BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi 'ride sharing' servis

BMW i Daimler ulažu milijardu evra u novi ‘ride sharing’ servis

Dva velika proizvođača automobila udružuju snage ulaganjem 1 milijarde evra u novu 'ride sharing' kompaniju. Šta ulazak ovih giganata znači za segment tržišta koji se u najvećoj meri pripisuje Uberu?

U toku je salon automobila u Ženevi na kojem se sve više govori o eko mobilnosti, autonomnim vozilila, plug-in hibridima i budućnosti prevoza. Nedavno je objavljena vest da su BMW i Daimler konkretizovali planove za osnivanje zasebne ride sharing kompanije koja će između ostalog predstavljati glavnog konkurenta popularnim servisima Uber i Lyft.

Da je sve precizno isplanirano sa strateške tačke gledišta pokazuje i plan da novoformirana kompanija vremenom postane jedna od najvećih na svetu kada je reč o pomenutoj usluzi prevoza. Osim velike sume novca koja je namenjena da bude uložena u ovaj projekat, iz Daimlera su potvrdili za Bloomberg da se ozbiljno razmišlja o akviziciji nekoliko startapa koji se bave razvojem tehnologije potrebne za realizaciju ovog projekta.

Taksi vs. ride sharing – novo poglavlje?

Kako će primarni foksu poslovanja buduće kompanije biti na Evropi, vozila koja bi se koristila za prevoz putnika pokretaće električni motor, dok će za funkcionisanje čitavog sistema posao dobiti 1.000 novih radnika. Ovaj potez, vremenom bi mogao dodatno da podstakne poslovanje pomenutih kompanija koje trenutno na tržištu beleže prihode od preko 100 milijardu evra godišnje.

Ipak, novost o ambicioznim planovima dva giganta nije preko noći stigla u medije. Štaviše, još 2018. godine bilo je reči o tome kako bi nova kompanija mogla da nastane kombinacijom  Dajmlerovih servisa Car2Go i MyTaxi, kao i DriveNow iza kojeg stoji BMW.

Međutim, postavlja se pitanje: na koji način bi novi servis mogao da se odrazi na poslovanje Ubera u Evropi, kada dođe do realizacije ovog velikog projekta iz Nemačke?

Kada već govorimo o ride sharing servisima,jasno je da pored SAD-a, Uber gotovo da nema pravog i velikog konkurenta u Evropi. Ipak, i pored turbulentnih dešavanja, protesta i nezadovoljstva taksista koji su se okrenuli protiv Ubera, ovaj servis i dalje uspešno posluje na Starom kontinentu.

Sistem deljenja prevoza pomaže inicijalnoj ideji evropskih zemalja da se smanji broj vozila na ulicama.

Razlog za to je i više nego očigledan, a zasniva se na velikom broju zadovoljnih korisnika koji koriste ovaj servis, što je i jedan od primarnih razloga za njegov opstanak u Evropi gde već godinama tradicionalno primat drže taksi prevoznici. Istina je da su se protesi vremenom smirili, upravo iz razloga što je tehnologija u ovom segmentu obezbedila rađanje i stvaranje snažne konkurencije na tržištu (za šta su i taksisti svesni u pojedinim državama), bilo da je to Uber, neki startap ili planovi velikih igrača kao što su BMW i Diamler.

Konkurencija jača, korisnici na dobitku

Ipak, razvijene zemlje koje su u isto vreme i velika tržišta, naprosto nameću jaku konkurenciju bez obzira u koji segment industrije zađemo. Nova kompanija iz Nemačke, kada i zvanično postane dostupna, mogla bi potencijalno da „ukrade“ korisnike Uberu, ali za to će biti potrebno dosta vremena i truda – upravo iz razloga što je kompanija iz SAD-a izgrađena zahvaljujući kvalitetnoj usluzi i svetski prepoznatljivom imenu.

To ne znači da Daimler i BMW treba da kopiraju Uber. Znajući njihova dostignuća iz auto industrije, nema sumnje da će paziti i na najsitnije detalje tokom formiranja svoje nove kompanije i da će se potruditi da budu što je više moguće originalniji. Gledajući sve češće kuda ide budućnost prevoza ali i industrija automobilizma, činjenica je da se sve više teži ka oslobađanju gradova od prekomernog broja automobila, integrisanjem različitih prevoznih rešenja – među kojima je i ride sharing sistem.

Vreme će ipak najbolje pokazati kako bi slika deljenja prevoza u Evropi mogla da se promeni ulaskom novog „igrača“ i da li bi isti svoju ponudu mogao da predstavi i u Srbiji? Za odgovore na ova pitanja moraćemo da sačekamo još malo, ali je sigurno da će korisnici imati veći izbor servisa koji će doprineti kraćem čekanju i bržem prevozu na različitim lokacijama.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.