Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije - već taksi! - Netokracija.rs

Evropska unija presudila: Uber nije tehnološka kompanije – već taksi!

Evropski sud pravde doneo je odluku da se poslovanje Uber-a u zemljama EU reguliše kao poslovanje bilo koje druge transportne kompanije koja građanima pruža usluge prevoza. Šta to, zapravo, znači? Uber u EU više nije tehnološka, već taksi kompanija.

Nakon višegodišnjih apela udruženja taksista širom EU da se poslovanje Ubera reguliše istim propisima kao i njihovo, njihovim naporima je došao kraj. Presudom Evropskog suda pravde ova kompanija zvanično počinje da se tretira kao pružalac tradicionalnih taksi transportnih usluga, te će se regulisati postojećim zakonima u toj oblasti, kako prenosi Techcrunch.

Iako Uber svoju delatnost pre svega vidi kao tehnološku, a ne transportnu, sud je odlučio da je druga pomenuta dimenzija primarna i u skladu sa tim države članice će moći da regulišu uslove za pružanje te usluge. To, između ostalog, znači da će se Uber vozači više tretirati kao zaposleni, a ne samo kao povremeni pružaoci prevoznih usluga.

Tehnološka kompanija ili taksi prevoznik?

Međutim, iz San Franciska, sedišta kompanije, stižu drugačiji stavovi i viđenje situacije. Prema njima, Uber je prvenstveno digitalna usluga, aplikacija i tehnološka platforma koja povezuje nezavisne vozače sa putnicima koji zatraže uslugu. Po njima, u prvom redu je reč o aplikaciji, a tek potom o pružanju usluga vožnje, što je suprotno stavu Evropskog suda pravde i donetoj regulativi.

Pa ipak, iako neslaganje između ove dve strane ne postoji, iz Ubera poručuju da njihovo dosadašnje poslovanje na teritoriji Unije neće biti ugroženo niti će se drastično izmeniti, jer je njihovo delovanje u većini zemalja članica već regulisano zakonima o transportu države u kojoj posluje.

Mnogo pitanja pred nama

Presuda će, stoga, najviše pogoditi uslugu UberPop koja postoji u nekoliko zemalja članica i uz pomoć koje je se putnici povezuju sa vozačima Ubera koji nemaju taksi licencu. Nasuprot tome, usluga UberX koja licencu zaheva, neće biti pogođena u tolikoj meri.

Da li će to Srbiju koja nije članica EU i druge države poput nje učiniti primamljivijim tržištem za ovu kompaniju? Stižu li nam investicije? Delovanje menadžmenta u narednom periodu otkriće nam kako će se Uber prilagodinti novonastaloj situaciji.

Ostavi komentar

  1. Željko

    Željko

    22. 12. 2017. u 09:14 Odgovori

    Kod nas već postoji slična platforma, zove se CAR:GO, domaća aplikacija za svaku pohvalu, odlično funkcioniše. Naši taksisti će se sigurno buniti kada i ako Uber stigne u Srbiju, to je sigurno, mislim da će i kod nas morati da ih tretiraju kao transportnu kompaniju, videćemo…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.