BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi 'ride sharing' servis

BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi ‘ride sharing’ servis

Dva velika proizvođača automobila udružuju snage ulaganjem 1 milijarde evra u novu 'ride sharing' kompaniju. Šta ulazak ovih giganata znači za segment tržišta koji se u najvećoj meri pripisuje Uberu?

U toku je salon automobila u Ženevi na kojem se sve više govori o eko mobilnosti, autonomnim vozilila, plug-in hibridima i budućnosti prevoza. Nedavno je objavljena vest da su BMW i Daimler konkretizovali planove za osnivanje zasebne ride sharing kompanije koja će između ostalog predstavljati glavnog konkurenta popularnim servisima Uber i Lyft.

Da je sve precizno isplanirano sa strateške tačke gledišta pokazuje i plan da novoformirana kompanija vremenom postane jedna od najvećih na svetu kada je reč o pomenutoj usluzi prevoza. Osim velike sume novca koja je namenjena da bude uložena u ovaj projekat, iz Daimlera su potvrdili za Bloomberg da se ozbiljno razmišlja o akviziciji nekoliko startapa koji se bave razvojem tehnologije potrebne za realizaciju ovog projekta.

Taksi vs. ride sharing – novo poglavlje?

Kako će primarni foksu poslovanja buduće kompanije biti na Evropi, vozila koja bi se koristila za prevoz putnika pokretaće električni motor, dok će za funkcionisanje čitavog sistema posao dobiti 1.000 novih radnika. Ovaj potez, vremenom bi mogao dodatno da podstakne poslovanje pomenutih kompanija koje trenutno na tržištu beleže prihode od preko 100 milijardu evra godišnje.

Ipak, novost o ambicioznim planovima dva giganta nije preko noći stigla u medije. Štaviše, još 2018. godine bilo je reči o tome kako bi nova kompanija mogla da nastane kombinacijom  Dajmlerovih servisa Car2Go i MyTaxi, kao i DriveNow iza kojeg stoji BMW.

Međutim, postavlja se pitanje: na koji način bi novi servis mogao da se odrazi na poslovanje Ubera u Evropi, kada dođe do realizacije ovog velikog projekta iz Nemačke?

Kada već govorimo o ride sharing servisima,jasno je da pored SAD-a, Uber gotovo da nema pravog i velikog konkurenta u Evropi. Ipak, i pored turbulentnih dešavanja, protesta i nezadovoljstva taksista koji su se okrenuli protiv Ubera, ovaj servis i dalje uspešno posluje na Starom kontinentu.

Sistem deljenja prevoza pomaže inicijalnoj ideji evropskih zemalja da se smanji broj vozila na ulicama.

Razlog za to je i više nego očigledan, a zasniva se na velikom broju zadovoljnih korisnika koji koriste ovaj servis, što je i jedan od primarnih razloga za njegov opstanak u Evropi gde već godinama tradicionalno primat drže taksi prevoznici. Istina je da su se protesi vremenom smirili, upravo iz razloga što je tehnologija u ovom segmentu obezbedila rađanje i stvaranje snažne konkurencije na tržištu (za šta su i taksisti svesni u pojedinim državama), bilo da je to Uber, neki startap ili planovi velikih igrača kao što su BMW i Diamler.

Konkurencija jača, korisnici na dobitku

Ipak, razvijene zemlje koje su u isto vreme i velika tržišta, naprosto nameću jaku konkurenciju bez obzira u koji segment industrije zađemo. Nova kompanija iz Nemačke, kada i zvanično postane dostupna, mogla bi potencijalno da „ukrade“ korisnike Uberu, ali za to će biti potrebno dosta vremena i truda – upravo iz razloga što je kompanija iz SAD-a izgrađena zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i svetski prepoznatljivom imenu.

To ne znači da Daimler i BMW treba da kopiraju Uber. Znajući njihova dostignuća iz auto industrije, nema sumnje da će paziti i na najsitnije detalje tokom formiranja svoje nove kompanije i da će se potruditi da budu što je više moguće originalniji. Gledajući sve češće kuda ide budućnost prevoza ali i industrija automobilizma, činjenica je da se sve više teži ka oslobađanju gradova od prekomernog broja automobila, integrisanjem različitih prevoznih rešenja – među kojima je i ride sharing sistem.

Vreme će ipak najbolje pokazati kako bi slika deljenja prevoza u Evropi mogla da se promeni ulaskom novog „igrača“ i da li bi isti svoju ponudu mogao da predstavi i u Srbiji? Za odgovore na ova pitanja moraćemo da sačekamo još malo, ali je sigurno da će korisnici imati veći izbor servisa koji će doprineti kraćem čekanju i bržem prevozu na različitim lokacijama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.