su se protesi vremenom smirili, upravo iz razloga što je tehnologija u ovom segmentu obezbedila rađanje i stvaranje snažne konkurencije na tržištu (za šta su i taksisti svesni u pojedinim državama), bilo da je to Uber, neki startap ili planovi velikih igrača kao što su BMW i Diamler.

Konkurencija jača, korisnici na dobitku

Ipak, razvijene zemlje koje su u isto vreme i velika tržišta, naprosto nameću jaku konkurenciju bez obzira u koji segment industrije zađemo. Nova kompanija iz Nemačke, kada i zvanično postane dostupna, mogla bi potencijalno da „ukrade“ korisnike Uberu, ali za to će biti potrebno dosta vremena i truda – upravo iz razloga što je kompanija iz SAD-a izgrađena zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i svetski prepoznatljivom imenu.

To ne znači da Daimler i BMW treba da kopiraju Uber. Znajući njihova dostignuća iz auto industrije, nema sumnje da će paziti i na najsitnije detalje tokom formiranja svoje nove kompanije i da će se potruditi da budu što je više moguće originalniji. Gledajući sve češće kuda ide budućnost prevoza ali i industrija automobilizma, činjenica je da se sve više teži ka oslobađanju gradova od prekomernog broja automobila, integrisanjem različitih prevoznih rešenja – među kojima je i ride sharing sistem.

Vreme će ipak najbolje pokazati kako bi slika deljenja prevoza u Evropi mogla da se promeni ulaskom novog „igrača“ i da li bi isti svoju ponudu mogao da predstavi i u Srbiji? Za odgovore na ova pitanja moraćemo da sačekamo još malo, ali je sigurno da će korisnici imati veći izbor servisa koji će doprineti kraćem čekanju i bržem prevozu na različitim lokacijama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.