Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije - već taksi! - Netokracija.rs

Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije – već taksi!

Evropski sud pravde doneo je odluku da se poslovanje Uber-a u zemljama EU reguliše kao poslovanje bilo koje druge transportne kompanije koja građanima pruža usluge prevoza. Šta to, zapravo, znači? Uber u EU više nije tehnološka, već taksi kompanija.

Nakon višegodišnjih apela udruženja taksista širom EU da se poslovanje Ubera reguliše istim propisima kao i njihovo, njihovim naporima je došao kraj. Presudom Evropskog suda pravde ova kompanija zvanično počinje da se tretira kao pružalac tradicionalnih taksi transportnih usluga, te će se regulisati postojećim zakonima u toj oblasti, kako prenosi Techcrunch.

Iako Uber svoju delatnost pre svega vidi kao tehnološku, a ne transportnu, sud je odlučio da je druga pomenuta dimenzija primarna i u skladu sa tim države članice će moći da regulišu uslove za pružanje te usluge. To, između ostalog, znači da će se Uber vozači više tretirati kao zaposleni, a ne samo kao povremeni pružaoci prevoznih usluga.

Tehnološka kompanija ili taksi prevoznik?

Međutim, iz San Franciska, sedišta kompanije, stižu drugačiji stavovi i viđenje situacije. Prema njima, Uber je prvenstveno digitalna usluga, aplikacija i tehnološka platforma koja povezuje nezavisne vozače sa putnicima koji zatraže uslugu. Po njima, u prvom redu je reč o aplikaciji, a tek potom o pružanju usluga vožnje, što je suprotno stavu Evropskog suda pravde i donetoj regulativi.

Pa ipak, iako neslaganje između ove dve strane ne postoji, iz Ubera poručuju da njihovo dosadašnje poslovanje na teritoriji Unije neće biti ugroženo niti će se drastično izmeniti, jer je njihovo delovanje u većini zemalja članica već regulisano zakonima o transportu države u kojoj posluje.

Mnogo pitanja pred nama

Presuda će, stoga, najviše pogoditi uslugu UberPop koja postoji u nekoliko zemalja članica i uz pomoć koje je se putnici povezuju sa vozačima Ubera koji nemaju taksi licencu. Nasuprot tome, usluga UberX koja licencu zaheva, neće biti pogođena u tolikoj meri.

Da li će to Srbiju koja nije članica EU i druge države poput nje učiniti primamljivijim tržištem za ovu kompaniju? Stižu li nam investicije? Delovanje menadžmenta u narednom periodu otkriće nam kako će se Uber prilagodinti novonastaloj situaciji.

Ostavi komentar

  1. Željko

    Željko

    22. 12. 2017. u 09:14 Odgovori

    Kod nas već postoji slična platforma, zove se CAR:GO, domaća aplikacija za svaku pohvalu, odlično funkcioniše. Naši taksisti će se sigurno buniti kada i ako Uber stigne u Srbiju, to je sigurno, mislim da će i kod nas morati da ih tretiraju kao transportnu kompaniju, videćemo…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Startapi i poslovanje

Uhapšena dvojica državljana Hrvatske u slučaju ‘privredni registar’ – bespravno prisvojili €50.000

Uhapšenima za ovu prevaru određen je pritvor od 48 sati, dok se za trećim licem i dalje traga.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Kultura 2.0

Zbog globalne pandemije zavoleli smo kuvanje, a Klopica.rs olakšava nam sam proces dostavljanjem svežih namirnica

Klopica.rs predstavlja servis za dostavu svežih, domaćih namirnica za pripremu 'restoranskih' recepata. U nastavku teksta otkrivamo kako ovaj servis zapravo funkcioniše i kome je namenjen.

Kultura 2.0

Zašto ništa nije originalno – i zašto je to sasvim ok?

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.