Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije - već taksi! - Netokracija.rs

Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije – već taksi!

Evropski sud pravde doneo je odluku da se poslovanje Uber-a u zemljama EU reguliše kao poslovanje bilo koje druge transportne kompanije koja građanima pruža usluge prevoza. Šta to, zapravo, znači? Uber u EU više nije tehnološka, već taksi kompanija.

Nakon višegodišnjih apela udruženja taksista širom EU da se poslovanje Ubera reguliše istim propisima kao i njihovo, njihovim naporima je došao kraj. Presudom Evropskog suda pravde ova kompanija zvanično počinje da se tretira kao pružalac tradicionalnih taksi transportnih usluga, te će se regulisati postojećim zakonima u toj oblasti, kako prenosi Techcrunch.

Iako Uber svoju delatnost pre svega vidi kao tehnološku, a ne transportnu, sud je odlučio da je druga pomenuta dimenzija primarna i u skladu sa tim države članice će moći da regulišu uslove za pružanje te usluge. To, između ostalog, znači da će se Uber vozači više tretirati kao zaposleni, a ne samo kao povremeni pružaoci prevoznih usluga.

Tehnološka kompanija ili taksi prevoznik?

Međutim, iz San Franciska, sedišta kompanije, stižu drugačiji stavovi i viđenje situacije. Prema njima, Uber je prvenstveno digitalna usluga, aplikacija i tehnološka platforma koja povezuje nezavisne vozače sa putnicima koji zatraže uslugu. Po njima, u prvom redu je reč o aplikaciji, a tek potom o pružanju usluga vožnje, što je suprotno stavu Evropskog suda pravde i donetoj regulativi.

Pa ipak, iako neslaganje između ove dve strane ne postoji, iz Ubera poručuju da njihovo dosadašnje poslovanje na teritoriji Unije neće biti ugroženo niti će se drastično izmeniti, jer je njihovo delovanje u većini zemalja članica već regulisano zakonima o transportu države u kojoj posluje.

Mnogo pitanja pred nama

Presuda će, stoga, najviše pogoditi uslugu UberPop koja postoji u nekoliko zemalja članica i uz pomoć koje je se putnici povezuju sa vozačima Ubera koji nemaju taksi licencu. Nasuprot tome, usluga UberX koja licencu zaheva, neće biti pogođena u tolikoj meri.

Da li će to Srbiju koja nije članica EU i druge države poput nje učiniti primamljivijim tržištem za ovu kompaniju? Stižu li nam investicije? Delovanje menadžmenta u narednom periodu otkriće nam kako će se Uber prilagodinti novonastaloj situaciji.

Ostavi komentar

  1. Željko

    Željko

    22. 12. 2017. u 09:14 Odgovori

    Kod nas već postoji slična platforma, zove se CAR:GO, domaća aplikacija za svaku pohvalu, odlično funkcioniše. Naši taksisti će se sigurno buniti kada i ako Uber stigne u Srbiju, to je sigurno, mislim da će i kod nas morati da ih tretiraju kao transportnu kompaniju, videćemo…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.