BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi 'ride sharing' servis

BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi ‘ride sharing’ servis

Dva velika proizvođača automobila udružuju snage ulaganjem 1 milijarde evra u novu 'ride sharing' kompaniju. Šta ulazak ovih giganata znači za segment tržišta koji se u najvećoj meri pripisuje Uberu?

U toku je salon automobila u Ženevi na kojem se sve više govori o eko mobilnosti, autonomnim vozilila, plug-in hibridima i budućnosti prevoza. Nedavno je objavljena vest da su BMW i Daimler konkretizovali planove za osnivanje zasebne ride sharing kompanije koja će između ostalog predstavljati glavnog konkurenta popularnim servisima Uber i Lyft.

Da je sve precizno isplanirano sa strateške tačke gledišta pokazuje i plan da novoformirana kompanija vremenom postane jedna od najvećih na svetu kada je reč o pomenutoj usluzi prevoza. Osim velike sume novca koja je namenjena da bude uložena u ovaj projekat, iz Daimlera su potvrdili za Bloomberg da se ozbiljno razmišlja o akviziciji nekoliko startapa koji se bave razvojem tehnologije potrebne za realizaciju ovog projekta.

Taksi vs. ride sharing – novo poglavlje?

Kako će primarni foksu poslovanja buduće kompanije biti na Evropi, vozila koja bi se koristila za prevoz putnika pokretaće električni motor, dok će za funkcionisanje čitavog sistema posao dobiti 1.000 novih radnika. Ovaj potez, vremenom bi mogao dodatno da podstakne poslovanje pomenutih kompanija koje trenutno na tržištu beleže prihode od preko 100 milijardu evra godišnje.

Ipak, novost o ambicioznim planovima dva giganta nije preko noći stigla u medije. Štaviše, još 2018. godine bilo je reči o tome kako bi nova kompanija mogla da nastane kombinacijom  Dajmlerovih servisa Car2Go i MyTaxi, kao i DriveNow iza kojeg stoji BMW.

Međutim, postavlja se pitanje: na koji način bi novi servis mogao da se odrazi na poslovanje Ubera u Evropi, kada dođe do realizacije ovog velikog projekta iz Nemačke?

Kada već govorimo o ride sharing servisima,jasno je da pored SAD-a, Uber gotovo da nema pravog i velikog konkurenta u Evropi. Ipak, i pored turbulentnih dešavanja, protesta i nezadovoljstva taksista koji su se okrenuli protiv Ubera, ovaj servis i dalje uspešno posluje na Starom kontinentu.

Sistem deljenja prevoza pomaže inicijalnoj ideji evropskih zemalja da se smanji broj vozila na ulicama.

Razlog za to je i više nego očigledan, a zasniva se na velikom broju zadovoljnih korisnika koji koriste ovaj servis, što je i jedan od primarnih razloga za njegov opstanak u Evropi gde već godinama tradicionalno primat drže taksi prevoznici. Istina je da su se protesi vremenom smirili, upravo iz razloga što je tehnologija u ovom segmentu obezbedila rađanje i stvaranje snažne konkurencije na tržištu (za šta su i taksisti svesni u pojedinim državama), bilo da je to Uber, neki startap ili planovi velikih igrača kao što su BMW i Diamler.

Konkurencija jača, korisnici na dobitku

Ipak, razvijene zemlje koje su u isto vreme i velika tržišta, naprosto nameću jaku konkurenciju bez obzira u koji segment industrije zađemo. Nova kompanija iz Nemačke, kada i zvanično postane dostupna, mogla bi potencijalno da „ukrade“ korisnike Uberu, ali za to će biti potrebno dosta vremena i truda – upravo iz razloga što je kompanija iz SAD-a izgrađena zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i svetski prepoznatljivom imenu.

To ne znači da Daimler i BMW treba da kopiraju Uber. Znajući njihova dostignuća iz auto industrije, nema sumnje da će paziti i na najsitnije detalje tokom formiranja svoje nove kompanije i da će se potruditi da budu što je više moguće originalniji. Gledajući sve češće kuda ide budućnost prevoza ali i industrija automobilizma, činjenica je da se sve više teži ka oslobađanju gradova od prekomernog broja automobila, integrisanjem različitih prevoznih rešenja – među kojima je i ride sharing sistem.

Vreme će ipak najbolje pokazati kako bi slika deljenja prevoza u Evropi mogla da se promeni ulaskom novog „igrača“ i da li bi isti svoju ponudu mogao da predstavi i u Srbiji? Za odgovore na ova pitanja moraćemo da sačekamo još malo, ali je sigurno da će korisnici imati veći izbor servisa koji će doprineti kraćem čekanju i bržem prevozu na različitim lokacijama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.